Windows 10 versie 1809
Iedere keer bij opstarten zijn opeens al mijn snelkoppelingen verdwenen van mijn taakbalk.
Niet in het systeemvak.
Ook is het niet mogelijk om op het bureaublad met "nieuw" bv een map of snelkoppeling te maken dan verschijnt er een melding:
"kan dit item niet vinden.
Dit item bevindt zich niet langer in C:\Users*****. Controleer de locatie van het item en probeer het
opnieuw.
Desktop"
De update staat er al langer op dus het lijkt niet daardoor te komen.
Alle opties van taakbalk geprobeerd maar niets helpt.
Dit is, voor zover ik weet, spontaan opgetreden.
Zijn er suggesties die ik misschien nog niet geprobeerd heb?
Alle optie's van taakbalk zelf via configuratiescherm die ik kan vinden inmiddels wel geprobeerd.
Edit:
Ik heb zojuist onderstaand geprobeerd en dat hielp na 1e x opstarten
Maar na 2e x waren de problemen weer terug.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Typ in opdrachtprompt: SFC /SCANNOW en druk op enter. (Tussen SFC en de / bevindt zich een spatie)
- De scan zal starten, wacht tot deze voltooid is
- De scan zal nu resultaten weergeven
- Als de scan voltooid, gebruik de DISM scan:
- Open nogmaals "Opdrachtprompt (Administrator)"
- Typ het commando: dism /online /cleanup-image /restorehealth (spatie voor elke / ) en druk op enter
- Wacht weer tot de scan voltooid is, er worden dan weer resultaten getoond
- Start de computer opnieuw op
Mocht het probleem nog steeds niet verholpen zijn, kun je ook nog een powershell commando uitvoeren die apps herstelt (en het startmenu):
- Typ powershell en druk op enter
- Typ het onderstaande:
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Iedere keer bij opstarten zijn opeens al mijn snelkoppelingen verdwenen van mijn taakbalk.
Niet in het systeemvak.
Ook is het niet mogelijk om op het bureaublad met "nieuw" bv een map of snelkoppeling te maken dan verschijnt er een melding:
"kan dit item niet vinden.
Dit item bevindt zich niet langer in C:\Users*****. Controleer de locatie van het item en probeer het
opnieuw.
Desktop"
De update staat er al langer op dus het lijkt niet daardoor te komen.
Alle opties van taakbalk geprobeerd maar niets helpt.
Dit is, voor zover ik weet, spontaan opgetreden.
Zijn er suggesties die ik misschien nog niet geprobeerd heb?
Alle optie's van taakbalk zelf via configuratiescherm die ik kan vinden inmiddels wel geprobeerd.
Edit:
Ik heb zojuist onderstaand geprobeerd en dat hielp na 1e x opstarten
Maar na 2e x waren de problemen weer terug.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Typ in opdrachtprompt: SFC /SCANNOW en druk op enter. (Tussen SFC en de / bevindt zich een spatie)
- De scan zal starten, wacht tot deze voltooid is
- De scan zal nu resultaten weergeven
- Als de scan voltooid, gebruik de DISM scan:
- Typ het commando: dism /online /cleanup-image /restorehealth (spatie voor elke / ) en druk op enter
- Wacht weer tot de scan voltooid is, er worden dan weer resultaten getoond
Mocht het probleem nog steeds niet verholpen zijn, kun je ook nog een powershell commando uitvoeren die apps herstelt (en het startmenu):
- Typ powershell en druk op enter
- Typ het onderstaande:
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
[ Voor 67% gewijzigd door MatMich op 09-01-2019 17:21 ]