Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:47
Ik heb zojuist een nieuwe moederbord, CPU en geheugen gekocht.

Betreft:
Gigabyte Z370 HD3
Intel i5-9600K
Corsair Vengeance LPX DDR4 (2x8)

Na het in elkaar zetten op de doos heb probeer ik te booten in de BIOS. Ik krijg echter geen beeld.

Alleen de bovenstaande hardware is aangesloten. Beeldscherm aangesloten via DVI en er is een USB toetsenbord aangesloten. Het geheugen heb ik zowel geprobeerd in Slot 1 en slot 2 (Enkel reepje). Ook ander DDR4 geheugen geprobeerd. Zelfde resultaat.

Op het moederbord zitten status lampjes voor CPU, DRAM, BOOT en VGA. Als ik de PC opstart, dan cycled het lampje door deze 4 en blijft hangen op VGA. Ik krijg geen beeld (2 verschillende schermen geprobeerd.

Als extra een GTX 670 aangesloten en aan DVI gehangen. Geen beeld. DisplayPort, geen beeld.

Systeem doet een power cycle na ongeveer 10 sec.

Ik weet niet zeker of het moederbord al is geupdate naar F10, maar heb geen toegang tot een andere CPU die supported is.

Behalve de BIOS update, heeft iemand andere ideeen van wat dit kan zijn? Ik raak uit ideeen..

Alvast bedankt..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TECHcrime BIOS behoeft update met 9600k. Z370 is klaar voor 8600k niet de 9600k

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 12-01-2019 18:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:55
ja wat @Hackus zegt.
Of je meteen voor een z390 moederbord moeten gaan.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:47
@Hackus Ok. Ik wordt dus niet gek. Update is dus gewoon vereist.

Dan de vraag. Is er iemand van wie ik een supported CPU kan lenen?
V&A gevraagd: Coffee-lake CPU voor Mobo update

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TECHcrime is het nieuw aangekocht, dan zou ik omruilen voor Z390.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1