Goedemiddag Tweakers,
Ik heb al eerder gepost over dit onderwerp.
Inmiddels ben ik weer veel informatie wijzer, en vraag ik graag advies.
Ter referentie: Computer met 8TB -snelle- opslag naar uitbreiding naar 16TB
Voor een DTP bureau zijn we opzoek naar een Windows server met snelle opslag en 10 Gigabit netwerkfunctionaliteit.
Er werken 3 man tegelijk op de opslag.
Het gaat specifiek om het opslag obstakel waar ik moeite mee heb.
Er wordt regelmatig gewerkt met 20 GB InDesign en Photoshop bestanden, deze staan centraal op de (oude) server.
Dagelijks werken met zulke grote bestanden komt nog niet vaker voor in mijn klantenportfolio.
De huidige server draait nog als een zonnetje, maar door de uitbreiding in opslag lijkt het me verstandig om alles te vernieuwen.
pricewatch: HP Proliant Microserver N40L (664447-425)
Het netwerk en de computers wil ik graag upgraden naar 10 Gigabit doormiddels de volgende componenten.
pricewatch: Netgear Prosafe S3300-28X Stackable Smart Switch W/10G
pricewatch: Asus XG-C100C
Ik zoek eigenlijk een computer, tower met een RAID-6 (Hardware?) opstelling.
Met een voorkeur dat ik deze zo compleet mogelijk kan bestellen.
Bij een RAID6 zou ik wat meer 'adem' hebben omdat er dan 2 schijven defect mogen.
(Uiteraard zo snel mogelijk vervangen.
)
Bijvoorbeeld met de onderstaande harde schijven, die zonder RAID 200 MB/s lezen doen.
pricewatch: WD Red Pro Nas Drive (64MB cache), 4TB
Ik heb Dell al eerder gebeld, deze ondersteunen alleen groot-zakelijke klanten.
Daarna ook 2 kleinere partijen benaderd, partij A geen reactie, partij B durft geen garanties op papier te zetten.
Ik ben opzoek naar advies, maar dat mag ook een goede leverancier zijn met kennis.
Hartelijk dank!
FAQ.
Load balancing? Dubbele voeding? Failover?
Het gaat hier om een MKB bedrijf die gerust een of twee dagen gedeeltelijk offline kunnen zijn.
Een optie is om dan de back-up harde schijf te pakken en daarop te werken.
Waarom niet kiezen voor een NAS?
Op de Windows server willen we ook graag wat lichte MSSQL applicaties draaien.
Hiervoor is haast geen CPU power nodig, deze draaien momenteel op een AMD Turion II Neo.
Hoe zijn de backups geregeld?
Er is een 500/500 lijn aanwezig, de eerste backup methode is doormiddels een online backupdienst.
Daarbij wordt dagelijks een externe HDD gewisseld, die dagelijks keurig wordt geback-upt.
Inclusief logging en dagelijkse controle.
Ik heb al eerder gepost over dit onderwerp.
Inmiddels ben ik weer veel informatie wijzer, en vraag ik graag advies.
Ter referentie: Computer met 8TB -snelle- opslag naar uitbreiding naar 16TB
Voor een DTP bureau zijn we opzoek naar een Windows server met snelle opslag en 10 Gigabit netwerkfunctionaliteit.
Er werken 3 man tegelijk op de opslag.
Het gaat specifiek om het opslag obstakel waar ik moeite mee heb.
Er wordt regelmatig gewerkt met 20 GB InDesign en Photoshop bestanden, deze staan centraal op de (oude) server.
Dagelijks werken met zulke grote bestanden komt nog niet vaker voor in mijn klantenportfolio.
De huidige server draait nog als een zonnetje, maar door de uitbreiding in opslag lijkt het me verstandig om alles te vernieuwen.
pricewatch: HP Proliant Microserver N40L (664447-425)
Het netwerk en de computers wil ik graag upgraden naar 10 Gigabit doormiddels de volgende componenten.
pricewatch: Netgear Prosafe S3300-28X Stackable Smart Switch W/10G
pricewatch: Asus XG-C100C
Ik zoek eigenlijk een computer, tower met een RAID-6 (Hardware?) opstelling.
Met een voorkeur dat ik deze zo compleet mogelijk kan bestellen.
Bij een RAID6 zou ik wat meer 'adem' hebben omdat er dan 2 schijven defect mogen.
(Uiteraard zo snel mogelijk vervangen.
Bijvoorbeeld met de onderstaande harde schijven, die zonder RAID 200 MB/s lezen doen.
pricewatch: WD Red Pro Nas Drive (64MB cache), 4TB
Ik heb Dell al eerder gebeld, deze ondersteunen alleen groot-zakelijke klanten.
Daarna ook 2 kleinere partijen benaderd, partij A geen reactie, partij B durft geen garanties op papier te zetten.
Ik ben opzoek naar advies, maar dat mag ook een goede leverancier zijn met kennis.
Hartelijk dank!
FAQ.
Load balancing? Dubbele voeding? Failover?
Het gaat hier om een MKB bedrijf die gerust een of twee dagen gedeeltelijk offline kunnen zijn.
Een optie is om dan de back-up harde schijf te pakken en daarop te werken.
Waarom niet kiezen voor een NAS?
Op de Windows server willen we ook graag wat lichte MSSQL applicaties draaien.
Hiervoor is haast geen CPU power nodig, deze draaien momenteel op een AMD Turion II Neo.
Hoe zijn de backups geregeld?
Er is een 500/500 lijn aanwezig, de eerste backup methode is doormiddels een online backupdienst.
Daarbij wordt dagelijks een externe HDD gewisseld, die dagelijks keurig wordt geback-upt.
Inclusief logging en dagelijkse controle.