Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:51
Ik heb bij ABNAMRO een spaarrekening die momenteel gekoppeld is aan m'n betaalrekening. Nou staat daar een aardig bedrag op, en ik voel me er niet meer zo veilig bij dat die koppeling er is. Als iemand m'n pas en pin heeft, dan is dat geld zo weg.

Ik heb ook een betaalrekening bij ING voor dagelijkse uitgaven. In het verleden heb ik een tegenrekening bij ASN gehad, waarbij je geld alleen tussen die rekening en de betaalrekening kunt overboeken. Daar zit een vertraging van een werkdag tussen. Misschien is die vertraging met het nieuwe banksysteem waarbij overboekingen direct verwerkt worden verleden tijd - geen idee.

Ik kan natuurlijk een spaarrekening bij een andere bank openen, of weer een tegenrekening openen, maar ik zou graag wat meer opties verkennen.

Wat voor manieren gebruiken jullie om je spaargeld veilig weg te zetten zodat het niet eenvoudig over te boeken is door anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:18
Met alleen je pincode en je pas ben je er nog niet. Je moet ook toegang tot je mobiel bankieren app hebben, of de inloggegevens van de website weten. Er is in zekere mate een two factor authentication aanwezig. Maar het kan altijd beter.

Kun je je daarom niet veel beter afvragen hoe je je huidige bankzaken kunt verbeteren? Ga bijvoorbeeld eens na of je veilige wachtwoorden hebt (computer, telefoon, etc), alles up to date is (software, firmware). Verwijder eventueel de mobiel bankieren apps van je telefoon, etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Als je het niet gelijk nodig hebt zijn deposito's handig of spaarrekeningen met een vaste tegenrekening. Moneyou heeft bijvoorbeeld beiden in dezelfde spaar app zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:49
Ik weet niet of alle banken het aanbieden, maar mijn bank heeft naast een "normale" spaarrekening ook "periode" spaarrekeningen. Je kunt er gewoon vrij geld bijsorten en afhalen, maar als je er geld vanaf haalt is er een minimum termijn van 30 of 90 dagen voordat je het geld op je andere rekening krijgt. In ruil daarvoor krijg je een (iets) hogere rente. Als je het geld binnen een aanzienlijke tijd nodig hebt, maar 30 dagen nadat je dat weet tijd genoeg is, bied zoiets een uitkomst. Je kunt het namelijk tussentijds gewoon annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:40:
Met alleen je pincode en je pas ben je er nog niet.
Dan ben je er wel hoor. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een standaard ABN Amro E Dentifier en je kan doen wat je wil. Pinpas met pincode = volledige controle over betaal en spaarrekening.

Verdere info die nodig is staat namelijk op de pas. (Rekeningnummer en kaartnummer)

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 02-01-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

PilatuS schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:45:
Dan ben je er wel hoor. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een standaard ABN Amro E Dentifier en je kan doen wat je wil. Pinpas met pincode = volledige controle over betaal en spaarrekening.

Verder info die nodig is staat nammelijk op de pas. (Rekeningnummer en kaartnummer)
Koel. Dan is de eenvoudige oplossing dus het oversluizen naar de ING. Daar kan dat namelijk niet....

Voor mijn ING rekening heb je een goedgekeurd device nodig. Dat krijg je alleen door in te loggen op de website met een username/password. Die is alleen te wijzigen door een brief naar het geregistreerde huisadres te laten sturen.

@Anoniem: 37297 simpele oplossing dus: Alles naar de ING over boeken en je rekening bij de ABNAMRO gewoon meteen opheffen. Die heb je dan helemaal niet meer nodig.

Bij ING gaan overboekingen tussen spaar en betaal gewoon onmidddelijk. Naar andere ING rekeningen is het geld meteen beschikbaar maar zit je wel met een rentedag (indien je rood staat; anders krijg je zowieso geen rente :-D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
oohh schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:40:
Met alleen je pincode en je pas ben je er nog niet. Je moet ook toegang tot je mobiel bankieren app hebben, of de inloggegevens van de website weten. Er is in zekere mate een two factor authentication aanwezig. Maar het kan altijd beter.
Het is inderdaad two factor: pas (fysiek) en pin (kennis). Maar echt, bij ABN AMRO en ook Rabobank heb je met een pas en PIN voldoende om in te loggen. Ja je hebt ook nog een edentifier nodig, maar die zijn voor alle klanten gelijk. Op de app kun je een limiet per dag instellen, maar daar gaat het niet om. Als je weet wat je doet, dan log je in op de website. Bij ING heb je een aparte login, maar eigenlijk vind ik de beveiliging daar minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Tja. Omzetten naar crypto en op een coldwallet opslaan.

2de ABN rekening voor je spaargeld. En hiervan de pas nooit meenemen.

Over naar de ING.. maar als je mijn telefoon en code hebt kan je ook vrij overmaken van spaar naar betaal rekening. Dus IPV code en pas, is telefoon en code voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Hoe groot acht je de kans dat dit je gaat overkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Uiteindelijk zoek je dus een schijn manier. Want om jouw pas en pin te bezitten zouden ze al bij je moeten staan en je bedreigen met een mes of pistool. Dan wil je toch zo snel mogelijk hetgeen je hebt aan de geven zodat je er af bent?

Als ze gaan winkelen met jouw pas in een winkel dan zijn er video opnames, doe je aangifte en krijg je het geld wel weer retour.

Geld opnemen is gelimiteerd tot 500 euro, ook daarbij geldt bovenstaande.

Hetzelfde als je wordt gedwongen het geld over te boeken naar een andere rekening. Maar ook daarvoor heb je boven een bepaald bedrag per dag je reader nodig die thuis ligt.

In andere woorden: voor wat voor een scenario ben je bang? Echt, ik heb mijn spaarrekening overzicht standaard op 'niet weergeven' staan in de ABN app en als je daar bang voor bent dan moet je de app gewoon niet installeren op je telefoon :-) dan heb je altijd die vervelende reader nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door President op 02-01-2019 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sumac
ThomasG schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:45:
Ik weet niet of alle banken het aanbieden, maar mijn bank heeft naast een "normale" spaarrekening ook "periode" spaarrekeningen. Je kunt er gewoon vrij geld bijsorten en afhalen, maar als je er geld vanaf haalt is er een minimum termijn van 30 of 90 dagen voordat je het geld op je andere rekening krijgt. In ruil daarvoor krijg je een (iets) hogere rente. Als je het geld binnen een aanzienlijke tijd nodig hebt, maar 30 dagen nadat je dat weet tijd genoeg is, bied zoiets een uitkomst. Je kunt het namelijk tussentijds gewoon annuleren.
Dat is bij de Rabo neem ik aan? Die hebben zoiets. Misschien is dat wel zinnig, met 30 dagen is er voldoende ruimte om terug te kunnen boeken als het nodig is, en ik kan natuurlijk een beperkt bedrag op de spaarrekening bij ABNAMRO laten staan. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is die 30 dagen te omzeilen, bv met een boete. Dan verdwijnt het nut weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Nu online
sumac schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:04:
[...]

Dat is bij de Rabo neem ik aan? Die hebben zoiets. Misschien is dat wel zinnig, met 30 dagen is er voldoende ruimte om terug te kunnen boeken als het nodig is, en ik kan natuurlijk een beperkt bedrag op de spaarrekening bij ABNAMRO laten staan. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is die 30 dagen te omzeilen, bv met een boete. Dan verdwijnt het nut weer.
Hoeveel miljoen heb je wel niet op je rekening staan? Hier staat 25k spaargeld zonder ook maar enige zorgen op de spaarrekening..

Nogmaals: het is prima beveiligd allemaal en tegelijkertijd is het geld binnen enkele seconden beschikbaar als je wilt. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
CurtPoindexter schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:58:
Die kans is zeer klein, maar het is genoeg geld om me er wel druk over te maken.
President schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:00:
Uiteindelijk zoek je dus een schijn manier. Want om jouw pas en pin te bezitten zouden ze al bij je moeten staan en je bedreigen met een mes of pistool. Dan wil je toch zo snel mogelijk hetgeen je hebt aan de geven zodat je er af bent?
Inderdaad. Dan geef ik ze mijn ABNAMRO betaalpas met pin en dan kunnen ze misschien 1000 euro overboeken. Erg jammer, maar niet heel erg. Als ik dan m'n spaargeld elders heb staan, dan zien ze het niet, weten ze het waarschijnlijk niet, en kunnen ze er niet bij.
Als ze gaan winkelen met jouw pas in een winkel dan zijn er video opnames, doe je aangifte en krijg je het geld wel weer retour.
Dat is maar de vraag natuurlijk. Ik heb het meegemaakt bij m'n moeder. Daarbij ging het om 1200 euro, en die kreeg ze terug. Bij mij gaat het om wat meer geld, en dan is het maar afwachten.
In andere woorden: voor wat voor een scenario ben je bang? Echt, ik heb mijn spaarrekening overzicht standaard op 'niet weergeven' staan in de ABN app en als je daar bang voor bent dan moet je de app gewoon niet installeren op je telefoon :-) dan heb je altijd die vervelende reader nodig.
Ik weet niet voor wat voor scenarios ik bang ben. Het is me gewoon teveel geld en ik wil zien wat er mogelijk is. De app staat op m'n telefoon, en ik begrijp niet dat ABNAMRO niet de mogelijkheid biedt om een rekening echt niet te tonen. De verberg-optie is niet genoeg.

Niet installeren en de reader meenemen om in te loggen via de mobiele website is een slechtere oplossing, want daarmee maak je toegang makkelijker. Maar dit zijn niet de oplossingen die ik zoek.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waar ik me eerder zorgen over zou maken is het belachelijk lage rendement wat je spaargeld op de huisspaarrekening van een bank oplevert. Daar zijn veel betere alternatieven voor in de vorm van spaarrekeningen met als ingebouwde handigheid dat je het geld alleen van en naar je eigen tegenrekening over kan maken. Meer veiligheid en meer (10x zoveel) rente d:)b

Het spaartopic - Deel 3

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
President schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:08:
[...]
Hoeveel miljoen heb je wel niet op je rekening staan? Hier staat 25k spaargeld zonder ook maar enige zorgen op de spaarrekening..
Echt geen miljoen. Maar jouw 25k is voor mij voldoende om me druk over te maken. Ik spaar dat niet zomaar weer erbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Naar leaseplan bank of centraal beheer oid. Waarom zou je bij dezelfde bank een spaarrekening moeten hebben als je betaalrekening?

Als je al in nood komt, omdat je niet binnen één dag kan overboeken, dan hou je toch te weinig marge aan op je lopende rekening.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Jeroenneman schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:15:
Naar leaseplan bank of centraal beheer oid. Waarom zou je bij dezelfde bank een spaarrekening moeten hebben als je betaalrekening?

Als je al in nood komt, omdat je niet binnen één dag kan overboeken, dan hou je toch te weinig marge aan op je lopende rekening.
Hier ook gedaan, Argenta gekozen, toen was rente gelijk aan Leaseplanbank.

Hou saldo op mn asn betaalrekening minimaal en heb een buffer op de spaarrekening van de asn (overgeboekt in reaaltime), maar het meeste staat bij Argenta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
Jeroenneman schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:15:

Hier zit ik ook naar te kijken, of evt Nationale Nederlanden icm (deels) beleggen. De spaarrente bij ABNAMRO is natuurlijk om te huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Nu online
sumac schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Echt geen miljoen. Maar jouw 25k is voor mij voldoende om me druk over te maken. Ik spaar dat niet zomaar weer erbij.
Ik ook niet, maar je maakt je bang en druk om niks. Allereerst kan men niet aan je zien hoeveel geld er op je spaarrekening staat. Vervolgens moet iemand je nog gaan bedreigen. Dan moet die persoon je dwingen de ABN app te openen, je spaarrekening weer te laten geven, je mee naar huis nemen voor je Reader, vervolgens je het geld laten overboeken, etc.

En je kan weergeven spaarrekening op de app ook 'uitschakelen' met de 5-cijferige pas zodat je het alleen met je Reader kan openen.

Nogmaals: goed dat je je druk maakt, maar je hoeft je hier echt geen zorgen over te maken behalve als je dagelijks in de Bijlmer of Schilderswijk gaat lopen. Dan kan ik je adviseren om gewoon op een verdedigingssport te gaan, een vechtsport en gaan trainen met hardlopen/rennen! Dan kan je ook je vriendin eventueel beschermen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 07:59

KRASH

Juist ja...

Bij zakelijke rekeningen is het heel normaal dat een 2e persoon moet "tekenen" voor boekingen. Wellicht eens bij je bank navragen of dit ook op je particuliere rekening ingeschakeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
KRASH schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:51:
Bij zakelijke rekeningen is het heel normaal dat een 2e persoon moet "tekenen" voor boekingen. Wellicht eens bij je bank navragen of dit ook op je particuliere rekening ingeschakeld kan worden?
Een alternatief waar ik nu aan denk is dat je in persoon naar de bank moet om zelf te tekenen. Dat kan natuurlijk alleen bij de banken met kantoren in de buurt. Maar ik denk toch eerder aan bv Leaseplanbank, en daar een groot deel wegzetten voor enkele maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Lolwat? Je hebt nog nooit van skimming gehoord?

Ff meekijken als je pint (desnoods via een camera) en je zak rollen en men kan los.

Ontopic: @sumac Ik mis een beetje de inspiratie voor wat je in gedachte hebt om verder met je geld te doen. Wil je alleen maar dat het zo veilig mogelijk is? Of er juist meer rendement uit halen? Of bijvoorbeeld iets goeds doen voor het milieu of de maatschappij?

je kunt bij vrijwel iedere bank gratis een spaarrekening openen. Heb zelf mijn geld bij 3 verschillende banken staan (bunq om mee te betalen, spaarrekeningen bij ASN en SNS).

Verder heb ik wat geld geïnvesteerd via zonnepanelendelen.nl en in een beleggingsportefeuille van ASN. En ik bouw een (heel klein) beetje extra pensioen op. Levert allemaal rendement op en doet nog wat goeds voor het milieu ook.

Als je een eigen huis hebt kun je misschien je hypotheek aflossen. Of zelf zonnepanelen kopen of je huis te isoleren of zo.

Je kunt ook gewoon je geld opmaken aan een vakantie, heb je er maximaal plezier van en die ervaring kan niemand je meer afpikken.

[ Voor 49% gewijzigd door mcDavid op 02-01-2019 23:29 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat ik heb gedaan, is een extra pas aangevraagd en deze heeft geen toegang tot internetbankieren (kan je blokkeren) en limiet voor opnemen etc. ingesteld. Deze pas gebruik ik als dagelijkse pas en mocht die gestolen/geskimd worden kunnen ze dus alleen pinnen/geld opnemen, maar niet inloggen of bij de spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55
mcDavid schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:07:
[...]

Ff meekijken als je pint (desnoods via een camera) en je zak rollen en men kan los.
Jij ook niet denk ik? Skimming en pin afkijken en je pas rollen zijn 2 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1853
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04 12:07
sumac schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:33:
Ik heb bij ABNAMRO een spaarrekening die momenteel gekoppeld is aan m'n betaalrekening. Nou staat daar een aardig bedrag op, en ik voel me er niet meer zo veilig bij dat die koppeling er is. Als iemand m'n pas en pin heeft, dan is dat geld zo weg.

Ik heb ook een betaalrekening bij ING voor dagelijkse uitgaven. In het verleden heb ik een tegenrekening bij ASN gehad, waarbij je geld alleen tussen die rekening en de betaalrekening kunt overboeken. Daar zit een vertraging van een werkdag tussen. Misschien is die vertraging met het nieuwe banksysteem waarbij overboekingen direct verwerkt worden verleden tijd - geen idee.

Ik kan natuurlijk een spaarrekening bij een andere bank openen, of weer een tegenrekening openen, maar ik zou graag wat meer opties verkennen.

Wat voor manieren gebruiken jullie om je spaargeld veilig weg te zetten zodat het niet eenvoudig over te boeken is door anderen?
Maak je hier alsjeblieft geen zorgen om, hoe gaat ooit iemand jouw pincode en bankpas bemachten? Als je hier toch zorgen om maakt is het misschien handig dit bedrag in een spaardeposito vast te zetten dan weet je zeker dat het geld niet van je rekening gehaald kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Eigenlijk heel simpel, ik volg de stappen die mijn bank mij adviseert.
Immers vertrouw ik die met mijn betaalrekening en mijn spaarrekening, zij hebben duizenden klanten met hetzelfde verhaal als ik en ze hebben vele malen meer ervaring met geld dan ik heb.

Ik heb vertrouwen in mijn bank, als ik dit niet zou hebben zou ik mijn zuurverdiende centen daar niet hebben staan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 11:39
Waarom heb je zoveel spaargeld dat je onveilig voelt?
Heb je geen schulden die je kunt aflossen, ipv alles oppotten?

Het veiligste is volgens mij geen grote pot met geld bewaren, maar schulden aflossen of investeren.

[ Voor 30% gewijzigd door CheapTweak op 03-01-2019 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
sumac schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Die kans is zeer klein, maar het is genoeg geld om me er wel druk over te maken.
Je weet ook dat banken dit vergoeden, tenzij je aantoonbaar slordig met je bankgegevens bent omgegaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik maak me er niet erg druk over, maar als je er beter door slaapt, gewoon niet moeilijk doen en een rekening openen bij een Leaseplan Bank of een vergelijkbare. Levert je ook nog eens paar tientjes op op jaarbasis :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb dezelfde constructie bij ABN, maar zie het niet zo snel gebeuren dus daar staat het veilig zat.

Daarnaast heb ik de tweede constructie waar je het over hebt bij Nationale Nederlanden, maar dit was destijds omdat ik een 2e spaarrekening nodig had en ze de hoogste rente hadden. Mijn ABN bankrekening is de tegenrekening hiervan. Vroegah toen we nog rente kregen sluisde ik hier mijn volledige stufi op, ik leende maximaal om van de rente te profiteren. Nou, dat werd een gevalletje deksel op neus toen de rente instortte. :p Dus die rekening gebruik ik eigenlijk niet meer, geloof dat er nog 25 euro opstaat.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mcDavid schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:07:
[...]

Skimming werkt enkel met de magneetstrip, niet met de chip. En juist die chip is nodig voor internetbankieren, ze moeten dus echt de originele pas hebben.

Wat dat betreft is het zorgen dat nooit je pincode afgekeken kan worden en je portemonnee in een binnenzak bewaren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:25
Een truukje wat je tegenwoordig kan toepassen: betaalverzoeken.

Ik heb ook meerdere rekeningen bij meerdere banken, daar zit bij een normale overschrijving een dag tussen. Daar heb ik geen zin in, dus ik maak tegenwoordig bij bank 1 een betaalverzoek aan. Dat laat ik naar mijzelf mailen en betaal ik via bank 2. Geld staat dan instant op je andere rekening.

Binnenkort hoeft dat niet meer, maar voor nu werkt het grandioos.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Dit komt niet zo heel vaak voor. Naar mijn beleving gebeurt dit vaker vanuit je sociale omgeving dan daarbuiten trouwens. De meeste passtelers zullen alleen je lopende rekening plunderen aan de geldautomaat.

Geen enkel systeem is 100% veilig. Veel banken hebben een maximumbedrag per dag (en week) voor transacties via hun digitale omgevingen. Wellicht kun je uitzoeken welke bank het kleinste bedrag heeft per periode.

Spreiding werkt natuurlijk ook altijd. Zo goed als dat geldt voor het depositogarantiestelsel, is spreiding ook een goede manier om schade van fraude of diefstal te beperken.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

klaasvaak1853 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:31:
[...]
Maak je hier alsjeblieft geen zorgen om, hoe gaat ooit iemand jouw pincode en bankpas bemachten?
Bijv. pincode afkijken, pas rollen of op andere manier bemachtigen. Diverse mogelijkheden waar regelmatig gebruik van wordt gemaakt, wekelijks te zien bij Opsporing Verzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-04 13:25
Dan toch maar je matras opensnijden en gaan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hankie0412 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:10:
Dan toch maar je matras opensnijden en gaan vullen.
Tja maar dan heb je weer inbrekers he :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Drardollan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:55:
Een truukje wat je tegenwoordig kan toepassen: betaalverzoeken.

Ik heb ook meerdere rekeningen bij meerdere banken, daar zit bij een normale overschrijving een dag tussen. Daar heb ik geen zin in, dus ik maak tegenwoordig bij bank 1 een betaalverzoek aan. Dat laat ik naar mijzelf mailen en betaal ik via bank 2. Geld staat dan instant op je andere rekening.

Binnenkort hoeft dat niet meer, maar voor nu werkt het grandioos.
Dat werkt alleen als je bij die andere bank ook een betaalrekening hebt. En die zijn (m.u.v. bunq) niet zomaar gratis te krijgen en hebben bovendien ook weer hun eigen risico surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
SmurfLink schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:20:
[...]

Tja maar dan heb je weer inbrekers he :p
Klopt maar wel verantwoordelijk voor je eigen beveiliging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 16:06

Ravefiend

Carpe diem!

Dan kon je nog overwegen om een kluis te huren en daar al je geld in contanten te bewaren. Dan is het voor een dief al een hééél stuk moeilijker om er bij te geraken, al heb je dan ook weer het aspect hoe verzeker je de inhoud van je kluis?
https://financieel.infonu...en-kluis-bij-de-bank.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

PilatuS schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:45:
[...]

Verdere info die nodig is staat namelijk op de pas. (Rekeningnummer en kaartnummer)
Laatste cijfer van je kaartnummer of rekeningnummer even doorkrassen en onthouden/ergens noteren.

Crypto, een kluis, allemaal wel erg ver gezocht voor een probleem wat er eigenlijk helemaal niet is IMHO.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

President schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:42:
[...]

maar je hoeft je hier echt geen zorgen over te maken mits je dagelijks in de Bijlmer of Schilderswijk gaat lopen. Dan kan ik je adviseren om gewoon op een verdedigingssport te gaan, een vechtsport en gaan trainen met hardlopen/rennen! Dan kan je ook je vriendin eventueel beschermen
Offtopic, maar ik zie steeds vaker dat men mits en tenzij door elkaar haalt.

https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555/mits_tenzij/

mits= als
tenzij= behalve als

;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 19:49
Ravefiend schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:37:
Dan kon je nog overwegen om een kluis te huren en daar al je geld in contanten te bewaren. Dan is het voor een dief al een hééél stuk moeilijker om er bij te geraken, al heb je dan ook weer het aspect hoe verzeker je de inhoud van je kluis?
https://financieel.infonu...en-kluis-bij-de-bank.html
Als je een goede kluis koopt zit daar een certificaat bij waarop staat wat de normering van die kluis is. De verzekeraar gebruik die normering op de bepalen tot welk bedrag je contanten en kostbaarheden kun verzekering. Mocht er echter iets met de kluis gebeuren, dan ligt de bewijslast om aan te tonen wat er weg is echter bij de eigenaar van de kluis. En dat is met contantgeld niet het meest eenvoudige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Neem het gewoon allemaal contant op en stop het in een waterdichte Pelican koffer.
Ga in het voorjaar lekker in de tuin werken en begraaf de koffer op een mooie diepte.

Als je dit tegen niemand zegt, ligt jouw geld daar veilig, voor zolang jij dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Kluis in huis.
Ook veilig.
Vergeet het echter niet aan te geven bij je belastingaangifte bij 'Contant geld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

Qwerty-273

Meukposter

Hindelaufen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:38:
Neem het gewoon allemaal contant op en stop het in een waterdichte Pelican koffer.
Ga in het voorjaar lekker in de tuin werken en begraaf de koffer op een mooie diepte.
Als je dit tegen niemand zegt, ligt jouw geld daar veilig, voor zolang jij dat wil.
Totdat de gemeente komt koekeloeren omdat de buurman/vrouw een melding van verstorende graafwerkzaamheden zonder vergunning heeft gemaakt, die [insert bedreigde boom/diersoort] in het voortbestaan aantast. 8)7

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hankie0412
Het maakt het ook zo lastig om bij te sparen, iedere maand die koffer weer opgraven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
RoNoS schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:56:
Kluis in huis.
Ook veilig.
Vergeet het echter niet aan te geven bij je belastingaangifte bij 'Contant geld'.
Een kluis in huis is niet zo heel veilig. Ja, redelijk veilig tegen inbrekers. Nee, niet veilig tegen inbrekers die je vrouw of kind onder schot houden en jou vriendelijk doch dwingend vragen de kluis open te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Voor een deel van mijn spaargeld maak ik gebruik van TransferWise, zelfde partij die o.a. Bunq gebruikt voor 'andere valuta' overboekingen.

Account kost niets, biedt een gratis debit Mastercard en zelfs internationale rekeningen. Zo heb ik momenteel zowel EUR, USD als AUD rekeningen met het tegoed op banken in die zone. Dus mocht de euro inzakken, dan staan mijn dollars veilig in het buitenland. Geld storten kan via iDeal of overboeking en de euro's kun je tegen extreem goede wisselkoersen omzetten naar andere valuta's.

Ook een geweldige optie van de Mastercard is dat je hem kunt blokkeren voor o.a. geldopnames, online betalingen, pin betalingen, contactloze betalingen, etc. Die van mij is alleen actief voor pin betalingen met chip, dus ook al zou iemand mijn pas en pincode hebben, kan hij alleen (tot de ingestelde dagelijkse limiet) een betaling doen via een pin terminal en geen geld opnemen via een geldautomaat.

En wil ik een van de valuta's toch online gebruiken, dan is het een kwestie van de app openen, vinkje aanzetten, betaling doen en vinkje weer uitzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:15
CurtPoindexter schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:58:
Dit (afkijken pin, diefstal pas, overboeken spaar naar betaal en leeghalen betaal) komt vrij regelmatig voor.

Ik ken mensen die het is overkomen. Tevens zijn er voldoende voorbeelden te vinden in de media.

Banken vergoeden in beginsel niet onder verwijzing naar nalatigheid door de klant. Onder zogenaamd coulance wordt nog wel eens wat vergoed, zoals kennissen die anders hun private banking bij de Rabo wel eens zouden kunnen opzeggen...

Uiteraard is het argument van Rabo en ABN onzin, want hun systeem is intrinsiek onveilig en risicovol. Niemand gaat een hoog risico asset (spaarrekening) beveiligen met een middelmatig mechanisme bedoeld om laagdrempelig laag risico betalingen (pinbetalingen) te doen, waarvan de context van gebruik (ongecontroleerde omgevingen zoals winkels etc) intrinsiek bijdraagt aan de onveiligheid.

De oplossing van ING met extra credentials voor online is in dat opzicht beter.
Een losse spaarrekening met vaste tegenrekening is een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:23:
[...]

Dit (afkijken pin, diefstal pas, overboeken spaar naar betaal en leeghalen betaal) komt vrij regelmatig voor.
Dat was niet mijn vraag. Ik ben het met je eens hoor verder, maar dat was niet mij vraag.

Overigens wordt 99% gewoon vergoedt. Die enkele zaak waar mensen niks krijgen dat zijn degenen die hun pincode op hun pas schrijven of onbekenden de challenge-response antwoorden op QR codes doorsturen via WhatsApp, die krijgen pas hun geld terug als de Consumentenbond moet uitleggen dat zulke mensen er nou eenmaal ook zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zoals al een paar keer in dit topic genoemd, open een spaarrekening bij een andere bank.
Echt de eenvoudigste oplossing en indien nodig heb je het geld binnen één dag weer op je eigen rekening.
http://www.spaarinformati.../lijst/zonder_voorwaarden
Leaseplan, Moneyou, NIBC, ASR, etc, etc
Dit soort spaarrekeningen zijn gekoppeld aan een vaste tegenrekening, dus een eventuele indringer kan alleen geld overmaken naar jouw eigen rekening :+
Overigens verbaast het me wel dat je bij ABN AMRO met alleen een pinpas en een pincode bij het geld kan.
Bij Knab heb je bovendien nog een username/password nodig, bij ING een username/password en toegang tot de telefoon (SMS TAN bevestiging)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 03-01-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:47
Henk007 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:02:
Zoals al een paar keer in dit topic genoemd, open een spaarrekening bij een andere bank.
Echt de eenvoudigste oplossing en indien nodig heb je het geld binnen één dag weer op je eigen rekening.
http://www.spaarinformati.../lijst/zonder_voorwaarden
Leaseplan, Moneyou, NIBC, ASR, etc, etc
Dit soort spaarrekeningen zijn gekoppeld aan een vaste tegenrekening, dus een eventuele indringer kan alleen geld overmaken naar jouw eigen rekening :+
Overigens verbaast het me wel dat je bij ABN AMRO met alleen een pinpas en een pincode bij het geld kan.
Bij Knab heb je bovendien nog een username/password nodig, bij ING een usernaam/password en toegang tot de telefoon (SMS TAN bevestiging)
Inderdaad het makkelijkste. LeasePlanBank werkt prima en heeft fijnere app dan MoneYou.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

_ferry_ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Laatste cijfer van je kaartnummer of rekeningnummer even doorkrassen en onthouden/ergens noteren.
Zinloos waar het rekeningnummers betreft. Het laatste cijfer kunt je uitrekenen. Dat gebruikt men om te controleren of je geen schrijffouten gemaakt hebt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@sumac Je wilt je spaarrekening niet in online bankieren? Waarom heb je hem dan in je onlinebankieren kontrakt opgenomen? Laat hem er bij ABN uithalen?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Pagina: 1