Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanzi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-05 21:20
WP, WPB en Dak isolatie nu indienen. Zodra het glas compleet is die indienen.

Je hoeft niet isolatie maatregelen op te sparen of te bundelen om aan die 2de maatregel te komen. Als je eerst 1 maatregel indient krijg je de halve subsidie, doe je bijv. een half jaar later een 2de maatregel dan krijg je met terug werkende kracht de andere helft van de 1ste maatregel, en van de 2de maatregel het volledige bedrag. Dien je daarna nog een 3de maatregel in dan krijg je weer het volledige bedrag.

Je kan maar 1x per isolatie maatregel/catergorie een aanvraag doen (vloer, ramen, muur en dak). Dus daarmee moet je wachten tot je compleet klaar bent met de werkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:05

DIY

@ASW1 zolang je binnen de periode van 2 jaar zit krijg je -ook met terugwerkende kracht- de volledige subsidie. Dus je kunt nu alles aanvragen behalve het glas. Zolang je binnen 2 jaar alsnog de subsidie het glas aanvaagt krijg je ook daarvoor et volledige bedrag (hogere) uitgekeerd.

Als je over iets twijfelt gewoon de RVO bellen. Het zijn net mensen :P

Edt: Stanzi was me voor.

[ Voor 10% gewijzigd door DIY op 18-03-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Dank voor jullie antwoorden, ik had geen idee dat het op die manier werkte.

Nog even voor alle duidelijkheid, de termijn van twee jaar gaat over de datum van uitvoering lijkt me, niet om de datum van aanvragen?
Heb het eerste glas in september '22 besteld en betaald, 1 november '22 is het erin gezet, factuur glaszetten is van 15 november '22.
Dan is 1 november 2024 de deadline om meer glas te vervangen (uitvoering), begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuupje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ben benieuwd of recent nog iemand een goedkeuring van de RVO subsidie heeft gekregen bij eigen installatie?

Ik ben ook nog steeds voornemens om zelf een WP aan te schaffen en aan te sluiten, maar ik vraag me af of het aanvragen van de subsidie dmv "inbedrijfstelling van de installatie na zelfinstallatie" nog wel kan.

Dit n.a.v. het lezen van onderstaande FAQ op de RVO website waarop duidelijk staat aangegeven dat het niet is toegestaan:

https://www.rvo.nl/subsid...naren/veelgestelde-vragen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SasAV8pdZbGkQmkMPGYRCLVTZgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X13OSEd8xQWOFm87euhM5PzI.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt blijkbaar geen enkel verschil gemaakt tussen F-gassen en monoblock.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfa
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:10

hfa

tuupje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:22:
Ik ben benieuwd of recent nog iemand een goedkeuring van de RVO subsidie heeft gekregen bij eigen installatie?

Ik ben ook nog steeds voornemens om zelf een WP aan te schaffen en aan te sluiten, maar ik vraag me af of het aanvragen van de subsidie dmv "inbedrijfstelling van de installatie na zelfinstallatie" nog wel kan.

Dit n.a.v. het lezen van onderstaande FAQ op de RVO website waarop duidelijk staat aangegeven dat het niet is toegestaan:

https://www.rvo.nl/subsid...naren/veelgestelde-vragen

[Afbeelding]

Er wordt blijkbaar geen enkel verschil gemaakt tussen F-gassen en monoblock.

Mvg,
Je hebt PB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor mijn werk(zelfstandige) installeer ik regelmatig warmtepompen en heb hiervoor ook de nodige papieren.
Nu heb ik voor mijn eigenwoning ook een warmtepomp aangeschaft en zelf geïnstalleerd uiteraard.

Kom ik in aanmerking voor de subsidie/kan ik gewoon een aanvraag indienen? Ik kan natuurlijk een Factuur naar mij zelf maken, maar dit komt wat raar over met het zelfde adres als waar ik woon en als bedrijf sta geregistreerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim123
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:08
Aapie schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:09:
Voor mijn werk(zelfstandige) installeer ik regelmatig warmtepompen en heb hiervoor ook de nodige papieren.
Nu heb ik voor mijn eigenwoning ook een warmtepomp aangeschaft en zelf geïnstalleerd uiteraard.

Kom ik in aanmerking voor de subsidie/kan ik gewoon een aanvraag indienen? Ik kan natuurlijk een Factuur naar mij zelf maken, maar dit komt wat raar over met het zelfde adres als waar ik woon en als bedrijf sta geregistreerd.
Je mag als ZZPer(1 mans zaak) niet aan je zelf facturen. Je bedrijf en jezelf zijn dezelfde persoon.
Stuur je partner een factuur, dan is het geen probleem zolang je zelf maar de juiste SBI codes heb binnen je bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 20:29

Tuxie

En WeL nU!

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik zit met hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:20
Tuxie schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:52:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik zit met hetzelfde....
Hier hetzelfde, houd me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY

DIY

Jullie hebben PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosnaam
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-12-2024
qua111 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:24:
[...]

Hier hetzelfde, houd me aanbevolen!
Hier ook hetzelfde, houd me ook aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 19:47
Zelfde verhaal. Ook heel benieuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:58

Carboy54

Duurzaamheid coach

Gewoon een in bedrijf stelling laten doen door een gecertificeerd installateur. Probleem opgelost.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:52
Hier helaas geen subsidie gekregen. De leverancier van mijn monoblock stond blijkbaar op een zwarte lijst en is inmiddels ook verdwenen.
Wel van het gas af, maar geen subsidie.

Zou het mogelijk zijn om nog een aanvraag te doen, als de installatie "verandert" wordt door een bouwinstallatiebedrijf?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
maomanna schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 06:14:
Hier helaas geen subsidie gekregen. De leverancier van mijn monoblock stond blijkbaar op een zwarte lijst en is inmiddels ook verdwenen.
Wel van het gas af, maar geen subsidie.

Zou het mogelijk zijn om nog een aanvraag te doen, als de installatie "verandert" wordt door een bouwinstallatiebedrijf?
Tsja, je originele leveringsfactuur blijft hetzelfde…

Maar wie was de leverancier dan? En welke “installateur”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
bbbrumbrum schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:10:
[...]

Tsja, je originele leveringsfactuur blijft hetzelfde…

Maar wie was de leverancier dan? En welke “installateur”?
Leverancier was klimaatdiscounter uit Goor.
De "installatie" heb ik zelf gedaan.

Maar de levering kan anders zijn dan de installateur. Dat moet niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
maomanna schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

Leverancier was klimaatdiscounter uit Goor.
De "installatie" heb ik zelf gedaan.

Maar de levering kan anders zijn dan de installateur. Dat moet niet zo'n probleem zijn.
Heb je zelf wel de goede inschrijving bij KvK dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
bbbrumbrum schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:04:
[...]

Heb je zelf wel de goede inschrijving bij KvK dan?
ik ben uberhaupt geen installateur, maar een handige DHZ-er. De nota van in bedrijfstelling van die leverancier van de pomp was onvoldoende voor de subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIY

DIY

maomanna schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:23:
[...]
ik ben uberhaupt geen installateur, maar een handige DHZ-er. De nota van in bedrijfstelling van die leverancier van de pomp was onvoldoende voor de subsidie.
Inbedrijfstelling of een vergelijkbare vermelding op de factuur van de aanschaf worden al een tijd niet meer geaccepteerd omdat het niet voldoet aan de eisen die op de site van de RVO staan.

Grote vraag is of iemand het nog aandurft nu je een afwijzing hebt, al zijn er denk ik nog wel (omslachtige) opties.
P.K. schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:28:
Zelfde verhaal. Ook heel benieuwd ;)
Stuur me maar een PB.

[ Voor 12% gewijzigd door DIY op 06-08-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:30
DIY schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:12:
[...]
Inbedrijfstelling of een vergelijkbare vermelding op de factuur van de aanschaf worden al een tijd niet meer geaccepteerd omdat het niet voldoet aan de eisen die op de site van de RVO staan.
[...]
Op 26-6 heb ik nog subsidie gekregen voor mijn WPB met een inbedrijfstelling factuur. Is het zo recent veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Een factuur van de levering van de warmtepomp door een officiële distributeur inclusief een fysieke in bedrijf stelling hebben nimmer geleid tot een afwijzing.

[ Voor 15% gewijzigd door Carboy54 op 06-08-2024 17:53 ]

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:06

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Carboy54 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:49:
Een factuur van de levering van de warmtepomp door een officiële distributeur inclusief een fysieke in bedrijf stelling hebben nimmer geleid tot een afwijzing.
In maart van dit jaar is er nog een subsidieaanvraag goedgekeurd voor een warmtepomp die ik zelf uit Portugal heb geïmporteerd en in bedrijf heb laten stellen door een F-gassen monteur. De warmtepomp kwam gewoon via een online klimaatshop. Ik heb netjes de factuur voor de warmtepomp, F-Gassen rapport en de factuur voor inbedrijfstelling opgevoerd en de subsidie werd gewoon goedgekeurd. Ik denk dat ze niet zo streng zijn bij het RVO

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineppo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 23:22
Ik heb hier vanuit de installateur kant nog eens contact over gehad met RVO maar die zijn heel stellig dat een losse factuur van zeg 100/150 euro voor inbedrijfstelling niet goed is. Waar ik voorheen dus nog wel eens langs wilde rijden bij mensen om even te kijken durf ik dat momenteel eigenlijk niet meer aan.

Als ik de apparaten zelf lever bij vrienden/familie is het nu dus een beetje het Belgische Easykit idee. Ik lever, men trekt leidingen, ik doe de laatste meter en dus alles qua installatie van het apparaat. Kan je ook direct de stooklijn e.d. netjes inregelen en de flow even controleren. Dat is tot dusver gewoon altijd geaccordeerd.

Edit: hiermee wil ik overigens niet zeggen dat je niet een akkoord gaat krijgen. Het is niet zo gek dat ze in de chat zeggen dat inbedrijfstelling alleen niet voldoende is. YMMV

[ Voor 12% gewijzigd door kevineppo op 06-08-2024 18:18 ]

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

DexterDee schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:10:
[...]

In maart van dit jaar is er nog een subsidieaanvraag goedgekeurd voor een warmtepomp die ik zelf uit Portugal heb geïmporteerd en in bedrijf heb laten stellen door een F-gassen monteur. De warmtepomp kwam gewoon via een online klimaatshop. Ik heb netjes de factuur voor de warmtepomp, F-Gassen rapport en de factuur voor inbedrijfstelling opgevoerd en de subsidie werd gewoon goedgekeurd. Ik denk dat ze niet zo streng zijn bij het RVO
Er zijn situaties waarbij het wordt goedgekeurd en goed dat je een fysieke in bedrijf stelling hebt laten doen dat speelt zeker mee. Strenger zijn ze wel geworden maar mits op de juiste wijze uitgevoerd levert het geen probleem op zoals blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIY

DIY

DexterDee schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:10:
[...]

De situatie is bij jou anders omdat je een split unit hebt en fysiek de handelingen van het f-gas hebt laten uitvoeren door een gecertificeerde installateur. Bij de monoblock is dat niet nodig en kun je dat dus ook niet als bewijs aanvoeren. Maar zoals Carboy aangeeft is e.a. niet onmogelijk zolang je voldoet aan de eisen van de RVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:06

DexterDee

I doubt, therefore I might be

DIY schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:00:
De situatie is bij jou anders omdat je een split unit hebt en fysiek de handelingen van het f-gas hebt laten uitvoeren door een gecertificeerde installateur. Bij de monoblock is dat niet nodig en kun je dat dus ook niet als bewijs aanvoeren. Maar zoals Carboy aangeeft is e.a. niet onmogelijk zolang je voldoet aan de eisen van de RVO.
Een F-Gassen rapport helpt denk ik zeker mee, maar in de spelregels staat duidelijk dat de gehele installatie verzorgd moet worden door een vakman. De RVO weet ook wel dat als ik een factuur van 200 euro indien voor de inbedrijfstelling dat dit onmogelijk de kosten zijn voor een gehele installatie.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutser123
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Hallo Ik ben nieuw hier maar ik wil graag 3 Intergas Xtend Monoblock 5kW Hybride Warmtepomp kopen en zelf installeren. Het model zonder de F-gassen. Voor mijn eigen huis en ook voor bij mijn moeder en een vriend.
Echter zoals beschreven krijg je als je het zelf doet geen subsidie.
Ik zie dat je deze Intergas warmtepomp rond de 2800 euro kan kopen.En dan misschien 500 extra installatie kit/extra onderdelen. Dus rond de 3300. ISDE subsidie is 2400 euro dus ik dacht dat kost me effectief maar 900 euro. En een dagje werk. (heb in mijn leven al meer dan 10 CV ketels geïnstalleerd)
En als je ze door een bedrijf laat installeren kosten ze ronde 3500 en hiervan is de 2400 subsidie er dus al vanaf gehaald. Of het kost 6000 euro - 2400 subsidie =3500.
Ligt het nu aan mijn maar is die niet een beetje veel voor 1 dag werk. En maken hun misbruik van de markt situatie subsidie regeling.

Heeft er iemand nog een tip/advies om hier omheen te komen. Ik wil het eventueel ook door mijn aannemer laten installeren dit is een bouw bedrijf.
Groetjes en fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 17:23
Prutser123 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:05:
Hallo Ik ben nieuw hier maar ik wil graag 3 Intergas Xtend Monoblock 5kW Hybride Warmtepomp kopen en zelf installeren. Het model zonder de F-gassen. Voor mijn eigen huis en ook voor bij mijn moeder en een vriend.
Echter zoals beschreven krijg je als je het zelf doet geen subsidie.
Ik zie dat je deze Intergas warmtepomp rond de 2800 euro kan kopen.En dan misschien 500 extra installatie kit/extra onderdelen. Dus rond de 3300. ISDE subsidie is 2400 euro dus ik dacht dat kost me effectief maar 900 euro. En een dagje werk. (heb in mijn leven al meer dan 10 CV ketels geïnstalleerd)
En als je ze door een bedrijf laat installeren kosten ze ronde 3500 en hiervan is de 2400 subsidie er dus al vanaf gehaald. Of het kost 6000 euro - 2400 subsidie =3500.
Ligt het nu aan mijn maar is die niet een beetje veel voor 1 dag werk. En maken hun misbruik van de markt situatie subsidie regeling.

Heeft er iemand nog een tip/advies om hier omheen te komen. Ik wil het eventueel ook door mijn aannemer laten installeren dit is een bouw bedrijf.
Groetjes en fijne avond
Wat is misbruik?
Zo'n ASML machine kost 300 miljoen, die gaat ook meerdere keren over de kop.
Ik heb voor mijn zonnenpanelen ook 7500 betaald, terwijl materieel 3500 was. En ze waren 8 man uren bezig (met zn tween klein middagje). Dus ik heb ook 4000 betaald voor tijd en kunde/gemak.

Wellicht omdat je het vaker doet, kan je je eigen zaak hierin beginnen en dan cashen. Kan je meteen ook de subsidie via je eigen bedrijf factureren aan je vrouw, lees ik hierboven in dit draadje.

Helaas is arbeid duur en betaal je voor kunde en timing van de markt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:31

martijn v o

Certified by Enphase.

1 dag werk? En je vergelijkt nu zelf doen kost niets met compleet laten doen, en 500 euro aan extra materiaal is dat reëel?

De buurvrouw knipt me voor 15 euro en de kapper voor 45, ik kan het ook zelf doen een schaar is bij de kringloop 1 euro 95 en die zet ik na mijn knipbeurt op marktplaats voor 0,75 cent.
Dan kost het me toch maar 1 euro 20.

Het is toch niet normaal dat de kapper dan 45 euro durft te vragen?

[ Voor 15% gewijzigd door martijn v o op 26-10-2024 21:13 ]

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelS1981
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
maakt het voor de aanvraag van de subsidie ook nog uit wat het bedrag is wat je voor de warmtepomp betaald hebt ?

Ik ben namelijk zelf werkzaam bij een installatiebedrijf en kan de warmtepomp tegen inkoopsprijs aanschaffen. ik ga de warmtepomp daarna zelf installeren. M'n werkgever regelt de inbedrijfstelling wel.

als mijn werkgever me nu een factuur stuurt met een aanzienlijk lager bedrag dan wat de warmtepomp normaal gesproken online kost (zeg € 1300,- minder) gaat dit dan voor problemen zorgen met de subsidieaanvraag.

Moeten er trouwens bij de aanvraag foto's worden aangeleverd van de installatie ? kan dat nergens vinden.

Ik wil de warmtepomp namelijk nu nog kopen en de subsidieaanvraag doen, aangezien het subsidiebedrag volgend jaar flink omlaag gaat (verwacht).

10x 295 Wp DMEGC 215 graden ZZW + 9x 450Wp DMEGC op NO - SMA Sunnyboy 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Nee, heb net voor een Pana 5J meer subsidie gekregen dan de pomp kostte qua aanschaf.

Fotos zijn niet meer nodig tegenwoordig.
Pagina: 1 2 Laatste