Windows start niet na het installeren van 560-Ti GPU driver.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-06-2021
Hallo allemaal,

De laatste dagen heb ik geprobeerd om mijn PC aan de praat te krijgen. Ik heb nieuwere en oudere versies van Windows 7 en 10 geinstalleerd en dat verliep vlekkeloos, maar zodra ik de Nvidia GPU driver installeer start mijn windows niet meer op en kan ik alleen booten via safe mode.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Verse installatie oude windows 7, met een oude windows 7 versie van GPU 5-series driver.
-Verse installatie nieuwste windows 7, met een oude windows 7 versie van GPU 5-series driver.
-Verse installatie oude windows 7, met de nieuwste windows 7 versie van GPU 5-series driver.
-Verse installatie nieuwste windows 7, met de nieuwste windows 7 versie van GPU 5-series driver.

-Verse installatie oude windows 10, met een oude windows 10 versie van GPU 5-series driver.
-Verse installatie nieuwste windows 10, met een oude windows 10 versie van GPU 5-series driver.
-Verse installatie oude windows 10, met de nieuwste windows 10 versie van GPU 5-series driver.
-Verse installatie nieuwste windows 10, met de nieuwste windows 10 versie van GPU 5-series driver.

Als eerst zou je denken dat mijn oude GTX 560 Ti gewoon kapot is maar er was 1 instantie waarbij windows wel startte na een driver installatie. Uit volle verbazing restartte ik direct mijn PC maar daarna deed hij het weer niet. Van alle 100+ keren dat ik mijn PC opnieuw heb opgestart heeft het dus 1 keer gewerkt.

Mijn PC.
1. Moederbord FlamingBlade GTI from Foxconn.
2. Intel Core i3-2120, 2x 3.30GHz
3. Western Digital WD Blue250GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 6.0Gb/s
4. 550 Watt LC-Power Silent Giant-Green Power Edition Non-Modular 80+
5. Geforce GTX 560 ti oc 1gb ddr5 2xdvi mini-hmdi
6. Corsair DDR3 4GB PC 1333 CL9 KIT (2x2GB)
7. BENQ 2220 HD, 22“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:03
dit komt omdat je chipset van je videokaart kapot is

dus je kan installeren wat je wil maar geen 1 windows of drivers zal werken

is net als met een auto waar de motor van kapot is
dan kan je wel tig verschillende benzines van verschillende tankstations gebruiken maar dat werkt ook niet hoor..

en het kan nog wel ooit eens een keer eventjes werken zoals je zelf ook hebt ervaren

kan ook alleen het videogeheugen zijn maar dan zou je vaker verwachten dat het eventjes wel werkt

[ Voor 101% gewijzigd door boyette op 20-01-2019 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:38

Esumontere

Floep, banaan.

boyette schreef op zondag 20 januari 2019 @ 05:50:
dit komt omdat je chipset van je videokaart kapot is

dus je kan installeren wat je wil maar geen 1 windows of drivers zal werken

is net als met een auto waar de motor van kapot is
dan kan je wel tig verschillende benzines van verschillende tankstations gebruiken maar dat werkt ook niet hoor..

en het kan nog wel ooit eens een keer eventjes werken zoals je zelf ook hebt ervaren

kan ook alleen het videogeheugen zijn maar dan zou je vaker verwachten dat het eventjes wel werkt
Heb jij een glazen bol? Wat leuk dat je dat zo kunt stellen :)

@OP, de voeding in je pc is een waardeloos flutding dat niet in staat is om fatsoenlijk stabiel vermogen te leveren. Dat kan hele vreemde problemen geven, zoals bijvoorbeeld de door jou aangegeven klachten. Als dat ding net zo oud is als de rest van je pc heb je een grote kans dat die langzaam aan het sterven is. Probeer eens met een andere, goede kwaliteit voeding.

[ Voor 5% gewijzigd door Esumontere op 20-01-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:00
Stop er eerst maar een fatsoenlijke voeding in en dan kijken we wel weer verder. Want had je https://www.computerbase.de/2011-03/test-lc-power-lc6550gp2/ gelezen voordat je je huidige voeding ging aanschaffen dan was de keuze zeer waarschijnlijk op een andere gevallen.
Een 400w is voor nu genoeg, bijvoorbeeld de be quiet Pure Power 11 400w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Ha bedankt voor jullie reacties.

Het is mijn oude PC, die ik nu voor de kleine (4jaar) weer van zolder heb gehaald. Eerst maar even een nieuwe voeding aanschaffen en dan nogmaals proberen. Mocht ie het dan nog steeds niet doen dan moet er dus een nieuwe videokaart in correct?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat doet het systeem zonder videokaart en de monitor aangesloten op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Dan wordt windows gewoon normaal opgestart. Nogmaals, het enige probleem is zodra ik de GPU driver installeer.

EDIT: Paar uurtjes later, zweef ik met mijn muis over de bestel nu knop maar toch twijfel ik. Stel je voor ik heb die nieuwe PSU en het probleem is nog steeds niet verholpen, dat betekend dat ik een nieuwe videokaart nodig hebt en dan gaat er weer €100 of meer doorheen.

Misschien is het beter om deze pc weg te doen, en alleen de hardschijf en uiteraard het beeldscherm te bewaren... :?

[ Voor 64% gewijzigd door GuntherNL op 20-01-2019 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 11:31

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ik deel de mening dat de gpu chipset corrupt en/of defect is.
Beter test je de graka in een ander systeem om te zien of zich daar het probleem ook voordoet,waarschijnlijk heb ik de zelfde glazen bol als boyette ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Nieuwe voeding heb je toch nodig. Die je nu hebt is ontzettend slecht. pricewatch: be quiet! System Power 9 400W is al goed zat. Redelijk kwaliteit en gescheiden spanningsregeling. Videokaart koop je gebruikt voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Op de officiele website van Nvidea staat er dat een 560 Ti minimaal 500W nodig heeft. En als ik op google op ''560 Ti with 400W psu'' kom ik ook op veel verschillende meningen uit.

Hoe weten jullie zeker dat 400W voldoende is?

https://www.geforce.com/h...-gtx-560ti/specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het probleem is dat zodra je de driver installeert de GPU 'helemaal' werkt, en daar voor waarschijnlijk alleen in een of andere basic mode (VESA mode bijv.). Als hij stuk is of in full mode meer stroom nodig heeft kan dat inderdaad resulteren in een GPU die niet werkt zodra je volledige drivers hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Omdat een GTX 560 Ti 150w verbruikt en de rest van het systeem hooguit 100w. 500w wordt opgegeven voor het geval er een brakke voeding als LC-Power gebruikt wordt en dan nog is het niet genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_560_Ti/images/power_peak.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Uszka op 20-01-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Corsair VS Series VS450 PSU ATX Power Supply True Gaming 450W

Zou deze PSU goed genoeg voor mn PC zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Nee. Voedingen met groepsregulatie moet je niet meer kopen. Voor weinig meer zijn er veel beter presterende voedingen zoals de System Power 9 400w of pricewatch: Riotoro Builder Edition 500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Oh goed om te weten, ik had hem namelijk bijna besteld. In iedergeval ik woon in het buitenland dus kan niet die PSU's kopen die in deze topic zijn aangeraden. Het enige wat ik kan kopen is wat je op deze website kan vinden https://www.tokopedia.com/search?st=product&q=psu

Nu zou het onbeschoft zijn om jullie het zoek werk te laten doen dus zou je misschien mij kunnen vertellen waar ik op moet letten bij een aankoop van een voeding voor mijn PC ?

(Ik zoek echt voor de goedkoopste voeding die voldoende is voor mijn PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Is dat een soort Marktplaats ofzo? Er lijkt mij ook gebruikt spul tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33

nelizmastr

Goed wies kapot

@GuntherNL

Corsair CX450, lager moet je niet gaan.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:23
Ik zou een EVGA PSU pakken, op die site lijkt niet echt iets anders goed / redelijks op te staan

[ Voor 4% gewijzigd door iCore op 20-01-2019 17:36 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Ja klopt maar dan ben ik 3 weken verder en dan is het nog maar de vraag of die door de duane komt en of ik niet import belasting dr over hoef te betalen, en een extratje voor de duanier. Zo korrupt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ik snap het niet
je videokaart is kapot en nu wil je een nieuwe voeding kopen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:38

Esumontere

Floep, banaan.

boyette schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:46:
ik snap het niet
je videokaart is kapot en nu wil je een nieuwe voeding kopen??
Waaruit concludeer jij dat zijn videokaart kapot is? Op basis van de gegeven informatie kan je dat onmogelijk zeker weten. Wat wel zeker is, is dat de voeding van die PC een stuk schroot is dat sowieso vervangen moet worden. Een kapotte voeding kan gekke effecten hebben, zoals bijvoorbeeld de problemen die de TS omschrijft. Kortom: eerst voeding vervangen, testen, dan verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Esumontere schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:05:
[...]

Waaruit concludeer jij dat zijn videokaart kapot is? Op basis van de gegeven informatie kan je dat onmogelijk zeker weten. Wat wel zeker is, is dat de voeding van die PC een stuk schroot is dat sowieso vervangen moet worden. Een kapotte voeding kan gekke effecten hebben, zoals bijvoorbeeld de problemen die de TS omschrijft. Kortom: eerst voeding vervangen, testen, dan verder kijken.
Nou de kans is nog altijd tig keer groter dan dat het de PSU betreft zeker afgeleid van de consistentie van de frequentie van het fenomeen.

Dus in dat geval vervang je de videokaart of test je deze in een ander systeem en ga je niet lukraak de PSU vervangen op de bonnefooi.

Ook al zou deze brak zijn dan verwacht je random crahses onder high load geen consistente crashes bij het laden van de drivers dat leidt niet direct tot een consistente frequentie van crashes zoals deze.

maar je kan ook in de bios de autoreboot uitzetten dan kom je er zo achter.. je bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Ik ben een beetje stuk gelopen, ik ben dus woonachtig in het buitenland en ik heb mijn PC naar de PC boer gebracht met de hoop dat ik daar dus mijn PC kon laten testen met een nieuwe PSU en mocht die het uitendlijk wel of niet doen dan was ik van plan om gelijk mijn GPU daar te laten testen zodat ik meteen weet of die misschien ook wel kapot is.

Nu wilde de PC boer mij niet helpen en zit ik met een geld kwestie. Met geluk koop ik een nieuwe PSU voor €50 en dan doet ie het weer en met pecht doet ie het nog steeds niet en dan moet er nogmaals €100 tegenaan gegooid worden voor een nieuwe videokaart. In het laatste geval zal me dat dus €150 kosten en leek het mij verstandiger om dat geld optesparen voor een nieuwe PC.

Hierbij zou ik dus mijn excuses willen aanbieden aan de mensen die mij geprobeerd hebben te helpen.

Mocht ik toch besluiten om uiteindelijke een nieuwe PSU te kopen dan zal ik zeker de resultaten hier beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Of je zet de voeding uit je andere topic, Windows start niet na het toebrengen van een M2. SSD, eens een keer over om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Ja dat ik vind ik veelste riskant straks gaat er iets fout of doet mijn echte pc het niet meer zodra ik de voeding weer terug in mijn echte pc zet en ik heb dat ding wel gewoon elke ding nodig dus kan ik het me niet permiteren dat die het niet doet voor een x aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, als je overal een probleem in zoekt wordt het lastig ;). Ik mis trouwens de reden waarom je je oude pc weer aan de praat wilt krijgen. Als dat verder niet heel spannend is, kan je er ook voor kiezen het te laten, de boel as is te verkopen en te sparen voor iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Ja voor mn zoontje hij is nu 5 jaar oud, kan hij een beetje er mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
In dat geval, probeer het eerst eens zonder videokaart. Of doet je zoontje dingen waar een videokaart bij nodig is. Als de boel draait, profit. Die brakke voeding kan je prima laten zitten. Nee hij is slecht, en zeker geen aanrader, maar voor nu de beste oplossing gezien de zeer beperkte mogelijkheden.

Doet hij het nog steeds niet, dan kan je een nieuwe overweging maken of het zinvol is hier nog euro'sroepies in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Ja zelfs met de videokaart in de computer doet ie het gewoon, maar zodra ik mn videokaart driver installeer boot windows dus niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ah, sorry, niet goed gelezen. Blijft staan, als je zoontje al genoeg heeft aan een pc zonder videokaart, dan is daarmee je probleem ook opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherNL
Eigenlijk wel hè, nooit echt zo over nagedacht. Hij heeft dan wel enorme k*t graphics echt zo'n resolutie van 800x600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De maximum resolutie van die chip is 2560x1600 dus dat valt wel mee. Hardcore gamen zal niet gaan, maar browsergames is geen probleem.
Pagina: 1