Headset voor een groot hoofd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik zoek een?
Hoofdtelefoon, headset, microfoon of andere oplossing om te kunnen praten tijdens het gamen, máár deze moet ook geschikt zijn voor een groot hoofd (en soms bril) en liefst draadloos zijn. Daarnaast natuurlijk fatsoenlijke gesprekskwaliteit. Ik wil over-ear, niet on-ear of oordopjes.

Wat is je budget?
Ik dacht tussen de € 80 en € 150, maar met alles wat ik nu geprobeerd heb, mag duurder ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil gewoon graag kunnen praten en overleggen tijdens het gamen op de PS4 Pro. Als de oplossing ook werkt op de pc of Nintendo Switch is dat meegenomen. PS4 Pro is echter een eis, de rest is extra. Hetzelfde geldt voor skypen of telefoneren. Als ik er een gesprek mee kan voeren is dat een mooie extra.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had een longlist van 3 dozijn hoofdtelefoons en headsets en die had ik inmiddels teruggebracht naar een klein aantal headsets, maar alles wat ik geprobeerd heb (Steelseries Arctis 7, HyperX Cloud Flight, Sony Wireless Gold is te klein. De band drukt dan teveel op mijn hoofd en/of ik krijg zere oren/oorlellen. Ik heb met mijn medegamers overlegd en gebruik nu tijdelijk een setje oordopjes, maar die ben ik na 20 minuten ook helemaal zat. Ik heb veel reviews gelezen en o.a. met @Foritain en @pclinde gesproken (vanwege hun goede reviews van hoofdtelefoons/headsets). de modellen die goed uit de test kwamen en zij ook gepast hadden, vallen klein uit, of zijn niet draadloos. Ik kan de Steelseries Siberia 840 voor ongeveer € 200 kopen, maar die lijkt nogal overeen te komen met de reeds gepaste Arctis 7 qua pasvorm. De Corsair HS70 staat ook nog op mijn lijstje. Zou deze geschikt zijn? Ik wil ook niet blijven passen en terugsturen.

Als voorbeeld:
De Steelseries Arctis 7 moet ik op de loste stand zetten en dan druk de metalen boog hard op mijn hoofd. Ik ben kaal, dus dat zit niet lekker.
De Sony Wireless Gold lijkt wat losser te kunnen, maar drukt niet lekker op de oren.
De HyperX Cloud Flight wordt geroemd om geluid en comfort, maar ik krijg na een paar minuten al zere oorlellen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nu echt geen comfortabele headsets te koop? Of een oplossing waarbij ik mijn Sony MDR-1r hoofdtelefoon kan inzetten bij de PS4? Die zit namelijk wél lekker. De meegeleverde Apple-jackkabel werkt echter niet lekker met de PS4. Mijn medegamers kunnen me dan namelijk totaal niet horen. Een gewone hoofdtelefoon met ingebouwde microfoon mag dus ook, net zoals een losse (liefst draadloze).

Heeft iemand suggesties welke nu te proberen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Beste antwoord (via Jorgen op 23-11-2018 02:06)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Beetje laat, sorry man. Druk etc.

Ik kan niet inschatten wat handig is. Ik weet dat mijn MDR-1R inmiddels fors versleten is wat een nieuwe unit prima te verdedigen maakt. Ook fijn dat je dan twee producten hebt (MH751 aan de pc, andere elders in huis), maar of dat ook voor jou zou is.

Ik weet ook niet precies hoe die losse mics zijn. Gaming headsets hebben soms ruk mics, maar die nieuwe CM heeft gewoon een dik prima mic erop die de prijsklasse niet misstaat, scheelt ook geneuzel met extra kabels etc.

Geen echt goed/fout verhaal, maar tis maar net wat bij jou past.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Apart dat de Cloud Flight niet lekker zit, ik heb die en de MDR-1R op vergelijkbaar niveau.

Maar, ik heb denk ik heel erg goed nieuws voor je. Als in, niet vaak dat ik denk dat iets echt -perfect- bij een vraag past. Het probleem is dat ik dat nieuws nog niet in detail mag delen. Maar hoe klinkt het concept van een MDR-1R pasvorm (letterlijk 1:1. Niet 'zoiets als', maar 'exact die') met een microfoon eraan ;) Heb je nog een paar dagen geduld?

Ik ben geen PS4 expert, maar een headset met één kabel voor mic- en sound werkt gewoon op een Dualshock 4 controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Hij zit redelijk op mijn hoofd, maar doet vrij snel zeer aan mijn linkeroor. Ik ga het van het weekend nog een paar keer proberen met dragen. En ja hoor, ik heb nog wel geduld. ;) Online gamen doe ik met mijn buren voor de fun. Niet voor de haast ;) En ik ben zeer benieuwd naar wat het dan is waar je over praat. (y)

Edit: @Foritain Dat zou gewoon moeten werken ja. Liever een draadloze oplossing, maar als het niet anders is, dan moet een jackkabel met daarover het signaal van luidsprekers en microfoon gewoon werken op de controller inderdaad.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 28-10-2018 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Helaas niet draadloos en het past misschien niet volledig bij je selectie, maar wou ze toch nog even delen;

pricewatch: Beyerdynamic Custom Game (Beyerdynamic link) (pads zijn te wisselen)
HD598/HD558 Gaming Headset i.c.m. V-MODA BoomPro

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@rlkz De oplossing met de Sennheiser is leuk, maar ik ben eigenlijk niet van plan om een nieuwe hoofdtelefoon meteen te gaan modden. Eén met microfoon in gebouwd, of waar je de boommicrofoon meteen in kan steken heeft dan de voorkeur. Dank voor je tips in elk geval. Met een beetje mazzel kan ik dan ook gewoon een normale hoofdtelefoon vinden (de MDR-1r die ik zelf al heb?) waar zo'n boommicrofoon ook op werkt. Nog mooier zou het zijn als dat ook draadloos kan werken natuurlijk.

@Foritain Ik heb inmiddels jouw review van de MH751 / MH752 gelezen op jouw website. Dat lijken me inderdaad zeer mooie hoofdtelefoons. Wat zou nu dan de voorkeur hebben om te proberen?

1) Mijn Sony MDR-1r in combinatie met een V-Moda Boompro, of
2) De nieuwe hoofdtelefoons van Coolermaster?

Eigenlijk jammer dat ik nog steeds geen draadloos alternatief gevonden heb. Iemand nog andere suggesties?

[ Voor 36% gewijzigd door Jorgen op 10-11-2018 00:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Beetje laat, sorry man. Druk etc.

Ik kan niet inschatten wat handig is. Ik weet dat mijn MDR-1R inmiddels fors versleten is wat een nieuwe unit prima te verdedigen maakt. Ook fijn dat je dan twee producten hebt (MH751 aan de pc, andere elders in huis), maar of dat ook voor jou zou is.

Ik weet ook niet precies hoe die losse mics zijn. Gaming headsets hebben soms ruk mics, maar die nieuwe CM heeft gewoon een dik prima mic erop die de prijsklasse niet misstaat, scheelt ook geneuzel met extra kabels etc.

Geen echt goed/fout verhaal, maar tis maar net wat bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@Foritain Thanks en duidelijk verhaal. En no worries, iedereen heeft ook zijn eigen leven.

Ik ben vandaag nog even in de mediamarkt wezen passen. Hoofdtelefoons zoals de Sennheiser 4.5 BTNC en Bose QC 35 II passen niet lekker, maar de Sony WH1000 XM2 en 3 daarentegen weer wel. We hebben het dan natuurlijk ook over premium prijzen. De verkoper bij MediaMarkt was ervan overtuigd dat de 2 Sony's draadloos en bedraad zouden werken met de PS4, maar als ik bij Rtings kijk, dan werkt het draadloos sowieso niet en bedraad enkel voor audio en niet voor spraak.

Ik heb zeker 20 gameheadsets op gehad. De meesten zijn te klein qua hoofdband, te strak qua clamp, te klein qua on/over ear. Er bleven er maar een paar over die min of meer lekker zaten: Logitech G633 en G33, Razer ManO'War en Corsair Void Pro RGB. Daarvan zit de Corsair nog het beste. De Corsair HS70 stond niet tentoongesteld, dus kon ik helaas niet passen.

Ik denk dat ik maar eens de CM751 ga bestellen met Black Friday en zien hoe die bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
De hoofdtelefoon is besteld. De MH751 was bij SiComputers maar € 58. Prachtige prijs. :)

Edit: de hoofdtelefoon zit prima. Ik ben er heel blij mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 18-01-2019 23:38 ]

Pagina: 1