Onlangs plaatste ik in dit forum een topic over mijn kapotte canon EFS 17-85 lens. Ik kocht deze lens nog geen 11 maanden geleden tweedehands inclusief body (canon 500D) voor 240 euro. Ik weet het, geen koopje, maar goed, er was toen even niks anders en ik wilde per sé een camera. Maar ja, nu is de lens dus kapot. Om nog een dergelijke miskoop te voorkomen wil ik dus even op dit forum peilen of ik nu meer in de goede richting zit.
Ik heb dus een lens nodig voor mijn canon 500D. Ik maak voornamelijk foto's van voorwerpen dichtbij en van landschappen. Macro zou dus heel erg fijn zijn in dit geval, toch?
Nu kan ik een Sigma 17-70mm tweedehands overnemen voor 249 euro (zie for specs: pricewatch: Sigma 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM (Canon)). Hij is compleet gereviseerd en hij zag er goed uit. Heb hem ook getest met mijn 500D en hij werkte goed. Leek alleen een kleine afwijking te hebben met scherpstellen naar rechts. Ik krijg er 3 maanden garantie bij.
Wat denken jullie hiervan? Miskoop of goede koop? Betere voorstellen?
Ik heb dus een lens nodig voor mijn canon 500D. Ik maak voornamelijk foto's van voorwerpen dichtbij en van landschappen. Macro zou dus heel erg fijn zijn in dit geval, toch?
Nu kan ik een Sigma 17-70mm tweedehands overnemen voor 249 euro (zie for specs: pricewatch: Sigma 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM (Canon)). Hij is compleet gereviseerd en hij zag er goed uit. Heb hem ook getest met mijn 500D en hij werkte goed. Leek alleen een kleine afwijking te hebben met scherpstellen naar rechts. Ik krijg er 3 maanden garantie bij.
Wat denken jullie hiervan? Miskoop of goede koop? Betere voorstellen?