Vannacht is mijn trouwe montage pc heen gegaan. Spijtig want ik heb met spoed een tijdelijke vervanger nodig voor werk en heb geen groot budget.
Hij heeft het 6/7 jaar vol gehouden en de spec's zijn ook niet meer top of the bill.
De spec's:
moederbord 1155 intel z77 chipset usb 3.0
processor CPU 1155 INTEL CORE i5-3450
VGA NVIDIA GTX660 2048MB VGA/DVI/HDMI
Geheugen MEM 16GB DUAL-DDR3 PC10700 (2X8)
Harddisk 3.5 INCH SATA HDD
Floppy ssd 120GB SATA600 SAMSUNG 840k
ik doe hier een oproep omdat mijn kennis van pc's minimaal is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Editten & renderren. Waarnodig kan hij gebruikt worden voor leisure, maar grotendeels edit/render. Beelden geschoten op canon D650 1280x720 1080p. Ik gebruikte Sony vegas 13; misschien dat ik een nieuwere variant wil maar het blijft vegas. Het gaat om projecten waar 40gb op een externe harde schijf (80min aan beeld) wordt terug geknipt tot 5-7 min. Windows.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 500 en 750,-. Heel cheap. noodbudget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus helaas geen verstand ervan.. maar wat ik weet is;
- speakers ingang
- microfoon ingang
- 4 usb normaal
- 2 usb 2.0
- hdmi poort
- windows
en natuurlijk de rest van de kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid, grote, energie verbruik maakt niet uit. Het is voor mijn werk belangrijk dat is asap aan de slag kan gaan met 1080p gefilmde beelden bewerken. Dat het niet de beste PC wordt kan ik meeleven, maar ik zoek een goeie tijdelijke tussenstop die niet "je van het" is; maar die de klus wel klaart. Qua render maakt het mij niet uit hoelang het duurt, ik kan best een uur wachten als het de prijs drukt.
Ga je overklokken?
Ben daar helaas een leek in, dus nee?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand iets weet voor een goedkope minimale edit/render pc voor het monteren van (soms hd) 1080p beelden in sony vegas. Hij zal op korte termijn nodig moeten zijn tegen een lage prijs. Mijn voorkeur gaat uit naar een Windows systeem. Het is voor mij een tussenstop; ik ga doorwerken voor een "echt" grote montage computer. Dit moet echt zijn wat je minimaal nodig hebt. Alle info en elke tip is al welkom; zelf ben ik er helaas niet in thuis.
Hij heeft het 6/7 jaar vol gehouden en de spec's zijn ook niet meer top of the bill.
De spec's:
moederbord 1155 intel z77 chipset usb 3.0
processor CPU 1155 INTEL CORE i5-3450
VGA NVIDIA GTX660 2048MB VGA/DVI/HDMI
Geheugen MEM 16GB DUAL-DDR3 PC10700 (2X8)
Harddisk 3.5 INCH SATA HDD
Floppy ssd 120GB SATA600 SAMSUNG 840k
ik doe hier een oproep omdat mijn kennis van pc's minimaal is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Editten & renderren. Waarnodig kan hij gebruikt worden voor leisure, maar grotendeels edit/render. Beelden geschoten op canon D650 1280x720 1080p. Ik gebruikte Sony vegas 13; misschien dat ik een nieuwere variant wil maar het blijft vegas. Het gaat om projecten waar 40gb op een externe harde schijf (80min aan beeld) wordt terug geknipt tot 5-7 min. Windows.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 500 en 750,-. Heel cheap. noodbudget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dus helaas geen verstand ervan.. maar wat ik weet is;
- speakers ingang
- microfoon ingang
- 4 usb normaal
- 2 usb 2.0
- hdmi poort
- windows
en natuurlijk de rest van de kast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid, grote, energie verbruik maakt niet uit. Het is voor mijn werk belangrijk dat is asap aan de slag kan gaan met 1080p gefilmde beelden bewerken. Dat het niet de beste PC wordt kan ik meeleven, maar ik zoek een goeie tijdelijke tussenstop die niet "je van het" is; maar die de klus wel klaart. Qua render maakt het mij niet uit hoelang het duurt, ik kan best een uur wachten als het de prijs drukt.
Ga je overklokken?
Ben daar helaas een leek in, dus nee?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat iemand iets weet voor een goedkope minimale edit/render pc voor het monteren van (soms hd) 1080p beelden in sony vegas. Hij zal op korte termijn nodig moeten zijn tegen een lage prijs. Mijn voorkeur gaat uit naar een Windows systeem. Het is voor mij een tussenstop; ik ga doorwerken voor een "echt" grote montage computer. Dit moet echt zijn wat je minimaal nodig hebt. Alle info en elke tip is al welkom; zelf ben ik er helaas niet in thuis.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2019 06:18 ]