Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Smartphone als beveiligingscamera

Pagina: 1
Acties:

• JbSh
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-02 16:51
Beste tweakers

We hebben hier momenteel nog een oude Medion smartphone liggen waar we niets mee doen. Binnenkort hebben we ook nog een LG die niet meer gebruikt zal worden. Ik twijfel om deze te gebruiken als (soort van) beveiligingscamera's. Dit lijkt me wel een goed idee, maar ik weet niet zeker of het wel brandveilig is om een smartphone 24/7 aan de lader te laten. Ik heb ook naar andere IP-camera's gekeken online. Bijvoorbeeld de Foscam C1; maar volgens de reviews werkt de firmware van die camera slecht. Op het eerste zicht leek ook de Ezviz Mini O 180 interessant, maar bij die camera kan je de beelden niet uploaden op een ftp server, waardoor als eventuele inbrekers de camera meenemen (wat heel makkelijk is) we ook de beelden kwijt zijn. Ook waren er enkele bugs waardoor je soms de beelden van de bewegingsdetecties niet kan bekijken. Een camera zoals de Netatmo Welcome kost dan meteeen al €180.

Iemand die ook een oude smartphone gebruikt? Of is zo'n IP-camera, ondanks de tekortkomingen, toch een betere optie?

Alvast bedankt!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat dit met computerhardware te maken heeft is mij niet helemaal duidelijk. Schopje naar DED.

• JbSh
@br00ky Ik twijfelde waar ik het moest zetten. Bedankt voor het schopje.

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Foscam is inderdaad niet zo goed, wellicht is een Dahua IPC-K15 iets?
Ik heb recent een Dahua dome camera aangeschaft, en ik was verrast met de kwaliteit van het apparaat.
Wellicht heb je nog wel een NVR nodig, want cloud gebaseerd is het niet. Dan heb je een Nest nodig oid.

Anderzijds zijn er apps als Alfred en Manything, ik heb dat geprobeerd met een iPhone 4S, maar de telefoon is heel snel erg warm. Immers kost de camera veel energie en processorkracht. Of dit langdurig een goed idee is betwijfel ik.

• JbSh
@jeroen3 bedankt. Een NVR kost ook meteen weer een pak geld, dus dat vind ik het niet echt waard.

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Je kunt een NVR maken van een oude pc.

• JbSh
@jeroen3 Ik zie dat zo'n Dahua dome camera zelf eigenlijk ook al veel geld kost. We hebben geen oude pc om een NVR van te maken, helaas. En als ik er wel één zou hebben zou ik ook twijfelen aan de brandveiligheid daarvan.

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Goede camerabeveiliging is nu eenmaal best kostbaar. Als je kijkt naar Axis, wat vaak bij bedrijven hangt, dan is Dahua ineens niet zo gek geprijsd. Naast Dahua is er ook nog Hikvision, maar daar heb ik geen ervaring mee. Overigens is naast een oude pc ook een NAS mogelijk. Die heeft hier vaak software voor.

Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

jeroen3 wijzigde deze reactie 06-01-2019 15:08 (27%)

• JbSh
@jeroen3 Mijn NAS (WD My Cloud) heeft die optie jammer genoeg niet. Er moet toch wel een goedkopere camera zijn die naar een ftp server kan uploaden? Maar om niet naar aankoopadvies te vragen ga ik hier nu niet verder op in (Tweakers regels) :p
EDIT: ik denk dat ik het gevonden heb. De iSmartAlarm Keep. Goed geprijsd (€100) en gratis storage. Enige nadeel is dat je de opgeslagen beelden niet kan verwijderen, maar daar kan ik mee leven.

JbSh wijzigde deze reactie 06-01-2019 15:34 (33%)

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 18:52
Ik heb hier sinds enige tijd (kleine 2 jaar) m'n oude samsung S3 gezet als ip camera. Hiervoor gebruik ik (de gratis versie van) ip webcam.
Meestal gaat het goed maar af en toe valt hij uit. Na enkele maanden was de batterij wel kapot gegaan door het continue laden (ze stond bol). Ik heb toen de batterij eruit gehaald en rechtstreeks 3.7V aangesloten op de pinnen van de batterij (met de S3 gaat dat nog zomaar, bij m'n S5 lukte dat niet) en sinds deze aanpassing is hij veel stabieler (valt maar om de 3 a 4 maanden eens uit).

Het beeld is natuurlijk niet te vergelijken met deze van een echte ip camera: tijdens gewoon daglicht is het goed, maar bij weinig licht is de (S3 toch) eigenlijk slecht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Linux: voor blije, gezonde hardware

• JbSh
@Promy & @AlterEgo Thx! De Medion heeft geen vervangbare batterij, dus dat risico neem ik niet. De LG kan binnenkort misschien wel gebruikt worden. Maar ik denk toch voor die Keep te gaan van iSmartAlarm. Dan ben ik 100% zeker over de veiligheid. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
JbSh schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:53:

Iemand die ook een oude smartphone gebruikt? Of is zo'n IP-camera, ondanks de tekortkomingen, toch een betere optie?

Alvast bedankt!
https://alfred.camera/

• JbSh
@jobr Bedankt, maar eigenlijk had jeroen13 'Alfred' al aangehaald :)

Soms actief. Soms.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True