Waar Spotify op afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.529 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Ik heb het hier eens gehad over een muziekstation.
Nu ben ik hier min of meer van afgestapt.
Omdat ik kort erna Spotify heb aangeschaft.
Ik heb geen smart TV in de living voorlopig.
Maar wel een ps3. Ik heb ook een ps4 maar die staat op de slaapkamer. Is er een apparaat of manier om Spotify af te spelen dat even lekker werkt als op een tablet of gsm?
Ik heb interesse in een edifier 2.1 setje (om Spotify mee af te spelen) , maar die heeft geen Bluetooth. Daarom zat ik ook te denken aan de Edifier e235 maar die lijkt me nogal duur voor wat het is. En die heeft Bluetooth 4.0 terwijl mijn gsm 4.1 is. Gaan deze dan wel samen kunnen verbinden? Of is er misschien een ander 2.1 setje met Bluetooth dat ook een krachtige Bass produceert maar ook beschikt over een optische poort voor te verbinden met de ps3/4?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Er zijn ook Bluetooth receivers die je op je speakers aansluit. Of je kan naar een Chromecast audio kijken (moet je wel vlot zijn)

pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart

[ Voor 59% gewijzigd door 418O2 op 17-01-2019 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Chromecast audio inderdaad.

Google stopt ermee, dus je kunt twee kanten uit:
1) Snel kopen, straks zijn ze niet meer te krijgen
2) Wachten op de uitverkoop (in de VS zijn de namelijk wel fors afgeprijsd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
@418O2
Daar had ik al eens van gehoord.
Heb op bol.com eens gekeken naar de beschrijving. Dit kan idd uitkomst bieden.
Maar ik lees dat je met hetzelfde netwerk moet verbonden zijn. Ik gebruik momenteel enkel en alleen 4G. Dus kan ik hier enkel gebruik van maken als de Chromecast met WiFi verbonden is en mijn mobiel ook? Ik heb wel een laptop maar die moet dringend geherinstalleerd worden. Mmmmm. Die Edifier e235 kost rond de 400€. Een chromecast 39€.

@defusion
Die Logitech Bluetooth receiver, Kan ik die aansluiten op de Edifier speakers? Is dit dan aansluiten op de aux jack van de speakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:34
Cyberdemon schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:23:
Daarom zat ik ook te denken aan de Edifier e235 maar die lijkt me nogal duur voor wat het is. En die heeft Bluetooth 4.0 terwijl mijn gsm 4.1 is. Gaan deze dan wel samen kunnen verbinden?
Dit is geen probleem, elke hogere versie van Bluetooth kan overweg met alle lagere versies.
Of is er misschien een ander 2.1 setje met Bluetooth dat ook een krachtige Bass produceert maar ook beschikt over een optische poort voor te verbinden met de ps3/4?
hier is een lijstje van pc speakers met optical input. Ik denk dat elke Edifier wel aan jouw wensen moet voldoen.

Ik weet niet wat je budget is, maar kijken naar een receiver + speakers is geen optie?
Cyberdemon schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:44:
Die Logitech Bluetooth receiver, Kan ik die aansluiten op de Edifier speakers? Is dit dan aansluiten op de aux jack van de speakers?
Die receiver heeft RCA en minijack uitgangen. De Edifiers die jij noemde hebben optische en minijack ingang, dus dat gaat sowieso passen. En met de gemiddelde pc speaker set gaat minijack vaak wel werken. Voor meer high end systemen zal optisch waarschijnlijk ook meer een optie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
Die logitech heb ik toevallig laatst aangeschaft om vanaf telefoon spotify af te spelen op een Bose 2.1 set, via aux. Werkt perfect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:44
TiP ; Chromecast Audio vandaag via iBood ( alleen via de iBood App ) 28,90 incl. bezorging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:53
Kijk eventueel ook eens naar apparaten die Spotify Connect hebben. In plaats van verbinding via Bluetooh, instrueer je dan vanaf bijvoorbeeld je smartphone / tablet / laptop het apparaat dat ie moet gaan afspelen. Daarna heb je er geen omkijken meer naar.

Ik deed het thuis ook via Bluetooth, maar dan gaat alle geluid via je telefoon over je speakers, dus ook als je lekker muziek op hebt en een spelletje speelt op je telefoon. Of (in ons geval), dat als je dan even met je telefoon in je broekzak naar zolder / de tuin in loopt, dat dan je Bluetooth-verbinding wegvalt en hij ineens keihard vanuit je broek muziek begint te spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38
Spotify connect is wat je wilt hebben, dat werkt beter dan over bluetooth om de redenen die @wnwiigrtz a lbenoemd heeft. Ik heb zelf nu een versterker welke spotify connect ondersteund (sony str-dn1080) maar mijn vorige had dat niet en maakte ik gebruik van Gramofon https://gramofon.com/
Of zelf wat knutselen met een Raspberry Pi met Volumio + Spotify Connect plugin by Balzure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarom zat ik ook te denken aan de Edifier e235 maar die lijkt me nogal duur voor wat het is. En die heeft Bluetooth 4.0 terwijl mijn gsm 4.1 is. Gaan deze dan wel samen kunnen verbinden?
Dit gaat prima samenwerken. Dus eigenlijk zijn de vervolgvragen niet zo relevant meer :P.

Er zijn massa's oplossingen beschikbaar voor je trouwens. In alle gevallen bedien je spotify met je telefoon.

Ik zou bijvoorbeeld de Kef LSR50's kunnen aanraden, maar dan ben je wel 1200 euro verder :o.

Verder werken alle oplossingen met een losse ontvanger (chromecast, BT receiver, rasberi pi, etc), een versterker en twee losse speakers ook goed. Je kan ook een AV receiver met ingebouwde spotify connect kopen met twee losse hifi speakers. Of zoals hierboven vaak genoemd diezelfde ontvanger met een setje actieve speakers.

Ook een Denon heos, Sonos play 5, en de vele, vele geintegreerde multimediaspelers doen wat je wilt

Je stelt je vraag nogal breed :P. dus er is nogal veel mogelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 23:48

LankHoar

Langharig tuig

Zelf heb ik slechte ervaringen met de Google Chromecast Audio. Telkens had ik verbindingsproblemen. Dan deed ie het weer een tijdje, en dan weer niet. Destijds voor garantie aangemeld en daar kwam niets uit, hij werd goed bevonden naar hun tests. Uiteindelijk maar doorverkocht en met een 3.5mm jack sluit ik nu mijn telefoon op mijn audio set aan. Nog goedkoper en works like a charm :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
Amazon Echo Dot 3rd gen + twee Bose boxen doen het bij mij thuis heel erg goed!

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
kosz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:50:
Spotify connect is wat je wilt hebben, dat werkt beter dan over bluetooth om de redenen die @wnwiigrtz a lbenoemd heeft. Ik heb zelf nu een versterker welke spotify connect ondersteund (sony str-dn1080) maar mijn vorige had dat niet en maakte ik gebruik van Gramofon https://gramofon.com/
Of zelf wat knutselen met een Raspberry Pi met Volumio + Spotify Connect plugin by Balzure.
Waar kan ik die Gramofon kopen? Op de site zie ik nergens een verwijzing naar kopen , een prijs, winkels, etc. of kijk ik verkeerd? Google helpt mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Gramofon of gewoon een Raspberry Pi, op elke distributie kan je wel Spotify Connect afspelen.
Wel meer gedoe want je moet dus een Raspberry Pi, behuizing en een DAC addon (zie Hifiberry) kopen.

In elk geval beter dan Bluetooth.

Het grootste nadeel van Spotify Connect is dat crossfade/gapless playback niet werkt. En Spotify zegt op hun eigen site daar niks aan te veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Jazco2nd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:09:
Gramofon of gewoon een Raspberry Pi, op elke distributie kan je wel Spotify Connect afspelen.
Wel meer gedoe want je moet dus een Raspberry Pi, behuizing en een DAC addon (zie Hifiberry) kopen.

In elk geval beter dan Bluetooth.

Het grootste nadeel van Spotify Connect is dat crossfade/gapless playback niet werkt. En Spotify zegt op hun eigen site daar niks aan te veranderen :(
Die Gramofon is volgens mij niet meer te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Amai zoveel reacties.
Ik ga daarom een algemeen antwoord geven voor iedereen. In ieder geval, bedankt allemaal voor jullie reacties.

De speakers hoeven idd niet high end te zijn voor thuis. Daar heb ik men auto voor. Daar zitten binnenkort STEG speakers in met Kicker woofer. Maar het zit zo: ik woon nog thuis, en overdag staat de hele dag de radio aan. Maar omdat ze op de radio vaak elke dag dezelfde sh*t draaien (en dan ook nog is slechte sh*'t) wil ik met Spotify gaan werken. De speakers wil ik om de reden dat de Bluetooth van ons simpel miniketentje vaak niet werkt. En om die reden speel ik momenteel als ik alleen thuis ben muziek af met een jbl flip. Ik heb wel een hele goede koptelefoon maar dan hoor je de deurbel niet als de postbode aanbelt ofzo. (als ik alleen thuis ben) als ik niet alleen thuis ben is er geen probleem dan neem ik mijn koptelefoon en heb ik lekkere muziek.

Ik heb een setje gezien van Edifier, speciaal voor de bass liefhebber, die kost slechts 140€. Dus zou ik daar voor gaan en dan een Logitech Bluetooth receiver er bij nemen.

@Ro-Maniak2
Jou linkje ga ik zometeen bekijken.
Spotify connect Ken ik eerlijk gezegd niet. Heb er vaak wel al eens iets over gelezen maar omdat Spotify zoiso al fijn werkt hoor mij heb ik het niet verder uitgezocht. Maar als je zegt dat dit fijner werkt en mee samen te werken valt met de Bluetooth receiver en Edifier set, why not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ik zal wel weer met een nutteloze reactie komen, maar wat ik gedaan heb, is een oude Dell Optiplex van school meegenomen, die ff opgeschoond en geüpgraded.
Nu draait daar gewoon Windows 10 op, met updates, maar met zowel Tidal, als Spotify, audio loopt via USB naar mijn DAC, en vanaf dat naar de audioset.

Crossfading werkt, klinkt hartstikke goed, en nooit verbindingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27
Speakerfreak95 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:50:
Ik zal wel weer met een nutteloze reactie komen, maar wat ik gedaan heb, is een oude Dell Optiplex van school meegenomen, die ff opgeschoond en geüpgraded.
Nu draait daar gewoon Windows 10 op, met updates, maar met zowel Tidal, als Spotify, audio loopt via USB naar mijn DAC, en vanaf dat naar de audioset.

Crossfading werkt, klinkt hartstikke goed, en nooit verbindingsproblemen.
Ik weet niet of je dit nutteloos vindt maar ik zou zeggen: jouw oplossing werkt, enige is dat hij dus nu kleine kastjes zijn vergelijkbaar met een Chromecast, voor € 30, dat allemaal kunnen. Dus het kan allebei, maar het tweede hoef je geen complete pc met Windows installatie in de lucht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Ik weet niet of je dit nutteloos vindt maar ik zou zeggen: jouw oplossing werkt, enige is dat hij dus nu kleine kastjes zijn vergelijkbaar met een Chromecast, voor € 30, dat allemaal kunnen. Dus het kan allebei, maar het tweede hoef je geen complete pc met Windows installatie in de lucht te houden.
Daar heb je zeker een punt.
Echter gebruik ik de PC voor vanalles, wat de chromecast niet kan.
Voor MIJ was geluidskwaliteit erg belangrijk, daarom de keuze voor een dedicated computer.
Heb ooit een Rotel streamer gehad met Spotify compatibility, helaas word die nu al 5 maanden niet meer bijgewerkt en is die dus useless....
Daarom de noodoplossing van de PC, werkt I.M.O. geweldig, maar is zeker weten omslachtig voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27
Speakerfreak95 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Daar heb je zeker een punt.
Echter gebruik ik de PC voor vanalles, wat de chromecast niet kan.
Voor MIJ was geluidskwaliteit erg belangrijk, daarom de keuze voor een dedicated computer.
Heb ooit een Rotel streamer gehad met Spotify compatibility, helaas word die nu al 5 maanden niet meer bijgewerkt en is die dus useless....
Daarom de noodoplossing van de PC, werkt I.M.O. geweldig, maar is zeker weten omslachtig voor de meeste mensen.
Snap ik. Allebei waar. Kan alleen zeggen dat iEAST Audiocast en (recent) StereoBoomm MR150 het voor mij al jaren zoals beloofd snel safe en simpel doen en blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
@ThoNohT
Logitech Z906
Die interesseren me ook wel maar ik denk dat die edifiers wel voldoende gaan zijn. Is voor bassliefhebbers dus moet wel goed zijn. Ik ga zeker ook eens kijken naar die Logitech. 500w. Is niet niks. De Edifier zijn 175w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Edit: nvm. Zie dat er geen WiFi in huis is.

[ Voor 94% gewijzigd door polopolo150 op 17-01-2019 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Cyberdemon schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:24:
@ThoNohT
Logitech Z906
Die interesseren me ook wel maar ik denk dat die edifiers wel voldoende gaan zijn. Is voor bassliefhebbers dus moet wel goed zijn. Ik ga zeker ook eens kijken naar die Logitech. 500w. Is niet niks. De Edifier zijn 175w.
Claim is 500W
Denk 5x10W + 30W RMS maximaal.

De edifiers zijn qua geluid wel lekker neutraal, niet overdonderend veel laag, wat de Logitechs wel doen.
Persoonlijk vind ik de hele 906 set een hoofdpijndoos, klinkt als een oude krant.

Ieder zijn smaak uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 17:20
Koptelefoon! Ik heb gegrasduind maar je hebt wel allerlei luidsprekers die Spotify-connect ondersteunen maar geen enkele koptelefoon.
Dus IPV via wifi-telelefoon-bluetooth-koptelefoon de batterijen van twee apparaten leegtrekken, Spotify rechtstreeks via wifi naar de koptelefoon streamen. Betere verbinding, geluidskwaliteit, telefoon kun je laten liggen. ?

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
Grammofon heb ik ook, op de stereo aangesloten. Super. Marktplaats.

[ Voor 0% gewijzigd door snarfl op 28-04-2020 20:59 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
Valorian schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Die Gramofon is volgens mij niet meer te koop...
Koppelen met je audio apparatuur, inrichten mbv de gramofon app. Superhandig, Je kunt je telefoon tijdens het afspelen uitzetten.
Marktplaats
of Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Dit topic is meer dan een jaar oud. Een dergelijk oud topic kicken is niet nodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.