Heren (en dames) naar aanleiding van mijn post in het AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38 heb ik deze nieuw topic gemaakt om verder te discussieren.
zion in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"
Ik heb dus een Threadripper 2990wx aangeschaft
Je merkt gewoon dat er teveel p k's onder de moterkap zitten waar windows 10 weinig mee kan.
Symtomen zijn de volgende
-Performance van applicaties is niet optimaal zelfs ronduit slecht!
Vaak word maar een core belast bij draaien van een taak. Veel applicaties zijn blijkaar nog niet multithreaded of worden niet goed verdeeld over de cores of dat nu aan het os ligt of applicaties laat ik in het midden.
-Sommige applicaties starten niet eens op wegens teveel aan cores en dat gaan ze ook niet fixen!
-Bij applicaties die wel van meedere cores gebruik maken lijkt het of alle cores worden belast en gebruikt worden maar daar is niks van waar. In werkelijkheid word maar de 1/2 van alle cores gebruikt en dan heb je grote performance verlies bij draaien van die desbeteffende applicatie.
zie YouTube: 2990WX Threadripper Performance Regression FIXED on Windows* #thread...
Kortom kan als tweaker niet gaan wachten totdat M$ dit eens gaat fixen. Je zet dan dus een migratie traject op naar linux
Pakket van eisen:
-Games moet zoveel mogelijk dezelfde performance draaien als onder windows
-Occulus Rift moet blijven werken.
-Meerdere virtuele machines draaien.
-Zelfde functionaliteiten zoals toegang tot nas / printer
Wil het volgende doen in het kort:
-Kennis opdoen van linux door trainingen doen bij Udemy. Ik heb al een paar mooie gevonden en ben daar vol op mee bezig.
-Kennis opdoen van linux gamen. zie YouTube: Windows Games on Linux | All you need to know
Ik ga dus voor optie 4 voor PCI kaart passtrough in een vm.
-Dual boot systeem inrichten en een proof op concept maken alles uitzoeken.
-Documenteren. (heel belangrijk!)
-Inrichten Linux (bare metal) os met diverse vm's boven op
-Overstappen.
Zijn er zaken waar ik dus rekening mee moet houden? zijn er andere mensen die hetzelfde traject al gevolgt hebben. zo ja waar zijn die tegen aan gelopen?
zion in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"
Ik heb dus een Threadripper 2990wx aangeschaft
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen Threadripper 2990WX Boxed | € 1.807,50 | € 1.807,50 |
1 | MSI MEG X399 Creation | € 487,- | € 487,- |
1 | EVGA GTX 1080 Ti Gaming | € 0,- | € 0,- |
2 | Toshiba X300 (bulk), 10TB | € 299,- | € 598,- |
1 | be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart) | € 180,- | € 180,- |
1 | NZXT Kraken X72 | € 192,90 | € 192,90 |
1 | Thrustmaster T.Flight Hotas One Zwart | € 66,95 | € 66,95 |
2 | Kingston HyperX Fury HX432C18FRK2/32 | € 262,95 | € 525,90 |
1 | Asus BW-16D1HT | € 76,- | € 76,- |
1 | Corsair AX1200i | € 286,- | € 286,- |
1 | Samsung 970 Evo 2TB | € 460,66 | € 460,66 |
1 | Raidsonic Icy Box IB-867 | € 35,49 | € 35,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.716,40 |
Je merkt gewoon dat er teveel p k's onder de moterkap zitten waar windows 10 weinig mee kan.
Symtomen zijn de volgende
-Performance van applicaties is niet optimaal zelfs ronduit slecht!
Vaak word maar een core belast bij draaien van een taak. Veel applicaties zijn blijkaar nog niet multithreaded of worden niet goed verdeeld over de cores of dat nu aan het os ligt of applicaties laat ik in het midden.
-Sommige applicaties starten niet eens op wegens teveel aan cores en dat gaan ze ook niet fixen!
-Bij applicaties die wel van meedere cores gebruik maken lijkt het of alle cores worden belast en gebruikt worden maar daar is niks van waar. In werkelijkheid word maar de 1/2 van alle cores gebruikt en dan heb je grote performance verlies bij draaien van die desbeteffende applicatie.
zie YouTube: 2990WX Threadripper Performance Regression FIXED on Windows* #thread...
Kortom kan als tweaker niet gaan wachten totdat M$ dit eens gaat fixen. Je zet dan dus een migratie traject op naar linux
Pakket van eisen:
-Games moet zoveel mogelijk dezelfde performance draaien als onder windows
-Occulus Rift moet blijven werken.
-Meerdere virtuele machines draaien.
-Zelfde functionaliteiten zoals toegang tot nas / printer
Wil het volgende doen in het kort:
-Kennis opdoen van linux door trainingen doen bij Udemy. Ik heb al een paar mooie gevonden en ben daar vol op mee bezig.
-Kennis opdoen van linux gamen. zie YouTube: Windows Games on Linux | All you need to know
Ik ga dus voor optie 4 voor PCI kaart passtrough in een vm.
-Dual boot systeem inrichten en een proof op concept maken alles uitzoeken.
-Documenteren. (heel belangrijk!)
-Inrichten Linux (bare metal) os met diverse vm's boven op
-Overstappen.
Zijn er zaken waar ik dus rekening mee moet houden? zijn er andere mensen die hetzelfde traject al gevolgt hebben. zo ja waar zijn die tegen aan gelopen?