Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:32
Beste allen,

ik heb een Verisure alarmsysteem in mijn huis hangen (overgenomen van de vorige eigenaar).
Via Verisure laten weten dat wij de nieuwe eigenaars zijn van het huis, en dat we graag het alarm opnieuw ingesteld hadden. Dit was geen probleem, echter om van alle functies gebruik te maken moesten we een abonnement van 30 euro per maand afnemen bij Verisure.

Ik vroeg me af of er geen mogelijkheden zijn om RaspberryPi te gebruiken om te "luisteren" of het alarm bijvoorbeeld uitgeschakeld wordt of wanneer er deuren of ramen geopend worden, zodat ik eventueel een melding naar mijn telefoon kan sturen.

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardbats
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-04 20:54
Ik moet zeggen dat ik nu 2 jaar een Verisure alarmsysteem in huis heb en er zeer tevreden over ben. Wij betalen €54 per maand maar daar in tegen zit er wel een meldkamer achter die het in de gaten houdt voor je.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hardbats schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:40:
Ik moet zeggen dat ik nu 2 jaar een Verisure alarmsysteem in huis heb en er zeer tevreden over ben. Wij betalen €54 per maand maar daar in tegen zit er wel een meldkamer achter die het in de gaten houdt voor je.
Over een periode van 10 jaar betaal je 6480 euro voor je alarm, terwijl de gemiddelde buit bij een inbraak maar 1900 euro bedraagt. Goed hang- en sluitwerk en eventueel een inbraakverzekering lijken mij een betere investering, des te meer daar een melding van Verisure niet gegarandeerd tot gevolg heeft dat de inbreker kan worden aangehouden.

Lees ook Beveiliging nieuwe woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardbats
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-04 20:54
Dat de inbreker wordt aangehouden is het minste van mijn zorgen. Op beeld hebben dat er ingebroken is, beveiliging na inbraak wanneer er niemand thuis is of kan komen etc vind ik belangrijkere voordelen aan het systeem. Ieder zijn idee over wat nuttig is in huis natuurlijk.
Ik heb ook al eens gevraagd aan Verisure of het mogelijk is om het systeem aan andere domotica te koppelen maar daar willen ze niet heen/ aan mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:50
Hierbij wat meer 'reverse engineer' info over Verisure dat ik online gevonden heb:
https://funoverip.net/201...t-1-radio-communications/
https://funoverip.net/201...irmwares-and-crypto-keys/

Persoonlijk vind ik 54€ de maand er trouwens echt wel over bij Verisure.
Voor minder dat de helft heb ik een diefstalverzekering die de volledige inboedel dekt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 08:37
Vroeg me dit ook af.
Zou je het luidspreker signaal vh alarm kunnen gebruiken als input voor de PI?
Dan kan je daarop monitoren lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
schemert schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:23:
Vroeg me dit ook af.
Zou je het luidspreker signaal vh alarm kunnen gebruiken als input voor de PI?
Dan kan je daarop monitoren lijkt me
Met een optocoupler moet dat wel kunnen: https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=92475

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:58

bjp

Hallo allemaal,

ik zit in dezelfde situatie: huis gekocht, en hangt hier vanalles van Verisure op, camera's, rookmelders, voicebox, luidsprekers, magnetische sloten op ramen en deuren, ... en een centrale box. Alles blinkt als je opent of sluit, dus het ziet er technisch nog in orde uit.

Uiteraard heb ik geen account, nog password om in de box te geraken. Vrij frustreren.

Vandaag contact gehad met Verisure: 54.5eur/maand (contract van minimum 1 jaar) + nog terug activatie (125eur). Het loopt dus heel snel op. En je kan eigenlijk absoluut niets zonder het abonnement.

Wat me eigenlijk boeit is toegang tot het systeem, de box heb ik via kabel aan het internet gehangen... Ik wil kunnen zien via GSM of bijvoorbeeld alle ramen en deuren dicht zijn, eventueel toegang tot de cameras, zonder dat duur abonnement (ik heb al diefstalverzekering). Dat ik dus kan checken dat ik niet vertrokken ben zonder de garagedeur te sluiten bijvoorbeeld :-D

Eigenlijk zoekt ik een alternatieve box waar ik de sensoren kan uitlezen, zonder een duur abonnement. En waar ik bijvoorbeeld ook de cameras kan van opslaan (= bewijs in geval van inbraak).

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:10
bjp schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:06:
Hallo allemaal,

ik zit in dezelfde situatie: huis gekocht, en hangt hier vanalles van Verisure op, camera's, rookmelders, voicebox, luidsprekers, magnetische sloten op ramen en deuren, ... en een centrale box. Alles blinkt als je opent of sluit, dus het ziet er technisch nog in orde uit.

Uiteraard heb ik geen account, nog password om in de box te geraken. Vrij frustreren.

Vandaag contact gehad met Verisure: 54.5eur/maand (contract van minimum 1 jaar) + nog terug activatie (125eur). Het loopt dus heel snel op. En je kan eigenlijk absoluut niets zonder het abonnement.

Wat me eigenlijk boeit is toegang tot het systeem, de box heb ik via kabel aan het internet gehangen... Ik wil kunnen zien via GSM of bijvoorbeeld alle ramen en deuren dicht zijn, eventueel toegang tot de cameras, zonder dat duur abonnement (ik heb al diefstalverzekering). Dat ik dus kan checken dat ik niet vertrokken ben zonder de garagedeur te sluiten bijvoorbeeld :-D

Eigenlijk zoekt ik een alternatieve box waar ik de sensoren kan uitlezen, zonder een duur abonnement. En waar ik bijvoorbeeld ook de cameras kan van opslaan (= bewijs in geval van inbraak).
toon volledige bericht
Ik zit momenteel met een precies eenzelfde situatie. Ben jij ondertussen al wat wijzer geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:58

bjp

renegrunn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Ik zit momenteel met een precies eenzelfde situatie. Ben jij ondertussen al wat wijzer geworden?
Hey - ik heb de boel proper losgeschroeft, en in een doos gezet, ik dacht de onderdelen aan een vriend te geven (hij heeft zo een alarm). Eigen alarm gekocht en opgehangen op basis van vrije protocollen. Veel goedkoper, en ik krijg Push indicatie op de GSM in geval van problemen.

Is het even goed? waarschijnlijk niet.
Is het veel goedkoper? ja dat wel. Geen maandelijkse kosten.

Ik wacht nog op de nieuwe modellen van cameras, en dan voeg ik deze ook nog toe aan mijn systeem, dat ook al klaar is voor domotica.

Bij vragen, PM.

Groetjes

[ Voor 4% gewijzigd door bjp op 10-02-2021 23:23 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Pagina: 1