Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc gebouwd en blijft hangen in een BootLoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pazztriz
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09 07:01
Goedenavond,

Ik heb as we speak mijn build afgrond en nu blijft die in een BootLoop hangen gaat aan blijft 20-30 seconden draaien en valt uit gaat meteen weer aan blijft draaien en zo blijft die door gaan krijg nog zelfs geen bios melding.

Na wat onderzoek en hulp van een bekende de waarschijnlijke oorzaak ontdekt, het komt wat ik lees dat ik een 9th gen cpu heb en die bios update er niet op staat en dat een 8th gen cpu er eerst in voor de boot de oplossing zou kunnen zijn, nu is mijn vraag hier komt mensen dit bekend voor of ligt het compleet ergens anders.

Hier de specs:
Moederbord: Z370 aorus gaming K3
Cpu: i5-9600K 9th gen
Gpu: XFX vega 56
Ram: Corsair Vengeance rgb pro
Voeding: Corsair RM750i
Cpu cooling: H100i rgb platinum.

Alvast bedankt.

(Mocht het wel dat er een oudere cpu eerst in moet dan ben je een held als ik die mag lenen voor de update rondom Arnhem)

Beste antwoord (via Pazztriz op 24-01-2019 16:20)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Pazztriz schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:48:
@iCore @Wekko306 nou heb ik natuurlijk er al wel wat over gelezen, en ook gelezen dat dit met een usb kan updaten nou ben ik benieuwd in hoeverre dat klopt.
Je moet inderdaad via USB updaten, maar voor zo ver ik weet kan dat met dit moederbord niet zonder CPU die het moederbord ondersteunt. Dat betekent dat je drie opties hebt:
- ergens een 8e generatie CPU regelen, die in je moederbord stoppen zodat je zelf kunt updaten. Er loopt hier een topic met een wissel CPU, zie hier
- je moederbord terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt met de vraag of zij hem willen updaten en weer terugsturen
- omruilen voor een Z390 moederbord

Zeker als je je moederbord pas net in huis hebt kan je die onder WKOA gewoon terugsturen (tenzij je hem niet via internet besteld hebt natuurlijk) en een ander Z390 moederbord regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 13-01-2019 10:20 ]

Alle reacties

• Wekko306
Dat moederbord zul je sowieso moeten updaten ja. Of je stuurt hem terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en ruikt hem om voor een Z390 moederbord.
Het kan natuurlijk dat er nog iets anders niet goed zit, maar zonder moederbord update gaat dit in ieder geval niet werken.

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem gehad en het betrof een geheugen stripje.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:04
Het probleem is waarschijnlijk de (niet uitgevoerde) BIOS update

Don't let perfect be the enemy of good.

• Pazztriz
@iCore @Wekko306 nou heb ik natuurlijk er al wel wat over gelezen, en ook gelezen dat dit met een usb kan updaten nou ben ik benieuwd in hoeverre dat klopt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Wekko306
Pazztriz schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:48:
Je moet inderdaad via USB updaten, maar voor zo ver ik weet kan dat met dit moederbord niet zonder CPU die het moederbord ondersteunt. Dat betekent dat je drie opties hebt:
- ergens een 8e generatie CPU regelen, die in je moederbord stoppen zodat je zelf kunt updaten. Er loopt hier een topic met een wissel CPU, zie hier
- je moederbord terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt met de vraag of zij hem willen updaten en weer terugsturen
- omruilen voor een Z390 moederbord

Zeker als je je moederbord pas net in huis hebt kan je die onder WKOA gewoon terugsturen (tenzij je hem niet via internet besteld hebt natuurlijk) en een ander Z390 moederbord regelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 13-01-2019 10:20 ]

• Pazztriz
@Wekko306 dan ga ik opzoek naar een andere cpu die er tijdelijk in gaat en zal ook gaan uitzoeken hoe het zit met de wissel cpu

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Persoonlijk zou ik toch een Z390 bord halen; je hebt niet voor niets een K-CPU gekocht en dan wil je wel goede VRM als je gaat overklokken.

Op HWi hebben ze recentelijk een hele berg borden getest van €100 tot bijna €500

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:09

Guldan

Thee-Nerd

Ik zou eerst de opmerking van @Verwijderd ff proberen. Zonde als blijkt dat je gewoon het ram geheugen niet goed hebt aangedrukt.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Pazztriz
@Guldan ram op alle mogelijkheden al geprobeerd helaas zonder succes

Verwijderd

Ben nieuwsgierig hoe het met de Bootloop is afgelopen?

• Pazztriz
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:52:
Ben nieuwsgierig hoe het met de Bootloop is afgelopen?
De pc werkt nu perfect heb zelf een Celeron G4920 gekocht, die erin gezet en de update van de bios op een usb gedaan en via de gigabyte website de stappen volbracht om de update te doen wat vrij makkelijk gaat als je even goed leest. 8)7

Ben zeer tevreden met mijn set-up toe nu toe waarschijnlijk binnenkort wel upgraden van een vega 56 naar een 1080TI vanwege de freesync die Nvidia gaat ondersteunen

Verwijderd

Bedankt voor je reactie, succes verder.
Pagina: 1