Vaag geluid

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Sinds een paar maanden heb ik last van een heel irritant iets. In het begin had ik er geen last van en dacht dat het iets met atmosferische storingen ofzo te maken had, maar het wordt er maar niet beter op. Het zit namelijk zo.

Door mijn boxen hoor ik een soort kraakgeluid, ongeveer hetzelfde geluid als wat je hoort als je aan een volumeknop van een oude versterker draait. Het komt heel plotseling en kan soms wel een minuut duren. Dan is het weer weg voor een half uur tot een uur totdat ie weer gaat kraken. Ik heb al van alles geprobeer (aarden, niet aarden en nog veel meer), maar het wil maar niet helpen. Ik heb het zo aangesloten:

PC -> subwoofer -> versterker

Het is overigens een zeer ver weg klinkend geluid. Je hoort het pas als de versterker hard staat (maar dat staat ie altijd). De subwoofer is het volgens mij niet (hij is niet afgeschermd, maar hij lust het geluid door en verandert het niet). Ik heb een jaar geleden trouwens wel eens last gehad dat ik een vage kroatische zender ontving op mijn subwoofer. De subwoofer had het zelf niet in de gaten, want hij ging automatisch uit na 3 minuten (dat doet ie als er geen geluid is). Ik heb er daarna nooit meer last van gehad. Weet iemand hoe ik van dit gekraak afkom? HELP!

P.S. Subwoofer is een WaveMaster 220
Versterker is een oude Philips (god knows welk type nummer) en mijn geluidskaart is een AC'97 (onboard op mijn MSI K7T-PRO).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Door mijn boxen hoor ik een soort kraakgeluid, ongeveer hetzelfde geluid als wat je hoort als je aan een volumeknop van een oude versterker draait.
en
Versterker is een oude Philips (god knows welk type nummer)
Is het niet gewoon de versterker?
Ik heb zelf hier ook nog een oude philips staan (gebruik 'm niet meer) en deze heeft ook de neiging af en toe te kraken. Gewoon zonder ergens aan te zitten. Beetje oudhollands aan de stekkers rammelen en er een klap op geven en het werkt weer (op korte termijn).
Of je speaker is niet helemaal lekker meer, kan ook nog...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• OverSoft
Speakers zijn nog wel goed, (denk ik), want ik hoor het even hard door alle speakers (links en rechts)

Verwijderd

je geeft zelf het antwoord al, je zegt het geluid dat bij oude versterkers hoort, en je hebt zelf een oude versterker.
Probeer anders de versterker van je pa ofzo ff aan te sluiten.

• OverSoft
nou, dat geluid hoor ik normaal (bij andere versterkers) als ik aan de volumeknop draai, maar ik zou het eens proberen (niet die van mijn pa, want ik ken mijn pa niet :))

Verwijderd

Als het je versterker is, helpt het om hem een keertje goed schoon te maken (van binnen), en de volumeknop met wat contactspray te behandelen. Het is een noodoplossing, maar helpt je iig tijdelijk van je probleem af...

Verwijderd

Hebben ze bij Creative niet ook een keer zoiets gehad? Toen moesten de mensen die radio ontvingen op hun subwoofer ze terugsturen naar de fabriek.

• OverSoft
ja, dat van creative weet ik, maar ik heb er sinds dien geen last meer van gehad. Maar daar ligt het niet aan, want het is geen radio, maar kraakiets...
Iig een andere versterker ga ik strax nog ff testen.

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Heb je al eens op het windows-volume-controle paneel gekeken?

Misschien staat de MIC / Line-in of iets dergelijks aan en stoort een beetje?

• OverSoft
Op maandag 23 juli 2001 13:40 schreef arie_kan het volgende:
Heb je al eens op het windows-volume-controle paneel gekeken?

Misschien staat de MIC / Line-in of iets dergelijks aan en stoort een beetje?
dat was het eerste wat ik heb gedaan, helpt niks

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb ook een AC'97 geluid en die kraakt als de HD laad (heel zachtjes, je hoort het ook niet door de muziek heen)

Is dat het ? Anders denk ik idd ook dat het de versterker is ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Veneus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 12:55
Op maandag 23 juli 2001 00:54 schreef -OverSoft- het volgende:

*knip*

PC -> subwoofer -> versterker

*knip*
P.S. Subwoofer is een WaveMaster 220
Is die subwoofer actief of passief?
Als actief vind ik deze volgorde van aansluiten een beetje raar :?

Ik ben in mijn knopjes http://www.notoyota.nl

Pagina: 1