Vraag over autosleutel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suuz1993
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-06 18:49
Beste,

Mijn Toyota Aygo uit 2012 heeft een sleutel met afstandsbediening.
De auto open ik ook altijd met de afstandsbediening.

Vorige week moest de auto naar de garage en heb ik de reservesleutel meegegeven omdat mijn huissleutel + autosleutel aan dezelfde sleutelbos zitten en ik deze dus nodig had om weer thuis naar binnen te kunnen.
De reservesleutel heeft geen afstandsbediening functie.

Een paar uur na het afleveren van de auto bij de garage werd ik gebeld met de mededeling dat het met de reservesleutel niet mogelijk is om de deuren van de auto open te maken maar wel de auto te starten met deze sleutel.

Verder waren er geen problemen gevonden en heb ik de auto na de beurt weer opgehaald.
Nu heb ik met beide sleutels bij thuiskomst gecheckt of ik de deuren open krijg door op de ouderwetse manier: sleutel in het slot en omdraaien.
Dit is dus niet het geval. Ik kan de autodeuren alleen open maken met de ingebouwde afstandsbediening. Dus als ik deze een keer kwijt raak of de batterij is leeg heb ik een probleem.

Mijn vraag: is dit normaal? Zo niet, hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik heb niet heel veel kennis van auto's.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Nee dat is niet normaal, lukt het wel bij het sleutelgat in de klep/andere kant?

Ben je de eerste eigenaar? Anyway ga naar de garage waar je dat ding gekocht hebt want dit klopt niet, waarschijnlijk is het contactslot gewisseld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 18:51

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gewoon van de werkende dan een "domme" bij laten maken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik verwacht dat iemand ooit een poging tot diefstal gedaan heeft met een schroevendraaier, als die geen schade maakt zie jij er niet veel van.

@GoldenSample meestal heb je geen sleutelgat aan de bijrijderskant als er standaard een afstandbediening geleverd wordt.

Ik verwacht dat je sleutel met afstandbediening ook niet werkt op je deur.

@NoFearCreations dat werkt dus niet, er zit of een ander slot in de deur of het slot is defect.

[ Voor 12% gewijzigd door True op 07-01-2019 19:18 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

True schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:18:
Ik verwacht dat iemand ooit een poging tot diefstal gedaan heeft met een schroevendraaier, als die geen schade maakt zie jij er niet veel van.
Op alle deuren?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suuz1993
GoldenSample schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:14:
Nee dat is niet normaal, lukt het wel bij het sleutelgat in de klep/andere kant?

Ben je de eerste eigenaar? Anyway ga naar de garage waar je dat ding gekocht hebt want dit klopt niet, waarschijnlijk is het contactslot gewisseld oid.
Zojuist beide deuren geprobeerd. Sleutelgat hangt na inspectie ook wat scheef. Verder geen schade te zien. Ik vermoed ook gewoon inbraak.

Ik ben de 3de eigenaar.
Vorig jaar heb ik ook al gezeik gehad met diefstal / schades. Zie topic: Toyota Aygo 2012 | diefstal wieldoppen, navigatie, deuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Centrale vergrendeling, met een slot maak je alle sloten los.
Nogmaals ik verwacht niet dat er twee sleutelgaten zitten op een Aygo van 2012, maar het zou kunnen. TS kan hier meer over vertellen.

edit: Jup gegarandeerd schade door inbraakpoging of succes zelfs.

[ Voor 9% gewijzigd door True op 07-01-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja dat zal dan inderdaad bij het stelen van die Tomtom gebeurd zijn, maar volgens mij heeft een Aygo wel twee sloten. Op een Google Image search zie ik ook overal een slot aan de rechterzijde.

edit: ah ts heeft beide deuren geprobeert en beide sloten werken niet. Dat is wel merkwaardig, maar kan natuurlijk dat beide deuren door inbraak beschadigd zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 07-01-2019 20:19 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suuz1993
True schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:37:
[...]

Centrale vergrendeling, met een slot maak je alle sloten los.
Nogmaals ik verwacht niet dat er twee sleutelgaten zitten op een Aygo van 2012, maar het zou kunnen. TS kan hier meer over vertellen.

edit: Jup gegarandeerd schade door inbraakpoging of succes zelfs.
Er zitten inderdaad 2 sleutelgaten op de Aygo.

Ik vermoed ook weer een inbraak... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het kan ook zijn dat dit is hoe ze binnen kwamen de vorige keer, niet heel vergezocht hoor. Heb je destijds de sleutelgaten wel goed gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suuz1993
Het zou inderdaad kunnen dat het nog van de diefstal van de navigatie van de vorige keer was. Maar ik vermoed dat dit nieuw is:

Ik heb hier ( zoals hier te lezen: Toyota Aygo 2012 | diefstal wieldoppen, navigatie, deuken... ) aangifte van gedaan. Er is vervolgens een schaderapport gemaakt door de verzekeraar. Deze heeft mijn auto gecontroleerd op inbraak- en diefstalschade. Hiervoor moest ik mijn auto ook bij de garage achterlaten. Ook hier heb ik destijds mijn reservesleutel achtergelaten. Ik heb een schadevergoeding gehad voor de navigatie. Dus als het slot destijds al niet werkte heeft de verzekeraar ook niet in mijn auto kunnen komen en vervolgens kunnen constateren dat de navigatie ook inderdaad weg was. Deze zat (voor de diefstal) onder een klap-klepje zoals hier: https://www.autoserviceop.../uploads/2018/09/86-9.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02:17

Mimiix

Professioneel Prutser

Heel stom misschien maar heb je al wd40 ofzo geprobeerd? Ik heb zelf ook een oude auto en weet uit ervaring dat als je een slot een tijd niet gebruikt het slecht opent / sluit.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:21
Vragen als "wat zei ... toen je belde" hebben geen toegevoegde waarde en zijn ongewenst. Hoe deze de volgende keer dus achterwege.

[ Voor 72% gewijzigd door deepbass909 op 09-01-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zorg dat je iig een reserver batterij in je portemonnee hebt.
Mocht de batterij een keer leeg zijn, kan je 'm makkelijk vervangen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:48
(jarig!)
Vermoedelijk zijn de sleutels + contactslot gewisseld voor een set van een andere Aygo. Hierbij zijn de sloten van de deuren niet vervangen en zit je nu dus met dit.

Om dit op te lossen zal de dealer waarschijnlijk aan de hand van de gegevens van jouw Toyota aan het juiste contactslot kunnen komen die correspondeert met jouw auto. Daarnaast zul je dan ook nieuwe sleutels moeten aanschaffen.

[ Voor 41% gewijzigd door Bas. op 08-01-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suuz1993
Vandaag bij daglicht foto's gemaakt en de garage gebeld.
Zij zijn er ook van overtuigd dat het een (poging tot) inbraak is. Het slot is volgens hen geforceerd.

Gisteravond zag ik nog niet dat er zoveel beschadiging rond het slot zat.
Zie foto's : https://imgur.com/0yH9TTM https://imgur.com/TN7BTyK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:21
wd200 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:31:
[mbr]Vragen als "wat zei ... toen je belde" hebben geen toegevoegde waarde en zijn ongewenst. Hoe deze de volgende keer dus achterwege.[/]
Was een oprechte vraag.. het is toch vreemd dat het kan, maar ok prima _/-\o_
Pagina: 1