gratis parkeren in omgeving Schiphol

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Binnenkort gaan we 5 dagen naar Barcelona. Is al duur zat, dus wil wat bezuinigen op de parkeerkosten.
Heeft er iemand nog goede tips om de auto gratis te pareren? In Hoofddorp, Nieuw Vennep e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:08
Breukelen en dan met de trein?

Sowieso de volgende keer niet vanaf Schiphol vliegen, scheelt je vele euro's parkeerkosten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:50
Weesp, achter het station. Kwartiertje met de trein naar Schiphol. Rechtstreekse verbinding en gaat elk kwartier.

[ Voor 26% gewijzigd door Nat-Water op 08-01-2019 15:47 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:03

Spotmatic

Ken sent me

Kun je je niet laten wegbrengen door een buurman of goede vriend?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:43

FreakNL

Well do ya punk?

Dan moet je alsnog OV naar Schiphol nemen? Dat kost ook geld en lijkt me onhandig. Bovendien lijkt het me niet de bedoeling om ergens "gratis" te gaan parkeren. True, niemand kan je tegenhouden, maar ik zou er als omwonende niet blij van worden.

Gebruik gewoon:
https://royalparking.nl

Of anders op P4 parkeren en bus naar terminal.

Werkt beiden prima. Ik deed vroeger altijd P4, maar sinds er een kleine is, is valet parking ook wel relax.

En anders gewoon jezelf op Breda/Rotterdam laten droppen en de IC direct nemen.

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 08-01-2019 15:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 09:08
FreakNL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:43:
Dan moet je alsnog OV naar Schiphol nemen? Dat kost ook geld en lijkt me onhandig.

Zo'n valet service zou ik nooit doen. Al te vaak op TV gezien dat je auto dan compleet afgeragt en uitgeleefd wordt en uiteindelijk onbeheerd in een woonwijk in de buurt gedumpt wordt soms met parkeerboete er nog op.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spotmatic schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:42:
Kun je je niet laten wegbrengen door een buurman of goede vriend?
Dit dus. Flesje wijn, pakje sigaretten, vinden ze meestal al genoeg als 'bedankje'.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 08-01-2019 15:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nee.. helaas, ik ga het mijn kennissen niet aandoen om ons rond 4.00 weg te moeten brengen.
En voor de omwonenden vind ik het ook niet prettig, dus bijvoorbeeld in een woonwijk bij station Hoofddorp vind ik aso.

Met een parkeerplaats bij een supermarkt of P+R heb ik minder moeite. Maar wil het ook wel een beetje veilig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Davidshadow13 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Zo'n valet service zou ik nooit doen. Al te vaak op TV gezien dat je auto dan compleet afgeragt en uitgeleefd wordt en uiteindelijk onbeheerd in een woonwijk in de buurt gedumpt wordt soms met parkeerboete er nog op.
Dat kan. Heb die verhalen ook gehoord. Maar niet bij dit bedrijf.

Wij zijn een internationale organisatie waarbij de werknemers heel de wereld over reizen en dit bedrijf is onze officiële valet partner. Dat wordt je niet zomaar. Ik kan met korting boeken als ik prive reis (zakelijk is alles betaald uiteraard) maar je kan ook als particulier zonder korting boeken.

Heb een app die mijn autoritgeschiedenis bijhoudt (met snelheid en locatie), er is tot nu toe nooit te hard met mijn auto gereden of ritjes gemaakt die niet nodig waren bij dit bedrijf (nu 5 keer gebruikt). Kan ook precies zien waar er geparkeerd is, dat is 1 of andere loods/PG op 6km van Schiphol...
greatgonzo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:51:
nee.. helaas, ik ga het mijn kennissen niet aandoen om ons rond 4.00 weg te moeten brengen.
En voor de omwonenden vind ik het ook niet prettig, dus bijvoorbeeld in een woonwijk bij station Hoofddorp vind ik aso.

Met een parkeerplaats bij een supermarkt of P+R heb ik minder moeite. Maar wil het ook wel een beetje veilig
Met zijn hoevelen ben je dan? 50 tientjes voor P4 gedeeld door 2(?) is 25pp. Gedeeld door 3 is nog geen 17 euro...

Dat ben je aan treinkaartje ook al bijna kwijt (retour) afhankelijk van waar je parkeert...

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon P4.

[ Voor 31% gewijzigd door FreakNL op 08-01-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water

Op dat tijdstip wordt OV sowieso lastig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Taxi.

Nederlanders zijn niet gewend taxi's te nemen, ik doe het sinds ik in het buitenland woon heel vaak.

[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 08-01-2019 15:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:03

Spotmatic

Ken sent me

Ik zou het zo doen voor vrienden, om 04:00 uur. Zeker als het met hun auto is. Maar ja dat ben ik; ik kan makkelijk vroeg opstaan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:53:
[...]

Op dat tijdstip wordt OV sowieso lastig.
mwa...6.00 gaat er in Hoofddorp al een bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Misschien is het handig om iets meer informatie te geven, want nu noem je weer 6:00 en net nog 4:00 ;). Hoelaat vlieg je, waar moet je vandaan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Daar zijn inderdaad een hoop rotte appels. Ik heb voor mijn werk redelijk wat te maken met het parkeerwereldje en een van de klanten waarmee ik werk doet aan airport parking. De verhalen die ik gehoord heb over jonge jongens die als valet vervelende dingen uithalen met de voertuigen van hun klanten... Daarnaast is het vaak ook amper goedkoper dan parkeren bij het vliegveld zelf. Parkeren is een gouden business, voor elke dienst die gericht is op mensen die met het vliegtuig moeten betaal je de hoofdprijs.

Een bekende lief aankijken is nog altijd de goedkoopste optie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

greatgonzo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:38:
Binnenkort gaan we 5 dagen naar Barcelona. Is al duur zat, dus wil wat bezuinigen op de parkeerkosten.
Heeft er iemand nog goede tips om de auto gratis te pareren? In Hoofddorp, Nieuw Vennep e.d.
Amsterdam zuidoost -> Nieuwersluishof. dan metro Holendrecht richting Centraal station -> Bus 300 vanaf Bijlmer Arena naar Schiphol.

Woon zelf daar.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mja, Hoofddorp en dan met je bagage in het streekvervoer.. Als je alleen rugzak heb gaat het wel, maar met een koffer is het alweer lastiger... Of via Amsterdam Zuid-Oost, metro, overstappen.. Wat een gedoe... En een enkeltje daarvandaan kost 5.33.. Dus met zijn 3-en is dat al 31.98 heen-en-weer..

Ik zou het wel weten, gewoon P4 voor 50 tientjes en dan in een bus die op grote bagage gebouwd is... En veel gemakkelijker ook, me dunkt...

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 08-01-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies dit. Als iedereen in de buurt gratis gaat parkeren zorg je alleen maar voor problemen bij andere mensen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:58:
Misschien is het handig om iets meer informatie te geven, want nu noem je weer 6:00 en net nog 4:00 ;). Hoelaat vlieg je, waar moet je vandaan komen?
Vanuit het Oosten... dus 2 uur rijden.
Ik moet rond 7.30 op Schiphol zijn... betekend dus als vrienden, die wat verder wonen moeten rijden, dat ze al vroeg moeten opstaan.

Maar goed.. tis off topic: ik zoek een beetje een veilige parkeerplaats aan de weg in de regio Schiphol, die goed ontsloten is met het OV :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
https://www.parkerenschip...lability=1&searchResult=1 35 euro voor 5 dagen incl 5 retourtjes met de 300 naar Schiphol vanaf Spaarne Gasthuis (Q-Park).

De 300 en 397 in Hoofddorp zijn prima geschikt om bagage mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Rub147 geeft wel een goeie suggestie. Da's nog goedkoper dan P4... :) En ervoor bedoelt. IPV dat je auto 5 dagen bij een supermarkt staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 11:36
Gemiddeld taxi bedrijf biedt ook ritjes naar Schiphol voor een vaste prijs. Das meestal mijn oplossing als ik die kant op moet. Voor mij was de laatste keer 60€ vanuit het midden van het land om 2:00 ‘s nachts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
FreakNL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:59:
Mja, Hoofddorp en dan met je bagage in het streekvervoer.. Als je alleen rugzak heb gaat het wel, maar met een koffer is het alweer lastiger... Of via Amsterdam Zuid-Oost, metro, overstappen.. Wat een gedoe...

Ik zou het wel weten, gewoon P4 en dan in een bus die op grote bagage gebouwd is... En veel gemakkelijker ook, me dunkt...
P4 is in de winterperiode gesloten ;)

@greatgonzo Dan moet je naar p3 en dan ben je een kleine 55 euro kwijt voor 5 dagen parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
FreakNL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:43:
Dan moet je alsnog OV naar Schiphol nemen? Dat kost ook geld en lijkt me onhandig. Bovendien lijkt het me niet de bedoeling om ergens "gratis" te gaan parkeren. True, niemand kan je tegenhouden, maar ik zou er als omwonende niet blij van worden.

Gebruik gewoon:

Of anders op P4 parkeren en bus naar terminal.

Werkt beiden prima. Ik deed vroeger altijd P4, maar sinds er een kleine is, is valet parking ook wel relax.

En anders gewoon jezelf op Breda/Rotterdam laten droppen en de IC direct nemen.
Gebruik never-nooit een valet-service. Wat een gedrochten, die bedrijven. 1x meegemaakt dat een auto met vele KM's meer terug kwam + 1x met lekker band. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:13
Heb je een ANWB pas? Dat scheelt nog iets bij parkeren op P3 mocht je dat alsnog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

In hartje Aalsmeer (omgeving 3 kolommen plein) kun je bij mijn weten ook nog gratis parkeren en staat je auto daar relatief veilig voor een paar dagen. Vanaf daar pak je Schipholbus 198 en ben je in een kwartiertje bij de vertrekhal.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
Je kunt op de Oude Haagse weg gratis staan, vaak plek zat. Diverse bussen die je in 15min op Schiphol afzetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 16:51
Als je het aandurft, zou je in de omgeving van Schiphol-Rijk kunnen parkeren. Daar staan ook tijdens kantoortijden veel werknemers langs de straat geparkeerd. Bijvoorbeeld bij de Kerk die daar zit, weet niet hoe streng die controleren. Maargoed je hebt ook kans dat er wellicht vandalisme plaats vind. Je auto staat er immers onbewaakt.
Vanaf daar rijd ook de Schiphol-Cirkellijn, zit je zo op schiphol.

Ikzelf heb vorige keer een Uber gebruikt kostte 20 euro.
Er zijn overigens ook genoeg andere taxi bedrijven die fixed price naar schiphol rijden met je midden in de nacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Meekoh op 08-01-2019 16:59 ]

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je wilt bezuinigen op parkeerkosten, maar hoe is die besparing als je doortelt dat je nog met openbaar vervoer mag?

Wij pakken tegenwoordig een hotel bij Schiphol. De meeste hebben de optie dat je de auto er +/- 21 dagen gratis mag parkeren. En vanuit hotel gratis shuttlebus naar Schiphol. Laatste keer waren we zo'n 100,- euro kwijt. Kan goedkoper..... afhankelijk van je wensen...

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Bij terugkomst heb je wellicht je banden lek gestoken of is er ingebroken in je auto: maar zelf kies ik meestal een gratis P+R uit. En ik rij geen Duitse auto, dus dat scheelt al met het inbraak risico.

In woonwijken parkeren zou ik in iedere geval niet doen: daar kun je de woede van bewoners mee op je hals halen. Maar zoals gezegd, ik zou voor een P+R kijken waar je gerust de auto langer dan een dag mag laten staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De volgende keer mag je wel iets meer tijd steken in de TS. Je laat niets zien van eigen onderzoek. Ik laat hem open, aangezien er nuttige dingen langskomen die andere wellicht kunnen helpen

En dan mijn eigen 2 cents: P3 is 52,- voor 5 dagen. Waarom moeilijk doen en risico nemen? Zelfs als het gratis parkeren is, moet je nog betalen voor vervolg vervoer. Dan spaar je misschien 30,- uit in die dagen. De tijd die je kwijt bent met het van plek x naar en van Schiphol te komen zo vroeg in de ochtend lijkt mij toch meer waard dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
P&r sassenheim en dan de stoptrein is volgens mij ook een snelle en goedkope optie

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Nederlandser kan dit topic niet worden. Een reis plannen en dan niet rekening houden met bijkomende kosten zoals parkeren bij Schiphol.
Afgaande op de reacties tot nu toe is de besparing ook te verwaarlozen. Als die extra kosten onoverkomelijk zijn, vraag ik mij af of je sowieso op reis zou moeten gaan.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-06 21:43
Superdaantje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:52:
Je wilt bezuinigen op parkeerkosten, maar hoe is die besparing als je doortelt dat je nog met openbaar vervoer mag?

Wij pakken tegenwoordig een hotel bij Schiphol. De meeste hebben de optie dat je de auto er +/- 21 dagen gratis mag parkeren. En vanuit hotel gratis shuttlebus naar Schiphol. Laatste keer waren we zo'n 100,- euro kwijt. Kan goedkoper..... afhankelijk van je wensen...
Dit.

Reserveer bij de IBIS, ga ontspannen biertje doen in de bar en volgende dag brengt de gratis bus je vanuit het hotel naar Schiphol. Bij terugkomst zelfde bus terug, auto in klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:10
Rub147 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:01:
https://www.parkerenschip...lability=1&searchResult=1 35 euro voor 5 dagen incl 5 retourtjes met de 300 naar Schiphol vanaf Spaarne Gasthuis (Q-Park).

De 300 en 397 in Hoofddorp zijn prima geschikt om bagage mee te nemen.
Die garage staat vaak vol met auto’s (uit het buitenland) die daar voor langere tijd staan. Dieven weten natuurlijk ook dat Schipholgangers hun auto daar neerzetten en slaan daardoor regelmatig hun slag. Ik weet niet of ik ‘m daar zou neerzetten. ;)

Vlieg je trouwens met KLM? Wellicht kun je nog de gratis bus bijboeken? Die vertrekt vanaf Nijmegen, Arnhem, Veenendaal en/of Rhenen.

[ Voor 20% gewijzigd door oohh op 08-01-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Trap dat ding op een parkeerplaats IPV een parkeer probleem te veroorzaken. Een terrein bij een supermarkt ligt er over het algemeen ook niet voor Jan lul en menig station kan je je auto voor geen drol kwijt door de weeks om half 9.

Als het dan echt zo nodig moet ram het ding dan bij Kraaiennest neer in Zuid Oost, doe het dan wel boven de winkels, daar staat het nooit vol. Of denk je dat je hem dan op 4 klossen hout terug vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:17
-Muncky- schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:07:
[...]
Gebruik never-nooit een valet-service. Wat een gedrochten, die bedrijven. 1x meegemaakt dat een auto met vele KM's meer terug kwam + 1x met lekker band. :(
Gewoon goed kijken met welke bedrijven je zaken doet. Heb nu 2 keer bij 2 verschillende bedrijven mijn auto neergezet. Sleutel gewoon meegenomen. Anders doe ik het niet. Auto staat ook gewoon op eigen terrein.
Laatste ervaring was bij parking4schiphol.nl . 6 euro per dag en netjes gebracht en opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
bvk schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:41:
In hartje Aalsmeer (omgeving 3 kolommen plein) kun je bij mijn weten ook nog gratis parkeren en staat je auto daar relatief veilig voor een paar dagen. Vanaf daar pak je Schipholbus 198 en ben je in een kwartiertje bij de vertrekhal.
Helaas, is een blauwe zone geworden dus niet meer onbeperkt parkeren.

In Amstelveen is het te doen, zoek anders even de haltes van bus 186 op, dat is denk ik het makkelijkst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JukeboxBill schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:52:
Nederlandser kan dit topic niet worden. Een reis plannen en dan niet rekening houden met bijkomende kosten zoals parkeren bij Schiphol.
Afgaande op de reacties tot nu toe is de besparing ook te verwaarlozen. Als die extra kosten onoverkomelijk zijn, vraag ik mij af of je sowieso op reis zou moeten gaan.
Vanaf Schiphol naar Barcelona gaan vliegen terwijl je vaak al voor minder dan de helft van 't geld vanuit Eindhoven op Gerona kunt vliegen (zélfs zonder korting)..... Dan heb je sowieso al niet heel veel van landkaarten en afstanden begrepen, wel?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het mag dus niets kosten (hoewel je wel met het vliegtuig weg gaat...), moet wel veilig, bij een supermarkt of P+R vind je geen probleem, maar in een woonwijk en bij een station vind je aso? :?

Ben ik de enige die weinig verschil ziet tussen parkeren bij supermarkt of in een woonwijk (supermarkten vind je immers ook vaak in woonwijken)?

De P+R parkeerplaatsen vind je 9 van de 10 keer bij stations, maar dat vond je toch aso?
Dus eigenlijk is er geen enkele optie. Dan zul je denk ik toch iemand moeten aankijken die je er brengen zal.

Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
- Vliegtijden waren het meest gunstig vanaf Schiphol.. kosten t.a.v Weeze of Eindhoven hetzelfde
- Nee, parkeren in de wijk vind ik aso. Ik heb geen problemen met een P+R die er speciaal voor bedoeld is. Wel vraag ik om een veilige optie: dat was mijn hoofdvraag
- Parkeren in het winkelcentrum of supermarkt is ook niet heel sociaal inderdaad, maar minder onoverkomelijk dan bij mensen voor de deur lijkt me.
- Ja inderdaad.. erg Nederlands topic :) En ja, ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat was precies de stelling van dit topic! Want ik ben minimaal €50 kwijt bij een officiele parkeerplaats of bij een hotel. De bus of trein vanuit de omgeving is op zijn hoogst €4 pp per rit. Dat is dus €16. En dat scheelt toch €34. Als een P+R een veilig alternatief is, is dat voor mij wel een overweging waard. Maar ik ken de P+R plaatsen daar niet, vandaag mijn vraag!

[ Voor 22% gewijzigd door greatgonzo op 09-01-2019 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Op P+R Amsterdam Noord.
Dan met de Noord-Zuidlijn naar Amsterdam-Centraal, en met de Intercity naar Schiphol.
https://www.parkeren-amsterdam.com/pr-noord

Kan eventueel ook op de P+R Amsterdam RAI, dan zit je al wat dichter bij Schiphol.

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 09-01-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staiv
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 13:56
In Nieuw-Vennep kun je volgens mij parkeren ter hoogte van Oosterdreef 20. 5 minuten lopen van het station, 10 minuten met de trein naar Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:32:
[...]

Vanaf Schiphol naar Barcelona gaan vliegen terwijl je vaak al voor minder dan de helft van 't geld vanuit Eindhoven op Gerona kunt vliegen (zélfs zonder korting)..... Dan heb je sowieso al niet heel veel van landkaarten en afstanden begrepen, wel?
Gerona wordt ik nou ook niet heel gelukkig van om dat met ov te doen naar Barcelona,krottige tijden :P

anyway ik zou hem gewoon op P3 zetten (of inderdaad de gratis KLM bus vanuit het oosten) gemak heeft ook wat ;)
weet niet of je bij de mac kan neerzetten en vanaf het busstation daar verder, maar klinkt allemaal als gedoe

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 09-01-2019 09:12 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb iig goede tips gekregen, eens even overleggen met de vrouw.
Ik zie dat Mobypark aanbied te parkeren bij hotels. Kost ook maar €25. Maar enige nadeel is dat dat die shuttlebus op vaste tijden rijdt, en dan maar één keer per 40 minuten.

P3 is uiteindelijk ook wel goedkoop, €36. Ik neem alles in overweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

greatgonzo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:40:
- Vliegtijden waren het meest gunstig vanaf Schiphol.. kosten t.a.v Weeze of Eindhoven hetzelfde
- Nee, parkeren in de wijk vind ik aso. Ik heb geen problemen met een P+R die er speciaal voor bedoeld is. Wel vraag ik om een veilige optie: dat was mijn hoofdvraag
- Parkeren in het winkelcentrum of supermarkt is ook niet heel sociaal inderdaad, maar minder onoverkomelijk dan bij mensen voor de deur lijkt me.
- Ja inderdaad.. erg Nederlands topic :) En ja, ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat was precies de stelling van dit topic! Want ik ben minimaal €50 kwijt bij een officiele parkeerplaats of bij een hotel. De bus of trein vanuit de omgeving is op zijn hoogst €4 pp per rit. Dat is dus €16. En dat scheelt toch €34. Als een P+R een veilig alternatief is, is dat voor mij wel een overweging waard. Maar ik ken de P+R plaatsen daar niet, vandaag mijn vraag!
Welkom in de randstad. In het oosten mag misschien plaats zat zijn; in het westen is grond gewoon duur. En aangezien heel meer dxan 75% van NL via Schiphol vliegt heeft iedereen jouw probleem en jouw wens - maar gaat niet gebeuren ;)
Al eens bedacht dat er rond de tijd dat jij op Schiphol wilde aankomen, wellicht niet zoveel OV rijdt? ;)

Beste optie is imho daags tevoren naar het NH in hoofddorp. Kamertje boeken, auto daar laten staan en de gratis hotelshuttle naar het vliegveld. Niks relaxter dan dat, zijn sopeciale arrangementen.
En hou de volgende keer simpelweg rekening met 50 a 80 euro extra om van en naar Schiphol te komen. Net als iedereen in NL ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

gambieter schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:54:
Taxi.

Nederlanders zijn niet gewend taxi's te nemen, ik doe het sinds ik in het buitenland woon heel vaak.
Ik vind het geen fijn idee dat je expliciet aan vreemden aangeeft dat jouw huis een paar dagen onbewoond is. Heel vreemd natuurlijk, tegenwoordig met facebook...

Kan me nog wel de krantenartikels (op papier) nog herinneren van inbrekersbende die samenwerken met taxichauffeurs. Waarbij de schipholvervoerders dan doorgeven dat een woning leeg staat.

Later was datzelfde verhaal, maar dan met parkeerbedrijven, waarvan dit de meest hilarische.

En wat dichter bij huis(site)

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 09-01-2019 10:23 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

greatgonzo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:18:
Ik zie dat Mobypark aanbied te parkeren bij hotels. Kost ook maar €25. Maar enige nadeel is dat dat die shuttlebus op vaste tijden rijdt, en dan maar één keer per 40 minuten.

Kijk niet alleen naar kosten maar ook naar de extra tijd dat je kwijt bent, en zet daar een uurtarief tegen.

Parkeren op P3 kost 36 euro, plus ongeveer totaal15 minuten aan reistijd tussen auto en Schiphol zelf.
MObypark kost je 25 euro, plus anderhalf uur aan reistijd tussen auto en Schiphol.

Ofwel, Mobypark bespaart je 11 euro, maar kost je 1:15 uur extra. Met z'n tweeën kost het dus 2:30 uur. Je moet dus 2.5 uur 'iets doen' (in dit geval reizen) tegen een tarief van 4.40 euro per uur.

Gratis parkeren nabij Schiphol kost je niks. (bijv station Abcoude) Maar je kan vanuit daar met OV met een half uur (plus 10 minuten op trein wachten, maar die streep ik weg tegen het feit dat je 10 minuten minder in de auto zit) op Schiphol zijn voor 5 euro enkele reis. Dit kost je dus 20 euro waarmee je 16 euro bespaart tov P3, en het kost jullie 2 manuren aan reistijd. Ofwel, je uurloon voor het extra reizen in 8 euro.

Stel jezelf de vraag wat je uurloon moet zijn om moeilijk te gaan doen met parkeren. Wat moet een manuur extra reizen minimaal opleveren?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:41
Amstelveen, 20 minuutjes om op Schiphol te komen met bus 300, nachtbus, of met de sneltram. Meeste woonwijken hebben zat parkeerplek, ten zuiden van de A9 is het geloof ik bijna overal vrij parkeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 13:00
greatgonzo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:00:
Maar goed.. tis off topic: ik zoek een beetje een veilige parkeerplaats aan de weg in de regio Schiphol, die goed ontsloten is met het OV :)
Euh ja, de parkeergarages van Schiphol, daar zijn ze voor :') 5 dagen naar Barcelona kan wel, maar die paar tientjes voor parkeren, nee dat kan er niet af.

Ik heb overigens vaak zat m'n ouders vanuit het oosten des lands naar Rotterdam of Schiphol gereden om 3 of 4 uur in de ochtend. Ik vind autorijden leuk, helemaal s'nachts, geen kip op de weg, lekker de cruisecontrol erop, brandstofkosten krijg ik van m'n ouders terug.

Ik heb jaren geleden mijn toenmalige baas al eens naar Antwerpen gereden, in zijn eigen auto, mooi man, zo'n lekker eindje rijden.

Er zijn vast vrienden/familie die het ook niet erg vinden om een stukkie te rijden.

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 09-01-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:24
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:32:
[...]

Veel vluchten zijn tegenwoordig vanuit Schiphol goedkoper dan vanaf Eindhoven.
Ik kom zelf uit omgeving Eindhoven en vlieg vaak zat vanaf Schiphol omdat ze:
a) Op gunstigere tijden vliegen
b) Goedkoper zijn

Die vlieger dat Eindhoven goedkoper is, gaat helaas niet zo vaak meer op als vroeger...
Ook is parkeren bij Eindhoven Airport aanzienlijk duurder geworden, al bijna op het niveau van Schiphol...
(Weekendje parkeren (vrijdag t/m zondag) op Schiphol P3: €40,-, weekendje parkeren op EhvAp: €34.50)

(Praag is een voorbeeld van VEEL goedkoper vanuit Schiphol)

Doordat Ryanair's basis weg is gevallen en Eindhoven veel populairder is geworden hebben ze hier helaas ook de prijs verhogingen flink doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FreakNL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:51:
[...]
Met zijn hoevelen ben je dan? 50 tientjes voor P4
FreakNL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:59:
[...]
Ik zou het wel weten, gewoon P4 voor 50 tientjes en dan in een bus die op grote bagage gebouwd is..
Ik weet niet hoor, maar 500 euro vind ik eigenlijk best wel veel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
van der valk schiphol en dan met de gratis shuttlebus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spelbreker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 21:00
wat ook nog mogelijk is om in Alphen aan den Rijn of Leimuiden je auto neer te zetten. Daar rijdt 24 uur per dag een bus(470) naar Schiphol. kan je gratis parkeren. kost je aardig wat tijd extra.

kosten tussen 3-5 euro p.p voor bus enkele reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 13:36
Marber schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:05:
Gemiddeld taxi bedrijf biedt ook ritjes naar Schiphol voor een vaste prijs. Das meestal mijn oplossing als ik die kant op moet. Voor mij was de laatste keer 60€ vanuit het midden van het land om 2:00 ‘s nachts
Vanuit bijv. Friesland is het al snel 320 euro voor een retourtje met de taxi, is niet voor iedereen een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
Paraselsius schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:17:
[...]
Vanuit bijv. Friesland is het al snel 320 euro voor een retourtje met de taxi, is niet voor iedereen een optie.
Ik zeg ook niet dat het de oplossing is, maar wel dat het de moeite kan zijn om ook dat alternatief eens te bekijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Marber schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:27:
[...]

Ik zeg ook niet dat het de oplossing is, maar wel dat het de moeite kan zijn om ook dat alternatief eens te bekijken.
De oplossing is gewoon heel simpel: zorg -net als in de jaren '70 van de vorige eeuw- ervoor dat niet heel pauper Nederland kan vliegen dan krijg je dit soort onnozele vragen ook niet.
Als je zo nodig met het vliegtuig met vakantie wil, zorg er dan ook voor dat je genoeg centjes hebt om de bijkomende kosten op te hoesten ipv zo'n onnozel topic op Tweakers te plaatsen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
Peatsmoke schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:34:
[...]

De oplossing is gewoon heel simpel: zorg -net als in de jaren '70 van de vorige eeuw- ervoor dat niet heel pauper Nederland kan vliegen dan krijg je dit soort onnozele vragen ook niet.
Als je zo nodig met het vliegtuig met vakantie wil, zorg er dan ook voor dat je genoeg centjes hebt om de bijkomende kosten op te hoesten ipv zo'n onnozel topic op Tweakers te plaatsen! :(
Waarom quote je mij in dit, wat negatieve, bericht. Ik ben niet de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Marber schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Waarom quote je mij in dit, wat negatieve, bericht. Ik ben niet de TS.
Je sprak over een oplossing.... Het is ook niet aan jou gericht, maar ik wordt zo boos als ik zoiets lees.... No Offence! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Peatsmoke schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Misschien heeft TS wel hemel en aarde moeten bewegen om met zijn kroost een uitstapje in het buitenland te maken en is elk dubbeltje (Dat was in de tijd van de gulden een muntje van 10 cent. red.) er 1.

Zelf woon ik vlak bij schiphol dus familie gaat meestal met een familielid mee die dan de auto mee terug neemt naar huis. Stap je ook uit bij de incheck hal. Prettig.
Maar dan moet je niet in Zwolle wonen natuurlijk.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
MrMonkE schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:42:
[...]

Misschien heeft TS wel hemel en aarde moeten bewegen om met zijn kroost een uitstapje in het buitenland te maken en is elk dubbeltje (Dat was in de tijd van de gulden een muntje van 10 cent. red.) er 1.

Zelf woon ik vlak bij schiphol dus familie gaat meestal met een familielid mee die dan de auto mee terug neemt naar huis. Stap je ook uit bij de incheck hal. Prettig.
Maar dan moet je niet in Zwolle wonen natuurlijk.
Dan moet je op vakantie naar Keulen, Brussel of Brugge.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OverSoft
Peatsmoke schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:43:
[...]

Dan moet je op vakantie naar Keulen, Brussel of Brugge.
Een weekendje Brugge kan zomaar duurder zijn dan een weekendje Barcelona...
Wie ben jij om te bepalen wie mag vliegen en wie niet?

Vrije markt werking zorgt daar wel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JukeboxBill schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:52:
Oh ja wel hoor, jij hebt het topic nog net wat Nederlandser maken. Het afzeiken van andere omdat ze geen geld over de balk willen gooien. TS geeft gewoon aan dat hij een nette oplossing wil, dus niet bij omatje in het gazon staan, maar vraagt zich af of mensen een goede optie kennen. Maar tja, dat is niet stoer blijkbaar om niet onnodig geld over de balk te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

greatgonzo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:18:

Tja, ik blijf erbij, je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als je van deur tot deur wil op door jou bepaalde tijden, dan lijkt een taxi mij nog het interessantste om te nemen. Dan heb je geen parkeerkosten ook, hoef je er niet eens met eigen vervoer naar toe te rijden.
Sissors schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:31:
Oh ja wel hoor, jij hebt het topic nog net wat Nederlandser maken. Het afzeiken van andere omdat ze geen geld over de balk willen gooien. TS geeft gewoon aan dat hij een nette oplossing wil, dus niet bij omatje in het gazon staan, maar vraagt zich af of mensen een goede optie kennen. Maar tja, dat is niet stoer blijkbaar om niet onnodig geld over de balk te gooien.
An sich vind ik die opmerking helemaal zo slecht niet, in tegenstelling tot jouw offtopic post die er verder op in gaat.

Als je namelijk verder in het topic kijkt (en ervoor overigens) zie je dat er wel 'eisen' gesteld worden en dan moet er gewoonweg een keuze gemaakt worden, zo simpel is het.

Gratis parkeren is namelijk nooit 100% veilig (al snap ik dat TS an sich ook wel bereid is om te betalen, maar zoals ik het topic lees: liever ook dat niet, ook gezien de titel niet) en zal dat niet worden ook.

Heck, betaald parkeren is niet per definitie veilig. Te dicht bij Schiphol parkeren is (te) duur, terwijl er wel een reis gemaakt kan worden met meerdere personen met als vervoermiddel het vliegtuig wat ook niet bepaald goedkope reisjes zijn. Je hebt op locatie immers ook een hotel nodig, je moet ook daar kosten maken om te eten en drinken en dergelijken, eventueel een auto huren.

Ik snap de redenatie dus heel goed (beide kanten trouwens); voor de reis kan dus (even uit de losse pols) wél een 800,- kosten, maar €50,- om de auto te parkeren kan er dan opeens niet meer er van af, wel 6% van het budget van de reis an sich. ;)
MrMonkE schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:42:
(Dat was in de tijd van de gulden een muntje van 10 cent. red.)
Wat heeft de redactie ermee te maken? :+ Of heb jijzelf ook een redactie? :p

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

CH4OS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:45:
[...]

[...]
Wat heeft de redactie ermee te maken? :+ Of heb jijzelf ook een redactie? :p
Ja, ik heb mijn redactionele staf opdracht gegeven om de term 'dubbeltje' te duiden voor de jongere Tweaker ;)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 10:21

mark de man

Wij zullen doorgaan...

spelbreker schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:58:
wat ook nog mogelijk is om in Alphen aan den Rijn of Leimuiden je auto neer te zetten. Daar rijdt 24 uur per dag een bus(470) naar Schiphol. kan je gratis parkeren. kost je aardig wat tijd extra.

kosten tussen 3-5 euro p.p voor bus enkele reis.
Idd halte Herenhof in Alphen aan den Rijn, gratis parkeren bij het winkelcentrum en de halte is aan de overkant van de parkeerplaats. Rit naar Schiphol is dan 5 euro en binnen 40 minuten ben je er en de bus stopt uiteraard bij de bushalte bij Schiphol Plaza.

Anders brugrestaurant A4 'Den Ruygen Hoek' idd, maar ik weet niet of het parkeren daar gratis is en volgens mij schijnt dat ook wel gevoelig te zijn voor criminaliteit/vandalisme. Met shuttle en of bus (weet niet of die daar nog stopt) ben je ook zo op Schiphol. Sowieso wel parkeergelegenheid genoeg daar.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik meen hier gelezen te hebben dat P3 mogelijk is voor €36 voor 5 dagen.. Heeft iemand daar een linkje voor? Kan het niet meer weer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

greatgonzo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:45:
Ik meen hier gelezen te hebben dat P3 mogelijk is voor €36 voor 5 dagen.. Heeft iemand daar een linkje voor? Kan het niet meer weer vinden
Ik denk eerder dat er onmogelijk moet staan. ;)

Maar goed; prijslijst, 5 dagen is vanaf €50,-.

Op de site van Schiphol zelf gooien ze er een schepje bovenop.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2019 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
P3 voor 36 euro? Meestal niet haalbaar.

https://www.schiphol.nl/n...exit=2019-01-28%2009%3A00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Dus je hebt ook al gevonden dat die 16,- OV voor iedereen ook een beetje optimistisch was? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
CH4OS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:54:
[...]
Ik denk eerder dat er onmogelijk moet staan. ;)

Maar goed; prijslijst, 5 dagen is vanaf €50,-.

Op de site van Schiphol zelf gooien ze er een schepje bovenop.
Als je een ANWB abo hebt, kun je via de ANWB site 15% korting krijgen. Dan zit je op €42.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

OverSoft schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:32:
Als je een ANWB abo hebt, kun je via de ANWB site 15% korting krijgen. Dan zit je op €42.50
Is alsnog op meer dan €36,- zoals gevraagd door TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
CH4OS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:33:
[...]
Is alsnog op meer dan €36,- zoals gevraagd door TS.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 22:21

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

[...]

Ik werk op Schiphol en zie die gasten dagelijks scheuren met auto's van andere. Piepende banden, scherp door de bochten en altijd veeeel te hard. Nee dat kan ik je inderdaad zeeeer afraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:22

Orac

Ik mis je papa.

Je hebt ook valet service bedrijven waar je zelf de auto parkeert en je de autosleutel meeneemt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Orac schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:46:
Je hebt ook valet service bedrijven waar je zelf de auto parkeert en je de autosleutel meeneemt.
Noemen we dat niet gewoon een parkeerplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Rub147 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:50:
[...]

Noemen we dat niet gewoon een parkeerplaats?
:F Nee, je auto staat dan op een afgesloten parkeerterrein en je wordt direct met een busje naar Schiphol gebracht en weer opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 21:52
Even voor het archief.

Ik zie hier mensen amstelveen noemen als oplossing en dan lopen naar het busstation amstelveen.

Amstelveen gaat hier tegen maatregelen voor treffen, zie website.

Dit wordt stapsgewijs ingevoerd in de komende jaren.

https://www.amstelveen.nl...g-vergunningparkeren-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Orac schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:04:
:F Nee, je auto staat dan op een afgesloten parkeerterrein en je wordt direct met een busje naar Schiphol gebracht en weer opgehaald.
Dat is geen valet. ;) Bij valet rijdt jij ergens naar toe en een chaffeur zet de auto weg voor je bij hunzelf. Zij zorgen dan bij terugkomst dat de auto voor de deur staat. Net als bij hotels. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

CH4OS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:35:
[...]
Dat is geen valet. ;) Bij valet rijdt jij ergens naar toe en een chaffeur zet de auto weg voor je bij hunzelf. Zij zorgen dan bij terugkomst dat de auto voor de deur staat. Net als bij hotels. ;)
:$ Daar heb jij weer gelijk in. :) Kennelijk bedoel ik Shuttle parkeren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
OverSoft schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Een weekendje Brugge kan zomaar duurder zijn dan een weekendje Barcelona...
Wie ben jij om te bepalen wie mag vliegen en wie niet?

Vrije markt werking zorgt daar wel voor.
Je kunt altijd nog een Ganzenbord-weekendje houden aan de keukentafel. :+

Ik schrijf nergens dat er niet gevlogen mag worden, maar je kunt pas vliegen als je het ook kunt betalen. Parkeren en een hapje+ drankje op Plaza horen daar ook bij.

De idioot lage prijzen van vliegen hebben vrijwel niks te maken met de marktwerking, maar alles met het kunstmatig goedkoop houden van vliegen. Waar jij aan de pomp minimaal €1 aan BTW en accijnzen mag aftikken, onder het mom van de grootste leugen in dit land dat "De vervuiler betaald" zijn internationale- en binnenlandse commerciële vluchten vrijgesteld van BTW en accijnzen, waardoor een litertje Jet A1 geen €1,61 kost, maar hooguit €0,80.
Als we de prijzen gewoon aan de marktwerking zouden overlaten en er ook voor internationale AOC vluchten of ander commerciële vluchten, BTW en accijnzen zouden gaan heffen, konden Cor en Don wel inpakken. Dan werd het lekker rustig in de all-inclusive en zouden de buspendels weer gouden zaken gaan doen, tegen prijzen waar je wel kon spreken over marktwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:28
Ga met de auto op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Peatsmoke schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 05:32:
[...]

De idioot lage prijzen van vliegen hebben vrijwel niks te maken met de marktwerking, maar alles met het kunstmatig goedkoop houden van vliegen. Waar jij aan de pomp minimaal €1 aan BTW en accijnzen mag aftikken, onder het mom van de grootste leugen in dit land dat "De vervuiler betaald" zijn internationale- en binnenlandse commerciële vluchten vrijgesteld van BTW en accijnzen, waardoor een litertje Jet A1 geen €1,61 kost, maar hooguit €0,80.
Als we de prijzen gewoon aan de marktwerking zouden overlaten en er ook voor internationale AOC vluchten of ander commerciële vluchten, BTW en accijnzen zouden gaan heffen, konden Cor en Don wel inpakken. Dan werd het lekker rustig in de all-inclusive en zouden de buspendels weer gouden zaken gaan doen, tegen prijzen waar je wel kon spreken over marktwerking.
Vergis de achterlijke hoogte van de accijns op benzine niet met de daadwerkelijke prijs van kerosine...
Of moet de complete VS ook maar even 4x zoveel voor hun benzine gaan betalen?

Ook is de hoeveelheid brandstof per persoon per mijl veel efficiënter in een vliegtuig dan in een auto.
Overigens zit er al accijns op kerosine, maar niet de €1 die er per liter op "consumenten benzine" zit.

BTW ben ik het dan wel weer mee eens, er mag best 21% belasting over een ticket worden geheven, WARE het niet dat er mega veel belasting op een ticket zit in de vorm van luchthaven belasting, instapbelasting (ja, echt waar) en luchtruim belasting.

Maar met 21% BTW krijg je de meeste mensen het vliegtuig niet uit.

Maatschappijen als RyanAir verkopen de eerste tickets voor peanuts en de laatst beschikbare stoelen voor 100+ euro per enkele vlucht. Zo zijn mensen die er snel bij zijn super goedkoop uit, maar houden ze toch een paar duizend euro (winst) over aan iedere vlucht. Dat lijkt niet veel, maar met 1700 vluchten per dag is dat best aardig.

Overigens vlieg ik er nooit meer mee, goedkoop is duurkoop, je moet overal voor bijbetalen en de verkoop opdringerigheid is niet mijn ding. Dan betaal ik wel 5 tientjes meer om met KLM te vliegen en gratis mijn lunch, koffer, etc... te krijgen.
Maar voor mensen die het wel prettig vinden, lekker laten gaan. Ik zit meestal toch niet in dezelfde hotels...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
joke_name schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:29:
Even voor het archief.

Ik zie hier mensen amstelveen noemen als oplossing en dan lopen naar het busstation amstelveen.

Amstelveen gaat hier tegen maatregelen voor treffen, zie website.

Dit wordt stapsgewijs ingevoerd in de komende jaren.

https://www.amstelveen.nl...g-vergunningparkeren-2019
Klopt en heel erg terecht. Ik had liever gezien dat Amstelveen meer blauwe kaart had ingevoerd.
Het moet wel want iedereen parkeert hier maar want wij hebben last van Schiphol en Amsterdam. Dubbelpech kan je het noemen want onze OV infrastructuur is gewoon geweldig. Wat de meeste mensen die naar Amsterdam gaan, niet weten dat je goedkoper op P+R kan parkeren waarbij je 5 gratis 24 uurs OV tickets krijgt voor maar € 8 per dag parkeren in de P+R.
Daarnaast mag men bellen als een auto langer dan 2 dagen stil staat en dan komt de politie al.
Ik vind het al zo aso om te gaan vragen waar je gratis kan parkeren. Als je vliegtuig kan betalen, betaal dan ook even je parkeergeld. Ga op een terrein staan en niet egoïstisch aan jezelf denken en de auto voor andermans deur neerzetten omdat jij gratis moet parkeren. Denk ook aan andere mensen want daardoor moet Amstelveen deze maatregelen nemen. Andere mensen kunnen dan geen gebruik maken van deze plek en het is geven en nemen in de maatschappij. Is het ook zo moeilijk om de trein te nemen of ander vervoersmiddel om naar Schiphol te komen?
Ik zou er persoonlijk niet van kunnen slapen als mijn auto ergens onbeheerd staat, met alle gevolgen vandien en kans op vanalles en dan rustig op vakantie, no way.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een paar dagen kost het parkeren een paar tientjes. Gewoon een garage zoeken met pendeldienst (en dan niet een waar ze de auto voor je parkeren want dan weet je niet wat ze er die vijf dagen mee doen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
itsalex schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 06:42:
[...]

Klopt en heel erg terecht. Ik had liever gezien dat Amstelveen meer blauwe kaart had ingevoerd.
Het moet wel want iedereen parkeert hier maar want wij hebben last van Schiphol en Amsterdam. Dubbelpech kan je het noemen want onze OV infrastructuur is gewoon geweldig. Wat de meeste mensen die naar Amsterdam gaan, niet weten dat je goedkoper op P+R kan parkeren waarbij je 5 gratis 24 uurs OV tickets krijgt voor maar € 8 per dag parkeren in de P+R.
Daarnaast mag men bellen als een auto langer dan 2 dagen stil staat en dan komt de politie al.
Ik vind het al zo aso om te gaan vragen waar je gratis kan parkeren. Als je vliegtuig kan betalen, betaal dan ook even je parkeergeld. Ga op een terrein staan en niet egoïstisch aan jezelf denken en de auto voor andermans deur neerzetten omdat jij gratis moet parkeren. Denk ook aan andere mensen want daardoor moet Amstelveen deze maatregelen nemen. Andere mensen kunnen dan geen gebruik maken van deze plek en het is geven en nemen in de maatschappij. Is het ook zo moeilijk om de trein te nemen of ander vervoersmiddel om naar Schiphol te komen?
Ik zou er persoonlijk niet van kunnen slapen als mijn auto ergens onbeheerd staat, met alle gevolgen vandien en kans op vanalles en dan rustig op vakantie, no way.
Hou even op zeg. Mijn auto staat vaak genoeg 2 dagen of zelfs meer stil in m'n eigen straat. En er is meer dan genoeg plek. Blijkbaar verschilt het per buurt.... Zit ook vlakbij een bushalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Frieda schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:01:
[...]

Hou even op zeg. Mijn auto staat vaak genoeg 2 dagen of zelfs meer stil in m'n eigen straat. En er is meer dan genoeg plek. Blijkbaar verschilt het per buurt.... Zit ook vlakbij een bushalte.
Als je auto bekend is bij de buren is het geen probleem maar hier in de buurt staan ook vaak losse aanhangers/auto's en die worden iedere twee dagen verplaatst. De auto wordt dan "gemerkt" en als de handhaving dit ook ziet dan kan je inderdaad een boete verwachten of bezoek.
Er is namelijk al veel gebeurd met auto's die werden gedumpt en dan later door een Oostenbuur werd opgehaald. Dit waren veelal auto's met valse nummerborden. Dit was meestal overdag dat er vreemde figuren op parkeerplaatsen waren. Dus vandaar dat ze veel scherper erin zijn geworden.
Trouwens, het is toch niet fijn om twee dagen een bestelbus voor je deur te hebben staan en zeker bij een woonhuis. Kijk je de hele dag naar een hoop metaal voor je deur.
Het is echt een hoop gezeur en mensen zetten de auto maar gewoon neer en je zoekt het maar uit want het is toch gratis dus daar mag best een keer goed aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:27
[...]

Schiphol's eigen valet werkt prima. Je kunt natuurlijk even checken aan welk bedrijf (tegen welke prijs) je je auto mee geeft.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Laatste keer dat wij via Schiphol vlogen, hebben we geparkeerd bij Breukelen.
De verbinding naar Schiphol is best oke en we hadden toch alleen handbagage.

Sassenheim is nog handiger, want dan heb je een directe verbinding, maar dat is voor ons weer een stuk verder rijden.

Beiden zijn volgens mij gratis, maar ik weet niet of het OV daar rijdt om 4:00-5:00 uur.
Gratis betekent overigens ook dat er niemand aanwezig is, dus of je dat 'veilig' kunt noemen in jouw boekje, mag je zelf beoordelen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:16
Wat een gedoe voor paar tientjes.

Je kan je auto ook bij busstation Beukenhorst zetten in Hoofddorp. Vanaf daar is het < 10m met de bus. Wordt daar al maandenlang massaal geparkeerd op twee veldjes onder het station, tot op heden zonder consequenties.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

VidaR-9 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:19:
Wat een gedoe voor paar tientjes.

Je kan je auto ook bij busstation Beukenhorst zetten in Hoofddorp. Vanaf daar is het < 10m met de bus. Wordt daar al maandenlang massaal geparkeerd op twee veldjes onder het station, tot op heden zonder consequenties.
34 euro verschil zou ik ook de moeite niet voor doen. Gewoon een P en R zoeken met pendeldienst zonder valet dienst. Een gratis P + R in de buurt van Amsterdam zal altijd minder veilig zijn. Op een veldje parkeren zou ik ook niet doen als het voor meerdere dagen is, als ze op dag 1 van de vakantie briefjes met waarschuwingen uitdelen zie je die niet en blijft je auto daar als enige staan met consequenties. Alles wegslepen of alles wielklemmen geven zullen ze niet doen, maar als er nog maar een auto staat :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoezo aso? Zolang je niet minuten lang met een ronkende motor gaat staan, niet uitgebreid met elkaar luid praten op straat en niet met de bagageklep gaat smijten valt het reuze mee. Die enige die wakker wordt zal diegene zijn die al om andere redenen slecht slaapt. Desnoods zou je in zo'n geval de bagage al in de nacht kunnen inpakken zodat je binnen een paar minuten echt weg bent, zodra je de voordeur dichttrekt.

Mijn moeder en d'r vriend vertrekken ook vaak met de auto om 3 uur 's nachts, als ze naar Oostenrijk gaan.

Persoonlijk zou ik niet je auto voor een week op een onbewaakte parkeerplaats zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 12-01-2019 11:27 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chm123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
drfrisbee schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:12:
P&r sassenheim en dan de stoptrein is volgens mij ook een snelle en goedkope optie
forensen zoals ik haten mensen zoals jij :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

AW_Bos schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Hoezo aso? Zolang je niet minuten lang met een ronkende motor gaat staan, niet uitgebreid met elkaar luid praten op straat en niet met de bagageklep gaat smijten valt het reuze mee. Die enige die wakker wordt zal diegene zijn die al om andere redenen slecht slaapt. Desnoods zou je in zo'n geval de bagage al in de nacht kunnen inpakken zodat je binnen een paar minuten echt weg bent, zodra je de voordeur dichttrekt.

Mijn moeder en d'r vriend vertrekken ook vaak met de auto om 3 uur 's nachts, als ze naar Oostenrijk gaan.

Persoonlijk zou ik niet je auto voor een week op een onbewaakte parkeerplaats zetten.
Hij bedoelt dat het aso is om ergens je auto 5 dagen in een woonwijk te zetten, niet dat het aso is om uit je eigen wijk met de auto te vertrekken (zoals jij impliceert).

Ik zit hier in mijn wijk ook niet op auto's van niet-bewoners te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
shoombak schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:37:
[...]

forensen zoals ik haten mensen zoals jij :*
Ik vind haten wel erg ver gaan... 8)7

En om mijn handen dan gelijk even in onschuld te wassen, ik gebruik mijn eigen tip niet. Ben een groot liefhebber van de trein die onder schiphol stopt... En voor de andere forenzen (ik snap ineens waarom ze mij zo boos aankijken in de trein...) zal ik dit soort domme dingen niet meer roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

UBER! scheelt je een hoop geld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22
AW_Bos schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:25:
[...]
Die enige die wakker wordt zal diegene zijn die al om andere redenen slecht slaapt.
Leuk hoor, iemand die om andere redenen al slecht slaapt nog eens extra wakker houden :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Misschien is dit nog wel een tip voor de kort parkeerders: Q-Park

Dit is denk ik nog wel de goedkoopste oplossing bij meerdere personen voor een korte periode. Geen gedoe met vreemde (taxi)chauffeurs of die helemaal geen mensen mogen vervoeren, je auto hoeft niet geparkeerd te worden (dat doe jezelf), niemand rijdt in je auto, staat veilig en overdekt.

Dit is inclusief gratis vervoer van én naar Schiphol voor maximaal 5 personen. De bus gaat 7 keer per uur!!!! overdag en 's avonds iets minder frequent. Duurt 15 minuten en dan ben je op Schiphol.

Is het dus goedkoper met 3 mensen ergens "gratis" te parkeren bv Amstelveen? 3 personen x 2 (retour) x € 4 = € 24 maar dat is Amstelveen als je Hoofddorp doet is nog duurder en ga je met 5 personen dan is het simpelweg duurder, dus je kan dan beter op de Q-Park staan.

Kom je nog met de gipsvlucht terug en je gaat naar het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp dan ben je al bij je auto ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26
Het zal ongetwijfeld al gezegd hebben, maar waarom zoveel moeite voor wat tientjes?
Toevallig gisteren parking P3 overdekt geboekt voor 15 dagen, kost 115 euro.

Voor 5 dagen ga je toch niet zoveel moeite doen?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.