Hulp bij het kiezen toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Spuddywuddy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik ben reeds enkele maanden op zoek naar een mechanisch toetsenbord, maar geraak er maar niet uit. Wat me het meeste stoort bij moderne gaming toetsenborden is de oer lelijke 'sci-fi' fonts zoals bij de Corsair toetsenborden en de verschrikkelijke 'Transformer' designs zoals vele Asus toetsenborden. Qua switches ben ik er ook nog niet echt uit. Ik heb geen ervaring met mechanische switches maar na vele videos te hebben bekeken denk ik dat ik de voorkeur zou geven aan liniare switches of tactile swiches, maar geen clicky switches. Verder zijn er enkele vereisten zoals:
-Numpad is een must (dus traditioneel full layout keyboard, geen hybrids)
-Dedicated keys voor volume
-Minimalistic design voorkeur
-Macro keys niet nodig
-usb passthrough zou wel leuk zijn maar is geen must.
-RGB is niet nodig, maar backlighting wel. Liefst wit.
-Prijs als het kan niet over de 100euro.
-qwerty

Kan iemand me iets aanraden?

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:17

jgj82

Ja, maar = nee

Spuddywuddy schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:15:
Ik ben reeds enkele maanden op zoek naar een mechanisch toetsenbord, maar geraak er maar niet uit. Wat me het meeste stoort bij moderne gaming toetsenborden is de oer lelijke 'sci-fi' fonts zoals bij de Corsair toetsenborden en de verschrikkelijke 'Transformer' designs zoals vele Asus toetsenborden. Qua switches ben ik er ook nog niet echt uit. Ik heb geen ervaring met mechanische switches maar na vele videos te hebben bekeken denk ik dat ik de voorkeur zou geven aan liniare switches of tactile swiches, maar geen clicky switches. Verder zijn er enkele vereisten zoals:
-Numpad is een must (dus traditioneel full layout keyboard, geen hybrids)
-Dedicated keys voor volume
-Minimalistic design voorkeur
-Macro keys niet nodig
-usb passthrough zou wel leuk zijn maar is geen must.
-RGB is niet nodig, maar backlighting wel. Liefst wit.
-Prijs als het kan niet over de 100euro.
-qwerty

Kan iemand me iets aanraden?
Hier al eens gekeken?

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 15:44
Het is nogal persoonlijk wat je een fijn toetsenbord vindt. Hoeveel weerstand voor een keystroke je fijn vindt, is dat in ieder geval. Hoe het eruit ziet zeker ook. Ik zou proberen bij winkels te kijken wat je prettig vindt. Daar kun je in ieder geval zien/voele welke switches je lekker vindt.