Ik ga mij hier verder niet bemoeien met de reviews ansich, daar heeft @
Microkid momenteel een beter zicht op.
Maar @
DelinQ mag ik je even hierop wijzen:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Bron: Definitie oplichting Wetboek strafrecht artikel 326
Je roept nou al een paar keer oplichter zonder enkel bewijs. Ik kan nergens ook maar een verdenking tegen @
Phyxion vinden waarmee opzet is aan te tonen.
Jij bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden die gesteld zijn door @
Phyxion (brievenbus zending en verzending op jouw risico, zie DM van @
Phyxion datum 3 januari 2019 11:45 en de advertentie
V&A aangeboden: Partij van 18 case badges)
Dat je blijkbaar achteraf die voorwaarden toch niet wenselijk vond is alleen jou aan te rekenen maar maakt @
Phyxion geen oplichter.
Eveens raad ik je aan voorzichtig om te gaan met uitspraken als oplichter zonder enkel bewijs, dat is namelijk laster. Laster is een misdrijf en valt onder het strafrecht.
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Bron: Definitie smaad/laster Wetboek strafrecht artikel 261
In dit geval is laster heel makkelijk te bewijzen gezien jouw recentelijke openlijke uitspraken op het profiel van @
Phyxion.
Dat jouw gevoel zegt dat je bent opgelicht is vervelend maar geen feit, dit openbaren als een feit zou ik dus even 3x over nadenken.