Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:49

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ben hier geen held in en kon zo ook niet vinden wat ik nodig had, als er al een topic over bestaat mijn excuses.

in September ga ik op vakantie naar Bali, nu zou ik graag een fatsoenlijke fotocamera kopen maar ook een go-pro MAAR het allermakkelijkst zou ik het vinden als ik die 2 dingen in een apparaat kan combineren.

er zijn een paar dingen die ik belangrijk vind:

Goeie foto's
Goeie video's
water+shockproof

is zoiets te krijgen of zal ik dan toch voor 2 aparte apparaten moeten gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je filters op schokbestendig en waterdicht krijg je al veel resultaten. Is dat iets voor je?

categorie: Compactcamera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat filter is op schokbestendig óf waterdicht. Je wilt schokbestendig én waterdicht. Zo dus. :)

categorie: Compactcamera's

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-01-2019 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:19
De vraag is duidelijk, maar denk dat het makkelijker advies geven is wanneer het meer duidelijk is wat voor jou een acceptabele kwaliteit is als je naar een video of foto kijkt. Ook is het budget niet geheel onbelangrijk. Voor de 1 zijn de foto's die je uit de GoPro Hero 7 Black haalt gewoon prima qua kwaliteit, en volstaat het dus om alleen de GoPro te halen (eventueel in combinatie met een goede smartphone). Iemand anders zou qua fotokwaliteit minimaal voor een 1" sensor of hoger willen gaan vanwege andere eisen zoals goede kwaliteit in laag licht oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zoekt een combinatie die niet zo simpel samengaat. Een action heeft namelijk over het algemeen een groothoeklens welke voor het doel perfect is, je wil wat je zelf ziet vastleggen. Nu is die kijkhoek niet zo handig voor foto's, je wilt daarbij richten op je onderwerp. Kortom je zal of een keuze of twee apparaten mee moeten nemen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Frogmen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:16:
Je zoekt een combinatie die niet zo simpel samengaat. Een action heeft namelijk over het algemeen een groothoeklens welke voor het doel perfect is, je wil wat je zelf ziet vastleggen. Nu is die kijkhoek niet zo handig voor foto's, je wilt daarbij richten op je onderwerp. Kortom je zal of een keuze of twee apparaten mee moeten nemen.
ik had inderdaad even gekeken naar de lijst die hierboven aangegeven stond. ik denk dat ik inderdaad voor twee apparaten moet gaan.

budget zal ongeveer 800 euro zijn maar kan ik wel iets oprekken.

dus denk dat ik een basis GOPRO ga aanschaffen en dan een goeie camera, geen Spiegel reflex.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk vooral ook waar je je gopro voor gaat gebruiken en hoe vaak. Persoonlijk zou ik zeker 2e hands kijken. Op reis is full HD al goed genoeg 4K is mooi maar het kost ook veel opslag etc.. Succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Frogmen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:48:
Bedenk vooral ook waar je je gopro voor gaat gebruiken en hoe vaak. Persoonlijk zou ik zeker 2e hands kijken. Op reis is full HD al goed genoeg 4K is mooi maar het kost ook veel opslag etc.. Succes.
Ik heb er echt weinig verstand van, maar Full HD leek me inderdaad prima.
ik ga hem gebruiken voor wat leuke beelden op een scooter/motor en snorkelen...

fotocamera vind ik persoonlijk belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Topicstarter
Even ter info en zodat het topic gesloten kan worden:

Ik heb gekozen om de Sony RX10 III te kopen en op zoek te gaan naar een gebruikte Gopro.

bedankt voor jullie hulp!

Pagina: 1