Antwoord plaatsen boven de gequote tekst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:32

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Sommige gebruikers hebben de gewoonte om hun antwoord te typen boven de gequote tekst. Ik vind het erg onhandig lezen, want vaak zit ik al halverwege de poster's tekst voor ik door heb dat het geen losse toevoeging is maar een antwoord op iets voorgaands. Vervolgens moet ik de quote eerst lezen om de context goed te snappen, en dan soms nogmaals het antwoord. Ik zie het een beetje als eerst de vraag lezen en dan het anwoord vs. eerst het antwoord, en dan pas de vraag lezen. Het feit dat de gebruikers die dit doen de moeite nemen om de cursor aan het begin van het bericht te zetten en er ook nog een witregel onder te zetten, doet me er nog minder logica in zien :?

Hier een voorbeeld waarbij de TS consequent zijn antwoord boven de quote zet: Vinny19 in "Retourneren na reparatie"

Imo komt deze praktijk de leesbaarheid van het forum niet ten goede, en vraag ik me af of er iets is dat we daar aan kunnen doen? Indien ik me nu teveel als een azijnzeiker gedraag dan hoor ik het wel :+

-Edit- correcte link naar het voorbeeld geplaatst nu.

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 14-01-2019 12:25 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik wil quoten staat mn cursor toch echt voor de quote :P
LankHoar schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:20:
Sommige gebruikers hebben de gewoonte om hun antwoord te typen boven de gequote tekst. Ik vind het erg onhandig lezen, want vaak zit ik al halverwege de poster's tekst voor ik door heb dat het geen losse toevoeging is maar een antwoord op iets voorgaands. Vervolgens moet ik de quote eerst lezen om de context goed te snappen, en dan soms nogmaals het antwoord. Ik zie het een beetje als eerst de vraag lezen en dan het anwoord vs. eerst het antwoord, en dan pas de vraag lezen. Het feit dat de gebruikers die dit doen de moeite nemen om de cursor aan het begin van het bericht te zetten en er ook nog een witregel onder te zetten, doet me er nog minder logica in zien :?

Hier een voorbeeld waarbij de TS consequent zijn antwoord boven de quote zet: Retourneren na reparatie

Imo komt deze praktijk de leesbaarheid van het forum niet ten goede, en vraag ik me af of er iets is dat we daar aan kunnen doen? Indien ik me nu teveel als een azijnzeiker gedraag dan hoor ik het wel :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De pagina waar je naar linkt heeft (bij 50 PPP) geen posts welke je naar refereert; dus even de /1 weghalen of nog beter: direct naar één of meer van de specifieke posts linken ;)
Hier een voorbeeld waarbij de TS consequent zijn antwoord boven de quote zet: Retourneren na reparatie
Verder denk ik dat 't geen rocketscience is om de cursor aan 't eind van de quote te zetten, maar ik denk dat je daarvoor in MF moet zijn ipv Lieve Adjes ;)

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 14-01-2019 12:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Standaard staat je cursor voor de quote, dus als jij blind meteen een reactie neergooit, dan staat het er inderdaad boven.

Goed, veelal doe ik een edit, of druk direct End knop, maar op een mobiel gaat dat allemaal wat minder makkelijk, mogelijk dat daar de veel 'bovenqouters' vandaan komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dus, is daar wat aan te doen? Misschien kan de cursor standaard na het bericht wat je wil quoten, maar daar kan een devver van Tweakers wel wat zinnigs over zeggen denk ik :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wow, over ongemerkt gedrag gesproken! Blijkbaar is het voor mij zo gewoon om mijn cursor achter de quote te zetten dat ik het niet eens meer merk! :o

Zoals @Oogje al aangeeft ligt daar dan inderdaad gelijk de oplossing lijkt me. Ik zal een feature request posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:Y
Op mobile devices is het lastig om zelf naar beneden te gaan. En de hele wereld lijkt tegenwoordig mobile tenzij dus dan is de cursor onder de quote wel zo handig.
offtopic:
Ik dacht dat dit ooit ook zo was. Maar kan me vergissen.

Voor feature requests lijkt MF me beter passen :P Discussie over de wenselijkheid / overlast / ... idd. hier. Al lijkt dit me geen beladen onderwerp.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De cursor werd eerst ook achteraan gezet, maar iets heeft dit doen stuk gaan. Of het bij Tweakers zelf is verandert (functie is niet netjes gemaakt of zeer beperkt bruikbaar) of dat browsers er nu mee rommelen weet ik niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

F_J_K schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:35:
[...]
Al lijkt dit me geen beladen onderwerp.
Er zijn hele volksoorlogen gevoerd om top- danwel bottomquoten, maar dat ging meestal over e-mail. Daar is (onder invloed van MS Outlook) de standaard tegenwoordig bottomquoten, precies waar hier over geklaagd wordt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hero of Time schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:42:
De cursor werd eerst ook achteraan gezet
Niet dat ik me kan heugen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

DukeBox

loves wheat smoothies

F_J_K schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:35:
Op mobile devices is het lastig om zelf naar beneden te gaan.
Sterker nog, het is onmogelijk om geselecteerde text bovenaan te quoten (en andere functies) omdat copy, paste etc dan over de buttons heen staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2b1wTpYAI6g4nzfoPpdNt8Bd/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 14-01-2019 13:18 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mijn feature request is inmiddels gepost: Cursor automatisch onder de quote plaatsen

Pagina: 1