stervis schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:05:
[...]
Ik zou nog een stap toevoegen en in overleg met het bedrijf inderdaad een compensatie voor de moeite vragen (met in het achterhoofd dat dit niet de eerste keer is). De repetitie maakt het aanmerkelijk voor de TS om deze (schade)vergoeding te vragen/eisen.
Mochten ze instemmen is het winst, mochten ze niet instemmen... jammer dan.
De repititie is twee keer nu in 5 jaar he? Dus als het op deze manier door gaat moet hij elke 5 jaar een bedrag terugstorten.
Ik vraag me trouwens ook af hoe @
Thc_Nbl nog tijd heeft om te werken. Hij heeft 25 minuten nodig elke keer als hij wat over moet maken

liberque schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:58:
Ik vind het nogal wat - 10k storten op een betaalrekening en dan de betaling terugeisen. Voor hetzelfde geld stond je net 2k ongeoorloofd rood - kan je nu maar 8k terugboeken en heb je plots een schuld bij hen. Wat zal dan het gevolg zijn? Dat ze deurwaarders op je af sturen? Dat je rente moet betalen? Dit terwijl de bank normaliter bij een ongeoorloofde roodstand in enkele dagen bedragen gaat storneren opdat je dit onheil allemaal bespaard blijft.
Schokkend, op Tweakers wordt weer het meest extreme geval erbij gehaald. Hoe groot is nu de kans dat iemand ongeoorloofd rood staat? Dat kan alleen bij een enkele uitzonderlijke situatie gebeuren. Dan moet je dus die situatie hebben, en er moet te weinig geld staan op de rekening, en er moet te weinig geld staan op de andere rekeningen van die persoon, en er moet te weinig geld binnenkomen in de weken erna (gezien je wel wat tijd hebt om het terug te storten). En als dat allemaal het geval is, dan heb je ipv €2k schuld naar je bank een €2k schuld naar een andere partij. En €2k ongeloorloofd rood staan is al een hele prestatie (dat lukt je eigenlijk alleen met hypotheekrente, en dan moet in de maand tussen twee afschrijvingen daarvan al nul geld op de rekening zijn gestort.
En weet je wat het goede nieuws is hier? Je maakt je zorgen erover dat je dan rente moet betalen aan de partij die perongeluk geld aan je heeft overgemaakt. Dat zal vast een stuk minder zijn dan de rente die je aan je bank moet betalen voor ongeoorloofd rood staan, dus dat scheelt al weer wat geld in blijkbaar erg zware financiele tijden. Toch nog een mooi meevallertje

Ja, terugbetalen moet je sowieso, maar je KAN er enorm mee in de problemen komen. Ik zou dat administratiebureau een e-mail sturen (of een brief) waar je bovenstaande in schetst met als kanttekening dat gezien het feit dat dit al de tweede keer is ze nu heel veel mazzel hebben dat je het zonder meer terug kan storten. Mocht het een derde keer voorkomen dat zij het risico dragen en zodra ze dit risico bevestigd hebben middels een antwoord je pas de 10.000 euro terugstort.
Op die manier zorg je ervoor dat ze wel drie keer uitkijken eer ze weer iets onverschuldigd op je rekening storten en mocht het wel nog een keer gebeuren en je kan om wat voor reden niet direct terug betalen dat je die e-mail onder hun neus kan duwen dat ze zelf het risico dragen.
Al de tweede keer? Ja in 5 jaar. Woopdiedoop. Maar wat wil je hier nu mee bereiken? Want dat ontgaat me nogal.
Welk risico wil je tekenen dat ze moeten dragen? Dat jij een derde keer het mogelijk niet kan terugstorten? En als ze dat niet ondertekenen? Dan stort jij de tweede keer het dus niet terug? Waarmee jij de wet overtreedt en je de tweede keer al de deurwaarder kan verwachten. En onder de beroemde woorden van een andere Tweaker, ik ben geen advocaat, maar stellen dat je alleen de wet volgt als je de andere partij verplicht een document te ondertekenen klinkt niet helemaal rechtsgeldig.