.Plan artikel als .Adv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Geachte Redactie,

Wat is nu eigenlijk een een .Plan artikel en een .Adv artikel?

Waarom ik deze vraag stel, is van wegen dit .Plan artikel: plan: Sanne Maasakkers (Fox-IT): “Developers zijn interessante targets voor h...

Wat bij mij overkomt als een .Adv. en als ik kijk naar de geschiedenis van dit soort artikelen, hoort deze een .Adv artikel te zijn.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 21:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wica schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:01:
Geachte Redactie,

Wat is nu eigenlijk een een .Plan artikel en een .Adv artikel?

Waarom ik deze vraag stel, is van wegen dit .Plan artikel: plan: Sanne Maasakkers (Fox-IT): “Developers zijn interessante targets voor h...

Wat bij mij overkomt als een .Adv. en als ik kijk naar de geschiedenis van dit soort artikelen, hoort deze een .Adv artikel te zijn.
Het [is] ook geen advertorial. De categorie .plan is voor dingen die over Tweakers zelf gaan. Dat kan webdevelopment zijn, zoals de Sprint-releasenotes, maar ook updates over bijvoorbeeld Tweakers Gaming Live, Tweakers Awards of de Tweakers Developers Summit. Info over evenementen is al heel lang onderdeel van .plans
arnoudwokke in ".Plan misbruikt als advertorial?"

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is dus een verkapte advertorial die wordt verpakt als .plan omdat Tweakers zelf het evenement organiseert. Dit wordt versterkt doordat de titel totaal niet de echte lading dekt: ".Plan - Sanne Maasakkers (Fox-IT): “Developers zijn interessante targets voor hackers". Het lijkt om een normaal interview te gaan, maar vervolgens is het een artikel + interview naar aanleding van het komende Tweakers Developers Summit. Zet dan op z'n minst 'Developers summit' in de titel van het artikel, dan weet ik direct dat ik er niet op hoef te klikken. Het uiteindelijke doel is namelijk om mij te enthousiasmeren om kaarten te kopen, daar zit ik niet op te wachten.

Edit: ik zie inderdaad dat anderen dit ook al bespreken .Plan misbruikt als advertorial?

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 22-01-2019 16:23 ]