Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb een Remeha ketel die opentherm ondersteund. ook heb ik destijds een nest thermostaat laten installeren

nu begin ik het idee te krijgen dat de ketel niet aangestuurd word via Opentherm maar op een andere manier.

hoe kan ik dit controleren?

[ Voor 45% gewijzigd door Proxx op 21-01-2019 11:58 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Beste antwoord (via Proxx op 22-01-2019 12:48)

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55
Ha, dat is nieuw voor me :) Ik heb tot nu toe alleen aparte aansluitingen voor aan/uit vs. opentherm gezien :)

Als ik hier kijk dan moet OpenTherm vanzelf werken: NEST Heatlink
Ik neem aan dat je de onderste Heat Link hebt en ook zo aangesloten hebt, toch? Dan moet alles ok zijn. Of je dit kunt controleren weet ik eigenlijk niet.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Je zult bij de ketel moeten kijken. De kap moet er af om te zien waar de kabel van de Nest Heat Link (witte kastje van de Nest naast je ketel) op aangesloten is. Op de aansluit-strip binnen je ketel kan je zien of het OpenTherm is, of Aan/Uit. Je kunt dit in het boekje van de ketel (zie internet :)) uitlezen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ah top ga ik even uitzoeken.

wel een gemiste kans dat dit niet gewoon in de app te zien is. lijkt me makkelijk te achterhalen welk protocol er mee gestuurd word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
@daxy is zie dat de ketel voor zowel aan/uit als opentherm de zelfde bekabeling gebruikt.

pagina 19

http://documentatie.remeh...entatie/nl/63227-0506.pdf

is er op een andere manier te controlere hoe de communicatie verloopt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Ha, dat is nieuw voor me :) Ik heb tot nu toe alleen aparte aansluitingen voor aan/uit vs. opentherm gezien :)

Als ik hier kijk dan moet OpenTherm vanzelf werken: NEST Heatlink
Ik neem aan dat je de onderste Heat Link hebt en ook zo aangesloten hebt, toch? Dan moet alles ok zijn. Of je dit kunt controleren weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
kleine toevoeging.

bij het instellingen > apparaat kan ik alle settings doorlopen,
via pro instellingen kan ik opentherm of aan/uit kiezen.

dus ik vermoed dat het nu juist geconfigureerd is.

ik heb wel de voorloop temp. verlaagd van 80 naar 75 omdat deze op de ketel ook al op 75 stond.

Pagina: 1