Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

gaming op linux met Steam Play/WineSteam

Pagina: 1
Acties:

• JairSterre
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 11-04 19:10
Hey beste mede-tweakers,

ik weet dat er nu al een topic over is, maar ik wil toch Steam Play even omhoog brengen. heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vandaag geprobeerd Windows te installeren, maar aangezien het feit dat ik hoe dan ook mijn portemonee zal moeten aanvallen na 30 dagen en dat ik dan niet eens zo veel kan als ik kan in Linux(Ik gebruik al sinds ik 9/10 ben Linux, dus al bijna 5 jaar :)) heb ik dat toch maar niet gedaan(Sssht, stiekem was het gewoon omdat ik een zeer generic windows driver error kreeg, zoals iedereen wel eens heeft gehad).

Ik zit zelf nu in een soort limbo, ik draai nu een 32-bit OS op 64-bit hardware(R7 1700, 8gb DDR4, r9 280), omdat ik LM op een 32-bit laptop had staan. Ik moet nu dus kiezen of ik verder wil met Linux of nog even doorgaan met proberen te installeren en windows proberen te installeren. Ik heb een hekel aan dual-booten, want dan moet ik elke dag kiezen tussen windows en Linux.

Ik denk dat ik verder ga met Linux, omdat steeds meer games support bieden via Steam Play. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zo ja, op welke distro?
Alle games die ik probeerde gingen helemaal buggen, waren erg laggy of wilden niet eens starten op Manjaro. De games die ik wil spelen zijn onder andere Warface, Arma//Argo, Counter-Strike:Global Offensive en misschien nog wat andere First-person shooters.

En ik weet dat ik hier eigenlijk een extra topic voor moet maken, maar weet iemand software op Linux voor Mad Catz muize? Specifiek de Rat pro S. Ik keek ernaar uit sinds ik ooit van Mad Catz hoorde en met oud en nieuw heb ik van mijn broer eindelijk een gekregen(Bedankt David <3)

met vriendelijke groet,
Jaïr

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Had je Linux & Gaming, dat gaat prima in de topiclijst gezien? Voldoet dat niet aan wat je wilde bereiken met dit topic: aangeven dat gamen op Linux toegankelijker wordt? Er wordt in dat topic namelijk ook Steam Play genoemd.

Spekkies | Commandline FTW

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Proton/Play on Linux is cool! Steeds meer werkt out-of-the-box, zelfs als ze niet standaard door Steam ondersteund worden. d:)b Ik zou dat absoluut een kans geven, voordat je terug naar Windows grijpt :)

Ruimteverspilling

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True