Toon posts:

Afhandeling faillissement 1DayFly

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-09 16:58
https://tweakers.net/ext/f/6aXjf1frsTwFd6mQ3rMIDIL7/thumb.png

Dit bericht stond kort op Twitter maar nu niet meer zichtbaar omdat het account verwijderd is.

Heel erg jammer want zij hadden op zich wel goede deals, maar ik heb afgelopen 2 jaar niks meer bij hun besteld.

Hopelijk hebben er weinig mensen last van.

[Voor 7% gewijzigd door nlboy op 23-01-2019 15:21]

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Inmiddels laat de site het nu zelf ook zien. https://www.1dayfly.com/nl/nl/

"Beste Klant,

1DayFly.com kan momenteel niet meer aan haar betalingsverplichtingen voldoen en zal een dezer dagen surseance van betaling aanvragen. Wij doen er alles aan om een partij te vinden die de onderneming wil overnemen en de website zo snel mogelijk wil voortzetten. Indien u gedupeerd bent willen we u vragen dit te mailen naar support@1dayfly.com. Wij doen onze uiterste best de schade voor alle betrokkenen zoveel mogelijk te beperken.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,

Het team van 1DayFly.com"

Ik kocht er heel sporadisch een leuke aanbieding, maar de laatste tijd niet echt meer. Waar ze vroeger, net als iBood, elke dag 1 of 2 leuke aanbiedingen hadden, groeide het concept snel uit tot het niveau dumpstore met heel veel aanbiedingen die vaak elke week wel weer terugkwamen. Ben benieuwd of bijv. iBood (en dus Mediamarkt) hier nog brood in ziet voor een overname, of wellicht een andere partij.

[Voor 24% gewijzigd door stin00 op 23-01-2019 15:28]

• dnbo
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-09 20:37
Ik vond het al bijzonder dat de afgelopen 2 dagen de site niet bereikbaar was zonder bericht. Er stond alleen iets in de trant van "Site is in onderhoud".

Jammer dat ze failliet zijn. Ik keek iedere dag wel even naar de aanbiedingen en heb een aantal keren wat kunnen kopen voor een leuke prijs.

• oinkoink12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-08 13:44
Sinds ze de strijd om de a-merken verloren, en steeds meer in de massatroep die iedereen zelf uit china haalt gingen. Werden ze voor mij steeds minder relevant.

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:28
Ben gelukkig niet meer actief op dit soort websites. Het doet je enkel verleiden om zaken aan te schaffen die je toch niet nodig hebt. Als ik iets nodig heb zoek ik wel uit waar ik dat het goedkoopst kan vinden. Als ik niks nodig heb hoef ik ook niet op "dealsites" te kijken.

• Shazjia
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 15:13
Heb er momenteel nog een bestelling lopen..
Door de jaren heen heb ik er toch een aantal leuke dingen gekocht en checkte ook dagelijks de aanbiedingen.
Jammer dat ze failliet zijn.

Nu maar contact opnemen met support@1dayfly.com om mijn geld terug te krijgen! :)

• shinchan03
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:27
Even om toch de juiste definitie te geven: op dit moment zijn ze dus nog niet failliet, want daarvoor moet eerst de rechter het faillissement hebben uitgesproken. Dat ze uiteindelijk failliet zal gaan staat buiten kijf.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17:23
Zover ik weet ben je past echt officieel failliet als de rechtbank het geeft goedgekeurd.

https://www.ad.nl/economie/securcash-niet-failliet~a0573e84/

Kans is uiteraard groot dat ze het alsnog niet gaan redden(je diet zulke mededelingen niet voor de lol.)

Loki Gaming Mmo pvp channel

• nlboy
shinchan03 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:02:
Even om toch de juiste definitie te geven: op dit moment zijn ze dus nog niet failliet, want daarvoor moet eerst de rechter het faillissement hebben uitgesproken. Dat ze uiteindelijk failliet zal gaan staat buiten kijf.
Bedankt voor de toelichting. Zij kunnen inderdaad nu niet aan hun (betaal) verplichtingen voldoen. Helaas kan ik de titel niet meer aanpassen, dus wellicht kan dat door een mod worden aangepast?

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Titelchange -> 1dayfly vraag surseance aan

[Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 23-01-2019 16:13]

• loki504
@Perkouw oops. Net een TR aangemaakt... die kan direct de prullebak in.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Shazjia schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:58:
Heb er momenteel nog een bestelling lopen..
Door de jaren heen heb ik er toch een aantal leuke dingen gekocht en checkte ook dagelijks de aanbiedingen.
Jammer dat ze failliet zijn.

Nu maar contact opnemen met support@1dayfly.com om mijn geld terug te krijgen! :)
Wat is de consequentie van een lopende bestelling?
Fluiten naar je centen?

Had een betaling via paypal of CC een verandering hierin gemaakt?

Youtube: DashcamNL

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-09 21:47

Pazo

Mroaw?

Perkouw schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:13:
[mbr]Titelchange -> 1dayfly vraag surseance aan[/]
*vraagt ;)

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Pi-Hole – Network ad blocking

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Fixed. :+

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:05

MsG

Forumzwerver

dfrenner schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Fluiten naar je centen?

Bij uitstel is er juridisch nog niks definitief. Maar bij een faillissement ben je vrijwel zeker je geld kwijt. Soms kan je het technisch nog onttrekken aan de boedel, door het terug te halen via de betaalprovider, maar dat is juridisch een beetje grijzig, je onttrekt immers ongevraagd aan de boedel, waarin de preferente schuldeisers voorrang hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
loki504 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:02:
Zover ik weet ben je past echt officieel failliet als de rechtbank het geeft goedgekeurd.

https://www.ad.nl/economie/securcash-niet-failliet~a0573e84/

Kans is uiteraard groot dat ze het alsnog niet gaan redden(je diet zulke mededelingen niet voor de lol.)
Kans is groot inderdaad. Overigens behandeld de rechtbank maar één keer per week faillissementen en dat is op dinsdag. Mochten ze failliet verklaard worden dan heeft het management daarna niks meer te zeggen, maar gaat alles via de curator.
dfrenner schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:19:
Fluiten naar je centen?
Bij een lopende bestelling ben je een van de schuldeisers en heb je dus recht op je geld of product. Je bent echter een van de vele schuldeisers, samen met de leveranciers, de bank en de belastingdienst. Die laatste twee hebben echter voorrang en de vraag is maar hoeveel er aan het einde van de rit nog over is om bestaande bestellingen terug te betalen.
Bij beide betaalmanieren is je aankoop verzekerd, komt deze dus niet aan binnen 'x' tijd, krijg jij je geld terug. Dus ja, dat maakt wel dergelijk uit.

[Voor 38% gewijzigd door rens-br op 23-01-2019 16:29]

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 14:23

botoo

💀 too old to die young

Shazjia schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:58:
Als ze momenteel niet meer aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen dan zie ik je geld ook niet zo makkelijk terugkomen.

Ik heb ook nog een bestelling lopen maar betaald met PayPal, hopelijk kan ik het daarlangs terugkrijgen. Niet dat het zo'n wereldbedrag is maar ik had liever die warme muts morgen geleverd willen hebben met dit weer ;)

Shrek op een ezel . . .

• Shazjia
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 15:13
botoo schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:29:
[...]

Als ze momenteel niet meer aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen dan zie ik je geld ook niet zo makkelijk terugkomen.

Ik heb ook nog een bestelling lopen maar betaald met PayPal, hopelijk kan ik het daarlangs terugkrijgen. Niet dat het zo'n wereldbedrag is maar ik had liever die warme muts morgen geleverd willen hebben met dit weer ;)
Ik heb hem gelukkig wel betaald via Paypal.

• denboy123
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23-01-2019
Ik heb eind december 2018 en jan 2019 2 bestellingen/orders bij hun geplaatst en betaald. Aan het lijntje gehouden m.b.t. de levering en nu inmiddels onderstaande. Vooralsnog voor meer dan 600 Euro gedupeerd nu. Probeer nu mijn geld op 1 of manier terug te krijgen, mail naar hun gestuurd.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
denboy123 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:43:
Ik heb eind december 2018 en jan 2019 2 bestellingen/orders bij hun geplaatst en betaald. Aan het lijntje gehouden m.b.t. de levering en nu inmiddels onderstaande. Vooralsnog voor meer dan 600 Euro gedupeerd nu. Probeer nu mijn geld op 1 of manier terug te krijgen, mail naar hun gestuurd.
Balen zeg! Succes met de afhandeling

Youtube: DashcamNL

• htimm
  • Laatst online: 01-09 19:42
*knip* Feedback op moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe. Hier is het gewoonweg offtopic.

[Voor 79% gewijzigd door Yorinn op 23-01-2019 17:59]

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:12
Wel lullig als je net een iPhone XS, iPhone XR of MacBook Pro met Touchbar hebt aangeschaft in de afgelopen maand.

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:30

robhof

Lembongan view

NotSoSteady schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:36:
Wel lullig als je net een iPhone XS, iPhone XR of MacBook Pro met Touchbar hebt aangeschaft in de afgelopen maand.
Of bijvoorbeeld een ganzendonzen dekbed. :X Al op 11 december besteld en afgelopen maandag nog telefonisch contact over gehad. Hopelijk kan PayPal nog wat betekenen.

Sterkte aan alle gedupeerden!

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Gelukkig heb ik hier al een tijdje niets meer besteld, maar wel vervelend dat je nu niet meer je bestelling historie kunt inzien, eventueel ook voor het downloaden van facturen voor een eventuele garantie afhandeling bij de fabrikant van een product.

• The Otherside
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:29
Geen aankoop gedaan maar zat midden in een garantie kweste van een eerder dit jaar gekochte bank.

2 weken terug toezegging gekregen dat de leverancier contact met ons zou opnemen zodra de bank weer op voorraad was dat zou vorige week zijn. Had dinsdag net een reminder gestuurd naar 1df en niet veel later ging de site op zwart.

Ben heel benieuwd of wij ooit nog wat horen van die leverancier, omdat de communicatie via 1DF ging heb ik er een hard hoofd in ooit nog wat te horen.

En aangezien ik de koopovereenkomst ben aangegaan met 1DF kan ik waarschijnlijk ook fluiten naar de garantie correct?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• loki504
The Otherside schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:51:
Geen aankoop gedaan maar zat midden in een garantie kweste van een eerder dit jaar gekochte bank.

2 weken terug toezegging gekregen dat de leverancier contact met ons zou opnemen zodra de bank weer op voorraad was dat zou vorige week zijn. Had dinsdag net een reminder gestuurd naar 1df en niet veel later ging de site op zwart.

Ben heel benieuwd of wij ooit nog wat horen van die leverancier, omdat de communicatie via 1DF ging heb ik er een hard hoofd in ooit nog wat te horen.

En aangezien ik de koopovereenkomst ben aangegaan met 1DF kan ik waarschijnlijk ook fluiten naar de garantie correct?
Je kan tzt contact op nemen met de curator die kan je vertellen waar je bank is. En 9/10 keer kan je da direct contact op nemen met de reperateur. En die zullen het dan veder met je afhandelen.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

NotSoSteady schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:36:
Dit verbaast me wel: 1DF moet geweten hebben dat ze betalingsproblemen hadden, maar de laatste maand hadden ze inderdaad deze dure dingen in de verkoop... komt een beetje over of ze nog even wat geld wilden incasseren. :X

Miste gisteren al de nieuwsbrief. Toen ik naar de site toe ging kreeg ik een blanco pagina. Vandaag weer geen nieuwsbrief, maar de site was wel vervangen met de mededeling dat ze in zwaar weer zitten. ;w

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:12
Pietervs schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:02:
[...]

Dit verbaast me wel: 1DF moet geweten hebben dat ze betalingsproblemen hadden, maar de laatste maand hadden ze inderdaad deze dure dingen in de verkoop... komt een beetje over of ze nog even wat geld wilden incasseren. :X

Miste gisteren al de nieuwsbrief. Toen ik naar de site toe ging kreeg ik een blanco pagina. Vandaag weer geen nieuwsbrief, maar de site was wel vervangen met de mededeling dat ze in zwaar weer zitten. ;w
Dat wisten ze ook, op 12 december werd het affiliateprogramma al stopgezet door Awin.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 15:14
Pietervs schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:02:
[...]

Dat zie je vaker als bedrijven op het punt van omvallen staan. Een bedrijf moet ook geld blijven binnenhalen omdat ze anders verwijtbaar zijn voor het faillissement.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
En in een topic van begin deze maand kreeg een user zijn geld nog terug. 1dayfly levert laptop niet - welke opties heb ik? Dit hadden ze nooit gedaan als het alleen maar ging om geld incasseren.

• MsG

MsG

Forumzwerver

The Otherside schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:51:

De garantiegevende entiteit bestaat inderdaad niet meer, maar wie weet is de leverancier nog coulant. Maar zorg er voor dat je wegens garantie ingeleverde materiaal niet per ongeluk als eigen boedel wordt gezien van 1DF, zorg dat je zo snel mogelijk de curator te pakken krijgt en melding maakt dat het jouw eigendom is, en niet onderdeel van de te verdelen boedel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• matno
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-03-2019
Heb er nog =900 credits staan ± 90euro ... :( :(
Dit bericht kreeg ik maandag nog ivm mijn credits, 1of twee jaar geldig :
Almar van Buuren, 21 jan 16:40
Bedankt voor uw scherpte. Gelukkig is mijn bericht het juiste. 2 jaar geldig. Hopende u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gesteld. De aanpassing zal in de toekomst gemaakt gaan worden. Hopende u hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht.

Een fijne maandag.

[Voor 79% gewijzigd door matno op 24-01-2019 13:19]

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Mag ik eenieder op de topicwaarschuwing wijzen? Ik zie nog regelmatig "ik ook"-reacties langskomen. Deze zijn niet de bedoeling in dit topic, gezien ze niets toevoegen aan de discussie.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

LordSinclair schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Dat zie je vaker als bedrijven op het punt van omvallen staan. Een bedrijf moet ook geld blijven binnenhalen omdat ze anders verwijtbaar zijn voor het faillissement.
Natuurlijk, en daar ben ik het ook mee eens.
Maar om IPads en IPhones aan te bieden van honderden euro's terwijl je weet dat leveren waarschijnlijk een uitdaging gaat zijn riekt toch een beetje naar volksverlakkerij...

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• danda
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2019 14:46]

• nlboy
Update van 1dayfly op Twitter:
#1DayFly is in surseance. Veel interesse in doorstart. Wordt hard aan gewerkt. We zien u graag snel weer terug!

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-09 23:10

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

*knip* Discussies over faillissementen in het algemeen horen niet thuis in dit topic.

[Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2019 15:53]

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-09 13:35
Beste klant

De rechtbank Den Haag heeft op 24 januari 2019 surseance van betaling verleend aan 1DayFly.com.

De bewindvoerder en het bestuur werken momenteel hard aan een doorstart van onze activiteiten. Aangezien de interesse overweldigend is, verwachten wij dat onze website binnen enkele weken weer actief is. Wij zien u graag snel terug voor onze nieuwe aanbiedingen.

Indien u gedupeerd bent willen we u vragen dit te mailen naar support@1dayfly.com. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het team van 1DayFly.com

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 19:02
SR8 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:15:
En in een topic van begin deze maand kreeg een user zijn geld nog terug. 1dayfly levert laptop niet - welke opties heb ik? Dit hadden ze nooit gedaan als het alleen maar ging om geld incasseren.
Dat was ik. Nu vraag ik me toch af of het niet kunnen leveren kwam doordat er te weinig geld in kas was. Het voelt alsof ik geluk heb gehad. Hopelijk komt er een goede oplossing voor de mensen die nog op spullen wachten.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dionysiou schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:14:
Beste klant

De rechtbank Den Haag heeft op 24 januari 2019 surseance van betaling verleend aan 1DayFly.com.

De bewindvoerder en het bestuur werken momenteel hard aan een doorstart van onze activiteiten. Aangezien de interesse overweldigend is, verwachten wij dat onze website binnen enkele weken weer actief is. Wij zien u graag snel terug voor onze nieuwe aanbiedingen.

Indien u gedupeerd bent willen we u vragen dit te mailen naar support@1dayfly.com. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het team van 1DayFly.com
Vraag me echt af welke partij zo gek is om alle lopende schulden over te nemen en na die reuzeninvestering van dat soort verlies dit weg te werken door gewoon weer dit soort dagdealtjes aan te bieden middels grijze import e.d. Ik vermoed eerder dat iemand tussen het karkas van 1DF nog even wat losse onderdelen als merknaam en dergelijke er uitplukt. Maar we wachten af :).

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16:48

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor de gene die betaald hebben met Paypall. Advies maak een geschil aan en verander deze in een claim. Onderbouw je claim goed. Bijvoorbeeld met link naar de website van 1dayfly waar in zij aangeven surseance hebben aangevraagd etc....

Recentelijk in soortgelijke situatie gezeten met één van de webshops van create2fit. Twee weken nadat ik geschil had aangemaakt het geld terug ontvangen.

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• Hammetje
  • Laatst online: 16:52
Halverwege vorige week heb ik mij gemeld als gedupeerde. Daar is vandaag deze reactie op gekomen:
Bedankt voor uw e-mail. Op dit moment is de bewindvoerder met zijn team druk bezig voor 1DayFly.com. Er bestaat een reële kans dat binnenkort een doorstart plaatsvindt.

Wij onderzoeken de komende dagen wat de precieze status is van uw bestelling.

Wij verwachten eind deze week meer duidelijkheid te hebben en zullen u hierover
informeren.

Let op:

Indien uw bestelling is afgerekend met PayPal of Creditcard kunt u wellicht een claim indienen bij ofwel PayPal ofwel uw creditcard maatschappij.
Mocht u hebben gekozen voor Klarna (achteraf betalen) en uw bestelling niet hebben ontvangen, dan hebben wij uw factuur reeds laten vervallen.
Wel netjes dat ze zelf ook adviseren om bij betaling met PayPal/CC zelf proberen het geld terug te krijgen. Helaas had ik zelf mijn bestelling betaald met iDeal. In ieder geval, ze hopen eind deze week meer te weten, ik ben benieuwd.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• oinkoink12
  • Laatst online: 16-08 13:44
Definitief failliet verklaard gisteren (Zie failliementsdossier)

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord |

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-09 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een doorstart onder andere vlag hoeft niet te betekenen dat de huidige gedupeerden daar iets aan hebben. Een overnemende partij kan ervoor kiezen deze 'schulden' niet over te nemen. Net las eventuele garantie claims in de toekomst, van producten die onder de 'oude' vlag zijn verkocht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:36

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Weer een nieuw bericht op hun website:

Gevolgen voor klanten en leveranciers

Verwacht wordt dat de website snel weer actief is. 1dayfly.com ziet haar klanten daarom graag terug voor haar nieuwe aanbiedingen bij een geslaagde doorstart. De curator en de diverse gegadigden onderzoeken de mogelijkheden om aan gedupeerde klanten alsnog de aangekochte producten te leveren of anderszins tegemoet te komen.

Wie een claim via Paypal of CC deed zal wel in de wacht komen te staan tot duidelijk is wat er mogelijk is.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• The Otherside
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:29
MsG schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:09:
[...]

De garantiegevende entiteit bestaat inderdaad niet meer, maar wie weet is de leverancier nog coulant. Maar zorg er voor dat je wegens garantie ingeleverde materiaal niet per ongeluk als eigen boedel wordt gezien van 1DF, zorg dat je zo snel mogelijk de curator te pakken krijgt en melding maakt dat het jouw eigendom is, en niet onderdeel van de te verdelen boedel.
Er is afgelopen week door 1DayFly contact opgenomen met ons en de bank is door de leverancier omgewisseld. _/-\o_ Behoorlijk netjes van alle betrokken partijen.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:56
*knip* Dit soort "ik ook"-reacties zijn niet de bedoeling in dit topic.

[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 03-02-2019 14:07]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Weer een email gehad, Outspot (handelsmerk van Confinity N.V. (België) neemt 1df over (doorstart).
Deze week zullen de (ex) klanten van 1df meer info krijgen over wanneer 1df weer actief wordt.
Je kan bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens door Outspot.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:30

robhof

Lembongan view

Zojuist het positieve bericht ontvangen dat PayPal het geld van mijn bestelling bij 1DayFly terugbetaalt.

Ik had eigenlijk verwacht dat er eerst meer duidelijkheid zou moeten zijn over de precieze invulling van de doorstart. Hopelijk zijn er meer gedupeerden die positief nieuws (hebben) ontvangen van PayPal/cc-maatschappij!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Ik geloof dat me2 hier niet mag, ik zou een grotere aankoop bij voorkeur alsnog elders doen.
Wel mooi dat 100% terug wordt betaald, bij een CC is er een eigen risico.
De conclusie zal zijn dat de nieuwe partij deze verliezen niet overneemt als het toch verzekerd is.

• nlboy
Beste 1DayFly-klant,
Laten we meteen met de deur in huis vallen: we hebben goed nieuws! Na een korte pauze gaat 1DayFly.com binnenkort weer van start en kan u opnieuw elke dag bij ons terecht voor de beste aanbiedingen!

Outspot, één van de grootste flashdealspelers op de Europese markt, neemt namelijk 1DayFly onder haar vleugels. Dit is zowel voor ons als voor u uitstekend nieuws: zo gaan we samen voor nog straffere aanbiedingen, kortere levertermijnen en een breder assortiment!

Omdat ook Outspot klanttevredenheid hoog in het vaandel draagt, reikt ze bovendien alle door ons faillissement gedupeerde klanten een gepaste oplossing aan. Deze klanten zullen de komende dagen hierover meer informatie bekomen. Zo kunnen wij, 1DayFly.com, en Outspot samen verder bouwen aan een mooie toekomst vol relevante aanbiedingen én u terug de hoogstaande service bieden die u gewend bent van ons.

Nog eventjes geduld en we zien u graag terug op 1DayFly.com!

Tot gauw!
Nu ook bevestigd op de website. :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mail van PayPal nadat eerst het retourbedrag voor mij beschikbaar stond:
De verwerking van een terugbetaling van 1DayFly.com BV is bij de afzender mislukt.

Neem voor meer informatie over deze terugbetaling contact op met de afzender.

Transactiegegevens

Naam afzender: 1DayFly.com BV
E-mailadres afzender: Paypal@1DayFly.nl
Transactiebedrag: 18,90 EUR
Transactiedatum: 3 februari 2019
Mislukt bij de afzender? Begrijp ik nu goed dat PayPal de 'stornering' ook niet gedaan krijgt? Wijst dat er op dat 1DF/Outspot alsnog gaat uitleveren of betekent het dat Outspot de 1DF vorderingen afwijst?

Ik had altijd het idee dat PayPal veel behendiger in terugvorderingen was, wel fijn om te zien dat dat dus niet altijd zo is en dat voor zo'n klein bedrag.

Shrek op een ezel . . .

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online

Famous

R 400+

botoo schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:31:
Mail van PayPal nadat eerst het retourbedrag voor mij beschikbaar stond:

[...]

Mislukt bij de afzender? Begrijp ik nu goed dat PayPal de 'stornering' ook niet gedaan krijgt? Wijst dat er op dat 1DF/Outspot alsnog gaat uitleveren of betekent het dat Outspot de 1DF vorderingen afwijst?

Ik had altijd het idee dat PayPal veel behendiger in terugvorderingen was, wel fijn om te zien dat dat dus niet altijd zo is en dat voor zo'n klein bedrag.
Als er geen geld op het Paypal account staan en een eventuele bankkoppeling er niet is..
Dan wordt het helaas lastig om geld te halen, Paypal kan dan niets.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inderdaad, want dan is PayPal diegene die er op toelegt, en dat gaan ze natuurlijk niet doen. Het zou wellicht ook kunnen dat de partij gewoon als legitiem werd gezien en daarmee de betaling ook? Immers onttrek je je eigenhandig aan de boedel van de curator, kan me voorstellen dat dat ook niet per se de bedoeling is van dit soort geld-terugtrekking. Ik zou ze even bellen, dan heb je het snelst duidelijkheid.

Ik betwijfel of er lopende kredieten en vorderingen zijn overgenomen, dat lijkt me heel sterk. Ik vermoed dat Outspot vooral het merk overneemt, zodat de curator er in ieder geval nog íets uitsleept.

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:56
Heb net dezelfde mail gekregen van PayPal.
Maar vandaag kreeg ik ook een mail van outspot.nl
Beste xxxx,
Zoals u ondertussen wellicht gelezen heeft is 1DayFly.com overgenomen door Outspot, één van de grootste flashdealspelers op de Europese markt. Dit is ook goed nieuws voor u en de - spijtig genoeg - door u geleden schade door het faillissement van 1DayFly.
Klanttevredenheid is namelijk één van de pijlers van Outspot en zodoende heeft Outspot gezocht naar een gepaste oplossing. Wij willen u bedanken voor uw geduld in tussentijd en melden u graag dat uw volledige aankoopbedrag zal omgezet worden in credits. Deze credits kunt u gebruiken voor nieuwe aankopen op de website die zeer binnenkort terug online zal staan.

Deze e-mail gaat over uw order met ordernummer xxxxxx die u heeft afgerekent met Discount/Discount. We sturen u deze mail maar 1 keer. Wanneer u meerdere orders heeft openstaan geldt hiervoor hetzelfde als hierboven gemeld.
Nog even geduld en dan zien we u heel graag terug op de website!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

MsG schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:44:
Inderdaad, want dan is PayPal diegene die er op toelegt, en dat gaan ze natuurlijk niet doen.
Waarom is dat zo natuurlijk? Volgens de voorwaarden moet Paypal toch zelf betalen, en bij een creditcard is dat ook precies wat er gebeurt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• MsG

MsG

Forumzwerver

EDIT: zat met een ander topic in m'n hoofd.

[Voor 98% gewijzigd door MsG op 14-02-2019 21:07]

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:17
*knip* Zoals ook in de topicwaarschuwing staat, zijn dit soort "ja ik ook"-reacties niet de bedoeling in dit topic.

[Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 15-02-2019 13:58]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

1DF reageert blijkbaar niet naar PayPal en nu krijg ik dan weer van PayPay door dat ze mij _wel_ terug gaan betalen.
We hebben van 1DayFly.com BV geen aanvullende informatie over uw claim ontvangen. We hebben de kwestie om die reden in uw voordeel beslist en u een bedrag van 18,90 EUR terugbetaald
Het is natuurlijk wel te verwachten dat bij een faillissement en doorstart het wat chaotisch gaat dus degenen die nog lopende zaken hebben mogen toch hopen op een goede afloop.

Shrek op een ezel . . .

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

botoo schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:45:
1DF reageert blijkbaar niet naar PayPal en nu krijg ik dan weer van PayPay door dat ze mij _wel_ terug gaan betalen.
[...]
Het is natuurlijk wel te verwachten dat bij een faillissement en doorstart het wat chaotisch gaat dus degenen die nog lopende zaken hebben mogen toch hopen op een goede afloop.
Maar dan krijg je mogelijk ook nog credits.

• Nennie
  • Laatst online: 12:41
*knip* Gooien met modder is niet de bedoeling op Tweakers en/of in dit topic.

[Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2019 23:14]

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
*knip* Gooien met modder is niet de bedoeling op Tweakers en/of in dit topic.

[Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2019 23:14]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verbaas me altijd stevig over van die types die faillissementen niet begrijpen, en dat als crimineel afdoen. Het is hier geen Telegraaf.nl. De rechtsentiteit 1DayFly is gestorven, die is niet meer. Daarna komt er een partij Outspot die bepaalde onderdelen van de curator nog overkoopt, voornamelijk de merknaam (vermoed ik). Maar deze geheel losstaande partij heeft helemaal niks meer van doen met de schulden van de het faillietverklaarde 1DayFly. Elke cent die nog wel naar de gedupeerden gaat vanuit de externe partij is een vrijwillige coulance. Outspot ziet helemaal niets van die "gepakte euro's" waar je het over hebt. Alles van de boedel (waar een aanzienlijk deel van die "gepakte euro's" nog in zit) wordt door de curator verdeeld over de schuldeisers.

[Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2019 23:15]

• fixma
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-03 21:37
*knip* Dit soort 'ja, ik ook'-reacties zijn niet de bedoeling in dit topic.

[Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 18-02-2019 14:08]

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:17
MsG schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:06:
[...]

Verbaas me altijd stevig over van die types die faillissementen niet begrijpen, en dat als crimineel afdoen. Het is hier geen Telegraaf.nl. De rechtsentiteit 1DayFly is gestorven, die is niet meer. Daarna komt er een partij Outspot die bepaalde onderdelen van de curator nog overkoopt, voornamelijk de merknaam (vermoed ik). Maar deze geheel losstaande partij heeft helemaal niks meer van doen met de schulden van de het faillietverklaarde 1DayFly. Elke cent die nog wel naar de gedupeerden gaat vanuit de externe partij is een vrijwillige coulance. Outspot ziet helemaal niets van die "gepakte euro's" waar je het over hebt. Alles van de boedel (waar een aanzienlijk deel van die "gepakte euro's" nog in zit) wordt door de curator verdeeld over de schuldeisers.
Een paar dagen geleden kreeg ik mail dat er nog informatie zou komen voor vroegere klanten... niks ontvangen.

Dit stond in hun mail:

Laten we meteen met de deur in huis vallen: we hebben goed nieuws! Na een korte pauze gaat 1DayFly.com binnenkort weer van start en kan u opnieuw elke dag bij ons terecht voor de beste aanbiedingen!

Outspot, één van de grootste flashdealspelers op de Europese markt, neemt namelijk 1DayFly onder haar vleugels. Dit is zowel voor ons als voor u uitstekend nieuws: zo gaan we samen voor nog straffere aanbiedingen, kortere levertermijnen en een breder assortiment!

Omdat ook Outspot klanttevredenheid hoog in het vaandel draagt, reikt ze bovendien alle door ons faillissement gedupeerde klanten een gepaste oplossing aan. Deze klanten zullen de komende dagen hierover meer informatie bekomen. Zo kunnen wij, 1DayFly.com, en Outspot samen verder bouwen aan een mooie toekomst vol relevante aanbiedingen én u terug de hoogstaande service bieden die u gewend bent van ons.

Nog eventjes geduld en we zien u graag terug op 1DayFly.com!

En vandaag krijg ik de eerste dagaanbiedingen binnen, maar van de "gepaste" oplossing geen spoor.

[Voor 33% gewijzigd door Tommie12 op 18-02-2019 15:54]

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Ze zijn weer online met nieuwe aanbiedingen, alsof er niets is gebeurd! Mijn oude account werkte gewoon weer en ik kon al mijn eerder gedane bestellingen weer inzien.

• tonkie_67
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-04 09:42
Fijn om een post als die van MsG te lezen. Mogelijk (te) bondig want regels rond afhandeling van faillissement zijn ingewikkeld, maar meestal verkoopt de curator de goodwill (website, klantenbestand) en rechten als domein, merken etc aan een nieuwe partij en die gebruiken dat voor een nieuw of ander bestaand bedrijf en de opbrengst van deze verkoop kan de curator gebruiken om (deel van) de schulden, lopende kosten en loon curator van te betalen.
Preferente schuldeisers als belastingdienst en uwv gaan eerst. Dan schuldeisers die extra zekerheden hadden (claim op voorraden of facturen) en pas dan de rest zoals klanten die wel betaald hadden maar nog geen produkt. En vaak is er niets meer voor hen; ging niet voor niets falliet. En degene die de goodwill kocht is niets verplicht tegenover schuldeisers van het originele bedrijf tenzij er afspraken gemaakt zijn bij de koop (maar dat gaat dan ten koste van de koopprijs, en de curator is er om zoveel mogelijk binnen te halen voor de gezamenlijke schuldeisers en niet voor individuele klanten, dus meestal heeft hij daar geen baat bij: hij wil maximaal cash uit de verkoop.
En verder kan nieuwe eigenaar uit coulance wat doen voor klanten, als een soort "goede reclame" maar niks moet.
Beste is om PP of CC om refund te vragen als jouw kaart/account daar recht op geeft. Is een van de grote voordelen van veel CCs. Em mede daarom betaal je voor een CC .... Als je en een CC hebt en ook een visa of mastercard debit/bank kaart is het bijna altijd handiger om met CC te betalen tenzij je goederen instant geleverd worden
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee