Ik ken Izettle ook,
Ik heb het toen aangeschaft voor de kapperszaak van mijn pa.
Er zit een mooi administratief systeem achter waardoor mijn pa ook meteen alle bonnetjes en overzichten heeft voor BTW (2 tarieven in deze wereld) afdracht en inkomsten van zijn zaak.
Het back-office systeem accepteert ook cash en je kan er zelfs een bonnenprinter aanhangen.
Ook terugstorten is mogelijk binnen een bepaalde tijd.
We hebben hier dan wel de pro versie. (en als back-up de lite versie).
De interface die erbij geleverd wordt werkt voor de kapperzaak echt geniaal. Zonder inverstering een heel kassa systeem erbij. (je kan er zelfs kassa-lades aan koppelen)
Nadelen:
Het werkt lang niet op elke telefoon/tablet: mijn huawei G700-U10 doet het bijvoorbeeld niet. net als mijn chinese tablet. (als dit van belang is neem er 1 die ze zelf getest hebben of zoek iemand op met een izzettle account om je telefoon te proberen, je kan contact opnemen via pm als je nog iemand zoekt om het allemaal real-life te zien en je telefoon/tablet te testen)
Je hebt geen controle over de administratie, Op het begin een aantal fake transacties gemaakt om het systeem uit te leggen aan mijn vader, deze kan je dus niet meer uit je geschiedenis verwijderen, (wel neutraliseren en de bedragen op "terug betalen" zetten waardoor het op het eind op 0 euro uitkomt.
Voor de kosten is het ideaal. als je het ding niet gebruikt kost het ook geen geld. en die 2,75% lijkt heel veel. maar er zijn een hoop mensen die dan opeens wel langskomen en willen betalen (extra inkomsten dus). Alternatieven zijn duurder. of hebben elke maand vaste lasten.
Bij mijn pa wordt er niet zoveel gepint dus de kosten blijven onder de 5 euro per maand.
Er zijn ook andere systemen, maar het enige verschil is over het algemeen de opbouw van de kosten en dat is bij elke businesscase anders natuurlijk.
Hoe ging de betalingsprocedure verder? Dit is niet echt duidelijk omschreven op de website namelijk. Kan je hier iets meer over vertellen?
Om vanuit de "uitstand" beginnen.
Je zet de Izzetle pro aan. duurt 1 tot 2 minuten vanuit helemaal uit, apparaat kent ook een standby stand die goed werkt (1 seconde).
Start ondertussen je app op, op je telefoon of tablet.
Je voert je bedrag in of je klikt de juiste producten aan die zijn voor gedefinieerd in de app (bijvoorbeeld barkaart 20 euro).
In de app druk je op het winkelmandje.
Daarna druk je op betalen.
Dan zegt de app dat je de betaal terminal kan overhandigen. (pro) of heb je de keuze voor contante betaling (voor de administratie)
Als het is opgestart, dan vraagt de terminal op een pas.
Pas erin.
Dan vraagt de pin terminal om een pincode en moet je je bedrag bevestigen wat erop komt te staan (weet even niet wat de volgorde is).
Je app en de terminal geven de melding dat de betaling voltooid is.
Je krijgt een optie om de bon te versturen (naar een e-mail adres) of uit te printen als er een printer op je telefoon is aangesloten of om terug te gaan naar het hoofdmenu voor een nieuwe betaling.
Maar het process is natuurlijk ook op youtube te vinden

.
YouTube: iZettle Chip & PIN Reader
[
Voor 32% gewijzigd door
Smuggler op 14-01-2016 04:36
]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber