Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Topicstarter
goedemorgen,

Ik ben alvast aan het voorshoppen naar een usb oplaadhub voor in de caravan.
Nu is het zo dat de apparatuur steeds meer toeneemt op vakantie en zo ook de oplaadnogelijkheden.
Nu zit ik wel met een aantal vragen. Ik heb een hub nodig van 4 usb poorten voor 2 iphones, 2 ipad mini.
Nu heb ik nogmeer spullen die via usb opgeladen worden zoals lampen,boxje maar deze vergen niet een grote laad amperage. Nu wil ik in de toekomst een ipad 12” gaan halen en heb begrepen dat deze een krachtigere lader nodig heeft.
Ik heb gelezen dat als je een testerke oplaad amperage hebt op bepasldr apparatuur dat dit niet goed is voor de accu van het betreffende apparaat klopt dat?
En wil niet voor een € op de 1e rij zitten wil wel gewoon goed spul. En weet dat een hele goedkopen oplaad hub waar mindere kwaliteit materialen gebruikt zijn eerder kans hebben op doorbranden of oets dergelijks.

Kan iemand mij hier iets in verduidelijken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30
Ik heb al een ruime jaar deze: Anker PowerPort+ 5 Premium 5-Port 60W USB C Ladegerät mit Power Delivery. De USB C uitgang is dan voor je iPad 12”. Amazon verwijst inmiddels naar een nieuwer model, maar deze is slechts 30W.

Ook in de Pricewatch.

[ Voor 17% gewijzigd door BellySM op 23-01-2019 08:33 . Reden: Pricewatchlink toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kunnen die iPad's niet gewoon overdag in je caravan opladen terwijl je zelf andere leuke activiteiten "buiten de deur" aan het ondernemen bent en waarbij je dan eventueel de iPhones als mobiel device bij je hebt?

Óf ga je de hele dag voor je caravan in een stoeltje zitten :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:03:
Kunnen die iPad's niet gewoon overdag in je caravan opladen terwijl je zelf andere leuke activiteiten "buiten de deur" aan het ondernemen bent en waarbij je dan eventueel de iPhones als mobiel device bij je hebt?

Óf ga je de hele dag voor je caravan in een stoeltje zitten :o
Kan zekers, maar in het voor of najaar als het regend zitten we vaker bij de caravan ( ipad is van de kids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Heb je 220v in de caravan of 12v met omvormers? Want als je met ern omvormer werkt is het niet gunstig om het daarna weer om te zetten naar het voltage van de usb lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
.Maarten schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:46:
Heb je 220v in de caravan of 12v met omvormers? Want als je met ern omvormer werkt is het niet gunstig om het daarna weer om te zetten naar het voltage van de usb lader
Heb het allebij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 15:38

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zoiets als dit is toch al voldoende?
pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub

Of denk ik nu te simpel?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
unezra schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:48:
Zoiets als dit is toch al voldoende?
pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub

Of denk ik nu te simpel?
Nou nee hoor, maar kan je daar ipad fatsoenlijk mee opladen? Ivm snelladen/ ipad pro die meer voedinh vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Coldbullet gezien je maar 4A, 6A,10A, hebt en niet zoveel totaal Watt (iets wat campeerdeers moeten weten ;) ) zou ik het anders aanpakken.
Neem gewoon een stekkerblok waarbij elk stopcontact apart te schakelen valt, en neem gekleurde kabels per apparaat scheelt ontwarren van draden. vergeet niet de 10,- energie meter ..zo kan je voorkomen dat je senseo + een usb lader je zekering laat klappen :+

Gevoede USB hubs , usb verleng kabel(s) zijn redelijk onpraktisch in de caravan, hoewel een usb hub zelf wel prettig kan zijn :)
Ik kan je eerder de zealot z1 bluetooth speaker, oplaadbank en (zeer sterke) lamp aanraden voor (spat water dicht)
Afbeeldingslocatie: https://images1.jiji.ng/23799403_20c954df6dab210dd1a2be2563afa8fa2a84e53a_400x296.jpg

Voor de 12v --> USB A/B/C/D/E enzv let op dat voor snel laden je 2,4A of 5.2v (net iets hoger dan normaal) nodig hebt en in de auto is die gekleurde kabel ook erg prettig.

@unezra ik vermoed dat 30W (12v x 2.5a) wel redelijk ondermaats kan zijn met 4 of meer apple producten. nu zal het vast wel laden omdat "techniek" maar ik zou niet gek staan te kijken van 10W per device x 7 poorten tja .. hmmm ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:39:
@Coldbullet gezien je maar 4A, 6A,10A, hebt en niet zoveel totaal Watt (iets wat campeerdeers moeten weten ;) ) zou ik het anders aanpakken.
Neem gewoon een stekkerblok waarbij elk stopcontact apart te schakelen valt, en neem gekleurde kabels per apparaat scheelt ontwarren van draden. vergeet niet de 10,- energie meter ..zo kan je voorkomen dat je senseo + een usb lader je zekering laat klappen :+

Gevoede USB hubs , usb verleng kabel(s) zijn redelijk onpraktisch in de caravan, hoewel een usb hub zelf wel prettig kan zijn :)
Ik kan je eerder de zealot z1 bluetooth speaker, oplaadbank en (zeer sterke) lamp aanraden voor (spat water dicht)
[Afbeelding]

Voor de 12v --> USB A/B/C/D/E enzv let op dat voor snel laden je 2,4A of 5.2v (net iets hoger dan normaal) nodig hebt en in de auto is die gekleurde kabel ook erg prettig.

@unezra ik vermoed dat 30W (12v x 2.5a) wel redelijk ondermaats kan zijn met 4 of meer apple producten. nu zal het vast wel laden omdat "techniek" maar ik zou niet gek staan te kijken van 10W per device x 7 poorten tja .. hmmm ..
4A kom ik nooit meer tegen. 6A meestal in de zuidstreken. Hier nederland altijd 10A en heb maar 2 stroomvreter bij dat is de nespresso 1240watt (5,6A) maar daar weten we van dat als die aangaat de rest ff eruit.. speaker hebben we al heb de bose sound link 2 en lampen genoeg op accu en ja die moeten opgeladen worden via usb haha

Nu zat ik ook te kijken om een usb stopcontact merr te leggen die zijn gemiddeld 5v en die gewoon inbouwen

[ Voor 3% gewijzigd door Coldbullet op 23-01-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Coldbullet schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:28:
4A kom ik nooit meer tegen. 6A meestal in de zuidstreken. Hier nederland altijd 10A en heb maar 2 stroomvreter bij dat is de nespresso 1240watt (5,6A) maar daar weten we van dat als die aangaat de rest ff eruit.. speaker hebben we al heb de bose sound link 2 en lampen genoeg op accu en ja die moeten opgeladen worden via usb haha

Nu zat ik ook te kijken om een usb stopcontact merr te leggen die zijn gemiddeld 5v en die gewoon inbouwen
Tja je zoekt een tussenoplossing voor een techniek die een korte levensduur/verwachting heeft.

Als ze nu alles via displaypoort/thunderbolt ofzo gaan doen dan kan je niks meer met je ingebouwde stopcontacten met USB, daarnaast is het een redelijk brand risico dat je inbouwt , insect die erbij komt (wegens warmte) veroorzaakt kortsluiting --> brand
nog erger als je er niet bij bent.

Je kan beter iets hebben waarbij je de telefoon/tablet uit de weg hangt tijdens het opladen en makkelijk te bedienen blijft. Ik heb wel wat creatieve oplossingen gezien.

min of meer tegen eigen advies in, ik zelf ben erg gecharmeerd van de USB LED verlichting, en ik heb een 18650 UPS shield(s) die ik wil gebruiken als vervanging voor de 230 -->12v omvormer (verlichting)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 16:02

megaleo

Special member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Met een USB hub kan je niet laden die zijn voor distributie van data naar meerdere devices.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Frogmen schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:43:
Met een USB hub kan je niet laden die zijn voor distributie van data naar meerdere devices.
:? :X
* vso leest het wil zijn correctie vinger opsteken maar .... besluit toch maar door te scrollen

psst @Frogmen https://computer.howstuffworks.com/usb2.htm

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 23-01-2019 14:31 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik vind die Anker opladers flink aan de prijs tov een IKEA Koppla van 7 euro. Qua specs, met name max amp. per poort ontloopt het elkaar ook niet zo veel.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:29:
[...]

:? :X
* vso leest het wil zijn correctie vinger opsteken maar .... besluit toch maar door te scrollen

psst @Frogmen https://computer.howstuffworks.com/usb2.htm
He pssst TS wil opladen, en dat gaat via een hub niet werken of je moet heel veel geduld hebben.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Frogmen schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:04:
[...]

He pssst TS wil opladen, en dat gaat via een hub niet werken of je moet heel veel geduld hebben.
leuke "hint" op een camping heb je "geduld" iets met vakantiesfeer wellicht :+ maar goed jij zegt dat een hub niet werkt .. leg ons eens uit op basis van feiten, dus minimale en maximale waardes van de apparatuur en geen aannames. Want blijkbaar is 1,2,3,4 of meer apparaten allemaal niet relevant want het werkt allemaal niet. (zeg je zelf)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:34

Croga

The Unreasonable Man

Frogmen schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Hey pssst TS vraagt om een "oplaadhub"; dat zijn speciale apparaatjes die op iedere USB poort genoeg spanning en stroom leveren om een apparaat op te laden. Dat zou je geweten hebben als je de linkjes die iedereen aan het posten is gevolgd zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je 'multi usb charger' intikt bij grote webshops zoals Amazon vind je hopen apparaten met ook hopen reviews van gebruikers die het apparaat hebben en hebben gebruikt.

Vind je denk ik het snelst relevante informatie. Amazon dus bijv.

https://www.amazon.de/s/r...NL&url=search-alias%3Daps

Ik zie ze in elk geval tot 80 Watt.

[ Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-01-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 16:30
TS wil in de toekomst een 12” iPad kunnen opladen. Deze iPads maken nu al gebruik van USB-C, dus de usb-hub moet minimaal een dergelijke aansluiting bieden met PD (power-delivery).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Ja lastig he.... vind ik nou ook en haat het om iets te kopen en. Dan spijt te hebben en iets anders nodig te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Coldbullet schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:19:
Ja lastig he.... vind ik nou ook en haat het om iets te kopen en. Dan spijt te hebben en iets anders nodig te hebben
Geschakelde stopcontact(en) met losse adapters is dan je meest praktische optie. (lange levensduur)

Ik weet niet of voor macbooks docking stations beschikbaar zijn, maar voor pc hebben ze vaak wel een allways on USB poort met max 2A ofzo .. of dit voor een thunderbolt of andere poort voor de nieuwe 12" ipad ook geld :? maar goed een andere optie.

Anders zou ik kijken naar een usb hub met fastcharge ..

zelf denk ik niet dat je van het DIY type bent, anders kan je met een PC voeding in de caravan nog heel veel kanten op. volgens mij kan je ermee je accu(s) laden enzv .. maar dat is erg geknutsel :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
vso schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Geschakelde stopcontact(en) met losse adapters is dan je meest praktische optie. (lange levensduur)

Ik weet niet of voor macbooks docking stations beschikbaar zijn, maar voor pc hebben ze vaak wel een allways on USB poort met max 2A ofzo .. of dit voor een thunderbolt of andere poort voor de nieuwe 12" ipad ook geld :? maar goed een andere optie.

Anders zou ik kijken naar een usb hub met fastcharge ..

zelf denk ik niet dat je van het DIY type bent, anders kan je met een PC voeding in de caravan nog heel veel kanten op. volgens mij kan je ermee je accu(s) laden enzv .. maar dat is erg geknutsel :)
ik ben niet vies van DIY ( ben timmerman officieel van beroep)
maar wat hier boven al benoemd was met insecten in stopcontact is ook iets om over na te denken.
alhoewel in de caravan ook 12v zit kan ik op de 12v ook een usb aansluiting maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Coldbullet schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:26:
[...]

ik ben niet vies van DIY ( ben timmerman officieel van beroep)
maar wat hier boven al benoemd was met insecten in stopcontact is ook iets om over na te denken.
alhoewel in de caravan ook 12v zit kan ik op de 12v ook een usb aansluiting maken
Waarom reageer je dan niet als man in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 ;)

Als je DIY kant op wilt / zou willen dan kan ik je zeker de volgende componenten adviseren
- een computer powersupply (de stickers geven de 5v, 12v rails max ampere aan)
- 24pin (atx) https://nl.aliexpress.com...-Adapter/32810615791.html
- de nodige usb 2 / usb 3 connectors ;)
- Verdiep je ook gelijk in + en - voltages want dat is wel handig als je bv je boord accu voor je mover ook nog wilt laden ofzo ..
- powermeter (Amp,.volt, watt en verbruik) dingetje is ook dan makkelijk in te bouwen ..

Een computer PSU scheelt je in iedergeval veel geld versus een "omvormer" .. maar goed je mag je ook berichtje sturen .. ik weet niks maar help wel graag met idee-en :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 09:50
Ik heb deze: https://www.amazon.de/RAVPower-Ladegerät-Ladeadapter-Delivery-MacBook-Schwarz/dp/B078X5VQ4D/

Werkt perfect en heeft ook 45W USB-C PD voor je iPad. Meer heb je ook niet nodig, want de iPad Pro doet maximaal 36W. De vier USB-poorten zijn geschikt voor je iPhones en iPads en als je een iPhone 8 of nieuwer hebt kun je ook een USB-C-naar-Lightning-kabel gebruiken om het toestel sneller op te laden met USB-C PD.

[ Voor 12% gewijzigd door MelvinW op 24-01-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
vso schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Waarom reageer je dan niet als man in [DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5 ;)

Als je DIY kant op wilt / zou willen dan kan ik je zeker de volgende componenten adviseren
- een computer powersupply (de stickers geven de 5v, 12v rails max ampere aan)
- 24pin (atx) https://nl.aliexpress.com...-Adapter/32810615791.html
- de nodige usb 2 / usb 3 connectors ;)
- Verdiep je ook gelijk in + en - voltages want dat is wel handig als je bv je boord accu voor je mover ook nog wilt laden ofzo ..
- powermeter (Amp,.volt, watt en verbruik) dingetje is ook dan makkelijk in te bouwen ..

Een computer PSU scheelt je in iedergeval veel geld versus een "omvormer" .. maar goed je mag je ook berichtje sturen .. ik weet niks maar help wel graag met idee-en :)
Ik heb geen boord accu in de caravan en ook nog geen mover. De spanning haal ik gewoon op de camping van de stroompaal. Ik sta altijd open voor alle ideeen en advies, heb ook geen merkvoorkeuren alleen 1 hele grote eis is dat het veilig moet zijn! En makelijk in gebruik

Nu heb ik zoals ik tot nu toe gelezen heb de volgende opties:

- Usb oplaadhub
- verlegdoos met de usb stekkerd erin ( niet mijn voorkeur heb een hekel aan verlengkabels)
- extra stopcontacten aanleggen met normaal 220 of met usb
- usb aansluiting op 12v
En de diy zoals jij aangeeft wat ik denk dat het te omslachtig word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
MelvinW schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:17:
Ik heb deze: https://www.amazon.de/RAVPower-Ladegerät-Ladeadapter-Delivery-MacBook-Schwarz/dp/B078X5VQ4D/

Werkt perfect en heeft ook 45W USB-C PD voor je iPad. Meer heb je ook niet nodig, want de iPad Pro doet maximaal 36W. De vier USB-poorten zijn geschikt voor je iPhones en iPads en als je een iPhone 8 of nieuwer hebt kun je ook een USB-C-naar-Lightning-kabel gebruiken om het toestel sneller op te laden met USB-C PD.
Dit is ook zeker een optie, en dan in een kastje wcd maken waar deze op aansluit zodat alles mooi uit het zicht is.. bedankt nog meer nadenk en vergelijk stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Coldbullet schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:31:
[...]

Dit is ook zeker een optie, en dan in een kastje wcd maken waar deze op aansluit zodat alles mooi uit het zicht is.. bedankt nog meer nadenk en vergelijk stof
En zie dat hij 100 tot 240v spanning aankan wat ook goed is omdat je erge wisselspanning op de camping hebt dus kan dan aanemen dat die daar ookdan tegen beschermd is? Alleen het laden gaat dan wat minder hard + hij heeft de fastcharge en ook voor de ipad dus kan er alles op laden. Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

wist je dat je teksten kan samen voegen ? :) meerdere quotes in 1 bericht .. :)
Ik heb geen boord accu in de caravan en ook nog geen mover. De spanning haal ik gewoon op de camping van de stroompaal. Ik sta altijd open voor alle ideeen en advies, heb ook geen merkvoorkeuren alleen 1 hele grote eis is dat het veilig moet zijn! En makelijk in gebruik
Tja veiligheid (insect in stopcontact) kan alleen als je alles van te voren kan belichten, ligt ook aan jezelf.

Grote kans dat op je omvormer een accu kan (je verlichting is 12v -24v), maar als je niet veel verplaatst of met zonnepanelen wil gaan doen .. is het ook niet erg intressant.
Nu heb ik zoals ik tot nu toe gelezen heb de volgende opties:

- Usb oplaadhub
- verlegdoos met de usb stekkerd erin ( niet mijn voorkeur heb een hekel aan verlengkabels)
- extra stopcontacten aanleggen met normaal 220 of met usb
- usb aansluiting op 12v
En de diy zoals jij aangeeft wat ik denk dat het te omslachtig word
Nu diy kan omslachtig worden, en ook dat ligt aan jezelf ..

usb-hub / losse adapters lijkt mij voorlopig de beste oplossing, 12v moet je er opletten hoeveel A ze leveren voor de applemeuk zodat het laden relatief snel gaat. ps action en ikea voeren allebij usb "laders" met meerdere poorten en een schakelaar geloof ik

De RAVPower die @MelvinW noemt is wellicht een goeie als je weet wat het 12" kreng moet hebben ;) oftewel je moet er nu wel nut voor hebben ;)

o je auto is wel voorzien van een dikkere 12v kabel :? ik gok dat je 13polig hebt en dus ook je koelkast 12v trekt .. dat kan in de zomer erg snel erg warm worden onderweg .. als je de I meuk ook nog oplaad..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
vso schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:36:
[...]

wist je dat je teksten kan samen voegen ? :) meerdere quotes in 1 bericht .. :)

[...]

Tja veiligheid (insect in stopcontact) kan alleen als je alles van te voren kan belichten, ligt ook aan jezelf.

Grote kans dat op je omvormer een accu kan (je verlichting is 12v -24v), maar als je niet veel verplaatst of met zonnepanelen wil gaan doen .. is het ook niet erg intressant.

[...]

Nu diy kan omslachtig worden, en ook dat ligt aan jezelf ..

usb-hub / losse adapters lijkt mij voorlopig de beste oplossing, 12v moet je er opletten hoeveel A ze leveren voor de applemeuk zodat het laden relatief snel gaat. ps action en ikea voeren allebij usb "laders" met meerdere poorten en een schakelaar geloof ik

De RAVPower die @MelvinW noemt is wellicht een goeie als je weet wat het 12" kreng moet hebben ;) oftewel je moet er nu wel nut voor hebben ;)

o je auto is wel voorzien van een dikkere 12v kabel :? ik gok dat je 13polig hebt en dus ook je koelkast 12v trekt .. dat kan in de zomer erg snel erg warm worden onderweg .. als je de I meuk ook nog oplaad..
Nee hoe doe je meerdere quoten?
12v is goed en onderweg laden we de spullen in de auto zelf op heb daar 3 usb standaard inzitten is voldoende voor onderweg, en ja heb 13polig en 12v werkt goed onderweg. En klopt wat betreft de accu.. nu wil ik wel een mover waardoor je wel een accu krijgt. Maar vind ze zo ontzettend duur en ja je auto is een sterke mover en 90% lukt nogsteeds met de suto + zo leer je de aanhanger (caravan) steeds beter te besturen wat ik nogsteeds leuk vind om te doen. En als we het niet met de auto kunnen lukt het met een paar handen ook erg goed. Afijn ik dwaal af. Inderdaad de hub die voorgedragen is is een hele goedde oplossing tot nu toe en kans s groot dat dat hem wordt. En ja ook op de camping komt steeds meer techniek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Coldbullet schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:20:
[...]

Nee hoe doe je meerdere quoten?
je kan snelle reactie doen (onderaan) of klikken op "quote" bv bij mijn post, dan kom je in een ander scherm terecht, daarboven zie je allemaal 4kante knopjes 1na laatste is bv qoute splitsen als je op een specifiek stukje tekst wilt reageren

En daarnaast kan je ook nog op andere "posts" kliken je ziet alleen nog maar rechtsboven "quote' staan .
12v is goed en onderweg laden we de spullen in de auto zelf op heb daar 3 usb standaard inzitten is voldoende voor onderweg, en ja heb 13polig en 12v werkt goed onderweg. En klopt wat betreft de accu.. nu wil ik wel een mover waardoor je wel een accu krijgt. Maar vind ze zo ontzettend duur en ja je auto is een sterke mover en 90% lukt nogsteeds met de suto + zo leer je de aanhanger (caravan) steeds beter te besturen wat ik nogsteeds leuk vind om te doen. En als we het niet met de auto kunnen lukt het met een paar handen ook erg goed. Afijn ik dwaal af. Inderdaad de hub die voorgedragen is is een hele goedde oplossing tot nu toe en kans s groot dat dat hem wordt. En ja ook op de camping komt steeds meer techniek..
tja ik heb geen mening iedereen zijn vakantie iedereen zijn ding .. , ik doe zoveel mogelijk met zo min mogelijk .. de batterij-en zijn duur anderzijds .. moet je er ook vaak genoeg gebruik maken anders kan je elke vakantie een nieuwe halen ..

Helemaal off track ik zou eerder een mover willen zien met accu(s) op basis van boormachine accu's (lees iets universeels wat je vaak genoeg gebruikt ..

De techniek is leuk in de caravan, maar ik denk wel dat je moet afwegen of je het echt nodig hebt, mijn omvormer is dood bv in de caravan .. ik heb nu echter gewoon een computer voeding erin gemikt scheelt veel geld en hij is sterker :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:44
Deze kan ik je aanbevelen, 'ik gebruik hm zelf ook'.

https://www.amazon.de/gp/product/B072K4TB67

[ Voor 21% gewijzigd door crypt0rr op 24-01-2019 14:46 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
ik gebruik deze ook in mijn drijvende camper.

Nu tweede jaar in gebruik. Geen problemen.

Al onze apple "meuk" wordt zonder problemen (en snel) opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:44
Haga schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:04:
[...]

ik gebruik deze ook in mijn drijvende camper.

Nu tweede jaar in gebruik. Geen problemen.

Al onze apple "meuk" wordt zonder problemen (en snel) opgeladen.
Precies! En voordeel, de USB-C kant heeft PD-charging, vorm welke Apple ondersteund. Een USB-C naar Lightning resulteert dan ook in 'fast charge'

PD-bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT208137

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Ja denk dat het inderdaad de usb lader word die op amazon. En dan in de kastveen extra wcd zodat het mooi uit het zicht is met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:53
Nou ben ik waarschijnlijk een hele ouderwetse lul, maar waarom moet al die troep mee, denk ik soms... Wat is er mis met Yatzee en monopoly...
Voor de rest kan ik je niet adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
BvZwolle schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 02:57:
Nou ben ik waarschijnlijk een hele ouderwetse lul, maar waarom moet al die troep mee, denk ik soms... Wat is er mis met Yatzee en monopoly...
Voor de rest kan ik je niet adviseren.
Niks ouderwets hoor, rummikub, scrabble, pesten, word hier nogsteeds in veelvoud en hele avonden gedaan. Maar altijd zoeizo even voor slapen gaan mogen de kids op de ipad, hebben ze even n rust momentje voor het slapengaan..
Pagina: 1