Headset voor groot hoofd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:59
Ik zoek een headset voor (blijkbaar) een groot hoofd. Ben niet dik btw, ondanks de oliebollen.

Ik heb internet afgespeurd en heb bij coolblue de sennheiser 4.5 BTNC thuis gehad. Geluid echt perfect. Deze geruild, omdat deze knelde, voor de Sony hear on 2. Ook deze zit niet lekker; mijn linkeroor gaat soms tintelen. Blijkbaar drukt er toch iets te hard. Ook vond ik het geluid prachtig, doch de sennheiser net even wat mooier. De bass is bij de Sony ietsje meer aanwezig.

Op internet zijn genoeg headsets te vinden, maar niet specifiek voor afwijkende hoofdmaten.

Heb gekeken naar wireless. Dat geniet de voorkeur. Ik wil gewoon goed geluid, dat mooi in balans is qua hoge en lage tonen. En dat het dus past op mijn hoofd. Dat laatste is blijkbaar lastig.
Als het met microfoon is om ook te gebruiken met discord is het mooi meegenomen. Omdat Bluetooth daar niet lekker mee werkt heb ik mij al neergelegd dat ik een aparte losse externe mic nog moet kopen.

Ik zoek dus iets tot 200 euro.

Iemand wat tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk eens bij beyerdynamic. Ze maken zo'n beetje de meest comfortabele koptelefoons op de markt.
Zelf heb ik de dt 770, en geloof dat de 880 en 990 vergelijkbaar zijn qua comfort.

Helaas niet draadloos, weet niet of er iets vergelijkbaars is dat wel draadloos is.

Sowieso zou ik kijken voor over-ear en niet on-ear koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga naar een winkel om te passen en koop hem daar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Upbeat78 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:29:
Ik zoek een headset voor (blijkbaar) een groot hoofd.
Ik denk dat jouw probleem niet een groot hoofd is maar gevoeligheid voor de druk die on-ear hoofdtelefoons op de oren uitoefenen. De meeste hoofdtelefoons klemmen een beetje omdat ze anders bij het minste of geringste van je hoofd zouden glijden. Ik zou dan ook kijken naar over-ear types zoals de Beyerdynamics die net genoemd werden. Die klemmen ook maar niet op het oor maar op de schedel en dat levert minder snel irritatie op. Of kijk juist naar in-ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
De 2 die ik geprobeerd heb zijn over-ear..

In een winkel passen wil ik ook doen. Al helpt het mij om eens voor onderzoek te doen, voordat ik een winkel in loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426498

Ik heb zelf een Ath AD700 liggen, deze kan je gerust de hele dag dragen zonder dat je er last van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Zoals @defusion al zegt, kijk eens naar Beyerdynamic. Ik gebruik de DT 990 Pro, heb ook een vrij breed hoofd maar deze koptelefoon is heel fijn voor mij. De pootjes kun je nog wat uitschuiven dus hij is sowieso een stukje groter dan op de foto's. Daarnaast geweldig geluid! Worden overigens ook heel vaak gebruikt in muziekstudio's en bij de radio. ;)

pricewatch: Beyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)

[ Voor 8% gewijzigd door Fuwor op 01-01-2019 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Upbeat78 Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic is die kant op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
Excuse me! En thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wil je een hoofdtelefoon (gewoon 2 speakers op je oren) of een headset (speakers + microfoon)?

Ik zat namelijk met een soortgelijk dilemma en ben uiteindelijk voor de CoolerMaster MH751 gegaan. Na het passen van tig headsets die allemaal te klein waren, klemden, etc, was dit de enige die lekker zat op mijn hoofd. Bijkomend voordeel is dat het ook een prima headset is voor het geld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

De streamer "P4wnyhof" heeft ook een groot hoofd, wellicht kun je zijn headset proberen? Ik weet alleen niet wat ie heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 1044053 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:02:
De streamer "P4wnyhof" heeft ook een groot hoofd, wellicht kun je zijn headset proberen? Ik weet alleen niet wat ie heeft :-)
Lijkt ook op een beyerdynamic (DT880 Edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Loop gewoon een audiozaak zoals hifi klubben binnen of een electronica concern zoals mediamarkt ipv online shoppen en dan kun je goed vergelijken. Heb juist een small hoofd en daardoor voor Sennheiser gegaan en niet voor Bose die ik erg 'breed' vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Werd al een aantal keer genoemd, Beyerdynamic DT770 Pro, DT880 of DT990 Pro zijn hele mooie hoofdtelefoons. Beyerdynamic Custom Game (pads zijn te vervangen) sluit misschien beter aan op je wensen als 'headset'. Maar misschien is een DT770 Pro met een Antlion Audio Modmic ook een optie? (in principe een MMX300 alleen dan DIY)

Misschien is dit topic ook nog wel relevant voor je: Headset voor een groot hoofd

I browse with Vivaldi

Pagina: 1