Waarschuwing Wehkamp en andere sites

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

349686

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gister kreeg ik 3 bestelbevestigingen binnen van Wehkamp en daarbij 3 overeenkomsten voor gespreid betalen.

Het bleek dat ik in 3 orders:

4 x Bose in-ear bluetooth sport koptelefoon soundsport free Zwart
1 x JBL CHARGE4RED Bluetooth speaker
1 x JBL Flip 4 bluetooth speaker grijs

Met een totaal bedrag van € 994,- en 14% rente per jaar.

Gelukkig was ik er snel bij en kon ik de bestelling tegenhouden en als het goes is wordt alles nu teruggedraaid, maar ik wilde jullie toch even waarschuwen.

Het ging hier namelijk om de Wehkamp, waar ik 10 jaar geleden een laptop had gekocht op afbetaling. Nadat deze was afbetaald heb ik eigenlijk nooit meer iets bij Wehkamp gekocht, ik heb mij uitgeschreven van de nieuwsbrieven en dat was het.
Toen werd het 5 juni 2012 LinkedInn werd gehackt en er werden 6,5 miljoen gebruikersaccounts buitgemaakt inclusief wachtwoorden.
Toen bleek dat ik daarbij zat ben ik al mijn wachtwoorden gaan wijzigen, maar je raadt het al... Ik heb helemaal niet meer aan Wehkamp gedacht.
Je kunt je natuurlijk afvragen
  • Waarom houdt Wehkamp zijn wachtwoorden niet tegen een hack lijst
  • Waarom kun je na 10 jaar zonder in te loggen voor een kleine 1000 euro aan spullen bestellen zonder controle
  • Waarom is er geen 2 staps verificatie bij gespreid betalen
  • Waarom is er überhaupt geen controle (aangezien het adres ook al 5 jaar niet meer mijn adres is)
Gelukkig hebben ze het snel en goed opgepakt, maar voorkomen is beter dan genezen.

Dus, denk eens na of je ergens nog een account hebt waar je gespreid of achteraf kunt betalen en heb je daar ooit je wachtwoord gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:08
1. Omdat ze dat niet kunnen vanwege versleuteling
2. Omdat dat vaak genoeg goed gaat dat ze het risico kunnen nemen
3. Zie 2
4. Zie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En je houdt > 10 jaar hetzelfde wachtwoord ergens ondanks dat sites als https://haveibeenpwned.com uitgebreid in het nieuws zijn geweest, voornamelijk nadat er grote "data leaks" bekend zijn gemaakt.

Sorry maar dat klinkt dus minstens als een even grote fout van jouw kant als van Wehkamp.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-07 21:50

Hokkie

Hello

Dit heeft te maken met een risicoanalyse en de kosten ermee gepaard gaan om 'het risico' te beperken. Ik denk dat Wehkamp accepteert dat het eens per 1000 klanten fout gaat.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals in Shopping Forum - Beleid ook staat, zijn topics als deze niet de bedoeling. Hier hebben we de shopreviews voor.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.