Binnenkort wordt mijn nieuwbouw woning opgeleverd.
deze komt met 6 panelen, met een totaal van 1770 Wp.
Het is de bedoeling om direct na oplevering 6 zelfde panelen bij te plaatsen.
nu heb ik een offerte liggen van de zelfde club die de huidige panelen heeft geplaatst (is voor garantie wel fijn).
deze willen de huidige omvormer, goodwe GW1500-NS vervangen voor een GW3600D-NS.
het is voor de installateur wel lekker makkelijk aansluiten natuurlijk, maar zou het niet voordeliger worden om er een 2e omvormer naast te hangen? dat scheelt al snel de helft van de aanschafprijs van de omvormer.
extra info:
-de groepenkast is 3 fase
-er ligt nog een spare loze leiding en moet nog genoeg verbouwen aan de meterkast, dus een extra groep prik ik er zo bij.
- ik krijg niks terug voor de huidige omvormer
dus mijn vraag: is het heel erg nadelig om een 2e omvormer te hebben?
deze komt met 6 panelen, met een totaal van 1770 Wp.
Het is de bedoeling om direct na oplevering 6 zelfde panelen bij te plaatsen.
nu heb ik een offerte liggen van de zelfde club die de huidige panelen heeft geplaatst (is voor garantie wel fijn).
deze willen de huidige omvormer, goodwe GW1500-NS vervangen voor een GW3600D-NS.
het is voor de installateur wel lekker makkelijk aansluiten natuurlijk, maar zou het niet voordeliger worden om er een 2e omvormer naast te hangen? dat scheelt al snel de helft van de aanschafprijs van de omvormer.
extra info:
-de groepenkast is 3 fase
-er ligt nog een spare loze leiding en moet nog genoeg verbouwen aan de meterkast, dus een extra groep prik ik er zo bij.
- ik krijg niks terug voor de huidige omvormer
dus mijn vraag: is het heel erg nadelig om een 2e omvormer te hebben?