Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een andere baan, en vind het lastig om dit naast mijn werk te doen. Recruiters willen om de een of andere reden altijd bellen (natuurlijk onder werktijd), maar ik heb op mijn werk helemaal geen plek om een gesprek te houden zonder dat iemand meeluistert. Het komt dus meestal neer op via de mail een telefonische afspraak plannen. Ik word dan vaak uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek, waarbij er weer 0 begrip voor is als ik niet binnen een week een keer om 13:00 op het bedrijf aanwezig kan zijn. Alles bij elkaar ben ik dus al één a twee vrije dagen kwijt, en dan heb ik alleen nog maar een kennismakingsgesprek gehad.
Ik ben ook een keer twee keer bij een bedrijf langs geweest, een intensieve assessment gedaan, om vervolgens een aanbod te krijgen dat ruim 30% onder mijn salaris lag. Het voelt af en toe allemaal een beetje als een onderneming die een hoop tijd kost maar weinig oplevert.
Voor mijn gevoel moet dit effectiever kunnen. Hoe pakken anderen dit aan?
Ik ben ook een keer twee keer bij een bedrijf langs geweest, een intensieve assessment gedaan, om vervolgens een aanbod te krijgen dat ruim 30% onder mijn salaris lag. Het voelt af en toe allemaal een beetje als een onderneming die een hoop tijd kost maar weinig oplevert.
Voor mijn gevoel moet dit effectiever kunnen. Hoe pakken anderen dit aan?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2019 13:13 ]