Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10 09:10
Sinds een tijdje ga ik weer naar school en moet ik aantekeningen maken tijdens de bijeenkomsten. Misschien ben ik nog ouderwets, maar ik vind het fijner om te schrijven dan om gelijk mee te typen. Hetzelfde heb ik met leren, ik lees een gedeelte en schrijf dan een korte samenvatting. Het nadeel is dat ik het naderhand dan nogmaals in word moet gaan typen omdat ik dat voor een herhaling makkelijker vind lezen. Als ik alles dan eerst moet opschrijven en dan weer moet typen ben ik best wel wat tijd kwijt.

Nu is eigenlijk mijn vraag heeft er iemand ervaring met iets schrijven en dat omzetten naar text of in elk geval digitaliseren?

Op dit moment heb ik alleen een laptop dus alle overig hardware moet ik gaan halen.

Ik was al aan het kijken en kwam uit bij dit soort dingen:
https://remarkable.com/
https://www.moleskine.nl/

PC met iets van wacom

Of gewoon een tablet met een pen en dan bepaalde apps.
(Notability, myscript, onenote)
Heeft er iemand dan ervaring of het met Android of iOS beter werkt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-10 19:13
Heb je een scanner ter beschikking?
Dan is het een optie om hangeschreven notities op klassiek papier te digitaliseren met OCR software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
AZ >>> WAO

Zie o.a. [reMarkable Paper Tablet] Ervaringen & Discussie, tablets met stylus, etc, etc.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Heb een tijdje een Moleskin gebruikt. Werkt op zich wel lekker. Alleen de refills zijn duur.
Een startup onder de Xiaomi paraplu komt nu met een rip-off van de Moleskin, maar dan 10x goedkoper.
https://youpin.mi.com/detail?gid=104487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubje
justmike schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:19:
Heb je een scanner ter beschikking?
Dan is het een optie om hangeschreven notities op klassiek papier te digitaliseren met OCR software.
Nee, ik heb geen scanner. Maar ik moet zeggen dat ik deze optie niet eens had overwogen. Het kan misschien ook wel een goede optie zijn.
Kenzi schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:54:
Heb een tijdje een Moleskin gebruikt. Werkt op zich wel lekker. Alleen de refills zijn duur.
Een startup onder de Xiaomi paraplu komt nu met een rip-off van de Moleskin, maar dan 10x goedkoper.
https://youpin.mi.com/detail?gid=104487
Dank je wel, ik zal daar ook eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Waar refereer je precies naar bij Moleskine? Het zijn toch 'gewoon' normale notitieboekjes? :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Google Lens heeft ook al OCR, ik weet niet of dit ook voor je eigen handschrift werkt.
Eventueel kun je voor een Surface Tab gaan bijv. en met OneNote werken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

Yucon

*broem*

Is het achteraf intypen wel echt een nadeel? Ik merk zelf dat als ik het nog eens in m'n handen heb het allemaal veel beter blijft hangen. En anders is een scan app op je telefoon een uitkomst.. ik gebruik zelf office lens hiervoor.

M'n goede voornemens voor 2019 zijn om een mengvorm te gaan gebruiken. Papier voor notities en daarnaast een tablet om in meetings door m'n onenote te kunnen bladeren. Op die manier hoop ik het gat tussen papier en laptop op te kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubje
g0tanks schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Waar refereer je precies naar bij Moleskine? Het zijn toch 'gewoon' normale notitieboekjes? :p
Ik zag gisteren toevallig bij ibood zo'n bundel voorbij komen van een notebook en een + pen. (niet de plus versie). Die combinatie is dan niet alleen om te schrijven, maar krijg je het ook digitaal.
True schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:21:
Google Lens heeft ook al OCR, ik weet niet of dit ook voor je eigen handschrift werkt.
Eventueel kun je voor een Surface Tab gaan bijv. en met OneNote werken.
Ik zal eens kijken of Lens (googel of office) werkt bij mij.
Yucon schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:26:
Is het achteraf intypen wel echt een nadeel? Ik merk zelf dat als ik het nog eens in m'n handen heb het allemaal veel beter blijft hangen. En anders is een scan app op je telefoon een uitkomst.. ik gebruik zelf office lens hiervoor.

M'n goede voornemens voor 2019 zijn om een mengvorm te gaan gebruiken. Papier voor notities en daarnaast een tablet om in meetings door m'n onenote te kunnen bladeren. Op die manier hoop ik het gat tussen papier en laptop op te kunnen vullen.
Met nadeel bedoelde ik meer dat er best veel tijd in gaat zitten om dan alles weer op een goede manier uit te typen. En deze tijd kan ik beter gebruiken door mezelf te quizzen of ik de stof beheers. En indien nodig vaker moet herhalen in kleine porties en niet alles ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
ubje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Ik zag gisteren toevallig bij ibood zo'n bundel voorbij komen van een notebook en een + pen. (niet de plus versie). Die combinatie is dan niet alleen om te schrijven, maar krijg je het ook digitaal.
Ah ok, ik wist niet dat die bundel bestond. Dan had je beter direct naar het artikel kunnen linken ;) Ziet er wel interessant uit!

https://www.moleskine.nl/...smart-writing-set/202706/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ubje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:04:
[...]

[...]

Ik zal eens kijken of Lens (googel of office) werkt bij mij.

[...]

Met nadeel bedoelde ik meer dat er best veel tijd in gaat zitten om dan alles weer op een goede manier uit te typen. En deze tijd kan ik beter gebruiken door mezelf te quizzen of ik de stof beheers. En indien nodig vaker moet herhalen in kleine porties en niet alles ineens.
Door over te typen herhaal je voor jezelf en dat is ook een manier van leren :)

https://www.popsci.com/digitize-handwritten-notes#page-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:23
Ik heb zelf een rocketbook krijg je door middel van de app een pdf van je paginas nog niet helemaal automagisch handschrift to tekst maar dan kun je temniste alles op je pc doen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperJoker
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01-2023

SuperJoker

Hofnar

Vraag 1 moet zijn: hoe is je handschrift.

Als ik iets wat door mijn vrouw geschreven is door een OCR pakket trek, werkt het goed. Als ik het zelf geschreven heb, snapt OCR er geen moer van.

Kun je het niet opnemen met je mobiel of een memorecorder, en dan die audio door een tekstherkenningspakket trekken?

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

Pagina: 1