Minimale fysieke afstand tussen router, switch, patch, etc.?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
Ik ben bezig met een ontwerp voor m'n meterkast om de netwerkapparatuur (en de kabels an zich) opgeruimd te krijgen. Het oude ontwerp, wat na volledig gemaakt te hebben niet haalbaar is (reden niet relevant), maar vergelijkbaar is met wat ik nu alsnog voor ogen heb, hieronder afgebeeld.

Veel verhalen gehoord en gelezen, maar twijfel nog wel of mijn netwerkapparatuur zo dicht bij elkaar voor storingen kan zorgen. Daarmee dan de vraag: Een patchpanel, WiFi router en switch, met maximaal ~10cm tussen ieder, kan dat voor problemen zorgen? Indien relevant: Al mijn patchkabels zijn SFTP, behalve die door het huis, verbonden aan de patchpanel

Voornaamste verandering zal zijn dat de router en patchpanel verticaal gezet gaan worden ipv horizontaal en dan naast elkaar, met de router er nog steeds onder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/co7kFbF1qOfOUSZJw5jXT2UN/full.png
Cirkels zijn gaten waar data- en stroomkabels in gaan zodat deze aan achterzijde worden weggewerkt

[ Voor 11% gewijzigd door Sjeefr op 13-01-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor storingen voorzie jij? :? Ik zou me alleen zorgen maken over de warmteafvoer. Het enige dat ik hier draadloos zie is mogelijk de Hue. Als je zorgt dat die enigszins vrij staat, zou dat geen probleem mogen geven.
Dus de afstand die je neemt is vooral praktisch, zodat je de kabels goed kwijt kunt.

Overigens weet ik niet wat de rondjes betekenen in je tekening. ;) Thansk voor de edit :P

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 13-01-2019 14:26 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
Room42 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:24:
Wat voor storingen voorzie jij? :? Ik zou me alleen zorgen maken over de warmteafvoer. Het enige dat ik hier draadloos zie is mogelijk de Hue. Als je zorgt dat die enigszins vrij staat, zou dat geen probleem mogen geven.
Overigens weet ik niet wat de rondjes betekenen in je tekening. ;) Thansk voor de edit :P
Warmteafvoer voorzie ik geen problemen in. Geen verschil met wanneer ze vlak zouden liggen. Of richt je nu meer op het feit dat zo dicht bij elkaar veel gezamenlijke warmte genereert? Zal, vermoed ik, wel meevallen :)

Daarnaast is de router ook draadloos toch? :P Verder zal er t.z.t nog een raspberry en Z-wave bridge (tbv lampdimmers) bijkomen. Maar die kunnen ook wat lager worden gepositioneerd, want tussen de power strip en router zit nog genoeg ruimte :)

Die cirkels staan onder de foto beschreven; dat zijn gaten voor de kabels om ze naar de achterkant van de plaat weg te werken :) graag gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sjeefr schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:29:
[...] Daarnaast is de router ook draadloos toch? :P
Als dat jouw terminologie is voor een Wireless Access Point, wel ja :P

De warmte kan cumulatief aardig oplopen in zo'n (normaal gesproken) afgesloten ruimte als een meterkast. Dus je zult wel een luchtcirculatiesysteem (roosters) moeten hebben/toevoegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 13-01-2019 14:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik zou me over de ruimte tussen e.e.a. geen zorgen maken. Kijk eens in dit topic voor hoe anderen e.e.a. hebben ingericht: Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4