Trage Data overdracht Seagate 6TB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Trage bestandsoverdracht.
ik heb gisteren zaterdag 5-1-2019 een nieuwe harde schijf gekocht bij de Mediamarkt.
Om dat mijn 2e harde schijf de D: is een 2TB harde schijf bijna vol zit.
De nieuwe schijf is een Seagate Backup Plus Hub 6TB.
Aangesloten met de bijgeleverde USB3 kabel ik heb hem aangesloten aan de USB3 Poort van mijn computer.
de interne 2e schijf is een (waar van af moet worden gelezen is een ST2000DM001 1ER164. 2TB
De overdracht data is 1.2 TB de rest doe ik hier na.
Volgens de fabriek gegevens moet de overdracht snelheid 160MB/s zijn en van de ST2000DM001 ongeveer 130MB/s moeten zijn?.

Maar helaas de overdracht snelheid is tussen de 3.4 en max 5.2 MB/s.
met gevolg hij is nu al bezig is van af zaterdagavond 17:30 uur tot zondagavond nu 20:50 uur en krijg mededeling Tijd Resterend: Meer dan een dag?!.nog 651 GB te gaan.
Het zijn ongeveer 150 bestanden groot en kleine bestanden van flightsimulator en div. addons en documenten enz.
Vraag is of dit normaal is mijn computer is een I7 4.2Ghz 16 GB geheugen 250 SSD en 2TB Sata schijf
Windows 8
Help
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-01-2019 21:45)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:08:
het is nu 21:05 uur melding nog 7.30 te gaan de overdrachtssnelheid slingert tussen de 16 MB/s en de 25 MB/s
:? Sorry maar dit boeit me niet?

Ter info; je weet dat de vermelde snelheden op een verpakking / spec-sheet de maximale snelheden zijn? En dat je dat alleen haalt als je (enorm) grote bestanden verstuurt?

Met een seconde of 30 kan je een scriptje maken dat 100.000 bestandjes van 1K per stuk genereert; als je die naar een andere disk stuurt (USB of SATA), stort de performance volledig in naar "enkele bestanden per seconde".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:03:
Aangesloten met de bijgeleverde USB3 kabel ik heb hem aangesloten aan de USB3 Poort van mijn computer.
Als ik een Seagate HUB 6TB opzoek op internet, daar hoort een aparte voeding bij? Die heb je ook aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Over wat voor computer hebben we het? Merk, type, moederbord enz? Graag veel meer informatie verschaffen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is nu 21:05 uur melding nog 7.30 te gaan de overdrachtssnelheid slingert tussen de 16 MB/s en de 25 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga ik uit zoeken

Max3400 bedank heb eigen topic aangemaakt

Gr Jan

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:08:
:? Sorry maar dit boeit me niet?

Ter info; je weet dat de vermelde snelheden op een verpakking / spec-sheet de maximale snelheden zijn? En dat je dat alleen haalt als je (enorm) grote bestanden verstuurt?

Met een seconde of 30 kan je een scriptje maken dat 100.000 bestandjes van 1K per stuk genereert; als je die naar een andere disk stuurt (USB of SATA), stort de performance volledig in naar "enkele bestanden per seconde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
max3400

op de doos staat niks bijsluiter over de garantie enz.

voeding aangesloten ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
De opgegeven (maximale) snelheden gaan over grote bestanden. Als jij allemaal kleine bestandjes aan het kopiëren bent, dan is de maximale snelheid veel lager.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:37
Hier een soortgelijke issue:
Harde schijf traag (en dan ook echt héél traag)
The_Doman schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:09:
Je kan de write caching voor de USB HDD aanzetten (better performance policy optie).
Het schrijven van kleine bestanden zal dan heel veel sneller gaan.
TenForums: Enable or Disable Disk Write Caching in Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kopt wel kleine bestanden nu overgezet van af gisteren 17:30 uur-21:40 uur
613.773 bestanden en 3.521 mappen en 652 GB nog 581 Gb te gaan 6.30 uur te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij zal morgenochtend wel klaar zijn hoop ik bedank allemaal voor de info

Gr Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

De gouden regel is: hoe meer (vooral kleine) bestanden, hoe langer het duurt. 1 .zip file van 1tb groot zal vele veeele malen sneller gaan dan 100.000 kleine bestandjes van in totaal 1tb.

Dat jouw snelheid over zoveel files zo traag gaat is heel normaal. Zelfs een SSD zou hier moeite mee hebben al gaat dat wel een stuk sneller natuurlijk.
Pagina: 1