Game/Vmware PC +/- 1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:47
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk om te gamen (ben geen competitieve online gamer) en ik zet af en toe binnen VMWare een lab omgeving op met een aantal virtuele servers. Uiteraard hoef ik deze dingen niet tegelijkertijd te kunnen doen :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het maximale bedrag zat ik aan +/- 1800 euro te denken. Inclusief een scherm. Assemblage wordt zelf gedaan en ik heb nog een aantal onderdelen liggen, zie hieronder. Hoef ook niet alles bij 1 winkel vandaan te halen overigens.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb twee WD Red schijven liggen die ik in RAID1 in het systeem plaats en een Samsung SSD voor het OS. Windows licentie heb ik ook reeds.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor, geheugen, videokaart, kast, CPU koeler, voeding en een monitor.
Heb hieronder een selectie van onderdelen gemaakt maar zou daar graag advies over hebben of dit de beste keuzes zijn voor het geld ten opzichte van wat ik er ermee wil doen/mijn wensen.

Voor de monitor twijfel ik of ik voor 1440p moet gaan of toch voor 4K. Ik ben geen competitieve online speler en speel voornamelijk offline, maar vind een soepele framerate (60 fps) erg fijn en zou het fijn vinden om toekomstige games zoals een Cyberpunk 2077 hier in te kunnen spelen met zo hoog mogelijk grafische settings.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processoren altijd Intel gehad en hier uitermate tevreden over geweest. Videokaarten altijd Nvdia gehad en ook hier altijd tevreden over geweest.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het fijn als het systeem zo stil als mogelijk is tijdens gebruik. Daarnaast staat de PC in de woonkamer dus een mooie strakke kast is wel een pré. Als ik een game speel wil ik graag minimaal 60 fps :)

Ga je overklokken?
Nee dat ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een en ander bij elkaar gezocht aan de hand van populaire producten in de pricewatch, best buy guides op Tweakers en YT, maar ik vind het bijvoorbeeld lastig om een moederbord te kiezen wat optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van de processor die ik heb gekozen. Zijn er betere opties beschikbaar? Is de voeding afdoende? Past het in de kast?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 429,90€ 429,90
1MSI Z390-A PRO€ 129,85€ 129,85
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 524,99€ 524,99
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 123,95€ 123,95
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.420,54

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Alle reacties

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:00
Mooi lijstje! Mobo is voldoende als je niet gaat overklokken...

1440P 27" is echt al mooi genoeg! 4K is voor het kijken van films ;)

Een 2700X is ook zeker de moeite om naar te kijken... Scheelt wat in budget!

[ Voor 22% gewijzigd door trixie24 op 14-01-2019 15:08 ]

• WinterBase
trixie24 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:07:
Mooi lijstje! Mobo is voldoende als je niet gaat overklokken...

1440P 27" is echt al mooi genoeg! 4K is voor het kijken van films ;)

Een 2700X is ook zeker de moeite om naar te kijken... Scheelt wat in budget!
Dank! Dat dacht ik ook, nu nog even uitoeken welke 1440p monitor :P

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 18:58
Ik heb gekozen voor voor een 1440p monitor. Ik game dan misschien niet, maar ik ben wel super tevreden met deze monitor!
pricewatch: AOC Q2790PQU/BT Zwart
Monitor: 4K of QHD 27"

Prima build, Al kan ryzen inderdaad meer performance bieden voor deze prijs.

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-02 09:28
Voor gamen had ik dan toch wel gekozen voor een 1440 p scherm met een wat hogere refresh rate. persoonlijk denk ik dat het belangrijk is om in een goede monitor te investeren. zonder de juiste monitor kan je niet het uiterste uit je pc halen en dat is zonde. De monitoren die een beetje een nette prijs hebben zijn over het algemeen tn panelen die hebben wel een lage responstijd een hoge refresh rate. Alleen de kijkhoek is daarbij zeer van belang. Dus vandaar de vraag gaat het bij een enkele monitor blijven en in je setup zit je dan recht voor de monitor? Zelf ben ik ook fan van intel maar de ryzen series kunnen we niet meer omheen.. zeer goede prestaties voor minder geld.

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:00
60HZ vind ik ook wel erg weinig! Speel je een game waarbij je 60FPS+ haalt heb je er nog niet veel aan...

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-02 09:28
pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart

zelf heb ik erg goede ervaringen met iiyama

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Welke versie van windows heb je nu? Je weet dat Windows 10 aan je moederbord gekoppeld is?

Verder ben ik wel benieuwd wat voor VMs je draait en of 16 GiB wel afdoende is. Ik heb op mijn laptop 16G, en dat is voor mij maar net aan als ik er 3 VMs bij ga draaien om mee te ontwikkelen. Maar ik weet dat per use case dit enorm kan verschillen.

Persoonlijk ben ik geen fan van MSI (en ook gigabyte) omdat ik er altijd gezijk mee heb. Ik heb veel betere ervaringen met Asus en Asrock dan met MSI en gigabyte. De reden is dat MSI en gigabyte vaak designkeuzes maken die de functionaliteit niet ten goede komen om zo wat van de prijs af kunnen knabbelen. Het is een keuze van budget t.o.v. kwaliteit. Die CPU gaat wel werken, daar kan je je gerust van zijn. Maar qua layout van de PCI-e lanes, de aansluitmogelijkheden, etc. zie je vaak dat MSI en gigabyte er wat meer de kantjes van af lopen.

Verder ben ik het er mee eens dat een 2700X wellicht wat beter bij je zou kunnen passen. De intel loopt op enkele draden weliswaar wat harder, maar de AMD heeft hyperthreading, en in virtualisatie zou dat uit kunnen maken. Frappant is wel dat in passmark de intel nipt wint door de hogere single threaded performance. Uiteindelijk ligt het nogal aan je use case waar voor jou de balans moet liggen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• WinterBase
Dank allen! Mijn oog was ook gevallen op een 144hz monitor. Vooralsnog wordt het een setup met 1 scherm maar mogelijk dat ik er later nog een 2e bij koop. Qua zit positie zit ik recht voor het scherm.

Iemand hier ervaring met deze monitor? pricewatch: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart
ocf81 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:09:
Welke versie van windows heb je nu? Je weet dat Windows 10 aan je moederbord gekoppeld is?

Verder ben ik wel benieuwd wat voor VMs je draait en of 16 GiB wel afdoende is. Ik heb op mijn laptop 16G, en dat is voor mij maar net aan als ik er 3 VMs bij ga draaien om mee te ontwikkelen. Maar ik weet dat per use case dit enorm kan verschillen.

Persoonlijk ben ik geen fan van MSI (en ook gigabyte) omdat ik er altijd gezijk mee heb. Ik heb veel betere ervaringen met Asus en Asrock dan met MSI en gigabyte. De reden is dat MSI en gigabyte vaak designkeuzes maken die de functionaliteit niet ten goede komen om zo wat van de prijs af kunnen knabbelen. Het is een keuze van budget t.o.v. kwaliteit. Die CPU gaat wel werken, daar kan je je gerust van zijn. Maar qua layout van de PCI-e lanes, de aansluitmogelijkheden, etc. zie je vaak dat MSI en gigabyte er wat meer de kantjes van af lopen.

Verder ben ik het er mee eens dat een 2700X wellicht wat beter bij je zou kunnen passen. De intel loopt op enkele draden weliswaar wat harder, maar de AMD heeft hyperthreading, en in virtualisatie zou dat uit kunnen maken. Frappant is wel dat in passmark de intel nipt wint door de hogere single threaded performance. Uiteindelijk ligt het nogal aan je use case waar voor jou de balans moet liggen.
Dat weet ik :)

In eerste instantie kom ik nog wel weg met 16GB maar naderhand zal ik dat mogelijk moeten upgraden naar 32GB. Hoeft niet perse nu. Welk moederbord van Asus zou je mij aanraden in deze configuratie? Mijn vorige computer had ook een Asus moederbord en daar was ik uitermate tevreden over.

Overigens, denken jullie dat 550w voldoende is m.b.t. de voeding?

[ Voor 70% gewijzigd door WinterBase op 15-01-2019 11:16 ]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de pricewatch: Asus PRIME Z390-A, of pricewatch: Asus TUF Z390-Plus Gaming . De Prime P lijkt me wat minder geschikt omdat daar een RealTek netwerkchip op zit, wat soms gezeik schijn te kunnen opleveren met vmware. Er is geen ruimte keuze voor uitbreidingskaarten, maar ook geen compromis in de toewijzing van lanes bij deze borden. Voor een simpel systeem zonder NVME SSD en extra insteekkaarten zouden die twee nog wel goed moeten kunnen werken.

Als je alleen maar een GPU in je mobo steekt, en verder niks aan NVME etc, dan is die MSI ook wel ok. Het is alleen wel jammer dat ze in de specs niet vermelden welke keuze ze hebben gemaakt t.a.v. de verdeling van de lanes.

550W is denk ik wel genoeg als je niet gaat overklokken.

[ Voor 14% gewijzigd door ocf81 op 15-01-2019 11:45 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• WinterBase
ocf81 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:35:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de pricewatch: Asus PRIME Z390-A, of pricewatch: Asus TUF Z390-Plus Gaming . De Prime P lijkt me wat minder geschikt omdat daar een RealTek netwerkchip op zit, wat soms gezeik schijn te kunnen opleveren met vmware. Er is geen ruimte keuze voor uitbreidingskaarten, maar ook geen compromis in de toewijzing van lanes bij deze borden. Voor een simpel systeem zonder NVME SSD en extra insteekkaarten zouden die twee nog wel goed moeten kunnen werken.

Als je alleen maar een GPU in je mobo steekt, en verder niks aan NVME etc, dan is die MSI ook wel ok. Het is alleen wel jammer dat ze in de specs niet vermelden welke keuze ze hebben gemaakt t.a.v. de verdeling van de lanes.

550W is denk ik wel genoeg als je niet gaat overklokken.
Dank, ik wissel de MSI in dat geval om voor de Asus PRIME Z390-A :)

Pagina: 1