Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Arno__
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-03-2021
Binnenkort wordt mijn nieuwbouw woning opgeleverd.
deze komt met 6 panelen, met een totaal van 1770 Wp.

Het is de bedoeling om direct na oplevering 6 zelfde panelen bij te plaatsen.

nu heb ik een offerte liggen van de zelfde club die de huidige panelen heeft geplaatst (is voor garantie wel fijn).
deze willen de huidige omvormer, goodwe GW1500-NS vervangen voor een GW3600D-NS.

het is voor de installateur wel lekker makkelijk aansluiten natuurlijk, maar zou het niet voordeliger worden om er een 2e omvormer naast te hangen? dat scheelt al snel de helft van de aanschafprijs van de omvormer.

extra info:

-de groepenkast is 3 fase
-er ligt nog een spare loze leiding en moet nog genoeg verbouwen aan de meterkast, dus een extra groep prik ik er zo bij.
- ik krijg niks terug voor de huidige omvormer

dus mijn vraag: is het heel erg nadelig om een 2e omvormer te hebben?

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
ik beantwoord vrijwel de zelfde vraag hier:
Offertebeoordeling Oost-West opstelling schuin dak
dus lees even zitten veel de zelfde tips die ook voor jouw gelden.

je hebt nu een 16A groep voor de GW1500-NS, dus je kunt de zelfde groep gebruiken voor de GW3600D-NS.
dat maakt het wel goedkoop installeren goedkoper als elke andere optie.

persoonlijk zou ik liever 1x12 op mijn dak willen als 2x6.
dus een andere omvormer, dit levert iets meer kWh uit de set op.
(maar is niet heel belangrijk)

hoezo krijg je niks terug voor je huidige omvormer, die zet je op markt plaats en een 150€ is wel het minimum wat je krijgt. :?

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Of zelfs 250 misschien? https://www.marktplaats.n...onnepanelen-omvormer.html

Verder kan ik weinig nuttigs toevoegen. Gevoelsmatig zou ik denken dat je met 1 omvormer iets minder verliezen hebt dan met 2 omvormers maar of dat in de praktijk verschil maakt betwijfel ik.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]