Ik draai nu al een tijdje XEN op een Debian (wheezy) installatie.
Als ervaring hiervoor heb ik ESX server(s) gedraait.
Mijn grootste reden om XEN te draaien is de mogelijkheid "full workstations" te draaien op 1 machine.
mijn setup op youtube
het draait redelijk stabiel, de hindernissen die ik ondervind zijn:
- USB op 1 DomU machine "reset" zichzelf zo nu en dan.
- processor laat zich niet als een I7 980 idenificeren
- Virtmanager disconnect/reconnect wanneer ik een DomU shutdown en weer wil starten.
Ik mis de Virtuele HD's (nu gemaakt met dd ....count etc)
Netwerk route op Dom0 is niet static.
Ik mis eigenlijk de Hypervisor directe "controle" wat ik gewend ben van ESX, ook het netwerk opzetten vind ik niet echt handig. (ook documentatie van XEN laat me IMHO erg te wensen over.)
Maar als geheel ben ik zeer te spreken over Xen. Draai er nu 6 maanden stabiel op zeker met 2 redelijk stabiel draaiende Fully functional Desktops erop en paar servers.
Het jammere is dat ik eigenlijk geen test machine ernaast heb om alles lekker uit te puzzelen. en/of beter op te zetten.. als mensen nog idee-en hebben (graag)
Als ervaring hiervoor heb ik ESX server(s) gedraait.
Mijn grootste reden om XEN te draaien is de mogelijkheid "full workstations" te draaien op 1 machine.
mijn setup op youtube
het draait redelijk stabiel, de hindernissen die ik ondervind zijn:
- USB op 1 DomU machine "reset" zichzelf zo nu en dan.
- processor laat zich niet als een I7 980 idenificeren
- Virtmanager disconnect/reconnect wanneer ik een DomU shutdown en weer wil starten.
Ik mis de Virtuele HD's (nu gemaakt met dd ....count etc)
Netwerk route op Dom0 is niet static.
Ik mis eigenlijk de Hypervisor directe "controle" wat ik gewend ben van ESX, ook het netwerk opzetten vind ik niet echt handig. (ook documentatie van XEN laat me IMHO erg te wensen over.)
Maar als geheel ben ik zeer te spreken over Xen. Draai er nu 6 maanden stabiel op zeker met 2 redelijk stabiel draaiende Fully functional Desktops erop en paar servers.
Het jammere is dat ik eigenlijk geen test machine ernaast heb om alles lekker uit te puzzelen. en/of beter op te zetten.. als mensen nog idee-en hebben (graag)
Tja vanalles