Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ISDE Subsidie rendabel voor Doe-Het-Zelver?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BjornKoster1989
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10:30
Bij de aanschaf van een Pelletketel, Zonneboiler, Lucht/Water Warmtepomp is vanaf 1 januari 2018 wat veranderd voor de subsidie aanvraag. De installatie moet door een Erkend installateur worden aangelegt en moet een factuur van worden ingezonden voor de subsidie aanvraag.

Waar is deze nieuwe regel goed voor? Voor de handige Doe-Het-Zelver, die zelf zn installatie aan wil/kan leggen, is dit niet erg efficient.

Zijn er mannieren zodat ik Zelf de installatie aan kan leggen, en evengoed ISDE Subsidie kan ontvangen?
Denk aan keuring van de installatie ect.

Iemand hier ervaring mee, of zijn er mensen die een beetje met het zelfde dilemma zitten?

Alvast bedankt

• ElMacaroni
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-04 15:48

SE2200+14xSF170S

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07:11
Ik heb alles zelf geïnstalleerd, wat foto's genomen, er een verhaaltje bij getypt en de factuur er bij geüpload.
busscherski schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:49:
Ik heb vandaag bericht gekregen dat de subsidie verleend is.
Sneller dan verwacht.
Ondanks de vakantieperiode heb ik het bericht in 17 dagen in mijn brievenbus. Is dit een record?

[...]

[Afbeelding: subsidie verleend]

Ik heb een .pdf gemaakt met onderstaand stukje text en wat foto`s en dat geupload naar het portal.
Dit stukje text heb ik bij in de .pdf gezet:

[...]

15xQ Cells 310 Full Black, Solax X1 5.0, Atlantic Explorer 3 270 coil

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

AUijtdehaag

Oost-west zuid-noord is ook ok

Tot dusver geen probleem daarmee dus. Laten we hopen dat het morgen ook nog zo is.

PV Output - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• BjornKoster1989
https://www.rvo.nl/subsid...duurzame-energie-isde/faq

Veilig installeren door een deskundig installateur?
Verbergen
Het is van belang dat een apparaat deskundig is geïnstalleerd volgens de voorschriften. Voorschriften staan bijvoorbeeld in brancherichtlijnen en ook in het Bouwbesluit. U voorkomt hiermee ook onveilige situaties zoals brandgevaar of milieuoverlast.

Daarom geldt per 1 januari 2018 ook de subsidievoorwaarde dat u kunt aantonen dat het apparaat is geïnstalleerd door een deskundige installateur. Een bewijs is bijvoorbeeld een factuur van de installateur of de aannemer. Als er geen vermelding op de factuur staat, kan een door een installateur ingevulde checklist van de installatie of een foto van de installatie voldoende zijn.

Ik heb zelf het RVO opgebeld, met deze vraag, en hun zeggen dat het door een Erkend Installateur moet aangesloten zijn met factuur van de aanleg van de installatie. Als er geen Factuur is, mag je dus ook aantonen dmv Fotos van de installatie dat het vakkundig geinstalleerd is.

Dus komt er op neer, als je zelf handig genoeg ben, mag je dit zelf aansluiten, fotos maken, verhaaltje erbij met je ervaringen enz. Dan wordt er niet moeilijk gedaan als het er netjes uitziet, en krijg je je Subsidie bedrag netjes uitgekeerd.

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:49

Rol-Co

3,8kWpZ 3,4kWp O-Z-W 2,86kWp N

@BjornKoster1989
Wat hierboven dus ook een aantal keer gepost is :)

Noord-Oost-Zuid-West 10060Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• BjornKoster1989
@Rol-Co

Klopt, maar had gebeld voor ik weer had gekeken in dit topic bericht.
Maar dan is er nu dus wel dubbel bewijs.

Bedankt @AUijtdehaag @busscherski @ElMacaroni @Rol-Co voor julie informatie.

Blij dit te lezen, anders werdt het voor mij veel minder intressant een installatie aan te schaffen
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True