Toon posts:

CD geformateerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik heb het 'hele' internet afgezocht, maar blijkbaar is dit probleem zo oud dat je er niks over terug kan vinden. Mijn probleem is namelijk dat ik mijn CD heb geformatteerd en hierdoor nu permanent Free Space in beslag word genomen. Een oplossing die gegeven werd was nog een keer formatteren maar dan op een iets andere manier, dit werkte echter niet (de capaciteit van m'n CD is nu nog kleiner).
Alle oplossingen die ik online kon vinden waren gericht op flashdrives maar mijn CD is niet ntfs geformatteerd, dus het is geen disk.
Kan iemand mij helpen?

Sibren

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-12-2018 01:11)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je CD's formatteert wordt de beschikbare ruimte inderdaad kleiner. Die gaat ook nooit meer groter worden, gezien alles maar 1 keer te beschrijven is. Mocht je dat willen moet je CDRWs gaan pakken.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Van een CD-R kun je doorgaans niets wissen. Als het een CR-RW betreft dan kun je deze wissen en opnieuw indelen.

Wat wil je precies bereiken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

als je CD's formatteert wordt de beschikbare ruimte inderdaad kleiner. Die gaat ook nooit meer groter worden, gezien alles maar 1 keer te beschrijven is. Mocht je dat willen moet je CDRWs gaan pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Heb jij het over een Rewritable CD of een Writable CD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

TERW_DAN schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:16:
.. alles maar 1 keer te beschrijven is.
Je hebt ook multi session cdr's dus helemaal juist is dat niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:13:
Heey,

Ik heb het 'hele' internet afgezocht, maar blijkbaar is dit probleem zo oud dat je er niks over terug kan vinden. Mijn probleem is namelijk dat ik mijn CD heb geformatteerd en hierdoor nu permanent Free Space in beslag word genomen. Een oplossing die gegeven werd was nog een keer formatteren maar dan op een iets andere manier, dit werkte echter niet (de capaciteit van m'n CD is nu nog kleiner).
Alle oplossingen die ik online kon vinden waren gericht op flashdrives maar mijn CD is niet ntfs geformatteerd, dus het is geen disk.
Kan iemand mij helpen?

Sibren
Gebruik een nieuwe CD ?

Voor alle duidelijkheid, je hebt het toch hierover ?

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fthumbs.dreamstime.com%2Fb%2Fcdrom-3624846.jpg&f=1

Als je er tekort komt, laat het weten ... heb er nog wel een stuk of 100 liggen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als @FreshMaker er geen meer heeft….. Ik heb ook nog wel een paar spindels staan :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DukeBox schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:23:
[...]

Je hebt ook multi session cdr's dus helemaal juist is dat niet.
Dan nog steeds is het maar 1 keer te beschrijven. Eenmaal beschreven krijg je die ruimte niet meer terug. Ook niet met een multi-session

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

TERW_DAN schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:44:
Dan nog steeds is het maar 1 keer te beschrijven. Eenmaal beschreven krijg je die ruimte niet meer terug. Ook niet met een multi-session
True maar het is hoe je het bekijkt. De CD is wél meerdere keren te beschrijven echter alleen toevoegen totdat deze vol is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DukeBox schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:23:
[...]

True maar het is hoe je het bekijkt. De CD is wél meerdere keren te beschrijven echter alleen toevoegen totdat deze vol is.
RED BOOK >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Pfoe, lang geleden dat ik nog optical media gebrand/beschreven heb.
Geformatteerd lijkt te wijzen op het gebruik van UDF/packet writing software. Dan kun je (in theorie) wel losse bestanden naar een CD schrijven. Wat ik me herinner is echter dat dit (althans bij mij) niet betrouwbaar werkte. Vaak genoeg dat de CD opeens leeg leek en ik alleen met omwegen (CDroller??) mijn bestanden kon terugvinden.
Correctie:
De laatste keer gebruikte ik volgens mij een DVD-RAM, waarmee dat juist goed zou moeten werken.
Pro tip (if not troll >:)) : laat opticals links liggen en zoek andere, moderne, efficiënte storage.
Heel misschien als uitzondering:
Wie gebruikt M-disc voor backups?

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 30-12-2018 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:16:
Ah ja dit is inderdaad waar ik al bang voor was. Blijkbaar kun je je CD niet gebruiken als usbstick haha; Ik heb semi-perongeluk mijn Writable CD een paar keer geformateerd, oeps... En @FreshMaker, dat is inderdaad de CD die ik bedoelde, maar ik heb van m'n fouten geleerd en ik heb er ook nog wel meer in huis dus is niet nodig (maar wel heel erg bedankt voor het aanbod :p).

Dank voor de hulp allemaal! _/-\o_
Pagina: 1