Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Hallo allemaal,

Ik zou heel graag vanuit huis willen werken. Alleen ben ik nog aan het nadenken hoe en wat precies.
Mijn vrouw heeft een vaste baan waar ze al goed in verdient en gelukkig is. Ik heb geen vastigheid. Ik ben een standaard MBO-ertje met een niveau 4 diploma en circa 4 jaar werkervaring in de ICT op de servicedesk als 1e en 2e lijn en lichte werkzaamheden zoals systeem- en werkplekbeheerder. Ik kan ook hardware repareren in pc's en laptops.

Ik wil graag tussen de 1000-1500 netto willen verdienen dat zou ideal voor mij zijn. Ik zou het niet erg vinden om extra uren vanuit huis te maken namelijk.

Alleen het is lastig met de IT wat ik doe. Ik kan moeilijk als ZZP-er of eigen bedrijf starten ivm ervaring/kennis. Ik ben geen prof systeem- of netwerkbeheerder. En zelfs was ik dat moet ik vaker bij de klant zijn dan vanuit huis werken.

Het enige wat goed te doen is vanuit huis is programmeren of websites bouwen. Heb ik echter geen enkel kennis en ervaring mee.

Soms denk ik "heb ik de verkeerde opleiding gekozen?".

Wat zijn de mogelijkheden voor mij? Zijn er meer mensen zoals mij op Tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 20:56
Waarom wil je zo graag vanuit huis werken? Juist als je denkt dat je nog kennis/ervaring ontbeert, zou ik bij een bestaand bedrijf gaan werken waar je die kennis dan alsnog op kan doen? Al dan niet met evt 1 of 2 dagen thuiswerken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Freeaqingme schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:54:
Waarom wil je zo graag vanuit huis werken? Juist als je denkt dat je nog kennis/ervaring ontbeert, zou ik bij een bestaand bedrijf gaan werken waar je die kennis dan alsnog op kan doen? Al dan niet met evt 1 of 2 dagen thuiswerken.
We hebben een hond waar we meer aandacht aan willen besteden en we vinden het zielig als we allebei 40 uur per week werken.

En we hebben uiteindelijk ook een kinderwens.

Ik wil graag kennis en ervaring opbouwen alleen ik weet niet "wat" ik precies nodig heb om vanuit huis te kunnen werken of "wat" voor werk uberhaupt beschikbaar is om vanuit huis te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
De kans dat een bedrijf je zonder ervaring vanuit huis laat werken is extreem laag natuurlijk. Dus dan is het eerst ervaring opdoen.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:01
Waarom per se de IT? Je lijkt vooral gefocussed op thuiswerken maar hebt niet veel ervaring in de IT. Er zijn genoeg andere dingen die je vanuit huis kan doen buiten programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:09:
Waarom per se de IT? Je lijkt vooral gefocussed op thuiswerken maar hebt niet veel ervaring in de IT. Er zijn genoeg andere dingen die je vanuit huis kan doen buiten programmeren.
Zoals?

Ik denk dat ik in de IT wel gelukkiger kan worden dan bijv. callcenter vanuit huis of pakketjes inpakken.

En IT is ook de enige wat ik heb qua diploma's en kennis. En aantrekkelijke ervan is dat je vanuit huis achter je laptop makkelijk kunt werken (ligt eraan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Je maakt de dingen onnodig ingewikkeld voor jezelf.
Als Servicedesk medewerker is thuiswerken niet vaak een optie, je hebt interactie met je collega's nodig voor het signaleren van bepaalde zaken gedurende de werkweek.

Thuiswerken met jouw ervaring en kwalificaties gaat hem niet worden. Dat durf ik wel te zeggen.

Dus: ga ergens aan de slag en de hond... dat zijn keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:26:
[...]

Zoals?

Ik denk dat ik in de IT wel gelukkiger kan worden dan bijv. callcenter vanuit huis of pakketjes inpakken.

En IT is ook de enige wat ik heb qua diploma's en kennis. En aantrekkelijke ervan is dat je vanuit huis achter je laptop makkelijk kunt werken (ligt eraan).
Als je zorgt dat je een cloud certificaat (AWS, Azure) haalt, heb je grote kans dat je (een groot deel van de tijd) vanuit huis zou kunnen werken.
Ook zou je jezelf als netwerk/systeembeheerder kunnen verhuren aan het MKB waarbij je veel thuis kan werken en maar soms bij de klant op kantoor iets hoeft te doen, al heb je hier natuurlijk wel wat ervaring voor nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:57:
[...]
We hebben een hond waar we meer aandacht aan willen besteden en we vinden het zielig als we allebei 40 uur per week werken.
Als je hier echt mee zit, kun je de hond ook naar een hondendagverblijf brengen. Wij hebben dat in het begin ook gedaan, om te voorkomen dat de hond lang alleen zou zijn.

Ja, dat kost geld :P Maar als je beiden werkt, kan dit gewoon en de hond vindt het prachtig. Die kan dan namelijk bijna de hele dag met andere honden spelen. Iets dat jou thuis meestal niet lukt.

Iets goedkoper alternatief is simpelweg een uitlaatdienst. Dan wordt de hond opgehaald, een paar uur goed uitgelaten met een groep en daarna teruggebracht. Moet je wel een sleutel geven natuurlijk.
Die kan naar een mensendagverblijf :P

Geldt een beetje hetzelfde voor als voor de hond :+

Onze dochter gaat 2 dagen per week naar het KDV. Ze is bijna 3 jaar oud en weet niet beter. We noemen het tegenwoordig al "school" en ze heeft daar allemaal vriendjes en vriendinnetjes waar ze het de hele tijd over heeft.

Niks mis mee.

PS
Je hoeft ook niet beiden 40 uur te werken. Ik werk 36 uur per week als programmeur, mijn vriendin 28 uur per week als verpleegkundige. Doordat zij vaak ook weekenden draait, zijn er maar 2 dagen per week dat er niemand thuis is.

[ Voor 29% gewijzigd door Lethalis op 23-01-2019 14:49 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ThaddeusX schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:52:
Ik ben een standaard MBO-ertje met een niveau 4 diploma en circa 4 jaar werkervaring in de ICT op de servicedesk als 1e en 2e lijn en lichte werkzaamheden zoals systeem- en werkplekbeheerder. Ik kan ook hardware repareren in pc's en laptops.

Ik wil graag tussen de 1000-1500 netto willen verdienen dat zou ideal voor mij zijn.
[...]
Het enige wat goed te doen is vanuit huis is programmeren of websites bouwen. Heb ik echter geen enkel kennis en ervaring mee.
Die opleiding hoeft geen beperking te zijn als je genoeg ervaring opdoet op zich. Dat salaris is veel minder dan het mijne en ik heb ook geen HBO opleiding - maar wel 5x zoveel ervaring. Die ervaring opdoen is vaak makkelijker op locatie, maar ik werk sinds een jaar of drie uitsluitend vanuit thuis (fabriek hier is dicht) en dat is geen beperking voor remote support.
Onze organisatie bevat een groot deel thuiswerkers in de sales- en servicetak omdat we geconsolideerd hebben en dus in heel Europa bijvoorbeeld nog maar een handje vol fabrieken hebben maar wel in elk land verkoopgoeroes en technische ondersteuning rond hebben rijden.
Mijn helpdeskers werken deels vanuit fabrieken of kantoren waar ze een werkplek hebben, en deels vanuit huis want of ze nou op kantoor zitten of in de kinderkamer, als je gebruiker remote (thuis dus) zit en je sowieso over Skype met elkaar communiceert en met SCCM remote control hun muis heen en weer schuift hoef je als ITer niet perse op kantoor te zitten.
We hebben, mede hierdoor, ook meer vrouwen in de support groep (rond de 40%) omdat in sociaal achtergebleven gebieden vrouwen niet zo makkelijk kunnen werken als ze jonge kinderen hebben, maar bij ons gaat dat dus wel.

We hebben een flink aantal ITers remote omdat we van 40+ fabrieken naar ~20 fabrieken gegaan zijn in de laatste 10~15 jaar maar de IT club een eigen entiteit is. Als de fabriek dicht gaat en wij willen de mensen behouden dan doen we dat gewoon, en die werken dan vanaf thuis. Voor sommigen is dit geen succes, maar veel van met name de 3e lijn en Business Systems mensen vinden het prima en klussen vanuit hun tot home-office omgebouwde logeerkamer in Exchange, Office365, SCCM, SAP, enzovoorts, al dan niet met een VPN tunneltje. Je hebt soms in meetings achtergrond geluiden (honden, kinderen, dat soort spul) maar dat stoort niet zo.

We hebben sinds vijf jaar een steeds stricter wordend "no travel ever"-policy die verbiedt te reizen als het ook met file sharing, screen sharing en een video-call kan. De hoeveelheid werk die gewoon bést kan zonder in dezelfde ruimte te zijn is echt gigantisch gestegen sinds er enforcement van die policy is...

Ik zou beginnen met wat headhunters te vragen een oogje open te houden voor jouw wensen. Grote bedrijven, waar er best wat van zijn, hebben steeds vaker mogelijkheden om thuis te werken in callcenter, customer support of IT support werk. Je zult best gevraagd worden om een persoonlijk gesprek, en als je geen Engels kunt wordt het nog een keer een ander verhaal, maar ik weet zeker dat de banen bestaan. Het is dan niet gegeven dat je werkgever een Nederlands bedrijf is alleen, dus zelf in je lokale krant kijken is wellicht onhandig. Google kan misschien nuttig zijn evenals profi headhunters.

Of je als buitenstaander met een relatief lage opleiding en weinig ervaring daaraan komt? Goeie vraag. Je zult wat moeten rond zoeken en proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Lethalis schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Als je hier echt mee zit, kun je de hond ook naar een hondendagverblijf brengen. Wij hebben dat in het begin ook gedaan, om te voorkomen dat de hond lang alleen zou zijn.

Ja, dat kost geld :P Maar als je beiden werkt, kan dit gewoon en de hond vindt het prachtig. Die kan dan namelijk bijna de hele dag met andere honden spelen. Iets dat jou thuis meestal niet lukt.

[...]

Die kan naar een mensendagverblijf :P

Geldt een beetje hetzelfde voor als voor de hond :+

Onze dochter gaat 2 dagen per week naar het KDV. Ze is bijna 3 jaar oud en weet niet beter. We noemen het tegenwoordig al "school" en ze heeft daar allemaal vriendjes en vriendinnetjes waar ze het de hele tijd over heeft.

Niks mis mee.

PS
Je hoeft ook niet beiden 40 uur te werken. Ik werk 36 uur per week als programmeur, mijn vriendin 28 uur per week als verpleegkundige. Doordat zij vaak ook weekenden draait, zijn er maar 2 dagen per week dat er niemand thuis is.
Hadden we ook in gedachte maar liever wij dan iemand anders dachten we. Enja qua geld scheelt het niet veel. Waarom zou ik dan 40 uur ergens anders werken? Waar ik dan nog in de files ga zitten etc.

Dankzij thuiswerken scheelt mij een heen en terug rijs waardoor huishouden ook makkelijker gedaan word. Het is voor ons beide lastig om te doen als we +40 uur per werk werken, een hond hebben. En een kinderwens. En nog een huis...

Laat staan aandacht aan elkaar of eigen hobbys etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Ik ben een standaard MBO-ertje met een niveau 4 diploma en circa 4 jaar werkervaring in de ICT op de servicedesk als 1e en 2e lijn en lichte werkzaamheden zoals systeem- en werkplekbeheerder.
Als je daar nu geen 1000-1500 netto mee verzien dan zou ik eens met je baas gaan praten en als die niet wil heel snel een andere baan zoeken waar je wel normaal betaald gaat worden. 1500 netto is ongeveer 1750 brutto daar ben ik in 2012 met mbo 3 mee begonnen bij een deta club.

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 23-01-2019 14:55 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
HKLM_ schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Als je daar nu geen 1000-1500 netto mee verzien dan zou ik eens met je baas gaan praten en als die niet wil heel snel een andere baan zoeken waar je wel normaal betaald gaat worden.
Gelukkig krijg ik veel meer betaald. Ik zou het alleen niet erg vinden om veel minder te verdienen op het moment dat ik het vanuit huis doe.

Momenteel verdien ik veel meer (gemiddelde salaris rond mijn leeftijd) en werk ik 40 uur per week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:49:
[...]
Laat staan aandacht aan elkaar of eigen hobbys etc. :)
En jij wil aan kinderen beginnen? _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4KGPhnLQLTNyPAX7aT3WFEP6/full.png

Maar even serieus, thuiswerken wil je niet. Je wil het gewoon echt niet.

Ik heb genoeg momenten gehad dat ik dolblij was dat ik weer naar mijn werk mocht en niet meer de hele dag kots en diarree aan het opruimen was. En met mijn beroep weer gewoon 8 uur op mijn kont mocht zitten. Man, wat een luxe.

Werken heb ik echt opnieuw leren waarderen. Al zou ik er financieel niks mee opschieten, dan zou ik het alsnog doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 23-01-2019 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Lethalis schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:59:
[...]

En jij wil aan kinderen beginnen? _O-

[Afbeelding]

Ik heb genoeg momenten gehad dat ik dolblij was dat ik weer naar mijn werk mocht en niet meer de hele dag kots en diarree aan het opruimen was. En met mijn beroep weer gewoon 8 uur op mijn kont mocht zitten. Man, wat een luxe.

Werken heb ik echt opnieuw leren waarderen. Al zou ik er financieel niks mee opschieten, dan zou ik het alsnog doen.
En zo is iedereen anders, ik werk 99% vanuit huis en zou voor het dubbele geld nog niet op een kantoor willen zitten de hele dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:55:
[...]

Gelukkig krijg ik veel meer betaald. Ik zou het alleen niet erg vinden om veel minder te verdienen op het moment dat ik het vanuit huis doe.

Momenteel verdien ik veel meer (gemiddelde salaris rond mijn leeftijd) en werk ik 40 uur per week.
Als je prima rond kan komen van minder geld, waarom ga je niet gewoon minder werken bij je huidige baas? Dan heb je ook veel meer tijd thuis, met het mindere geld waarvan je al aangeeft dat geen probleem is.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ernemmer schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:02:
[...]
En zo is iedereen anders, ik werk 99% vanuit huis en zou voor het dubbele geld nog niet op een kantoor willen zitten de hele dag.
Het lijkt mij erg zwaar om 100% thuis te werken en dan ook nog een baby in huis te hebben.

Dan moet je erg veel mazzel hebben dat je een makkelijke baby hebt. Maar zodra er iets niet fit is, die van ons had reflux bijvoorbeeld, dan is thuis zijn even niet meer grappig. Als ze dan vervolgens ook nog vaak ziek worden, hoe ga je dan in vredesnaam nog zinnig tijd besteden aan jouw werk?

Maar goed, afgezien van het hele baby verhaal. Toen ik nog geen kinderen had, werkte ik ook weleens een paar dagen thuis en dan ging ik toch ook het sociale element missen. Als ik 8 uur thuis werk, dan zit ik ook 8 uur naar mijn scherm te staren en dat is veel vermoeiender dan op mijn werk zitten, waar ik toch op de 1 of andere manier vaak kleine "pauzes" heb in de vorm van een overleg, praatje met collega's, enzovoorts.

Thuiswerken gaat mij sowieso vervelen. Of beter gezegd, thuiszitten.

Ik zou nog eerder met een laptop op een terrasje kunnen zitten de hele dag, dan thuis.

Voor een baby / kind zorgen vind ik relatief zwaar, dus dan is een pauze daarvan in de vorm van "ik ga naar mijn werk :w " erg fijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Lethalis schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Het lijkt mij erg zwaar om 100% thuis te werken en dan ook nog een baby in huis te hebben.

Dan moet je erg veel mazzel hebben dat je een makkelijke baby hebt. Maar zodra er iets niet fit is, die van ons had reflux bijvoorbeeld, dan is thuis zijn even niet meer grappig. Als ze dan vervolgens ook nog vaak ziek worden, hoe ga je dan in vredesnaam nog zinnig tijd besteden aan jouw werk?

Maar goed, afgezien van het hele baby verhaal. Toen ik nog geen kinderen had, werkte ik ook weleens een paar dagen thuis en dan ging ik toch ook het sociale element missen. Als ik 8 uur thuis werk, dan zit ik ook 8 uur naar mijn scherm te staren en dat is veel vermoeiender dan op mijn werk zitten, waar ik toch op de 1 of andere manier vaak kleine "pauzes" heb in de vorm van een overleg, praatje met collega's, enzovoorts.

Thuiswerken gaat mij sowieso vervelen. Of beter gezegd, thuiszitten.

Ik zou nog eerder met een laptop op een terrasje kunnen zitten de hele dag, dan thuis.

Voor een baby / kind zorgen vind ik relatief zwaar, dus dan is een pauze daarvan in de vorm van "ik ga naar mijn werk :w " erg fijn :+
offtopic: Als je thuiswerkt kan je natuurlijk nog steeds je kind naar het KDV doen, dat heeft niks met je werklocatie te maken. Misschien zou je het kind wat eerder weer ophalen als je niet zo heel veel uren per dag hoeft te maken om aan die 1500 euro te komen.

@ThaddeusX Als je inkomsten maar zo laag hoeven te zijn zou je je ook bezig kunnen houden met wat webdesign voor ZZP-ers en kleine bedrijfjes. Beetje Wordpress leren is niet zo heel moeilijk, maar voor de gemiddelde kapper of elektricien een hele opgave.
Van hieruit zou je natuurlijk verder kunnen groeien en steeds moeilijkere dingen kunnen maken.
Complete hosting er bij verkopen
Office 365 opzetten
en meer van dat soort dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 23-01-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@ThaddeusX er zijn ict-ers aan huis (bedrijf) waarbij je als "franchise" aan kan sluiten hun zorgen voor de klanten jij werkt vanuit huis etc.

Tja vanalles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]

Let wel op dat thuiswerken nog niet betekend dat je dan maar zelf je werktijden kunt indelen. Als je met een klant aan het bellen belt, en je baby begint de huilen kun je moeilijk de klant af gaan poeieren. Dat gaat je werkgever niet grappig vinden...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Op de dagen dat ik "thuiswerk" omdat de KDV een studiedag heeft, kom je eigenlijk nauwelijks aan werken toe. Zeker in de baby/peuterleeftijd. (structureel) Thuiswerken en een kinderwens betekent inderdaad zeker niet dat je dan ook 100% voor je kind kan zorgen in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft @ThaddeusX een vrouw die meer dan 3.5K netto in de maand binnenhaalt ofzo? Want, en dan kijk ik gewoon even vooruit in zijn algemeenheid: 1 kind kost je (volgens het NIBUD) ongeveer 18% van je besteedbaar (netto) inkomen, 2 kinderen 27% en elk kind erbij telt ongeveer 7% erbij op.

Bij 1500 netto gewenst salaris (en daarna nog je vakantiegeld, kinderbijslag, bepaalde toeslagen) etc. etc., hou je dus bij 1 kind maar 1230 over en bij 2 kinderen maar 1095. En dan heb je gezonde kinderen, zonder mentale / fysieke afwijkingen etc. En dan rekent het NIBUD alleen de normale/broodnodige kosten voor kinderen; niet eens de extra bijdragen voor school, schoolreisjes, sport etc.

Wat denk je dat een huis kost? En alle verzekeringen? En vaste lasten? Ik zal misschien heeeeel negatief rekenen want er zijn ook gezinnen die met een WW-uitkering 5 kinderen weten groot te brengen maar persoonlijk vind ik het ondoenlijk om in de Randstad een koophuis van 2.5 ton te hebben, 2 kinderen te willen hebben als het verzamelinkomen minder dan 3500 netto is.

Doe ermee wat je wil; ga eens rekenen of lezen wat de koopwoningkosten bij jou in de buurt zijn. Of praat eens met kennissen / buren over wat een kind kost. Maar ik denk dat je beter nu de hond iets minder aandacht zou moeten geven, je volop storten om een (betere) carriere op te bouwen en in ieder geval een stabieler / beter werk vinden waarin je op een gegeven moment wel thuis kan werken of minder vaak op kantoor hoeft te zijn.

Disclaimer: ik vind dat ook pa & ma wat luxe mogen hebben, vandaar mijn wat hogere genoemde bedragen. Het is aan eenieder om berekeningen van inkomen vs. mogelijke uitgaven zelf toe te passen en door te rekenen in de omgeving waar men woont

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

1500 euro pm voor iemand met een n4 diploma is wel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Luchtbakker schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:53:
1500 euro pm voor iemand met een n4 diploma is wel erg laag.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Hij geeft aan dat hij 'weinig' verdienen best vindt als 'ie thuis kan werken. Snap niet dat mensen daar maar over doorgaan in plaats van over het daadwerkelijke issue: dat je met nul ervaring niet snel een thuiswerkbaan zult krijgen in de ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:22
[...]

Ik wil graag kennis en ervaring opbouwen alleen ik weet niet "wat" ik precies nodig heb om vanuit huis te kunnen werken of "wat" voor werk uberhaupt beschikbaar is om vanuit huis te werken.
Misschien een domme vraag, maar had je hier niet eerder aan kunnen denken ?

Overigens misschien een idee ergens parttime te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
Hydra schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:08:
[...]

Daar gaat het toch helemaal niet om? Hij geeft aan dat hij 'weinig' verdienen best vindt als 'ie thuis kan werken. Snap niet dat mensen daar maar over doorgaan in plaats van over het daadwerkelijke issue: dat je met nul ervaring niet snel een thuiswerkbaan zult krijgen in de ICT.
"circa 4 jaar werkervaring in de ICT op de servicedesk als 1e en 2e lijn en lichte werkzaamheden zoals systeem- en werkplekbeheerder. Ik kan ook hardware repareren in pc's en laptops."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:16:
[...]

"circa 4 jaar werkervaring in de ICT op de servicedesk als 1e en 2e lijn en lichte werkzaamheden zoals systeem- en werkplekbeheerder. Ik kan ook hardware repareren in pc's en laptops."
En hoe wil je als thuiswerker werkplekken beheren (afhankelijk van de infrastructuur) of PC's & laptops, misschien smartphones, tablets, beamers etc. innemen ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
MAX3400 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:18:
[...]

En hoe wil je als thuiswerker werkplekken beheren (afhankelijk van de infrastructuur) of PC's & laptops, misschien smartphones, tablets, beamers etc. innemen ter reparatie?
werken voor een webshop van refurbished apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:19:
[...]

werken voor een webshop van refurbished apparatuur
offtopic:
Ik geloof dat je dit niet helemaal doordacht hebt. Of wil je alle klanten als RMA-adres het adres van de topicstarter opgeven? Of moeten alle RMA's naar de webshop terug en die gaat extra kosten maken om het naar topicstarter te versturen, etc... En dan al je leveranciers ook per order instrueren dat onderdeel A naar topicstarter moet, onderdeel B naar vestigingsadres van webshop of onderdeel C naar magazijn-adres? Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 19-09 11:06
Voor mijn medewerkers geldt dat thuiswerken prima is, maar het moet GEEN kinderdagverblijfje spelen worden. Voor bepaalde functies zoals helpdeskmedewerker is het in onze business sowieso niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:30

LankHoar

Langharig tuig

Lethalis schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:59:
[...]

Er zijn mensen op GoT die thuiswerken wat minder zwartgallig zien:
Digitale nomaden
Verkassen naar Portugal

@TS: er zijn websites zoals weworkremotely.com waar je kunt kijken naar vacatures. Zelf ben ik me er ook op aan het oriënteren. Besef je wel dat de pool van concurrentie veel groter word: waar je normaal alleen met mensen in een straal van 1-2 uur reizen te maken hebt, is nu een heel werelddeel of zelfs de hele wereld je copmetitie.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Niet_Jan_Jaap schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:16:
Lees misschien de rest ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

MAX3400 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:18:
[...]

Vandaar zijn vraag aan de T-community om mee te denken over de mogelijkheden :)

On-topic
Ik ben het met de meeste mensen hier eens: thuiswerken met jouw werkervaring zal in de ICT lastig worden.
Je kan je omscholen tot programmeur of webdesigner, vraag is echter of je ambitie in die richting hebt.
Ik lees het een en ander over vrouw, hond, huis en kinderwens en de combinatie met hobbies. Ik mis ergens een stukje over opleiding dan wel omscholing, waardoor ik vrees dat omscholing het ook niet gaat worden.

Kijk eens om je heen om te zien of er iets buiten de ICT is wat je thuis zou kunnen doen. Als je iets vindt wat je leuk lijkt zal een stukje opleiding niet erg zijn.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Helpdesken kan prima remote. Als ik een willekeurig bedrijf bel, kan het tegenwoordig best voorkomen dat ik een Nederlandstalige helpdesker in Istanbul bereik. Die callcenters kunnen werkelijk overal zitten.

Alleen: voor de baas is het makkelijk om iedereen op locatie te hebben. En de arbeidsmarktpositie van een werrkemer ICT beheer/support op MBO niveau is niet zodanig dat je afwijkende eisen kunt stellen.

Arbeidsmarktpositie is het sleutelwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Een vriend van mij werkt op de helpdesk van Trust (in Dordrecht) en mag ondertussen (nu pas een paar maanden in dienst) thuis werken. Die hadden ook vacatures voor 16 a 20 uur online staan toen der tijd.

Volgens hem is het leuk werk, en wat ik zeg prima te combineren met een hond.
Pagina: 1