Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er best wat Tweakers een overstap naar de ICT overwegen, maar niet weten hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Dat geldt ook voor mij.. hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Ik heb een MBO4+ 'commercieel management' gevolgd en ben ruim 4 jaar werkzaam als hoofd marketing. Het retailbedrijf waarvoor ik momenteel werk heeft ca. 60 medewerkers.
In de afgelopen jaren heb ik veel zelf (aan)geleerd, maar de ICT branche blijft op de achtergrond roepen. Daarom wil ik nu (eindelijk) de overstap maken naar ICT.

Maar dan nu het pijnpunt: ik heb geen ICT opleiding gevolgd en mijn ICT ervaring is redelijk beperkt. Op een 1e lijns helpdesk zou ik echter prima uit de voeten kunnen.
Hoe pak ik dit het beste aan? In mijn ogen heb ik de volgende opties:

- MBO4 Systeembeheer thuisstudie van bijv. LOI
- HBO Bacheloropleiding thuisstudie van bijv. Computrain/NCOI
- Traineeship voor carriereswitchers

De uitdaging met thuisstudies is dat ik eigenlijk parttime moet gaan werken en het eind van de studie een stage of praktijkopdracht volgt. Dat betekent tijdelijk minder salaris en mijn vaste baan opzeggen terwijl de hypotheek vrolijk doorloopt.
Een traineeship voor carriereswitchers lijkt me erg interessant, maar ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Zitten IT-bedrijven wel te wachten op een switcher uit een andere branche? Hoe vind ik bedrijven die hiervoor openstaan? Of is het handig om mij ergens in te schrijven? (en waar?)

Heeft er iemand in hetzelfde schuitje gezeten en hoe hebben jullie de switch aangepakt?

(En ja, sorry, dit is een apart Tweakers account i.v.m. privacy..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-09 17:18
Hoi, TS. Misschien heb je iets aan dit topic, speciaal voor mensen die ook die switch willen maken:
Omscholen naar ICT-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:42
Er zijn zat bedrijven die staan te springen om mensen zoals jou die een Carriereswitch willen maken naar ICT.
Wel start je vaak op een 1ste lijns helpdesk zoals je zelf al aangaf, en vanaf daar bouw je vanzelf veel IT kennis op.

Wel is het startsalaris erg karig in het begin.

Kijk eens naar bedrijven als :
Call2 (Hier kan ik je meer informatie over geven als gewenst, pm me)
Qiss IT
Peak IT
Calco
Brunel