Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als ik zoek op 'Slik 35D' dan zie ik een vrij oud, beetje gammel statief... :+
Dan zou het er zo uit moeten zien:
https://i.ebayimg.com/images/g/E8IAAOSwiT1cL7Q5/s-l1600.jpg

Een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
Het gat in de bodem van je body is een 1/4" schroefdraad, met een beperkte (!) diepte.
(dus niet doordraaien, zodat het 1/4" draadeinde een gat boort in de bodem van je camera)

M.a.w. de bout die door de bevestigingsplaat van het statief omhoog steekt dient ook een 1/4" draad te hebben. En die draai je dan vervolgens (hand)vast door de onderste kartelring te gebruiken.

Het lijkt alsof die extra, wat grotere, zwarte ring er tussenzit, om de 'overtollige' draadlengte van dat stuk 1/4" draadeinde te overbruggen. Check dus eerst, zonder die extra grotere zwarte ring ertussen, of dat hele 1/4" draadeinde in je camera body past.
Je zou die grotere zwarte ring kunnen gebruiken om je camerabody vast te zetten op de 1/4" schroefdraad.
(als dat al zou lukken, want dan zit die grotere zwarte ring op een onbereikbare plek, opgesloten tussen onderzijde camerabody en de plaat van het statief)
En dan heb je waarschijnlijk weer het probleem dat het gedeelte, wat uit de plaat van het statief steekt, los heen en weer kan draaien...

Maar een betere optie is het om een balhoofd te gebruiken...

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 20-01-2019 09:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
Met de foto van @ehtweak en de opmerking van @Yahrr is het duidelijk.
Die grote schroef/ring hoort niet tussen de bevestigingsplaat en de camera, maar tussen de onderste schroef en de bevestigingsplaat. Dan trek je de camera middels de schroef op het rubber en zal deze niet kunnen draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 20-01-2019 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 21:30
Een tip die ik nog mis, waarvan ik niet weet of jou nikon dat kan, Flitser op afstand bedienen. Als je een losse flitser hebt deze samen met je kleine flitser synchroon laten flitsen (commandermodus?). De grotere flitser zet je opzij van het onderwerp en als je een foto maakt gaan beide flitsers samen af.
Kan leuke effecten opleveren.

Een andere optie is alleen met de kleine flitser maar dan op Slowsync zetten en eventueel de flits compensatie op -0.3 zetten. Geeft je net wat meer glans en licht op het onderwerp zonder het dood te flitsen en blijft er wat omgevingslicht over.

En een als ik in je blog kijk zijn er veel foto's waarbij ik 2 keer moet focussen omdat het net niet scherp is? of heb je er iets ander raars bij de bewerking mee gedaan? maar bij nadere bestudering is dit effect alleen op de voorpagina. bij de fotos zelf is het weg.

[ Voor 24% gewijzigd door rdoorn op 22-01-2019 21:01 ]

Ronald van Doorn

Pagina: 1 2 Laatste