Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onterechte V&A beoordelingen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.370 views

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

Modbreak:De waarschuwing staat er niet voor niets. De volgende die nog onterecht reageert krijgt een ban van 24 uur.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-11 11:22
DelinQ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:48:
Op eigen risico is op eigen risico van beschadiging. Niet op eigen risico van aankomst. Lekker makkelijk zo’n scam.

Ik zie graag mijn geld terug.
@DelinQ
Nee hoor, dat staat echt duidelijk in de advertentie, ik zet namelijk altijd in de advertentie dat verzending op eigen risico is:
Het kan zowel opgehaald worden als verstuurd (kosten en risico voor de koper).
Wil je zo'n risico niet lopen, prima, maar dan moet je het gewoon ophalen en niet laten versturen.
DelinQ schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:21:
Verder wil ik nog toevoegen, dat @Phyxion een onterechte feedback bij mij achter gelaten heeft enkel omdat ik bij hem een negatieve reactie heb achtergelaten. Zeer kinderachtig. Ik zie deze review dan ook graag verwijderd.
Verder heeft @Phyxion geen enkel initiatief genomen om het geschil op te lossen. Zou netjes van hem geweest zijn als hij ieg de helft zou hebben teruggestort. Of de nog resterende badge mijn kant op zou doen toe komen.
Een beoordeling kan je ook als tegenpartij achterlaten en dat is gewoon terecht omdat jij blijkbaar niet goed hebt gelezen of op zo'n (schreeuwerige) manier wil proberen je gelijk te krijgen (scammer, scam, oplichter; daar ben ik overigens ook helemaal niet van gediend en dat vind ik ook niet netjes van je). Sowieso kan ik aan zo'n beoordeling ook niets anders doen dan een beoordeling bij jou achterlaten omdat je niet kan reageren op beoordelingen.

Verder heb ik voor je uitgezocht of PostNL ook nog een manier heeft om te achterhalen of ze de brief kunnen traceren. Echter staat er duidelijk op hun site dat ze dat niet kunnen en dat het geen nut heeft om daarover met ze contact op te nemen. Anders had ik dat uiteraard voor je gedaan. Ik vind het erg vervelend voor je, en had het graag anders gezien, maar dan houdt het voor mij om deze redenen ook op.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie Dictator

Ik heb de rommel weer opgeruimd. Daarnaast @Phyxion : je kan wel stellen dat verzending op eigen risico is, maar als verkoper ben jij verantwoordelijk voor de verzending, ongeacht welke methode er gekozen is. Jullie zijn beiden akkoord gegaan voor ongetraceerde verzending via PostNL. PostNL kan dan welliswaar niets doen met ongetraceerde verzending, maar dat ontslaat jou nog niet van je verantwoording. Als jij geen verantwoording wilt nemen, had je als verkoper niet akkoord moeten gaan met ongetraceerde verzending. Blijkbaar ligt het risico dus bij de koper. Desondanks dat zou het je dus sieren als je @DelinQ op een of andere wijze tegemoet zou willen komen.

Microkid wijzigde deze reactie 21-01-2019 16:43 (5%)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:41
Solliciteer je nou echt naar een ban?

Microkid wijzigde deze reactie 20-01-2019 20:06 (95%)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-11 11:22
Phyxion schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:25:
En hij laat weer meerdere én onterechte beoordelingen achter @Microkid...
@Microkid en weer nieuwe beoordelingen heeft hij geplaatst :')

En verder, nee, als je aangeeft dat het risico bij de koper ligt dan is ligt het risico uiteraard daar en niet bij de verkoper. Ik zet dat er niet voor niks zo in.
Zie ook https://blog.iusmentis.co...ordt-op-risico-verzonden/

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:08
Ik ga mij hier verder niet bemoeien met de reviews ansich, daar heeft @Microkid momenteel een beter zicht op.

Maar @DelinQ mag ik je even hierop wijzen:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Bron: Definitie oplichting Wetboek strafrecht artikel 326

Je roept nou al een paar keer oplichter zonder enkel bewijs. Ik kan nergens ook maar een verdenking tegen @Phyxion vinden waarmee opzet is aan te tonen.

Jij bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden die gesteld zijn door @Phyxion (brievenbus zending en verzending op jouw risico, zie DM van @Phyxion datum 3 januari 2019 11:45 en de advertentie V&A aangeboden: Partij van 18 case badges)

Dat je blijkbaar achteraf die voorwaarden toch niet wenselijk vond is alleen jou aan te rekenen maar maakt @Phyxion geen oplichter.

Eveens raad ik je aan voorzichtig om te gaan met uitspraken als oplichter zonder enkel bewijs, dat is namelijk laster. Laster is een misdrijf en valt onder het strafrecht.
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Bron: Definitie smaad/laster Wetboek strafrecht artikel 261

In dit geval is laster heel makkelijk te bewijzen gezien jouw recentelijke openlijke uitspraken op het profiel van @Phyxion.

Dat jouw gevoel zegt dat je bent opgelicht is vervelend maar geen feit, dit openbaren als een feit zou ik dus even 3x over nadenken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True