Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

iZettle Ervaringen

iZettle

Voor onze Scouting vereniging zijn we aan het kijken om het makkelijker te maken een biertje te betalen aan onze bar. We zaten te denken aan iZettle, omdat het geen instaptarief heeft, geen maandelijkse kosten, een gratis 'pinapparaat' en een laag percentage per transactie(max. 2,75%).

Maar zijn er mensen die al ervaringen hebben met iZettle? Zijn er voordelen of juist grote nadelen?

Ik hoor het graag!

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 12-01-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:57
Geen ervaringen mee. Enkel een gedacht. Komen er vaak mensen van buiten jullie Scouting vereniging aan de bar of is het vooral iets voor een groep mensen die elkaar kent? Mocht ik namelijk ergens bij een onbekende bar / kantine / wat dan ook komen waar mij wordt verteld dat ik kan pinnen, maar waar ik vervolgens een onbekend blauw kastje krijg toegeschoven waaraan ik mijn pas en pincode mag toevertrouwen, dan zou ik redelijk wantrouwig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Heb één keer moeten betalen met zo'n apparaat op en beurs en vond het dus echt niks. Het was behoorlijk langzaam en het apparaat was ook te klein. Lijkt me lastig voor aangeschoten mensen om hun pincode goed in te type. Verder is een normaal pinapparaat veel meer hufterproof en is het gemis van contactloos betalen op termijn waarschijnlijk een probleem.

Edit:
Maar ik moet wel zeggen dat de tarieven echt scherp zijn! Echt geschikt voor verkopers van klein spul zoals drankjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 699209 op 11-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties!
Bazziek schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:31:
Geen ervaringen mee. Enkel een gedacht. Komen er vaak mensen van buiten jullie Scouting vereniging aan de bar of is het vooral iets voor een groep mensen die elkaar kent? Mocht ik namelijk ergens bij een onbekende bar / kantine / wat dan ook komen waar mij wordt verteld dat ik kan pinnen, maar waar ik vervolgens een onbekend blauw kastje krijg toegeschoven waaraan ik mijn pas en pincode mag toevertrouwen, dan zou ik redelijk wantrouwig worden.
Goed punt! Bij ons komen eigen alleen bekenden en vrienden die onze bar bezoekt. We werken met barkaarten van 6 / 12 of 24 euro en niet iedereen die langs komt heeft contant geld op zak. Daarom willen we overstappen op een pin systeem. Aangezien we dus met barkaarten werken, gebruiken de meeste mensen het apparaat maar maximaal 2 keer per maand.
Anoniem: 699209 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:25:
Heb één keer moeten betalen met zo'n apparaat op en beurs en vond het dus echt niks. Het was behoorlijk langzaam en het apparaat was ook te klein. Lijkt me lastig voor aangeschoten mensen om hun pincode goed in te type. Verder is een normaal pinapparaat veel meer hufterproof en is het gemis van contactloos betalen op termijn waarschijnlijk een probleem.
Voor contactloos betalen heeft iZettle een luxere uitvoering, deze kost echter 75 euro ex. btw. Voor ons niet interessant en contactloos betalen is geen must.
Een normaal pinapparaat brengt helaas altijd vaste kosten met zich mee, dit kan in zowel een maand tarief zijn van tientallen euro's of de aanschaf van paar 100 euro). Dit is voor ons echt niet interessant, vandaar dat ik op zoek ben naar een goedkoper alternatief.

Hoe ging de betalingsprocedure verder? Dit is niet echt duidelijk omschreven op de website namelijk. Kan je hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36
Geen ervaring mee als aanbieder, echter de laatste tijd vaker tegengekomen op marktjes/braderieën. En mijn eerste huur mocht ik voldoen op zo'n apparaat. De opzichter was er blij mee, die hoeft alleen nog maar een telefoon mee te tillen ipv een telefoon, een pak papier en een mobiele pin terminal.Het grootste gemis is een scherm. Als het even kan zou ik kijken of je mensen zo ver kan krijgen om die 75 bij elkaar te krijgen voor het 'gemak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Tales schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:20:
Geen ervaring mee als aanbieder, echter de laatste tijd vaker tegengekomen op marktjes/braderieën. En mijn eerste huur mocht ik voldoen op zo'n apparaat. De opzichter was er blij mee, die hoeft alleen nog maar een telefoon mee te tillen ipv een telefoon, een pak papier en een mobiele pin terminal.Het grootste gemis is een scherm. Als het even kan zou ik kijken of je mensen zo ver kan krijgen om die 75 bij elkaar te krijgen voor het 'gemak'.
Bedankt voor je ervaring. Ik neem aan dat je wel op de telefoon / tablet het bedrag ziet staan, waardoor een scherm niet persee nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

zelf ervaring met payleven.
Opzich goed mee te werken zeker als je het met enige regelmaat gebruikt.
Overigens heeft deze wel een display maar wel een start tarief van 80 euro (of contactloos 100 euro) transactie tarief is gelijk.

Voor mij als incidentiele gebruiker op een beurs / markt en als klanten iets komen afhalen is het ideaal. Geen vaste maandkosten is voor mij het belangrijkste.

*mochten jullie btw mogen verrekenen maar dat is meestal niet met verenigingen dan zou je hem goedkoper bij bol.com kunnen kopen: http://www.bol.com/nl/p/p...27806248-9200000019608470

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 12-01-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig gisteren nog voor iemand aan het kijken geweest naar dit soort apparaten. Ik kwam toen Payleven en SumUp ook nog tegen, die apparaten hebben wel een display(tje) maar daar betaal je dan wel eenmalig een bedrag voor.
Persoonlijk vond ik die van Payleven en Sumup er degelijker/professioneler uitzien dan die iZettle.

Via deze site zou je ook nog €20,- korting kunnen krijgen op dat ding van Payleven (maar dat lukte mij gisteren niet :/).

[ Voor 18% gewijzigd door FlipFluitketel op 12-01-2016 08:39 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
titel onttagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:51
Ervaring als klant. Ik betaal er mijn dagelijkse koffie mee. Is wel wat langzamer (bedrag intikken in iPad, wachten op verbinding, kaart er tegen aan houden, bevestiging dat transactie ok is duurt een klein minuutje)
Het apparaatje wat zij hebben is overigens wel contactless (en is in UK, maar lijkt mij dat er geen verschil moet zijn).

Payleven is een stukje sneller, maar geen contactless. Ook de mogelijkheid bij PL om de rekening te emailen vind ik fijn. Gebruik ik vooral bij taxiritten.

[ Voor 0% gewijzigd door mridgew op 12-01-2016 13:05 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 18:58
Het klinkt heel leuk, techniek op je vereniging, maar vaak wil je de kosten zo laag houden. Werk gewoon met een potje of met een strippenkaart en houd de winst in je zak om te investeren in de vereniging.

Wij hebben op ons clubgebouw een drankautomaat geplaatst. Accepteert munten en briefjes tot 20 euro, waarbij er 33CL blikjes ingaan. Je bier is gekoeld en iedereen betaald netjes. En de overhead die we hebben investeren wij in het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Bedankt allen voor de reacties!
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:35:
zelf ervaring met payleven.
Opzich goed mee te werken zeker als je het met enige regelmaat gebruikt.
Overigens heeft deze wel een display maar wel een start tarief van 80 euro (of contactloos 100 euro) transactie tarief is gelijk.
Het is jammer dat alle alternatieven een starttarief hebben van 80 euro of meer. We willen graag een 'gratis' oplossing met minimale extra kosten.
*mochten jullie btw mogen verrekenen maar dat is meestal niet met verenigingen dan zou je hem goedkoper bij bol.com kunnen kopen: http://www.bol.com/nl/p/p...27806248-9200000019608470
Geen mogelijkheden om de BTW af te trekken. Dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
FlipFluitketel schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:37:
Persoonlijk vond ik die van Payleven en Sumup er degelijker/professioneler uitzien dan die iZettle.
Bedankt voor de alternatieven, ga er eens naar kijken. Hoe komt het dat je iZettle er minder professioneler uit vind zien?
mridgew schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:59:
Ervaring als klant. Ik betaal er mijn dagelijkse koffie mee. Is wel wat langzamer (bedrag intikken in iPad, wachten op verbinding, kaart er tegen aan houden, bevestiging dat transactie ok is duurt een klein minuutje)
Klein minuutje is prima te overzien. Ik verwacht dat het apparaat maximaal 10 keer op een avond gebruikt wordt.
dukejan schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:31:
Het klinkt heel leuk, techniek op je vereniging, maar vaak wil je de kosten zo laag houden. Werk gewoon met een potje of met een strippenkaart en houd de winst in je zak om te investeren in de vereniging.
We werken nu ook met een strippenkaart. Niet iedereen heeft altijd contact geld bij, waardoor er alsnog een 'schuld' opgebouwd wordt. Hier willen we graag vanaf.
Wij hebben op ons clubgebouw een drankautomaat geplaatst. Accepteert munten en briefjes tot 20 euro, waarbij er 33CL blikjes ingaan. Je bier is gekoeld en iedereen betaald netjes. En de overhead die we hebben investeren wij in het gebouw.
Zo kan het inderdaad ook! Ben wel erg benieuwd hoe je kosten bespaart met een dure(?) automaat. Wat kost zoiets? Helaas zijn blikjes bier echt not done bij ons haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyletk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 17:39
Hi,

Wij hebben ervaring met het gebruik van iZettle (UK) met ons Restaurant Kassasysteem, met onze software voor iOS hebben we onlangs de integratie gedaan om directe kaartbetalingen uit te voeren in het systeem.

Persoonlijk hebben we meer problemen met andere gelijkaardige betaalmethoden, iZettle heeft nog niet voor onze klanten (resto, bar,...) gefaald. (Dit is wel in UK, dus gebruiken we iZettle Pro)

De 2,75% rate is afhankelijk van het aantal betalingen, meer dan 2000 euro per maand (ik vermoed dit nu wel niet bij jouw) maar dan gaan de rates naar beneden.

De iZettle (toestel) in NL ziet er wel "speels" uit, maar het gaat namelijk over betalingen ontvangen, waarom zou je hem niet proberen als het zonder maandelijkse kosten is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
kjellyaman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:09:
Persoonlijk hebben we meer problemen met andere gelijkaardige betaalmethoden, iZettle heeft nog niet voor onze klanten (resto, bar,...) gefaald. (Dit is wel in UK, dus gebruiken we iZettle Pro)
Bedankt voor je persoonlijke ervaring! Aan wat voor problemen moet ik dan denken?
De 2,75% rate is afhankelijk van het aantal betalingen, meer dan 2000 euro per maand (ik vermoed dit nu wel niet bij jouw) maar dan gaan de rates naar beneden.
Dat bedrag gaan we inderdaad bij lange na niet halen (niet eens op jaarbasis).
De iZettle (toestel) in NL ziet er wel "speels" uit, maar het gaat namelijk over betalingen ontvangen, waarom zou je hem niet proberen als het zonder maandelijkse kosten is? :)
Wil het inderdaad heel erg graag zelf uit proberen. De eigenaar van de rekening moet alleen ook akkoord gaan (het bestuur) en wil dan ook alle ins-en-outs hebben voordat ik het idee voorleg bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyletk
rens-br schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:33:
[...]

Bedankt voor je persoonlijke ervaring! Aan wat voor problemen moet ik dan denken?
Vooral problemen met de betalingen die niet doorkomen omdat de batch gesloten moet worden (met credit kaarten).
Snelheid, bij sommige als er geen respons is binnen 20-30 sec faalt de betaling of gaat ze wel door maar dan niet geregistreerd in de app...

Kleinere problemen die vooral voorkomen bij zaken met veel betalingen op een avond, maar normaal iets waar je met iZettle niet teveel zorgen over moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
kjellyaman schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:40:
[...]

Vooral problemen met de betalingen die niet doorkomen omdat de batch gesloten moet worden (met credit kaarten).
Snelheid, bij sommige als er geen respons is binnen 20-30 sec faalt de betaling of gaat ze wel door maar dan niet geregistreerd in de app...
Dat zijn nou niet echt kleine problemen moet ik zeggen. Erg onhandig als er geld afgeschreven wordt, maar geen betaling wordt verricht. Deze problemen heb je dus niet ervaren met iZettle?
Kleinere problemen die vooral voorkomen bij zaken met veel betalingen op een avond, maar normaal iets waar je met iZettle niet teveel zorgen over moet hebben.
Wij zullen geen grote betalingen hebben verwacht ik, dus zal niet zo'n probleem op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyletk
rens-br schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Dat zijn nou niet echt kleine problemen moet ik zeggen. Erg onhandig als er geld afgeschreven wordt, maar geen betaling wordt verricht. Deze problemen heb je dus niet ervaren met iZettle?

[...]

Wij zullen geen grote betalingen hebben verwacht ik, dus zal niet zo'n probleem op moeten leveren.
Nog geen zaken bekend met iZettle op dat vlak, zitten toch met een redelijk aantal gebruikers ondertussen.
Als het aan mij lag hadden we iZettle voor onze klanten in België en Nederland ook, maar we zitten vast met een contract bij een andere supplier.

Ik zou het zeker proberen met iZettle als jullie dit zien zitten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:23

BLN

Wij gebruiken iZettle voor kleinere evenementen om de entree te laten betalen (tot 75 pin transacties per avond) en mijn ervaring is dat de transactie behoorlijk snel verloopt. Als je je leden er bar kaarten mee laat kopen is het echt top denk ik. Je kunt in de app de bedragen voor instellen. Eventueel kun je mensen een bon sturen (al denk ik dat je de kosten van je bar kaart liever snel vergeet ). Het is sowieso gratis uit te testen (daarom hebben wij hem genomen) en het is mij echt mee gevallen. App loopt af en toe eens vast, dan sluit je de app af en start opnieuw op en werkt het weer.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 23:37
Wij hebben met onze Stichting er ook ervaring mee, Wij hebben het gebruikt met geld inzamelen tijdens serious request.
Dit werkte perfect soms duurde het wel even op het drukke 3G netwerk daar maar niet vervelend lang ofzo, En hebben er verder ook nog nooit problemen mee gehad. Wij hebben zowel de lite als pro versie gebruikt.

Als je een iZettle account hebt kan je ook het pinaparaat lenen van andere iZettle gebruikers, Wat voor ons goed uitkomt omdat we op mijn werk er ook 1 hebben die ik op evenementen er dan gewoon bij kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat als je pinnen gewoon als een extra service ziet en er 0.50€ voor rekent? Mag gewoon volgens de richtlijnen van PIN
Mogen winkeliers geld vragen voor een pintransactie?
Gelukkig kunt u op steeds meer plaatsen gratis pinnen. Een enkele ondernemer brengt nog wel kosten in rekening. Dit is toegestaan. U bepaalt zelf of dit klantvriendelijk is en of de kosten die de ondernemer doorberekent reëel zijn.
Uiteraard moet de ondernemer duidelijk vooraf aangeven dat u voor de pintransactie dient te betalen. U gaat hiermee akkoord op het moment dat u op de ‘OK-toets’ van de betaalautomaat drukt. U kunt ook op andere wijze betalen, of u gaat naar een andere winkel die het product/dienst aanbiedt zonder pinkosten in rekening te brengen.
Of natuurlijk Bunq met NearPay (maar dat is nu eigenlijk bedoelt voor consumenten, misschien die gasten een mailtje sturen of er mogelijkheden zijn?)

[ Voor 98% gewijzigd door Whatson op 12-01-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:03
De eigenaresse van een taxebedrijf die ik ken gebruikt iZettle ook.

Ze heeft nu geen klanten meer die bij de bank moeten stoppen om eerst te pinnen. (Sommigen namen ondertussen het hazenpad)

Nu ik een startende ondernemer ben geworden, ben ook ik van plan te gaan werken met iZettle. Als je iemand kent die het gebruikt, kan die je uitnodigen om lid te worden en krijgen jullie beiden een transactietegoed van € 10 na je eerste pintransactie. Op 2.75% transactiekosten is dit €360 waar je geen transactiekosten over betaald.

Je kan hem opladen via micro-usb en de batterij gaat aardig lang mee (ligt er uiteraard maar net aan hoe intensief je het apparaat gebruikt).

Mooiste is dat je dan niet meer op rekening hoeft te werken. iZettle betaald na ongeveer 3 werkdagen al uit en alle overzichten kun je zo downloaden.

Nadeel wat ik vind is dat er geen Windows Phone app voor is (zakenpartner heeft een Windows Phone) of een Windows applicatie voor gebruik op pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:25

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik ken Izettle ook,

Ik heb het toen aangeschaft voor de kapperszaak van mijn pa.
Er zit een mooi administratief systeem achter waardoor mijn pa ook meteen alle bonnetjes en overzichten heeft voor BTW (2 tarieven in deze wereld) afdracht en inkomsten van zijn zaak.
Het back-office systeem accepteert ook cash en je kan er zelfs een bonnenprinter aanhangen.
Ook terugstorten is mogelijk binnen een bepaalde tijd.

We hebben hier dan wel de pro versie. (en als back-up de lite versie).

De interface die erbij geleverd wordt werkt voor de kapperzaak echt geniaal. Zonder inverstering een heel kassa systeem erbij. (je kan er zelfs kassa-lades aan koppelen)

Nadelen:
Het werkt lang niet op elke telefoon/tablet: mijn huawei G700-U10 doet het bijvoorbeeld niet. net als mijn chinese tablet. (als dit van belang is neem er 1 die ze zelf getest hebben of zoek iemand op met een izzettle account om je telefoon te proberen, je kan contact opnemen via pm als je nog iemand zoekt om het allemaal real-life te zien en je telefoon/tablet te testen)
Je hebt geen controle over de administratie, Op het begin een aantal fake transacties gemaakt om het systeem uit te leggen aan mijn vader, deze kan je dus niet meer uit je geschiedenis verwijderen, (wel neutraliseren en de bedragen op "terug betalen" zetten waardoor het op het eind op 0 euro uitkomt.

Voor de kosten is het ideaal. als je het ding niet gebruikt kost het ook geen geld. en die 2,75% lijkt heel veel. maar er zijn een hoop mensen die dan opeens wel langskomen en willen betalen (extra inkomsten dus). Alternatieven zijn duurder. of hebben elke maand vaste lasten.

Bij mijn pa wordt er niet zoveel gepint dus de kosten blijven onder de 5 euro per maand.

Er zijn ook andere systemen, maar het enige verschil is over het algemeen de opbouw van de kosten en dat is bij elke businesscase anders natuurlijk.
Hoe ging de betalingsprocedure verder? Dit is niet echt duidelijk omschreven op de website namelijk. Kan je hier iets meer over vertellen?
Om vanuit de "uitstand" beginnen.
Je zet de Izzetle pro aan. duurt 1 tot 2 minuten vanuit helemaal uit, apparaat kent ook een standby stand die goed werkt (1 seconde).
Start ondertussen je app op, op je telefoon of tablet.
Je voert je bedrag in of je klikt de juiste producten aan die zijn voor gedefinieerd in de app (bijvoorbeeld barkaart 20 euro).
In de app druk je op het winkelmandje.
Daarna druk je op betalen.
Dan zegt de app dat je de betaal terminal kan overhandigen. (pro) of heb je de keuze voor contante betaling (voor de administratie)
Als het is opgestart, dan vraagt de terminal op een pas.
Pas erin.
Dan vraagt de pin terminal om een pincode en moet je je bedrag bevestigen wat erop komt te staan (weet even niet wat de volgorde is).
Je app en de terminal geven de melding dat de betaling voltooid is.
Je krijgt een optie om de bon te versturen (naar een e-mail adres) of uit te printen als er een printer op je telefoon is aangesloten of om terug te gaan naar het hoofdmenu voor een nieuwe betaling.
Maar het process is natuurlijk ook op youtube te vinden :).
YouTube: iZettle Chip & PIN Reader

[ Voor 32% gewijzigd door Smuggler op 14-01-2016 04:36 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Ik ben blij dat de meeste mensen er zo positief over zijn!
Rorando schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:21:
Dit werkte perfect soms duurde het wel even op het drukke 3G netwerk daar maar niet vervelend lang ofzo,
Gelukkig hebben we 50Mbit glasvezel in onze blokhut liggen. Dus een slechte netwerkverbinding hebben we dan geen last van.
Whatson schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:30:
Wat als je pinnen gewoon als een extra service ziet en er 0.50€ voor rekent? Mag gewoon volgens de richtlijnen van PIN
Bedankt voor de tip. De transactiekosten is het probleem ook niet. De aanschaf of huur van een normaal pinautomaat helaas wel. Bij de rabobank kost het huren van een pinautomaat zo'n 30 euro per maand. Kwa kosten dus niet echt een voordelige optie. Of weet jij een aanbieder waarbij je een normaal pinapparaat gratis krijgt, zonder maandelijkse kosten?
Of natuurlijk Bunq met NearPay (maar dat is nu eigenlijk bedoelt voor consumenten, misschien die gasten een mailtje sturen of er mogelijkheden zijn?)
Ga hier nog even naar kijken. Bedankt voor de alternatieven.
Turk schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 01:36:
Nu ik een startende ondernemer ben geworden, ben ook ik van plan te gaan werken met iZettle. Als je iemand kent die het gebruikt, kan die je uitnodigen om lid te worden en krijgen jullie beiden een transactietegoed van € 10 na je eerste pintransactie. Op 2.75% transactiekosten is dit €360 waar je geen transactiekosten over betaald.
Dit is een goede deal voor beide partijen. Ik hou je even in mijn achterhoofd als ik het ga aanvragen.
Nadeel wat ik vind is dat er geen Windows Phone app voor is (zakenpartner heeft een Windows Phone) of een Windows applicatie voor gebruik op pc/laptop.
Dat is inderdaad jammer! Wij hebben gewoon een vaste computer achter de bar staan en het is jammer dat de reader daar niet aan verbonden kan worden.
Smuggler schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 04:12:

Nadelen:
Het werkt lang niet op elke telefoon/tablet: mijn huawei G700-U10 doet het bijvoorbeeld niet. net als mijn chinese tablet. (als dit van belang is neem er 1 die ze zelf getest hebben of zoek iemand op met een izzettle account om je telefoon te proberen, je kan contact opnemen via pm als je nog iemand zoekt om het allemaal real-life te zien en je telefoon/tablet te testen)
Je hebt geen controle over de administratie, Op het begin een aantal fake transacties gemaakt om het systeem uit te leggen aan mijn vader, deze kan je dus niet meer uit je geschiedenis verwijderen, (wel neutraliseren en de bedragen op "terug betalen" zetten waardoor het op het eind op 0 euro uitkomt.
Dit is goed om te weten. Ik heb zelf een OnePlus One en ben penningmeester en barman, het zou dus fijn zijn als het in ieder geval werkt op mijn OPO. Heb je hier ervaring mee?
Voor de kosten is het ideaal. als je het ding niet gebruikt kost het ook geen geld. en die 2,75% lijkt heel veel.
Die 2,75% valt ook erg mee. In ons geval is dat tussen de 20 en 60ct (barkaart 6 of 24 euro)
[beschrijving]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg en de link. Betaalproces is een heel stuk duidelijker geworden!

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 14-01-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

rens-br schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:35:
Dit is goed om te weten. Ik heb zelf een OnePlus One en ben penningmeester en barman, het zou dus fijn zijn als het in ieder geval werkt op mijn OPO. Heb je hier ervaring mee?
https://www.izettle.com/nl/help/articles/1084705
de OPO staat hier niet tussen.
Dus proberen is de enige mogelijkheid.

Wat ik nog vergeten ben te vertellen.
Je krijgt er een hele webinterface bij waar je producten kan toevoegen en kan indelen voor op je telefoon.
Ook kan je meerdere users toevoegen, zodat meerdere mensen kunnen afrekenen met Eigen account, maar niet kunnen kijken in de financieen. Als er dan rare dingen gebeuren weet je ook wie dat heeft gedaan.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Smuggler schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:00:
[...]

https://www.izettle.com/nl/help/articles/1084705
de OPO staat hier niet tussen.
Dus proberen is de enige mogelijkheid.
Bedankt voor je linkje! Ik zie onderaan die pagina nog het volgende staan:
Het is niet toegestaan om iZette te gebruiken op een apparaat waar een jailbreak of een root-toegang op is toegepast.
Heb je hier ervaring mee? Mijn telefoon is (uiteraard) geroot, zou dit echt problemen op gaan leveren?

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 14-01-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Zover ik weet niet. Maar ze zijn natuurlijk voorzichtig voor hacks en dat soort dingen. En met een rootted toestel is die kans dus groter. Denk dat dat er meer staat omzich zelf te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Smuggler schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:43:
Zover ik weet niet. Maar ze zijn natuurlijk voorzichtig voor hacks en dat soort dingen. En met een rootted toestel is die kans dus groter. Denk dat dat er meer staat omzich zelf te beschermen.
Van de week ons bestuur kunnen overtuigen om iZettle te gaan proberen. Maandag aangevraagd en gisteren is de betaalterminal al binnen gekomen.

Meteen getest natuurlijk op mijn OPO en dit werkte helaas niet meteen.

Ik had ingesteld staan dat de muziek applicatie automatisch moet starten wanneer de koptelefoon ingeplugd zit. Daardoor kreeg de iZettle app geen melding dat er een kaartlezer aangesloten is.

Even die optie uitgezet bij: 'Instellingen' -> 'Geluiden' -> 'Muziek-app openen'. Daarna werd de kaart wel herkent.

Het vervelende is, wanneer ik iets in de 3.5mm output stop, ik nu elke keer een melding krijg of ik een kaartlezer of een koptelefoon heb aangesloten.

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-03-2016 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Je hebt er ook nog 1 die via bluetooth connect :), misschien sluit die beter aan op je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Smuggler schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:33:
Je hebt er ook nog 1 die via bluetooth connect :), misschien sluit die beter aan op je wensen.
Daar ben ik inderdaad van op de hoogte. Helaas is kost dat apparaat geld (€79,- ex. btw), dus we houden het voorlopig nog even op de Lite versie. Mocht het in de toekomst echt veel gebruikt gaan worden, wordt het misschien interessanter om te investeren in de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29

Mx. Alba

hen/die/zij

Geen ervaring met iZettle, maar wel met PayLeven, wat een soortgelijk systeem is. Het is zeker een goed instapsysteem. Doordat er geen vaste kosten zijn kan je het systeem makkelijk "op de proef" nemen en eventueel later op iets anders overstappen. Mijn vriendin is in haar zaak begonnen met PayLeven en naarmate meer klanten gingen pinnen hebben we eens een berekening gedaan en bleek dat Rabo SmartPin ondertussen goedkoper zou zijn en in de toekomst nog voordeliger zou worden ten opzichte van PayLeven, dus zijn we daarop overgestapt. Maar het apparaatje van PayLeven ligt nog in de la als backup - voor het geval het Rabo systeem het niet zou doen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1