Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik denk dat ik een actieve speaker met (liefst S/PDIF) input voor de slaapkamer zoek. Maar mogelijk is de oplossing die ik heb bedacht niet handig en/of zijn er meerdere of betere opties. Vandaar graag wat advies :)

Wat is je budget?
Ik wil het niet te gek maken, het is maar voor de slaapkamer. Laten we zeggen een €500 - €600.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Daar ik mijn Arcam AVR250 met Boston Acoustics A25 niet meer kwijt kan op de slaapkamer zoek ik iets nieuws om op de slaapkamer toch muziek te hebben. Eigenlijk wil ik van de combinatie losse receiver en speakers af. Ik neig naar iets van een simpele actieve speaker met het liefst wel een extra ingang voor de Squeezebox Touch (al kan die mogelijk komen te vervallen, zie verderop).

Nu zijn er genoeg Bluetooth speakers te vinden als bijvoorbeeld een JBL Charge of noem ze maar op. Echter dacht ik meer aan iets van bijvoorbeeld een Denon HEOS (5), SONOS (Play 5), Teufel (One M) of Bluesound (PULSE Mini). Als ik daar voor kies zou de Squeezebox eventueel kunnen te vervallen aangezien ik dan via DLNA of een ander merk-specifiek protocol naar de speaker kan sturen.

Spotify Connect is ook een eis, maar dat heeft elk device in deze productgroep geloof ik wel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Van de bovengenoemde apparaten neig ik op dit moment naar de Bluesound PULSE Mini aangezien deze een S/PDIF IN heeft voor als ik de Squeezebox wil blijven gebruiken.

HEOS heeft een 3,5 mm jack IN maar als een device daar op aan is gesloten kan de HEOS niet in de diepe stand-by modus:
De kabel naar AUX IN moet worden losgekoppeld om naar de Snelstartmodus en Diepe Stand-by Modus te gaan
Niet het einde van de wereld, maar wel een klein minpuntje voor de Denon.

Qua looks valt de Teufel af, de SONOS PLAY 5, Denon HEOS 5 en Bluesound Pulse Mini zien er redelijk gelijk uit en vallen in de smaak.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik nog een merk en type over het hoofd of mogelijk überhaupt een geheel andere insteek/oplossing?

Ik ben zeker nog van plan de genoemde devices in real life te gaan bekijken en beluisteren, maar ik wilde eerst wat informatie inwinnen aangezien dit een nieuw onderwerp/productgroep voor me is :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 13:07
Heb de PULSE Mini zelf in gebruik op de slaapkamer, Compacte speaker met goed geluid (ook op hoog volume) en wat voor mij de doorslag gaf was dat deze via Toslink met mijn TV kon worden gekoppeld zodat ik van het blikken geluid af ben. Bluetooth verbinding met de TV is ook een optie maar dat was bij mij vertraagd en irritant om te kijken
Van de bovengenoemde apparaten neig ik op dit moment naar de Bluesound PULSE Mini aangezien deze een S/PDIF IN heeft
Die zit er echt niet op volgens mij. Ook niet volgens de specs.
USB
1 x Type-A (Fat32 or NTSF formatted) port for connection to USB memory sticks and supported peripherals
1 x Type-B (mini) for product servicing

Audio Input
Combo - Toslink/3.5mm
Audio Output
Headphone output - 3.5 Stereo

En over dit
Als ik daar voor kies zou de Squeezebox eventueel kunnen te vervallen aangezien ik dan via DLNA of een ander merk-specifiek protocol naar de speaker kan sturen
https://support.bluos.net...-Does-BluOS-Support-UPnP-
Bluesound does not support UPnP or DLNA. BluOS Storage Devices such as the Bluesound VAULT or NAD M50.2 do not have a UPnP or DLNA server on board. BluOS is able to connect to Windows, Mac, Linux and most NAS systems using conventional file sharing methods

Hoop dat dit helpt ter verduidelijking en in je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 13:55
Paar suggesties:
- Misschien is de Dynaudio music 3 is nog een leuke optie voor je.
- Of de b&w zeppelin.
- En kijk anders nog eens door het aanbod van Tivoli Audio heen.

En uit je voorselectie maak ik op dat je geen paar actieve speakers wilt? Anders kun je nog een set actieve speakers met Chromecast audio overwegen, of iets als de Yamaha nx-n500 (die net boven budget ligt).

[ Voor 5% gewijzigd door mikkip op 15-01-2019 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:11
Je kunt de Ruark Audio R2 ook eens bekijken. Heeft geen optical in, maar de rest wel volgens mij. Waar heb je die optical in überhaupt voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
smurf_nl schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:01:
Die zit er echt niet op volgens mij. Ook niet volgens de specs.
USB
1 x Type-A (Fat32 or NTSF formatted) port for connection to USB memory sticks and supported peripherals
1 x Type-B (mini) for product servicing

Audio Input
Combo - Toslink/3.5mm
Audio Output
Headphone output - 3.5 Stereo
Toslink is Digital Optical :)
Hoop dat dit helpt ter verduidelijking en in je keuze
Eigenlijk is dat laatste niet eens zo heel erg. Ik hoef namelijk niet perse van de Squeezebox af.
mikkip schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:33:
En uit je voorselectie maak ik op dat je geen paar actieve speakers wilt?
Klopt. Ik heb geen plaats voor twee losse speakers, actief of passief maakt in de opzet niet uit. Ik heb wel plek voor één enkele speaker, vandaar inderdaad de specifieke keuzes. Bedankt voor de suggesties, ik ga er eens een blik op werpen. Tivoli is inderdaad zo'n merk wat me ontschoten was. De Dynaudio was ik op de doorsnee sites niet tegengekomen :)
LA-384 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:55:
Waar heb je die optical in überhaupt voor nodig?
Squeezebox Touch :) Al heeft die een goede DAC dus gewoon AUX in zou ook kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 15-01-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 13:55
FeaR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor de suggesties, ik ga er eens een blik op werpen. Tivoli is inderdaad zo'n merk wat me ontschoten was. De Dynaudio was ik op de doorsnee sites niet tegengekomen :)
In aanvulling dan nog twee suggesties in het verlengde van de Dynaudio: de Cambridge Audio YOYO (L) (ca €400) en de Elac Discovery z3 (ca €600). Zie de linkjes voor reviews. Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar die Elac, lijkt fijn geluid in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 00:07
Anders gewoon een soundbar?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
mikkip schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:50:
[...]
Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar die Elac, lijkt fijn geluid in te zitten.
Die en de Bluesound staan op de short-list inderdaad. Eens zien of ik een keer een tripje kan maken om ze in het echt te beluisteren.
Een sound bar heeft toch snel weer een subwoofer of ze zijn aanzienlijk lang. Breedte die ik heb is een 50 centimeter denk ik. Device komt in/op een Atacama audio rack te staan.

Pagina: 1