Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Ik weet niet goed in welk forum ik deze vraag moet zetten, maar aangezien ik vermoed dat het een oplossing zal worden met smartphones heb ik hem hier maar even geplaatst. Mocht dit niet goed zijn, dan mag hij uiteraard verplaatst worden.

Het volgende is het geval: ik ben penningmeester van een sportvereniging, en tweemaal per jaar gaan we in onze woonplaats langs de deur om een bepaald product te verkopen. Dat gaat altijd erg goed, en levert een boe geld op voor de vereniging. Nou krijgen we echter wel steeds vaker de vraag of er ook met pin betaald kan worden. Aangezien we in kleine groepjes door het dorp rondrijden zou het introduceren van deze mogelijkheid betekenen dat ik 20 tot 25 pinapparaten moet hebben, en dat kan er voor 2 keer per jaar natuurlijk niet uit.

Weet iemand welke mogelijkheden er voor onze situatie zijn? Ik heb uiteraard al aan tikkie gedacht, maar dan moet degene die de deuren langs gaat dus altijd eerst een contactpersoon toevoegen omdat je dan pas met whatsapp het verzoek kan sturen. Ook niet echt handig dus.

Ik sta open voor allerlei oplossingen, met of zonder hardware, maar de kern van het verhaal moet uiteraard zijn dat de kosten laag zijn omdat het maar een paar keer per jaar gebruikt zal worden.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:37
Is een SumUp of gelijksoortige mobiele PIN niets voor je? Dit gebruik ik ook voor de jaarlijkse kerstmarkt in ons dorp. Je betaalt geen abbonements kosten enkel transactie fee van x percentage afhankelijk van de omzet.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 00:45
Je hoeft bij Tikkie helemaal geen contactpersoon toe te voegen he. Je kunt ook gewoon een QR code aan laten maken en aan de betaler laten zien. Voorwaarde is wel dat de andere partij dan met een smartphone een QR code can scannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:56

ralpje

Deugpopje

SumUp (https://sumup.nl/) levert pinapparatuur die je koppelt aan smartphone of tablet, waarna je via een app de betaling 'regelt'. De kaartlezer leest gewoon reguliere bankpassen, al dan niet contactloos.
Voor het aanschaffen van de lezers betaal je eenmalig een (beperkt) bedrag (ik geloof op dit moment iets van €15 ofzo) en je betaalt geen abonnementskosten. Wel betaal je een kleine provisie per betaling.

Wij gebruiken dit in de kantine van onze sportvereniging voor pinbetalingen, werkt prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door ralpje op 23-01-2019 19:07 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Zo, dat zijn nog eens snelle reacties! Helemaal top!

Ik zie tweemaal sumup voorbijkomen. Ik zie dat de lezer 19 euro per stuk kost. Het lastige hierbij is dus dat ik er wel een stuk of 20 (minimaal) nodig ben voor deze acties. dat zou dan dus gelijk 380 euro zijn. Dat je geen abonnementskosten betaald scheelt dan natuurlijk wel weer aanzienlijk... Ik zal dit denk ik eens naast elkaar moeten gaan zetten.

Het stuk van tikkie via QR-code kende ik trouwens ook nog niet. Misschien is dat wel een interessant om in ieder geval de eerstvolgende keer te proberen hoe dit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kroesss Je kan natuurlijk ook met één apparaat beginnen en mochten er mensen aan de deur willen pinnen, kan je nog even los langs gaan met dat apparaat. Geen idee hoe vaak het echt nodig / gevraagd is.

Verder gebruiken wij zelf bij Scouting bij onze Bar iZettle, werkt bij ons ook perfect, maar goed je zit wel te hikken aan de eenmalige aanschafkosten (zeker met 20 stuks) Meer ervaringen daarover kan je lezen in: iZettle ervaringen.

Let er overigens ook op dat het eerste exemplaar over het algemeen met korting aangeschaft kan worden, maar dat daarna de normale prijs betaald dient te worden. Bij Sumup is dat 39 euro per apparaat en bij iZettle 79 euro, alle bedragen zijn overigens ook nog eens ex. btw. Tenzij je die apparaten dus éénmalig kan lenen bij die instanties, lijkt mij dat sowieso een hele kostbare uitgave.

Overigens heeft dit niet zoveel te maken met smartphones, dus ik geef het topic even een schopje richting PFSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 21:39
Kroesss schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:27:

Ik zie tweemaal sumup voorbijkomen. Ik zie dat de lezer 19 euro per stuk kost. Het lastige hierbij is dus dat ik er wel een stuk of 20 (minimaal) nodig ben voor deze acties. dat zou dan dus gelijk 380 euro zijn. Dat je geen abonnementskosten betaald scheelt dan natuurlijk wel weer aanzienlijk... Ik zal dit denk ik eens naast elkaar moeten gaan zetten.

Het stuk van tikkie via QR-code kende ik trouwens ook nog niet. Misschien is dat wel een interessant om in ieder geval de eerstvolgende keer te proberen hoe dit bevalt.
Minder mobiele pinautomaten aanschaffen en de actie verdelen over meerdere dagen? Dan kan je de apparaten delen en is de eerste investering een stuk kleiner zijn.

Daarnaast snap ik dat je de investering een hoop vindt, maar heb je ook al eens nagedacht over het extra geld wat opgehaald kan worden voor de sportvereniging? Veel mensen hebben wellicht geen contact geld meer thuis liggen, maar zijn wel bereid het product af te nemen. Zonder pinautomaten mis je deze omzet wellicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Panini op 24-01-2019 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00

Grannd

da Granndest

Je kan via de ING een betaalverzoek aanmaken, waarbij de betaler zelf zijn/haar bedrag kan bepalen en een iDeal betaling laten uitvoeren. Weet niet of dit via andere banken kan.

Je kan dan via een QR-code, maar ook door de URL door te verkorten via tinyurl mensen via de bankieren app van hun telefoon laten betalen.

Dan laat je mensen naar tinyurl.com/sportvereniging gaan en komen ze vanzelf in een iDeal betaalscherm terecht.

[ Voor 9% gewijzigd door Grannd op 24-01-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 10:12
Je zou eventueel naar Givt kunnen kijken. Die werken met een soort van Bluetooth module voor iPhone en Android om zo betaling te kunnen verrichten. Nadeel: je hebt er wel de Givt app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 09:43
Vergeet niet:

19,- Actie geldig voor één kaartlezer per nieuwe SumUp gebruiker en EX btw

Wat gebeurt er nu als mensen niet kunnen pinnen? Kopen ze dan niets? dan is die 19/39 euro zo terugverdiend.

[ Voor 37% gewijzigd door stfn345 op 24-01-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:46
Andere optie is tijdelijk huren. Maar dat lijkt me voor veel kleine bedragen niet echt de moeite, omdat je daar ook per transactie moet betalen.

https://www.pintip.nl/pinautomaten/pin-huren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13
Grannd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:11:
Je kan via de ING een betaalverzoek aanmaken, waarbij de betaler zelf zijn/haar bedrag kan bepalen en een iDeal betaling laten uitvoeren. Weet niet of dit via andere banken kan.

Je kan dan via een QR-code, maar ook door de URL door te verkorten via tinyurl mensen via de bankieren app van hun telefoon laten betalen.

Dan laat je mensen naar tinyurl.com/sportvereniging gaan en komen ze vanzelf in een iDeal betaalscherm terecht.
Dit dus. Kan bij de meeste payment processors ook wel. Ik gebruikte Multi Safepay en daar kan dat ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Hebben jullie in NL geen overkoepelende app zoals wij Bancontact en payconiq hebben?
De ontvanger toont een QR code, de betaler toets het bedrag in en de pin code en 't is klaar.
https://www.bancontactpayconiq.com/nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 21:57

EnnaN

Toys in the attic

bunq met een bunq.me pagina? ik wil je de mijne wel pm-en als je een voorbeeld zoekt?

sig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 11:22
Grannd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:11:

Dit betaal verzoek is trouwens ook meerdere malen bruikbaar dus mijn tip zou zijn:

Als het om een vast bedrag gaat (want product): Maak 1 betaal verzoek, print hem uit en geef hem mee aan iedereen. Vervolgens is het betaal verzoek 30 dagen geldig, en kan iedere verkopen het blaadje laten scannen.

De gene die het account beheert krijgt direct een push notificatie als er betaald is.

Zo sponsoren we hier op kantoor onze bier vaten, daar word gewoon elke maand een nieuwe code opgehangen, en als je scant doneer je 5 euro :P

De andere optie is deze app laten gebruiken door iedereen -> https://www.ideal.nl/en/consumers/ideal-app/ dat werkt ook eigenlijk hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door ex87 op 24-01-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00

Grannd

da Granndest

Met als uitzondering dat die iDeal-app 30 cent per transactie rekent. Prima verdient voor iets dat de huidige banken gewoon gratis aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:36

EvH

Volgens mij bestaat er ook zoiets als korting vragen bij aanschaf van meerdere apparaten, veel leveranciers zijn daar bereid toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
QRTSJING doet net zoiets als Tikkie; je laat een qr-code scannen en de ander kiest dan zelf een betaalmethode.
Het is precies voor dit soort dingen (diensten aan huis) bedoeld. Kost 20 cent per transactie, en hebt volgens mij een KvK inschrijving nodig

[ Voor 44% gewijzigd door frickY op 24-01-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:52
Ja het is wel waar dat qrtsjing dat doet, maar toen ik contact met hen had kostte het éénmalig 100 euro en daarna 20 cent per transactie. Dat terwijl een bunq.me, tikkie en bank betaalverzoeken voor zover ik weet geen opstartkosten hebben.

Edit: misschien was dat trouwens alleen de app, terwijl een printje met één qrcode geen opstartkosten heeft, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

[ Voor 23% gewijzigd door Jantje2000 op 24-01-2019 19:13 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:51
Waarom geen eenmalige incasso machtigingen? Ik persoonlijk zou willen pinnen of een machtiging willen afgeven allerlei raar gedoe met codes scannen of tikkies aan de deur komt wat ' prutserig' over en zou ik niet vertrouwen ...

[ Voor 68% gewijzigd door hajee999 op 24-01-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Gewoon Tikkies maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Je zou natuurlijk gewoon Tikkie kunnen proberen en kijken of het gaat. Mensen die willen pinnen en geen geld in huis hebben kennen Tikkie echt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Zo, na een dagje werken weer erg veel nieuwe suggesties, dank daarvoor! Ik zal proberen zoveel mogelijk te reageren.

Ten eerste: dank voor het verplaatsen naar dit forum. Ik moet zeggen dat ik deze nog niet gevonden had.

Ik zie meerdere suggesties voor betaalsystemen met hardware: iZettle, sumup en dergelijke. Deze zullen (zeker in eerste instantie) te duur zijn vanwege de vele benodigde apparaten. Misschien dat het in de toekomst als contant geld meer aan het uitsterven is wel relevant wordt, maar op dit moment nog niet. Mijn vraag is ook meer een hersenspinsel in reactie op enkele vragen die ikzelf hierover heb gehoord tijdens de acties.
Er is ook geopperd om de actie te spreiden, dat is iets wat we liever niet willen doen. Juist met z'n allen op dezelfde dag en vanuit 1 centraal punt het dorp in gaan levert ook een sociaal aspect op. We eten met z'n allen tegelijk een broodje rond lunch-tijd, en je merkt ook dat het vaak nog weken over die mooie dag gaat in de kantine. Dat effect willen we ook niet kwijt.

Ik zie ook suggesties dat er meerdere banken een betaalmogelijkheid in de app aanbieden. ING en Bunq passeren de revue. We maken echter gebruik van de Rabobank, en ik heb de mogelijkheid voor het aanmaken van een betaalverzoek nog niet in hun app kunnen vinden.

De app van iDEAL zelf is misschien wel een mooie optie. Het is ook niet zo dat iedereen het op zijn telefoon moet hebben, maar bijvoorbeeld alleen de volwassene die ook de auto bestuurd of iets dergelijks. de 30 cent per transactie is inderdaad wel wat veel als je iets voor 1,50 of 2 euro verkoopt.

En misschien dat Tikkie ook wel voldoende is. Zoals @Frankinho aangeeft kan die ook QR-codes genereren. En zoals gezegd: met contant geld verkopen we op dit moment nog goed. Ik wilde me alleen meer voorbereiden op de toekomst, omdat ik verwacht dat de vraag om andere betaalmethodes alleen maar groter zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:16
sumup ofzo mailtje sturen, kijken of ze een deal met je kunnen sluiten voor bulk inkoop, als je 20 van die dingen wil afnemen willen ze vast en zeker wel een dealtje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:37
De bunq.me optie lijkt me het proberen waard. Je vraagt de koper gewoon naar jullie bunq.me url te gaan op hun mobiel en het gevraagde bedrag vervolgens via iDeal te storten. Werkt voor iedereen die een app van zijn bank heeft ingesteld op zijn telefoon.

Lijkt me een laagdrempelige oplossing. Ook al zitten jullie nu bij de Rabobank, al het opgebrachte geld kan je dan natuurlijk eenvoudig overboeken naar de Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:29
Kroesss schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:29:
Zo, na een dagje werken weer erg veel nieuwe suggesties, dank daarvoor! Ik zal proberen zoveel mogelijk te reageren.

Ten eerste: dank voor het verplaatsen naar dit forum. Ik moet zeggen dat ik deze nog niet gevonden had.

Ik zie meerdere suggesties voor betaalsystemen met hardware: iZettle, sumup en dergelijke. Deze zullen (zeker in eerste instantie) te duur zijn vanwege de vele benodigde apparaten. Misschien dat het in de toekomst als contant geld meer aan het uitsterven is wel relevant wordt, maar op dit moment nog niet. Mijn vraag is ook meer een hersenspinsel in reactie op enkele vragen die ikzelf hierover heb gehoord tijdens de acties.
Er is ook geopperd om de actie te spreiden, dat is iets wat we liever niet willen doen. Juist met z'n allen op dezelfde dag en vanuit 1 centraal punt het dorp in gaan levert ook een sociaal aspect op. We eten met z'n allen tegelijk een broodje rond lunch-tijd, en je merkt ook dat het vaak nog weken over die mooie dag gaat in de kantine. Dat effect willen we ook niet kwijt.

Ik zie ook suggesties dat er meerdere banken een betaalmogelijkheid in de app aanbieden. ING en Bunq passeren de revue. We maken echter gebruik van de Rabobank, en ik heb de mogelijkheid voor het aanmaken van een betaalverzoek nog niet in hun app kunnen vinden.

De app van iDEAL zelf is misschien wel een mooie optie. Het is ook niet zo dat iedereen het op zijn telefoon moet hebben, maar bijvoorbeeld alleen de volwassene die ook de auto bestuurd of iets dergelijks. de 30 cent per transactie is inderdaad wel wat veel als je iets voor 1,50 of 2 euro verkoopt.

En misschien dat Tikkie ook wel voldoende is. Zoals @Frankinho aangeeft kan die ook QR-codes genereren. En zoals gezegd: met contant geld verkopen we op dit moment nog goed. Ik wilde me alleen meer voorbereiden op de toekomst, omdat ik verwacht dat de vraag om andere betaalmethodes alleen maar groter zal worden...
toon volledige bericht
Heh? Dat zit er gewoon in. Of log je in met een zakelijk account? In dat geval weet ik het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
De app van iDEAL zelf is misschien wel een mooie optie. Het is ook niet zo dat iedereen het op zijn telefoon moet hebben,
Let op. De klant zelf moet die app ook hebben.
IDeal QR werkt niet met een URL maar met een speciale code.
De normale camera en bijvoorbeeld ING app kunnen die niet openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:05
Op de Rabobank app kun je ook betaalverzoek aanmaken. Geen idee hoe je dat niet hebt kunnn vinden. Is enorme knop “betaalverzoek” op de pagina na inloggen.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor een sportvereniging is huur pin natuurlijk ook een dure aangelegenheid of waarom vraag je niet aan de mensen of ze naar de vereniging willen komen om daar te pinnen? Hoef je maar één of twee pinautomaten max aan te schaffen.
Dat gedoe met iDEAL wil je niet en zeker niet aan de deur. Kan je niet via een facturatieprogramma zoals Informer or whatever een iDEAL link generen en dat mensen meteen kunnen betalen of dat je mensen per mail deze link toezend? Lijkt mij zeker in deze tijd veiliger dan langs de deur te gaan.
SumUp is leuk maar om nou daar 2,75% voor te betalen per transactie, hmmm nee. Misschien is smart pinnen via mobiel van Rabo een optie voor € 10 per maand en € 0,11 per transactie? Dan hoef je geen pinautomaat aan te schaffen maar ja dan heb je weer een abonnement.
Vergat nog van Mijnpin te vermelden maar daar is het abonnement weer duur en elke keer als je je geld wilt halen uit de pinautomaat welke gestort wordt op een of ander duistere bankrekening kost je dat € 3 transactiekosten. Vergeet niet de € 0,25 transactiekosten. Goedkoop en simpel is anders met zulke transacties.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 24-01-2019 21:11 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Let op. De klant zelf moet die app ook hebben.
IDeal QR werkt niet met een URL maar met een speciale code.
De normale camera en bijvoorbeeld ING app kunnen die niet openen.
Inderdaad. Waardeloze optie want wie heeft nou die IDeal app?

Alternatief is een IDeal betaalverzoek.
Er zijn meerdere bedrijven die dit aanbieden, bijvoorbeeld www.buckaroo.nl/nieuws/een-ideal-betaallink-meesturen/ of https://www.mollie.com/nl...etaald-met-een-betaallink

Zodra je een linkje aangemaakt hebt kun je dit vrij eenvoudig zelf omzetten naar een QR-code die wel verwerkbaar is voor alle smartphones. En de enkele mensen die geen qr-scanner hebben kun je een redirect aanmaken op sportclub.nl/betalen

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 24-01-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 23:11
Rabobank kan inderdaad ook gewoon zoals eerder al is genoemd. Ze genereren niet direct een qr code maar ff googlen levert verschillende mogelijkheden om er een QR van te maken. Jammer dat ze zelf geen korte url van maken. Ik zou echter geen service tussen zetten die de URL inkort... Lijkt me een extra risico.

Je ziet het trouwens wel vaker tegenwoordig dat mensen met het scannen van een qr code een gift kunnen overmaken. Levert doorgaans best veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Ik had over de optie in de Rabo-app gekeken inderdaad. Daar ga ik me zeker in verdiepen. Een URL-verkorter hoeft op zich ook niet direct, ik zou gewoon een URL redirect aan kunnen maken op ons eigen domein, ik beheer namelijk ook de website. Dan heb ik een herkenbare (want onze eigen domeinnaam) en betrouwbare (want niet via een externe partij) link die ik zo makkelijk of moeilijk kan maken als ik zelf wil.

Mensen vragen ergens naar een centraal punt te gaan om te betalen is denk ik echt geen optie. Je komt langs de deur met het product, en ik denk dat er heel veel mensen afhaken als je aangeeft dat ze ergens centraal moeten betalen, wat een paar kilometer verderop kan zijn. Plus het risico dat ze niet komen opdagen, en je daarna dus nog een paar dagen werk hebt om al het geld binnen te krijgen. Om diezelfde reden ben ik ook geen fan van eenmalige incasso's. Het gevaar is dat mensen die gaan storneren, of dat de incasso in eerste instantie al gelijk mislukt vanwege roodstand of iets dergelijks.

Bedankt voor alle suggesties tot nu toe. Volgens mij zijn ze allemaal in te delen in een paar categorieën, namelijk de echte pin-oplossingen met de daarbij behorende hardware, betaalverzoeken via QR-codes (of link), en nog een paar creatieve suggesties die een andere opzet van de actiedagen vragen.

Ik ga mij dus eerst eens verdiepen in de materie van de betaalverzoeken, vooral die van Rabobank zelf. Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een betaalverzoek meerdere keren te gebruiken en welke kosten dit met zich meebrengt. Ik moet binnenkort toch op het kantoor langs, dus dan ga ik mij eens laten informeren. In een later stadium (wanneer contant geld verder terrein aan het verliezen is) zullen de echte pin-oplossingen aan bod komen, maar ik denk dat die op dit moment nog te duur zijn voor de hoeveelheid extra geld die we er mogelijk mee op kunnen halen, vooral door aanschafkosten (en in sommige gevallen ook transactiekosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
We maken echter gebruik van de Rabobank, en ik heb de mogelijkheid voor het aanmaken van een betaalverzoek nog niet in hun app kunnen vinden.
In het overzichtscherm (Mijn Overzicht), staat bovenaan naast de knop Overboeken ook een knop Betaalverzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BertS schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:48:
[...]

In het overzichtscherm (Mijn Overzicht), staat bovenaan naast de knop Overboeken ook een knop Betaalverzoek.
https://www.rabobank.nl/b...talen/rabo-betaalverzoek/
Zakelijk kost het €0,15 per transactie. Lijkt me verder wel de meest makkelijke optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 10:52

Basszje

Reisvaap!]

ING en Bunq passeren de revue. We maken echter gebruik van de Rabobank, en ik heb de mogelijkheid voor het aanmaken van een betaalverzoek nog niet in hun app kunnen vinden.
Als je in de buurt nog een ouderwetse lokale vestiging hebt van de Rabobank kan je daar ook eens langsgaan om te kijken wat ze kunnen doen. Ze willen nog wel eens te porren zijn om wat te regelen als ze daarmee een lokale club helpen. Even contact zoeken met de lokale manager of promotiepief.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:40
Je zou het werven en leveren ook uit elkaar kunnen halen (20 groepjes die werven, 5 groepjes met pinautomaten die leveren, whatsapp-groepje of google sheet voor de communicatie).

[ Voor 18% gewijzigd door Gluten Parody op 25-01-2019 20:17 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Cheesy schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:16:
[...]

https://www.rabobank.nl/b...talen/rabo-betaalverzoek/
Zakelijk kost het €0,15 per transactie. Lijkt me verder wel de meest makkelijke optie.
Het versturen van een betaalverzoek is gratis. Je betaalt alleen de gebruikelijke kosten voor het bijschrijven van een Eurobetaling
Die 15 cent gaat dus niet zozeer over het betaalverzoek, maar meer over de bijschrijving. Goed om daarbij even scherp te houden denk ik.
En het gaat hier over een vereniging, geen idee wat de voorwaarden/tarieven daarvoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En niet vergeten dat je die apparten niet voor een keertje koopt, maar voor meerdere jaren, dus ja, wellicht in aanschaf wat aan de prijzige kant, maar als je daardoor meer en snellere betalingen krijgt, lijkt me dat geen probleem. Zeker niet als je het ook verspreid over meerdere jaren, lijkt het mij niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 20:24
Kroesss schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:27:

Samen kopen met een andere vereniging :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
ybos schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Nog beter, verhuren aan de andere vereniging! 5 euro per stuk per dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

Reptile209

- gers -

[...]

[...]

Vergeet niet dat het apparaatje - via SumUp - is verbonden met één specifieke (zakelijke) betaalrekening. Dat kan je niet zomaar aanpassen. Als je hem dus uitleent, krijg je alle opbrengsten op de rekening van je eigen vereniging binnen en moet je dat weer doorstorten (+ inzage geven in je afschriften dat je niks achterhoudt O-) ).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 19:23

Prx

@Kroesss Wordt het product direct overhandigd aan de deur, op het moment dat iemand besluit tot aanschaf?

[ Voor 5% gewijzigd door Prx op 25-01-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Prx schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:46:
@Kroesss Wordt het product direct overhandigd aan de deur, op het moment dat iemand besluit tot aanschaf?
Ja, we rijden rond met het product zelf.
Pagina: 1