Welke bluray speler is geschikt voor afspelen mkv?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.043 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Misschien niet een vraag die elke dag voorbij komt.

Kennis van mij heeft een aantal dvd's met losse mkv-bestanden.
Dit betreft losse afleveringen van series.
Elk mkv-bestand heeft een los srt. bestand.

Momenteel bezit hij de LG UP970. Een prima 4K-speler, die de meeste dvd's goed afspeelt.
Voordeel is dat je de externe srt kan aanpassen, qua grootte en positie.

Nu is hij op zoek naar een 2e bluray speler, die alle mkv-bestanden (gebrand op dvd) niet alleen kan afspelen, maar ook de srt kan aanpassen (grootte/positie)

Ik heb onlangs voor hem de Cambridge cxuhd en de Sony UBP-X700 getest. Deze spelen de meeste mkv-bestanden af. Bij de Cambridge kan je de srt niet aanpassen, althans niet met mkv-bestanden.
Bij de Sony kan je zelfs de externe srt niet selecteren!

Kennen jullie bluray spelers die dit wel kunnen?
Ik hoor het graag en jullie zouden hem hier een heel groot plezier mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij kan de Oppo UDP-203 / 205 dat wel. Moet je alleen even je budget ophogen richting de duizend Euro.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
De Oppo had ik inderdaad ook in gedachten. Volgens mij is deze echter officieel niet meer leverbaar en tweede hands......een risico.
Weet je uit eigen ervaring of deze wel alle mkv bestanden afspeelt en ook wat hij met de srt wil?(grootte/locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oppo is inderdaad gestopt met de 4K spelers. Ze zijn nog te krijgen her en der. Sowieso heb je nog wel nieuwe firmware en support. Maar ik zou het niet doen ivm garantie en eventueel omruilen.

Je kan eens naar de nieuwe Panasonic spelers kijken, de UB820 en UB9000.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:13
Tim45 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:48:
Misschien niet een vraag die elke dag voorbij komt.

Kennis van mij heeft een aantal dvd's met losse mkv-bestanden.
Dit betreft losse afleveringen van series.
Elk mkv-bestand heeft een los srt. bestand.

Momenteel bezit hij de LG UP970. Een prima 4K-speler, die de meeste dvd's goed afspeelt.

Nu is hij op zoek naar een 2e bluray speler, die alle mkv-bestanden (gebrand op dvd) niet alleen kan afspelen, maar ook de srt kan aanpassen (grootte/positie)

Ik heb onlangs voor hem de Cambridge cxuhd en de Sony UBP-X700 getest. Deze spelen de meeste mkv-bestanden af. Bij de Cambridge kan je de srt niet aanpassen, althans niet met mkv-bestanden.
Bij de Sony kan je zelfs de externe srt niet selecteren!

Kennen jullie bluray spelers die dit wel kunnen?
Ik hoor het graag en jullie zouden hem hier een heel groot plezier mee doen.
Waarom koopt hij niet gewoon een mediaspeler en zet hij de bestanden op een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Waarom koop hij niet gewoon een mediaspeler en zet hij de bestanden op een harde schijf.
Dat was mijn idee ook... zo moeilijk is het niet omdat even met een laptop/PC oid te doen lijkt me :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tim45 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:48:
[knip]

[knip]
@Tim45, begrijp ik het nu goed dat de UP970 het eigenlijk doet zoals ie dat wil? Zo ja, waarom dan geen 2e UP970?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim45
De LG speelt vrijwel alles af, maar niet alles. Het komt toch nog voor dat deze speler de bestanden niet herkent. Tevens is hij bereid om meer uit te geven voor een speler die beter is en wel alle bestanden afspeelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim45
Een media speler is voor hem geen optie, daar hij "van de oude stempel" is, oftewel hij wil alles op dvd. Hij maakt ook zelf de covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tim45 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:47:
Een media speler is voor hem geen optie, daar hij "van de oude stempel" is, oftewel hij wil alles op dvd. Hij maakt ook zelf de covers
Hoe wil íe dat dan vervolgens gaan doen met BR films welke groter zijn dan dat 't DVD-9 formaat fysiek qua disk aan kan?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Wimmel, het betreft uitsluitend mkv-bestanden van series. Hij brand er 3 of soms 4 op 1 schijfje. Geen BR dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan heeft je maat dus ook geen dure nieuwe BR speler nodig maar gewoon een "oude" DVD speler welke met zelf gebrande DVD-9 disks overweg kan?

:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:22
wimmel_1 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 00:16:
Dan heeft je maat dus ook geen dure nieuwe BR speler nodig maar gewoon een "oude" DVD speler welke met zelf gebrande DVD-9 disks overweg kan?

:9
Succes met het vinden van een MKV-compatible DVD-speler :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brad Pitt schreef op maandag 21 januari 2019 @ 00:21:
[...]

Succes met het vinden van een MKV-compatible DVD-speler :)
Je gaat me nou toch niet zeggen dat er een reden is waarom die spullen er niet zijn, wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tim45 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:46:
De LG speelt vrijwel alles af, maar niet alles. Het komt toch nog voor dat deze speler de bestanden niet herkent. Tevens is hij bereid om meer uit te geven voor een speler die beter is en wel alle bestanden afspeelt.
Tja, een speler die werkelijk alles afspeelt kan weleens een lastige zoektocht gaan worden. Deze dingen worden voornamelijk verkocht om Blu-rays af te spelen en bij problemen met het afspelen van bepaalde formaten is het maar de vraag of de fabrikant hiervoor een oplossing gaat ontwikkelen. Een MKV is namelijk niks meer dan een container.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Waar je op moet letten is of de Blu ray speler het MKV bestand wel afspeelt. Een MKV bestand kan een codec hebben die niet werkt op de speler. Het gebeurt naar mijn ervaring vaak dat in het duurdere segment er een disc error is.

Er is dus sprake van een dual layer DVD?

Gewoon een oude DVD speler kopen. De goedkoopste die ik ooit had speelde moeiteloos alles af, terwijl mn Denon continue weigerde.

Blu ray waarom heb je dat nodig? Ga je blu ray branden dan? Blu ray is inmiddels uit de tijd en zou er geen euro meer in steken.

[ Voor 9% gewijzigd door LucyLG op 21-01-2019 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tim45 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:47:
@Tim45, ik ben ook tamelijk "Old Skool", maar een media speler is ook niet iets van de laatste tijd, die bestaat ook -tig jaren in diverse vormen. Even concreet dan maar. De kennis is bijvoorbeeld bekend met het fenomeen Kodi en hoe het onder Kodi relatief eenvoudig mogelijk is om een TV-serie verzameling samen te stellen (met eigen materiaal) in een daarbij uitermate overzichtelijke en smakelijke presentatie?

Of vind de kennis het misschien gewoon een prachtig gezicht om een verzameling eigengemaakte DVD's (toonbaar) in het bezit te hebben? Want je zou denken, als je een aflevering van een serie één of een paar keer hebt gezien, dan is het wel genoeg geweest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Je zou een Zappiti met externe usb DVD/blu-ray player kunnen overwegen.
Ding speelt zo goed als alles af.

https://www.oppostore.nl/...hdr-kerst-aanbieding.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim45
Mijn kennis is inderdaad iemand die de dvd’s mooi in een kast heeft staan. Hij koopt ook veel UDH-films en inmiddels ziet het er wel indrukwekkend uit. “old school dus”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Dank voor de tip Kippy. Ik zal eens kijken wat de Zappiti allemaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tim45 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:58:
Mijn kennis is inderdaad iemand die de dvd’s mooi in een kast heeft staan. Hij koopt ook veel UDH-films en inmiddels ziet het er wel indrukwekkend uit. “old school dus”.
Nou dan zet hij toch gewoon een leeg hoesje in de kast, wat is het verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Dune spelers (ook varianten met met Bluray) spelen perfect mkv's af en kunnen ondertitels makkelijk resizen en verplaatsen (met de afstandsbediening, niet ergens diep in een menu). Het is zover ik weet zelfs de enige die Bluray ondertitels kan verplaatsen (niet resizen gezien het geen tekst is maar afbeeldingen).
Wellicht is het tegenwoordig anders, maar mijn Dune HD Smart B1 (oud modelletje) doet dit prima.

Overigens MKV's gebrand op een dvd heb ik nog nooit geprobeerd. Ik ken zelfs hoogbejaarden die meer met de tijd meegaan dan dat :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Bedankt voor de tip aangaande de Dune, dit ga ik zeker onderzoeken.
Op de Zappiti kan je helaas geen externe speler aansluiten. Importeur raad dit ten stelligste af, maar toch bedankt voor het meedenken Kippy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:18
ik heb die Dune ook,maar naar mijn weten kan deze geen UHD afspelen,zowel niet voor de speler als de mediaspeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Thx Freaky die indruk krijg ik ook na wat surfen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Hebben jullie ervaringen met bluray spelers van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op een Vero 4k+ kan je een externe USB DVD speler aansluiten. Dat ding speelt alles uitstekend af.

Dan heb je nog steeds de "DVD speler", maar heb je wel alle voordelen van een mediaplayer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Dank je voor de tip JvS. Heb jij ervaringen met de Vero en weet je zeker dat je er een externe usb drive op kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
freaky35 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:19:
ik heb die Dune ook,maar naar mijn weten kan deze geen UHD afspelen,zowel niet voor de speler als de mediaspeler
Een nieuwere versie zal het toch wel kunnen? Die smart is al een tijdje geleden...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tim45 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:25:
Dank je voor de tip JvS. Heb jij ervaringen met de Vero en weet je zeker dat je er een externe usb drive op kan aansluiten?
Ik heb hem staan, maar heb er nooit een DVD speler op aangesloten (lijkt me ook totaal onzinnig :P). Een snelle google leerde me dat er wel mensen zijn die dat wel hebben gedaan zoeken bij google naar 'vero 4k DVD usb'

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 21-01-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
ShittyOldMan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:59:
Dune spelers (ook varianten met met Bluray) spelen perfect mkv's af en kunnen ondertitels makkelijk resizen en verplaatsen (met de afstandsbediening, niet ergens diep in een menu). Het is zover ik weet zelfs de enige die Bluray ondertitels kan verplaatsen (niet resizen gezien het geen tekst is maar afbeeldingen).
Wellicht is het tegenwoordig anders, maar mijn Dune HD Smart B1 (oud modelletje) doet dit prima.

Overigens MKV's gebrand op een dvd heb ik nog nooit geprobeerd. Ik ken zelfs hoogbejaarden die meer met de tijd meegaan dan dat :P
Ik heb ook een oud model Dune en die speelt inderdaad alles af. Knop op afstandbediening voor de srt is inderdaad handig.

Gebrande MKV's op DVD speelt hij ook af. Zelfs een rewritable DVD speelt hij af (het bestandsformaat op DVD weet ik niet meer, mkv/avi etc lang geleden allemaal).

Ik gebruik het allemaal niet meer want door mij gebrande DVD's heb ik allemaal op drives staan nu, die DVD's houden er na jaren toch een keer mee op vrees ik. Eigenlijk wil ik die Dune wegdoen want media kan ik direct op USB TV aansluiten.

Dit is geen advertentie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Welk type Dune heb jij LucyLG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Tim45 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:48:
Welk type Dune heb jij LucyLG?
ff zoeken maar deze:

http://dune-hd.com/twn/products/full_hd_media_players/11

Is misschien een aanrader. Hij is tweedehands goed verkrijgbaar (niet bij mij uiteraard ;-). Houd er rekening mee dat de speler/laser van dergelijke oudere apparaten stuk kunnen gaan (sneller dan je misschien wilt). Mijn Dune doet het nog (2011) maar heb tegelijkertijd gekocht met anderen en die van hen is allang stuk.

Ik had trouwens iets gezegd over het nodig zijn van een Blu ray speler of niet, maar het schoot mij te binnen dat een goede Blu Ray speler wel het beeld van de DVD upgrade (kan niet voor alle apparaten spreken).

Indien je een mooie UHD TV hebt 55 inch of groter en je zet een DVD van 15 jaar terug aan vind ik het in vergelijking met de huidige standaard het er best redelijk slecht uitzien. Iemand zei laatst dat ie zn bril ging zoeken ;-)

[ Voor 71% gewijzigd door LucyLG op 21-01-2019 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim45
Ik heb de leverancier van de Dune gemaild met vragen hierover.
Wat betreft dvd's afspelen op een UDT TV, ja dat klopt absoluut, dat ziet er nu niet meer uit.
Gelukkig doet hij buiten het kopen van BR's en UHD schijven alleen maar mkv's in 1080p en dat ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Morgen kan ik bij een kennis van een kennis de Samsung M8500 uittesten. Ik laat het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Net de Samsung M8500 uitgetest. Prima speler, mooi beeld. Het is echter niet mogelijk om de externe sub van een mkv te kiezen, laat staan deze groter/kleiner te maken of te verplaatsen. Je bent dus overgeleverd aan de interne sub. Helaas valt deze speler dus ook af.
Misschien dat ik de Dune nog laat komen, maar anders denk ik dat de LG op dit moment de enige optie is.
Of hebben jullie misschien nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom is de Vero 4k afgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JvS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:58:
Waarom is de Vero 4k afgevallen?
Omdat er nu blijkbaar middels WKOA allerlei spelers getest worden en de Vero valt daar niet onder (nog afgezien van de wisselende levertijd die nu ongeveer 3 weken lijkt te zijn).

@Tim45 had je nog gekeken op https://www.oppostore.nl/blu-ray-player/ of misschien contact gezocht met de verkoper over mogelijke support/garantie voor een "iets ouder model"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een Denon DBP1611UD, die kan iig ondertitels schalen. Verder is het een universele player en volgens mij slikt dat ding ook mkv. Ik weet alleen niet of de combi goed gaat - nooit nodig gehad.
Nou is die van mij opgevolgd door de DBT1713UD en ik zou vewachten dat die miimaal het zelfde kan, en meer. Ik kan geen garanties geven en het staat niet in de specs, maar dat die van mij het slikt staat er ook niet in. Plus dat zou je uit kunnen testen door hem onder de wkoa te bestellen, of gewoon bij een dealer die hem heeft staan te testen. Dikke kans dat als je een belrondje hifi winkels doet je er eentje in de buurt vind.

Mocht je een testtrack als mkv beschikbaar kunnen stellen wil ik zelfs wel ff kijken of ik die hier op een DVD kan fikken en in mijn player af kan spelen. Dat zou nog meer zekerheid geven.
Ding kost een stuk minder dan een Oppo trouwens, en is ook een serieus goede machine :)

Edit: crap, ik zie net dat Denon gestopt lijkt te zijn met de verkoop van die dingen. Zie hem ook miet evht meer online staan. Wel nog tweedehandse uiteraard. Ondersteunt geen 4K maar verder is het een gok waard als je hem goedkoop kunt krijgen. Nog steeds veel goedkoper dan een Oppo ;)
DBT3313 zou je ook naar kunnen kijkentweedehands. Die heeft nog net wat meer opties.
Maar nogmaal, kan niks garanderen :)

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 23-01-2019 20:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Heb inderdaad ook contact met de Oppo leverancier. De Oppo zou mkv’s wel moeten kunnen aanpassen, maar hij garandeert nuet dat hij alle mkv’s afspeelt.
Ook verwacht hij dat de prijs van de 203 en de 205 dit jaar flink zal stijgen.
Mijn kennis vindt 1100,00 toch iets teveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tim45 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 00:09:
Wimmel, het betreft uitsluitend mkv-bestanden van series. Hij brand er 3 of soms 4 op 1 schijfje. Geen BR dus.
Dus hij heeft series in MKV (wat voor codec trouwens? MKV is alleen een container), in 4K resolutie, die hij op DVDs brandt, en hij zoekt een apparaat dat deze DVDs kan afspelen?

Wat een vreemde workflow. De combinatie van de recente mediacontainer (MKV) en het prehistorische fysieke opslagmedium (DVD) maakt dat je daar niet zo maar een speler voor gaat vinden.

De beste en goedkoopste oplossing is denk ik dan gewoon een PC (eventueel met een Home Theater OS zoals Kodi) met een optische drive waar je de DVDs in stopt. Dat hoeft bijna niks te kosten en is de makkelijkste manier die aan al je eisen voldoet.

Echter, ik snap niet waar die DVD nou eigenlijk voor nodig is, dat lijkt me nogal een vreemde en nutteloze stap die het onnodig ingewikkeld maakt. Het wordt een stuk simpeler als hij die DVDs de deur uit doet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:44
meeste recente (uhd) bluray spelers kunnen met gemak mkv aan, heb hier een sony x700, slikt mkv via netwerk of usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Compizfox schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:21:
[...]

Dus hij heeft series in MKV (wat voor codec trouwens? MKV is alleen een container), in 4K resolutie, die hij op DVDs brandt, en hij zoekt een apparaat dat deze DVDs kan afspelen?

Wat een vreemde workflow. De combinatie van de recente mediacontainer (MKV) en het prehistorische fysieke opslagmedium (DVD) maakt dat je daar niet zo maar een speler voor gaat vinden.

De beste en goedkoopste oplossing is denk ik dan gewoon een PC (eventueel met een Home Theater OS zoals Kodi) met een optische drive waar je de DVDs in stopt. Dat hoeft bijna niks te kosten en is de makkelijkste manier die aan al je eisen voldoet.

Echter, ik snap niet waar die DVD nou eigenlijk voor nodig is, dat lijkt me nogal een vreemde en nutteloze stap die het onnodig ingewikkeld maakt. Het wordt een stuk simpeler als hij die DVDs de deur uit doet.
Ik ben met je eens hoor, zou ook doen wat jij voorstelt, maar het is de TS die dit graag zo wil. Dus why not...

Mijn prehistorische Dune (haha 2011) heeft nog nooit een MKV bestand geweigerd. Echter is MKV niet echt een nieuw iets (is dat niet juist oud?), mp4?. Denk oude speler, oudere codec handig is (h264 is er al sinds 2005 toch?). ik zie dat mn Dune nu Avi, mkv, mpv, mp4 etc heeft staan op de schijf.
.
Wat ik me echter afvraag zou je die Dune/BR speler ook een codec update kunnen laten doen? Of zou dat die speler juist langzaam maken (beelden blijven wellicht hangen en je krijgt blokjes etc)

Ik werk zelf ook niet zo want je kan die bestanden allemaal converteren en de codec aanpassen op je pc.

@Tim45 Wat betreft die SRT afspelen, aanpassen kan inderdaad, kleur aanpassen en lettertype wijzigen/vergroten. Bij Dune druk je op de afstandsbediening op subtitles en dan op instellingen en dan kun je met knoppen op afstandbediening een hoop freubelen. BIjvoorbeeld groen en XL letters, extreem groot lukte zelfs ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door LucyLG op 23-01-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
peschinl schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:46:
meeste recente (uhd) bluray spelers kunnen met gemak mkv aan, heb hier een sony x700, slikt mkv via netwerk of usb.
Ik heb deze speler getest. Hij speelt inderdaad mkv af, maar je kunt de externe sub niet benaderen, laat staan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
LucyLG schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:54:
[...]

.

@Tim45 Wat betreft die SRT afspelen, aanpassen kan inderdaad, kleur aanpassen en lettertype wijzigen/vergroten. Bij Dune druk je op de afstandsbediening op subtitles en dan op instellingen en dan kun je met knoppen op afstandbediening een hoop freubelen. BIjvoorbeeld groen en XL letters, extreem groot lukte zelfs ;-)
Bedankt Lucy, dat maakt de Dune ook grote kanshebber. Jammer dat ik alleen niks hoor van de leverancier, maar ik ga kijken of ik die ergens kan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:44
het mediaspeler gedeelte bij bluray spelers is altijd een ondergeschoven kindje, ik gebruik zelf een raspberry pi, met kodi erop naast de x700, speelt alles af (okay, geen UHD) en is volledig aan te passen naar je wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

LucyLG schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:54:
[...]
Echter is MKV niet echt een nieuw iets (is dat niet juist oud?)
MKV is nieuw vergeleken met DVDs ;)

Heb even gekeken, en het komt officieel uit 2002, dus dat is flink ouder dan ik in m'n hoofd had. Maar het was wel pas veel later (2016, volgens dit artikel) dat MKV populair werd in de scene. Daarvoor was het volgens mij nagenoeg onbekend.

Ter vergelijking: DVDs werden (in Nederland) ongeveer tegen 2000 populair.

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 24-01-2019 07:53 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Compizfox schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:49:
[...]

MKV is nieuw vergeleken met DVDs ;)

Heb even gekeken, en het komt officieel uit 2002, dus dat is flink ouder dan ik in m'n hoofd had. Maar het was wel pas veel later (2016, volgens dit artikel) dat MKV populair werd in de scene.

Ter vergelijking: DVDs werden (in Nederland) ongeveer tegen 2000 populair.
Maar mijn eigen gebrande dvd’s uit grijs verleden hadden vaak mkv bestanden. Dvd of mkv is mijns inziens wat anders, maar ik ben geen expert...

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Zie net dat niet zo lang geleden LG weer een nieuwe speler heeft uitgebracht, de LG UBK90.
Iemand ervaringen met deze speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 14:35
Gisteren heb ik de Sony UBP-X800 gekocht. Deze speler pakt de srt-bestanden.
Verder zijn veel bestanden af te spelen https://www.sony.nl/elect...s/ubp-x800/specifications

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Xfile schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:59:
Gisteren heb ik de Sony UBP-X800 gekocht. Deze speler pakt de srt-bestanden.
Verder zijn veel bestanden af te spelen https://www.sony.nl/elect...s/ubp-x800/specifications
Dat klopt, maar als er meerdere subs zijn, kan je die niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Tim45 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:18:
[...]

Dat klopt, maar als er meerdere subs zijn, kan je die niet kiezen.
Een srt-bestand moet dezelfde naam hebben als de te af te spelen mkv-bestand.
Je kan toch nooit meerdere srt-bestanden met dezelfde naam hebben?
Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Xfile schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:14:
[...]

Een srt-bestand moet dezelfde naam hebben als de te af te spelen mkv-bestand.
Je kan toch nooit meerdere srt-bestanden met dezelfde naam hebben?
Of zie ik dat verkeerd?
Dezelfde naam is alleen nodig om de speler automatisch de ondertitel te laten kiezen. Als je handmatig kan kiezen, kan het ook andere namen hebben. En kan je dus een van de meerdere SRT bestanden koppelen tijdens het afspelen. Veel mediaplayers kunnen dat wel.

Ook kan het zijn dat als de bestandsnaam exact hetzelfde is, met daarachter "- NL" etc, dat de player het automatisch pakt en je laat kiezen. Het hangt een beetje van de speler af denk ik hoe dat precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
JvS schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:19:
[...]

Dezelfde naam is alleen nodig om de speler automatisch de ondertitel te laten kiezen. Als je handmatig kan kiezen, kan het ook andere namen hebben. En kan je dus een van de meerdere SRT bestanden koppelen tijdens het afspelen. Veel mediaplayers kunnen dat wel.

Ook kan het zijn dat als de bestandsnaam exact hetzelfde is, met daarachter "- NL" etc, dat de player het automatisch pakt en je laat kiezen. Het hangt een beetje van de speler af denk ik hoe dat precies werkt.
Dat wist ik niet :|
Zo leer elke keer weer wat.

Ik ga kijken of de Sony UBP-X800 dat ook kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 28-01-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Even voor de duidelijkheid. Al zijn mkv-bestanden hebben zowel een interne als externe sub. Die externe sub heeft dezelfde naam als de film.
Bij zijn huidige LG kan hij kiezen uit deze twee subs. Bij de Sony kan dat niet, die doet dat wel bij blurays maar niet bij mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tim45 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:25:
Zie net dat niet zo lang geleden LG weer een nieuwe speler heeft uitgebracht, de LG UBK90.
Iemand ervaringen met deze speler?
@Tim45, volgens een gebruiker is deze speler een update van de UP970 en is de grootste verandering het aanpakken van de geluids-issues van de interne speler. Voor het overige is er vrijwel niets anders dan wat er nu met de UP970 ook mogelijk is.

Rest mij de volgende vraag.

Wil je kennis perse de schijfjes zelf af kunnen spelen, of zou hij, aangezien hij er toch een MKV maakt, genoegen mee kunnen nemen met het afspelen van de MKV zelf (als bestand). Dat ie weliswaar de doosjes in de kast heeft staan voor zijn verzameling, maar dat de (toch al eerder aangemaakte) MKV's (met SRT) simpelweg via de een of andere media-software weergegeven kunnen worden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:35:
[...]

Wil je kennis perse de schijfjes zelf af kunnen spelen, of zou hij, aangezien hij er toch een MKV maakt, genoegen mee kunnen nemen met het afspelen van de MKV zelf (als bestand). Dat ie weliswaar de doosjes in de kast heeft staan voor zijn verzameling, maar dat de (toch al eerder aangemaakte) MKV's (met SRT) simpelweg via de een of andere media-software weergegeven kunnen worden?
Hij brand ze zelf en wil de schijfjes afspelen via een bluray speler.
Oh ja hij speelt ze zelf af, dus puur voor hemzelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim45 op 30-01-2019 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Tim45, ik doelde op, moeten het perse schijfjes zijn, mag het niet de MKV zelf zijn (als bestand), afspelen zonder dat de schijf fysiek in een apparaat zit?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
hardware-lover schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 01:04:
@Tim45, ik doelde op, moeten het perse schijfjes zijn, mag het niet de MKV zelf zijn (als bestand), afspelen zonder dat de schijf fysiek in een apparaat zit?
Hij brand alles, dus ja alleen schijfjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim45
Mijn kennis heeft de knoop doorgehakt en de LG UBK90 aangeschaft. Vrijwel dezelfde speler als de UP970. Deze uitgetest en speelde net zoals de 970 de externe sub keurig af, met de mogelijkheid om deze aan te passen. Ik denk dat onder de € 700,00 dit de beste keuze is.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage.

Wat mij betreft mag deze gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
JvS schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:19:
[...]

Klopt inderdaad maar een SRT kan meerdere talen hebben volgens mij, want ik heb vaak maar 1 srt bestand en zitten meerdere talen in? ik kan via afstandsbediening switchen tussen verschillende talen...

Of zit de ondertiteling dan toch in het filmbestand? De srt kan dat niet een package zijn?

De naam van de srt moet bij mij wel gelijk zijn aan het bestand dat afspeelt anders kan ik de srt niet mee laten spelen en even uit mn hoofd ook niet selecteren via afstandbediening....correct me if im wrong

oh zie nu dit:
quote]Tim45 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:28:
Mijn kennis heeft de knoop doorgehakt en de LG UBK90 aangeschaft. Vrijwel dezelfde speler als de UP970. Deze uitgetest en speelde net zoals de 970 de externe sub keurig af, met de mogelijkheid om deze aan te passen. Ik denk dat onder de € 700,00 dit de beste keuze is.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage.

Wat mij betreft mag deze gesloten worden.
[/quote]

Fijn dat je een speler gevonden hebt! Boven de 700 vindt ik prijzig ook. En speelt de speler ook diverse formats af?
hardware-lover schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:35:
[...]

@Tim45, volgens een gebruiker is deze speler een update van de UP970 en is de grootste verandering het aanpakken van de geluids-issues van de interne speler. Voor het overige is er vrijwel niets anders dan wat er nu met de UP970 ook mogelijk is.

Het is mij onlangs verteld dat een nieuwere Blu Ray speler oudere DVD beelden kan upgraden naar een iets betere kwaliteit (was niet een verkoper maar een videograaf, dus geen verkooppraat). Het zou kunnen dat de software beter is en dus kwaliteit kan aanpassen, dat is mijns inziens het voordeel van een nieuwe BR speler tov oudere spelers? Misschien is dat hier niet het geval met deze update (is een suggestie).

Ik vermoed dat mijn oude BR Dune dat niet doet namelijk want de DVD beelden (van gekochte commerciële films) vind ik niet echt mooi op mijn UHD tv (ik denk soms dat ik een bril nodig heb als ik iets afspeel ;-).

[ Voor 52% gewijzigd door LucyLG op 02-02-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
Tot nu toe speelt hij alles netjes af. Hij heeft een LG OLED en ik moet toegeven dat het er ook nog super uitziet. Ik denk een goede keuze.

Wat dvd’s betreft heb je zeker gelijk, maar op een OLED is dat meestal niet fraai. Denk dat je voor minimaal 720p moet gaan. Zijn mkv’s zijn merendeel 1080p en dat spat er vanaf.

[ Voor 40% gewijzigd door Tim45 op 02-02-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-04 15:30
Met welke software brand je vriend overigens deze MKV files op DVD's zodat ze ook goed te lezen zijn voor alle media Bluray spelers?
Ik neem aan dat hij deze als data DVD wegschrijft (UDF, ISO 9660, Joliet?) en met of zonder map?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Een topic kicken is tot daar aan toe maar TS is al meer dan een half jaar niet op het forum geweest. Deze kick is dan ook een beetje zonde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.