Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies opleveringskeuring nieuwbouw

Pagina: 1
Acties:

• Justin3112
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-02 23:58
Hi Tweakers,

Wij hebben eindelijk te horen gekregen wanneer de oplevering is van onze nieuwbouw woning. 8)
Ik ben een behoorlijke leek en zou daarom een bouwkundige willen inhuren voor een opleveringskeuring.

Uiteraard heb ik gezocht op dit forum en dan zie ik VEH (vereniging eigen huis) voorbijkomen met verschillende ervaringen, zowel positief als negatief. In mijn naaste vriendenkring hoor ik vooral negatieve ervaringen over VEH.

Graag zouden wij willen weten of jullie goede ervaringen hebben met andere bedrijven naast VEH?
Daarnaast stellen we het op prijs, als jullie nog goede tips hebben voor de voorschouw en opleveringsmoment?

Woning locatie: Rotterdam

Dank alvast voor jullie hulp en adviezen! _/-\o_

• RUFFNECK
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:53

RUFFNECK

Poentje

Justin3112 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:28:
Hi Tweakers,

Wij hebben eindelijk te horen gekregen wanneer de oplevering is van onze nieuwbouw woning. 8)
Ik ben een behoorlijke leek en zou daarom een bouwkundige willen inhuren voor een opleveringskeuring.

Uiteraard heb ik gezocht op dit forum en dan zie ik VEH (vereniging eigen huis) voorbijkomen met verschillende ervaringen, zowel positief als negatief. In mijn naaste vriendenkring hoor ik vooral negatieve ervaringen over VEH.

Graag zouden wij willen weten of jullie goede ervaringen hebben met andere bedrijven naast VEH?
Daarnaast stellen we het op prijs, als jullie nog goede tips hebben voor de voorschouw en opleveringsmoment?

Ik zag toevallig vandaag deze reactie: Xtince in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic"

• StefanG85
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-02 14:51
Justin3112 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:28:
Hi Tweakers,

Wij hebben eind vorig jaar gebruik gemaakt van Keuringsdienst voor Wonen. Over het algemeen is het goed bevallen. De bouwkundige stipte een aantal zaken aan bij de bouwer, niet hele grote punten of punten welke wij zelf niet hadden opgemerkt

Bij de voorschouw hadden wij niemand meegenomen. Ik had niet het gevoel dat een bouwkundige/inspecteur perse noodzakelijk was, maar dat komt mede omdat ik zelf ook technisch geschoold ben (civiel ingenieur) en er geen grote gebreken waren.

Verder zijn er online checklist te vinden welke je kan meenemen tijdens je voorschouw (indien je geen inspecteur meeneemt). Wij kregen er trouwens 1 van de aannemer.

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:46

dbzfan

Nee.

Toevallig vandaag een bouwtechnische keuring laten doen bij ons (bestaande bouw) nieuwe huis.
De betreffende persoon was uitgebreid en professioneel. Je word toch op dingen gewezen waar je
zelf als je leek bent nog niet naar gekeken had.. Ik zou het je aanraden. Weet niet of ik het hier mag
plaatsen maar dit is de persoon die is langsgekomen..

http://www.vde-keuring.nl/

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
StefanG85 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:06:
[...]
De bouwkundige stipte een aantal zaken aan bij de bouwer, niet hele grote punten of punten welke wij zelf niet hadden opgemerkt
[...]
dbzfan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:04:
[...]
De betreffende persoon was uitgebreid en professioneel. Je word toch op dingen gewezen waar je
zelf als je leek bent nog niet naar gekeken had...
[...]
Zoals?

• dbzfan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:46

dbzfan

Nee.

Plaatsing van ventilatie, onderhoud van dakpannen/schoorsteen. Mogelijkheden kruipruimte. Een klein probleem met condens etc... wel vooral dingen die aan onderhoud toe waren waar jij met je nieuwbouwhuis niet mee te maken hebt. Dit is mijn eerste koophuis en heb 2 linker handen.. Als je nou al wat meer bedreven bent en kijk hebt op zaken dan is het misschien minder nuttig. :'(

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
dbzfan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:43:
[...]

Plaatsing van ventilatie, onderhoud van dakpannen/schoorsteen. Mogelijkheden kruipruimte. Een klein probleem met condens etc... wel vooral dingen die aan onderhoud toe waren waar jij met je nieuwbouwhuis niet mee te maken hebt. Dit is mijn eerste koophuis en heb 2 linker handen.. Als je nou al wat meer bedreven bent en kijk hebt op zaken dan is het misschien minder nuttig. :'(
Nou ik heb geen nieuwbouwhuis hoor (de TS wel :+). Reden dat ik het vroeg is eigenlijk meer omdat het voor iedereen nuttig is om te horen wat er uit zo'n inspectie komt gerold (behalve dat het je goed bevalt) O-)

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-02 16:57
Ik heb vorig jaar mijn nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen in Rotterdam. Wij hebben wel gebruik gemaakt van VeH. Is ons goed bevallen, nu was bij ons de kwaliteit ook wel goed. Er waren nauwelijks restpunten en anders werd dat direct verholpen.

Dus ik kan het weldegelijk aanraden. Al helemaal als het je eerste huis is, wij kregen best veel tips over onderhoud van bepaalde dingen etc
Volgens mij zijn de ervaringen van VeH nogal regio afhankelijk en natuurlijk ook van diegene die komt keuren.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16:56
Ik heb ook gebruik gemaakt van de diensten van Eigen Huis, naar volle tevredenheid.

De meeste punten had ik al na de kijkdagen aangestipt (verkeerde plaatsing wcd, verkeerd toilet etc) en waren tijdens de oplevering keurig verholpen. Andere punten waren er nauwelijks een konden op een paar na direct worden opgelost. Verder veel tips voor gebruik en onderhoud gehad.

Mijn buren hadden later die dag de oplevering en daar kwam een andere persoon van EH. Ook zij waren tevreden over zijn hulp.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 20:12
Het staat en valt met het poppentje wat langs komt.
Ik heb vele goede VEH bouwkundige gezien, maar net zo veel waardeloze.
Over wie er langs komt heb je bij VEH geen invloed op, regel je het zelf kan je referenties bekijken, Ik zou het wel weten.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True