Hardeschijf data recovery bedrijf advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-04 02:25
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar advies en ervaringen over organisaties die kunnen helpen met het uitlezen van een kapotte harde schijf en - op dit moment - in Nederland gevestigd en persoonlijk aanspreekbaar is.
Het gaat mij nu niet zo zeer om de prijs maar om de geboden service en ervaring.

De schijf: Seagate st2000lm007

Het een en ander is al geprobeerd en ik ben nu opzoek naar iemand die het tegen betaling wil overnemen.

Het gaat om een schijf die van iemand anders is. Hij heeft van alles geprobeerd en is zelf best bekwaam met ICT-toepassing. Intussen is hij de wanhoop nabij en heeft hij mij gevraagd om met opties te komen.

Ik ben zelf ook niet onbekwaam (testdisk ed.) maar mijn kennis om op hardware gebied aan de slag te gaan is te miniem.

Het advies dat ik hier krijg hoop ik ook in de toekomst te kunnen gebruiken. Ik ga eventuele vervolg stappen hier met jullie delen.

Met vriendelijke groet,
Peran

[ Voor 22% gewijzigd door Peran op 08-01-2019 15:46 . Reden: Verduidelijking zoektocht ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15
Seagate Recovery Services?

Krijg uw digitale leven terug. Wij bieden opties om bestanden van elk schijfmerk en elk opslagapparaat te herstellen.

https://www.seagate.com/nl/nl/services-software/recover/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
NetWorker schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:26:
Seagate Recovery Services?

Krijg uw digitale leven terug. Wij bieden opties om bestanden van elk schijfmerk en elk opslagapparaat te herstellen.

https://www.seagate.com/nl/nl/services-software/recover/
Dank u.
Hebt u er persoonlijk ervaring mee?

Op dit moment zoeken we nog naar iemand in Nederland die eventueel 'verder in het proces met voornaam aan te spreken is', zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oftewel, je bent je data kwijt maar een professioneel bedrijf inschakelen en 800+ euro af tikken voor mogelijke recovery vind je te duur, en dus probeer je iemand te zoeken die het zwart kan.

Dan zit je hier verkeerd, dan moet je een oproepje in categorie: Computerhulp plaatsen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
The Eagle schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:09:
Oftewel, je bent je data kwijt maar een professioneel bedrijf inschakelen en 800+ euro af tikken voor mogelijke recovery vind je te duur, en dus probeer je iemand te zoeken die het zwart kan.

Dan zit je hier verkeerd, dan moet je een oproepje in categorie: Computerhulp plaatsen :)
Zeker weten niet!
Kom maar met je prijs, als ik je persoonlijk kan benaderen stel ik je voor aan mijn opdrachtgever(s).

Intussen bekomen van deze beschuldiging ;-)
Zal ik als nog ook een post opstellen in de gelinkte fora?

Ik snap dat mensen hier komen voor goedkoop advies, ik ook. Dit is niet het geval nu.
Graag advies en aanraders, bij voorkeur uit persoonlijk ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Peran op 08-01-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Ik heb voor een vorige werkgever ooit een disk laten recoveren door OnTrack: https://www.ontrack.com/nl-nl/
de service was prima en de tijd die men nodig had ok; qua prijs weet ik het niet meer zo goed.

Je zou ze eens kunnen contacten :)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Peran schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Zeker weten niet!
Kom maar met je prijs, als ik je persoonlijk kan benaderen stel ik je voor aan mijn opdrachtgever(s).

Intussen bekomen van deze beschuldiging ;-)
Zal ik als nog ook een post opstellen in de gelinkte fora?

Ik snap dat mensen hier komen voor goedkoop advies, ik ook. Dit is niet het geval nu.
Graag advies en aanraders, bij voorkeur uit persoonlijk ervaring.
Ok, dus dan wil je dat we je werk voor je doen? :P
Maar een goed startpunt is denk ik dit: Thematopic: Datarecovery
Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar ik mag aannemen dat daar wel het ea aan tips en ervaringen in staat. En ik ga er vanuit dat je die over het hoofd gezien hebt, ik moet ook even zoeken waar ie stond ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Wat is de huidige staat? Alles met tooltjes zelf proberen en als dat niet lukt het slachtoffer nog eens over de schutting gooien naar een professioneel bedrijf is een beetje de omgekeerde volgorde.

Is er enkel met een 1-op-1 kopie van de defecte schijf getest bijvoorbeeld?

Kan je wat specifieker ingaan op het probleem van de schijf, danwel de geprobeerde opties?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
The Eagle schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Ok, dus dan wil je dat we je werk voor je doen? :P
Maar een goed startpunt is denk ik dit: Thematopic: Datarecovery
Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar ik mag aannemen dat daar wel het ea aan tips en ervaringen in staat. En ik ga er vanuit dat je die over het hoofd gezien hebt, ik moet ook even zoeken waar ie stond ;)
Dank je wel.
Hier heb ik veel aan:
Nu op zoek naar een data recovery service, maar GVD die zijn duur :(1300 bij Cherub.be, 899 bij Stellar.be, 950 bij Digirec.nl en 995 bij ontrack.be. Datarecuperatie.be begint vanaf 688.5 (maar zou volgens de site wel 20% korting geven voor particulieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peran
@MsG
Dank je wel. Ik ga mijn best doen je vragen te beantwoorden.
MsG schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:24:
Wat is de huidige staat? Alles met tooltjes zelf proberen en als dat niet lukt het slachtoffer nog eens over de schutting gooien naar een professioneel bedrijf is een beetje de omgekeerde volgorde.
Het slachtoffer kwam ten einde raad naar mij toe en had al het een en ander geprobeerd. Ik ben nog opzoek naar vervolg stappen voor komende gedesinteresseerde / gelijkaardige situaties. Voor deze win win situatie heb ik aangegeven aan het slachtoffer dat ik mijn best ga doen.
Is er enkel met een 1-op-1 kopie van de defecte schijf getest bijvoorbeeld?
Dat is me nog niet duidelijk. Voor zo ver ik het begrepen heb was het niet meer mogelijk om de schijf uit te lezen. Daarmee neem ik aan dat er geen sprake is van een kopie.
Kan je wat specifieker ingaan op het probleem van de schijf, danwel de geprobeerde opties?
De schijf maakt herhaaldelijk een tikkend geluid.
De Seagate recovery tool loopt vast.
Diskmanager en apparaatbeheer laten geen schijf zien, wel de USB controler.
Een controller is vervangen. Dit is me niet geheel duidelijk hoe hij daar toe gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 15:37
Ik heb zelf goede ervaringen met het programma autopsy, maar dat werkt op schijven die (per ongelukt) zijn gewist. In jouw geval heb ik het idee dat de schijf mechanische kapot is en dan gaat het behoorlijk want centen kosten om de data te redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peran
veltnet schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:51:
Ik heb zelf goede ervaringen met het programma autopsy, maar dat werkt op schijven die (per ongelukt) zijn gewist. In jouw geval heb ik het idee dat de schijf mechanische kapot is en dan gaat het behoorlijk want centen kosten om de data te redden
Dat zegt ook mijn ervaring. De vraag is nu waar kan men - naar jullie ervaring - de centen met een goed gevoel uitgeven?

[ Voor 3% gewijzigd door Peran op 08-01-2019 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Seagate Data Recovery is een paar jaar geleden bezocht door Tweakers en no-cure, no-pay, veiliger geld uitgeven kan niet...

video: De complexiteit van dataherstel - Op bezoek in Seagates Data Recovery Lab

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 08-01-2019 19:15 ]

Pagina: 1