Ik heb vanmiddag een brief gekregen van Liander, mijn netbeheerder. Ze willen een slimme meter bij me plaatsen. De meter wordt geplaatst door aannemer Brinck Roll Out Services. Er staat nu nog niks vast, ik moet nog een afspraak maken. Nu ben ik wat huiverig over slimme meters, met daarbij de uitzendingen van Kassa in het achterhoofd waarbij er toch met bepaalde slimme meters behoorlijk wat mis was. De meningen op 'internet' zijn ook niet bijster positief maar dat is uiteraard allemaal erg subjectief.
Ik sta dus in dubio, wel of niet doen.
Even een paar gegevens over mijn (huur)woning:
- gebouwd in 1972
- geen zonnepanelen
- energielabel weet ik niet maar ik vrees erg laag (of dit uitmaakt weet ik niet).
Voor wat betreft het 'gemak' van het uitlezen van de meterstanden; ik doe dit nu al elke dag en houdt dit ook bij. Alleen niet per kwartier, altijd als ik thuis kom van werk. Bevalt me prima. Ik heb naar mijn idee mijn energieverbruik nu al aardig in de smiezen. Ik moet nu alleen zelf rekenen.
Ik sta dus in dubio, wel of niet doen.
Even een paar gegevens over mijn (huur)woning:
- gebouwd in 1972
- geen zonnepanelen
- energielabel weet ik niet maar ik vrees erg laag (of dit uitmaakt weet ik niet).
Voor wat betreft het 'gemak' van het uitlezen van de meterstanden; ik doe dit nu al elke dag en houdt dit ook bij. Alleen niet per kwartier, altijd als ik thuis kom van werk. Bevalt me prima. Ik heb naar mijn idee mijn energieverbruik nu al aardig in de smiezen. Ik moet nu alleen zelf rekenen.