Dreamweaver probleem: Naamloos document

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvonneW
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Mijn vraag
Ik heb een eenvoudige webpagina gemaakt met Dreamweaver. Ik zal al eerder dat als ik deze pagina (die al online staat) opriep, mijn tabblad vermeldde dat de pagina geen naam had. DAT heb ik gevonden en opgelost. Als ik echter op bv. facebook een link naar deze pagina geef, dan zegt de link "Naamloos document". Dat wil ik liever niet. Ik ben hier niet handig mee, en heb getracht overal hiernaar te zoeken. Mogelijk is het een kleinigheid voor iemand die Dreamweaver kent (of rechtsstreeks in de HTML natuurlijk)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dreamweaver CS6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie hierboven wat ik er al aan heb getracht te doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Heb je in dreamweaver wel de titel ingevuld? Balkje bovenaan. En hoe heb je pagina opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe eens gek en zoek eens naar "naamloos" in de HTML?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De title lijkt gezet te zijn aldus de TS, echter op Facebook nog niet zichtbaar, dan gaat zoeken naar 'naamloos' niet werken. De Facebook post werkt zichzelf niet automatisch bij, dus een nieuwe aanmaken al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:44

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Facebook lijkt de inhoud van de linkjes te cachen. Maar achter het pijltje van het bericht kan je dat verversen.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 02-01-2019 10:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CH4OS schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:49:
De title lijkt gezet te zijn aldus de TS, echter op Facebook nog niet zichtbaar
Facebook kijkt nog altijd naar de og:title meta tag, met terugval naar het <title> element (AFAIK) ;)
dan gaat zoeken naar 'naamloos' niet werken. De Facebook post werkt zichzelf niet automatisch bij, dus een nieuwe aanmaken al geprobeerd?
Gebruik gewoon de Facebook linter; daar is 'ie voor.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 02-01-2019 10:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvonneW
Alternative schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 07:08:
Heb je in dreamweaver wel de titel ingevuld? Balkje bovenaan. En hoe heb je pagina opgeslagen.
Ja, die is ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvonneW
De title lijkt gezet te zijn aldus de TS, echter op Facebook nog niet zichtbaar, dan gaat zoeken naar 'naamloos' niet werken. De Facebook post werkt zichzelf niet automatisch bij, dus een nieuwe aanmaken al geprobeerd?
Ja, en dit is al van een paar dagen terug. Ik heb het ook vandaag nog geprobeerd, maar er lijkt toch echt een probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvonneW
AW_Bos schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:11:
Facebook lijkt de inhoud van de linkjes te cachen. Maar achter het pijltje van het bericht kan je dat verversen.
Zojuist opnieuw geprobeerd, probleem bestaat nog, maar ik zie nergens een pijltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvonneW
Ik kom duidelijk kennis tekort. Helpt het als ik hier gewoon de pagina-link plaats? Uiteindelijk staat hij al online:
*snip* spam

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 02-01-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvonneW
RobIII schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:14:
Facebook kijkt nog altijd naar de og:title meta tag, met terugval naar het <title> element (AFAIK) ;)

Gebruik gewoon de Facebook linter; daar is 'ie voor.
og:title geeft inderdaad naamloos document aan. Maar hoe en waar is dit te wijzigen?

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 02-01-2019 15:31 . Reden: Quote gefixed ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@IvonneW Je quote in je laatste bericht is een beetje stuk, en je kan ook je berichten voortaan wijzigen inplaats van achter elkaar te posten.

Op die Debugger-site kan je op 'Scrape Again' drukken. Pakt hij dan wel de juiste titel?

Update:
Als ik de link op FB plaats, zie ik netjes de juiste titel!

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 02-01-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@IvonneW Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

Verder is 't niet de bedoeling dat je een link naar je site plaatst. Je kunt m.b.v. code tags relevante(!) code plaatsen in je topic.
IvonneW schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:56:
og:title geeft inderdaad naamloos document aan. Maar hoe en waar is dit te wijzigen?
Het helpt als je wat duidelijker bent; je bedoelt dat dat aangegeven wordt in de linter? Of waar zie je dat?

In je code komt niet eens een og:title voor dus óf je hebt sindsdien iets aangepast óf je zit nog naar een cached versie te kijken (want ik zie dus geen og:title in je code staan, noch de tekst "naamloos document" voorkomen) en dat laatste is sterk want de linter doet niet aan caching.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 02-01-2019 15:38 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvonneW
Sorry, ik doe denk ik alles fout, sluit dit draadje dan maar.

Die og:title is wat de debugger van FB zegt, en als ik hem kon vinden, dan had ik het op kunnen lossen. Daar zit het probleem.
Ik probeerde een reactie te geven op de suggesties, niet het draadje omhoog te plaatsen, ik heb daar geen belang bij. Mijn excuus voor alle gemaakte fouten.
Ik doe het wel met de naamloze opmerking. Bedankt iedereen voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zie die naamloze naam niet meer hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is er dan niemand die weet dat de Facebook Share API de boel gewoon cached om overbodig network-traffic tegen te gaan?

Als persoon A ) een site shared en persoon B ) shared exact dezelfde site, dan gaat Facebook niet 2x die meta-data crawlen...

Je kan dus het beste je eigen share testen met een fake-parameter in de URI / URL.

Bv. https://developers.facebo...s.net%2F%3Ffake-cache%3D1

Of #whatever je achter de pagina zet, zolang het nog maar niet eerder is geindexeerd... en de integer hoog je natuurlijk op met elke iteratie ( ?foo=1, ?foo=2, ?bar=A, ?bar=B, etc...).

Op die manier zie je exact wat je og:share-shizzle doet en daarna rol je het uit naar productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:38:
Is er dan niemand die weet dat de Facebook Share API de boel gewoon cached om overbodig network-traffic tegen te gaan?
Doe eens CTRL-F -> cache op dit topic ;)

En de linter (waar het inmiddels over ging / die gebruikt werd) en die je tijdens debuggen van dit soort problemen moet gebruiken doet niet aan caching. Hoef je ook niet moeilijk te doen met fake parameters te klooien.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 05-01-2019 21:46 ]

Over mij

Pagina: 1